Michelin pilot road 3 много доволенНа стария бях с такива и съм много доволен :D
Не знам, ама много пързалят на гладък асфалт :)Пробвай с нови гуми, по-малко ще пързаля ;D ;D ;D
Някой да ползва гуми ендуро за мотора си и как стоят на пътя ?Някой беше споделял, че сее мотора с такива гуми.
Едно добро дело:Това е много добро дело, господ пари за бензин да ти дава, че по често да го ползваш този сайт ;D ;D ;D
http://www.reifen.com/en
Едно добро дело:
П.С. - не че имам нещо против БГ търговците, но когато от една продажба се опитват да направят 100+% печалба базирайки се на факта че сме идиоти без опции, ми става малко тъпо ...
Едно добро дело:
П.С. - не че имам нещо против БГ търговците, но когато от една продажба се опитват да направят 100+% печалба базирайки се на факта че сме идиоти без опции, ми става малко тъпо ...
Сравнявам с гуми7 .... разликата е между от 5% до 15%
Tires also come with a Z or ZR rating. These are high-performance tires built for speed. When they are pumped up to the max, the tire is will roll safely with the maximum marked sidewall load at sustained speeds in excess of 149mph and up to a speed determined by the tire manufacturer when installed on a specific motorcycle
Да попитам...
В ръководството за експлоатация са записани следните размери:
110/80 ZR18 (58W)
150/70 ZR17 (69W)
Това "ZR" малко ме озадачава. В някои сайтове пише, че било обозначение за високоскоростна гума (обединяващ код), но като, че ли има и отношение и към конструкцията на гумата, например:
http://www.pirelli.com/tyres/en-ww/motorcycle/all-about-tyres/all-about-tyres (http://www.pirelli.com/tyres/en-ww/motorcycle/all-about-tyres/all-about-tyres)
На практика, в който и да е сайт за гуми на производител или търговец, където може да се избира по вид на мотора за TDM 850 показва само "ZR" гуми, които естествено са малкo по-скъпички от обикновените "R" радиалки.
Ще съм благодарен да споделите вашия опит.
Да попитам...
В ръководството за експлоатация са записани следните размери:
110/80 ZR18 (58W)
150/70 ZR17 (69W)
Това "ZR" малко ме озадачава. В някои сайтове пише, че било обозначение за високоскоростна гума (обединяващ код), но като, че ли има и отношение и към конструкцията на гумата, например:
http://www.pirelli.com/tyres/en-ww/motorcycle/all-about-tyres/all-about-tyres (http://www.pirelli.com/tyres/en-ww/motorcycle/all-about-tyres/all-about-tyres)
На практика, в който и да е сайт за гуми на производител или търговец, където може да се избира по вид на мотора за TDM 850 показва само "ZR" гуми, които естествено са малкo по-скъпички от обикновените "R" радиалки.
Ще съм благодарен да споделите вашия опит.
Не се притеснявай изобщо, ZR гумата си е радиална, а буквата Z означава, че е подходяща за скорости над 240 км., а буквата след тегловният индекс показва точната скорост за която е подходяща. Самата конструкция е напълно идентична.
П.с.Тамън си му е, особено когато декември месец си си забрави светлата слюда и си на 100км от вкъщи в 16:15 часа ;)
Ведньж карах с 215 900-ката за около 20 км о това не е неговата скорост!..гледай си нормалните* гуми
Ако не караш извън асфарлта бих те посъветвал да си сложиш Michelin Pilot Road 4 а не Active
Ради, а как се представя 23-ката на ТДМ-а като издържливост и километри? Защото на ВФР-а 23-ка GT свърши от страни за малко под 10 000 километра.Ми на 20к са в момента за последните два сезона и ако не бяха това лято многото км по магистрала и над 30 градусова жега, може би щяха да избутат още в средата. В края е все още поносимо.
Аз съм забелязал, че ако се кара само в България, гумите почти не мърдат, но като излезеш и видят грапавият асвалт и виждат зор,Това е факт, рядко се среща хубав асфалт по нашите пътища.
Не си играй с размерите.Малко трудно завива, ама чак отвратително...иначе не усеща дупки, и повдига предницата. За моя радост онзи ден видях и един турски 4тх кретен като мен :-P само да намеря снимките ще ви поокажа
Павката беше сложил една 120 вместо 110 предна и беше...
Относно калните снимки, не искаш да си цапаш мотора та за това търсиш снимки от колега нали ;D ;D ;DТе кал ;)
Относно калните снимки, не искаш да си цапаш мотора та за това търсиш снимки от колега нали ;D ;D ;DТе кал ;)
https://www.youtube.com/watch?v=BC371ra1-kE
Или - колегата с жълтия 3VD оцели коловоза, аз - не :P
Интересен е факта, че по неговите гуми имаше 2 пъти повече кал, може би моите имаха време да се изплакнат в локвата ::)
Някой има ли идея колко тежи един комплект 120/70R17 + 150/70R17? В mopedreifen.de моите Michelin Pilot Road 4 излизат 421.50 лева. От Gumi7 ги поръчах двете за 475 лева и ако комплекта тежи около 20 кила, май далаверата ще е много малка или никаква при положение, че доставката от DE започва от 3+ лева на килограм :-\
edit: сега на този тест http://www.motorradonline.de/motorradreifen/motorrad-tourenreifen-12070-zr-17-und-18055-zr-17-im-test.553628.html пише, че комплекта идва около 10.5 kg демек съм се "набутал" с около 20 лева купувайки ги от Gumi7 ;D
Абе вие преди да ги сложите на мотора да не ги държите година на слънце като габровеца, та да не се износват? :D :D :D;D ;D ;D
Ааа такива киломери с едни гуми и габровците не могат да изкарат. Така като ви чета или половината ви километри са поинерция или както вика Ники ги печете една година отгоре на гаража преди да ги подкарате.
Благодаря, че си споделил шопинг кард-а си, ама той е празен :D Пробвай с линк към самите гуми ... :-)Изпревари ме
Да кажа и аз 8)
Купих мотора с Метцелер за задна гума и според мен бързо си отиде. В Алпите сложих някакъв Мишлен но и той май е пътник.
Сега си мисля за Пирели макар че малко съм задръстен и все си мисля че Италианците не стават за нищо.
След една проповед в София от Вальо обаче сега искам да опитам ::)
Радо и моята гума от Алпите си отиде! В момента е на 10000 км. и има за не повече от 1000 км.
Весо,кво направи бе майна! Къв Мишелин сложи, че да е пътник след...6000км? Колко мина след като франсето ти монтира гумата?
То верно, че бяхме натоварени и се раздавахме :-)
Ради, това пирели дето си си харесал съм чел за него, че е доста твърда гума, изкарва повечко км. но за сметка на това не държи...
Понеже останах много доволен от последния ми метцелер z8 които има страхотно сцепление ( но малко пробег) съм решил да пробвам с metzeler next която според мен е най- караната гума в Алпите и е малко по- ендураджииска.
Метцелер са си изкарали завода в Китай. Доколкото разбрах ,че и пирели гумите също ги правят китайците.
Радо и моята гума от Алпите си отиде! В момента е на 10000 км. и има за не повече от 1000 км.Чудесно, но май нямат предна за нас.
Ради, това пирели дето си си харесал съм чел за него, че е доста твърда гума, изкарва повечко км. но за сметка на това не държи...
Понеже останах много доволен от последния ми метцелер z8 които има страхотно сцепление ( но малко пробег) съм решил да пробвам с metzeler next която според мен е най- караната гума в Алпите и е малко по- ендураджииска.
Метцелер са си изкарали завода в Китай. Доколкото разбрах ,че и пирели гумите също ги правят китайците.
Само имай предвид, че некста няма да държи като Z8-цатаДа, това го предполагам и затова този сезон ще пробвам пък каквото стане.
Я не откачайте, слагайте нови гуми и карайте. И без това ги търкаляте предимно по тоя балатум в бг кво значение има колко ще издържат. Като изтъркам сегашните, ще мина на 50/50 (асфалт/черен)... че след Турция си е доста офроуд
Иназ съм се замислил за метцелер туранс некст ;)
Я се ослушай за тенере така като те чета ;D ;D ;DОо,отдавна се ослушвам,ама джоба ми е против.. :D
Въпрос към знаещите :)Някой от софийската група беше с такива и по спомен я беше сложил отпред,но наобратно..
Търговец ми казва че Avon TRAILRIDER с размер 110/80/18 е предвидена за задна ....
Мога ли да я сложа отпред като отговаря на моя размер или има някаква особеност тук ?
Момчета, не забравяйте къде се намирате. 8)
Наоколо е пълно с фанатици и сектанти, мислете на ум за други модели мотоциклети ;D ;D ;D
Хмм , словете ОК - ама посоката ????Я питай Цвятков..май той беше с Avon( или поне споменаваше за това)
Роудсмарт 2 вече е стара гума, по-добре гледай 3-ката там.
Роудсмарт 2 вече е стара гума, по-добре гледай 3-ката там.
3-та не ми я препоръчаха от Дънлоп за ТДМ ????.
Не писаха защо , нещо споменаха за тестове и т.н
2-та много добра за мен гума , страхотна на мокро , с добри възможности за лек оф-роуд и с доста дълъг живот -28К за предната и в задната има още възможност за още поне 5К .
Роудсмарт 2 вече е стара гума, по-добре гледай 3-ката там. Основното им предимство е на мокър терен, друга гума да държи толкова, колкото двойката на мокро, не съм срещал :-) Иначе прегряването се лекува с леко повишаване на налягането вътре в нея, но това вече опира до експерименти и стил на каране :-)
Bridgestone BT023 - това е гумата.
Зависи от бюджета, който си определил. Ако се чудиш за комплекти около 350-360, аз бих избрал 023-ките, иначе от по-скъпите Т30 ево, което има супер сцепление на сухо и доста добро на мокро(като изключим това, че в градски условия се пързаля на мокра маркировка, което роудовете не правят). От пуснатите вариянти вярвам, че Т31 ще са най-добрите гуми, но са модел от тази година и няма как да дам впечатления.
Мишлен са много добри гуми(най-доброто поведение на мокро от гумите, които съм карал, но на сухо отстъпват на бриджстоун), но при смесени модели 3 и 4 бих взел само в обратна комбинация 4 предна и 3 за задна. При задните гуми не съм усещал голяма промяна в поведението, но при предните 4-ката се държи много по-добре от 3-ката(изтъркал съм 2 комплекта роуд 3 и половин роуд 4).
Дънлоп - от показаните модели съм карал само с роудсмарт 2 и лично аз не съм доволен от тях. Позиционирани са при спорт туринг гумите, но са повече в туринг сегмента, защото прегряват доста бързо при по-агресивно каране, а на цената на Т31 и по-скъпи от Т30 ево и Роуд смарт 2 направо не си заслужават. Според субективното ми мнение о23-ките имат доста по-добро представяне от роудсмарта.
С другите изброени модели не съм карал и не мога да дам съвет за тях.
Бях загледал стабилно Роуд 5, но за ТДМ към момента нямат планове да пускат размер за предна гума. Но пък за Бърда размерите са налични :)
http://www.mcnews.com.au/metzeler-roadtec-z8-interact-wins-motorrad-comparo/И какъв ти е въпроса..? Втори чифт търкам от тия и засега не мисля да ги сменям с други от същата категория
Здравейте Банда,Хубави гуми са, заслужават си, но свършват бързо.
предлагат ми гуми Pirelli angel GT, някой имали наблюдения?
поздрави
Здравейте Банда,Аз си взех мотора с такава задна. Впечатленията ми бяха малко противоречиви :) но това е защото гумата ми беше трапецовидна и на всеки завой докато прескочи ръба...беше кофти.
предлагат ми гуми Pirelli angel GT, някой имали наблюдения?
поздрави
освен това и за офроуд става, ако не те слуша главата много :)Абе офроуд не практикувам много,но до някои бряг на хубав язовир да ме закара :)
И аз останах с такова впечатление,но ми се ще мнение за Т31 все пак е по нова гума и би трябвало да е по добра ,но може и не толкова.
Повечето у форума май са а 23-ки
https://www.st-owners.com/forums/threads/new-battlax-t30-vs-bt-023.131826/Само ,че тук става въпрос за ВТ023 и Т30 ,а мен ме интересува Т31!
БТ023ката е екстра гума за хубав асфалт и дълъг път. не се износва бързо като мишелинките. освен това и за офроуд става, ако не те слуша главата много :)
T31 е наследника на т30.. така че имаш отправна точка..
П.с.
Не всичко ново е по-добро от старото
И аз останах с такова впечатление,но ми се ще мнение за Т31 все пак е по нова гума и би трябвало да е по добра ,но може и не толкова.
Повечето у форума май са а 23-ки
За мое съжаление Т30 EVO не се предлага в размери за 4TX ,затова се заглеждам по T31
Изтъркал съм едни 23-ки и едни Т30 Еvo и в момента съм с втори комплект T30 Evo и управлението на T30 ми харесва повече, но това е субективно. Също силно субективно е мнението ми, че T30 Evo издърза малко повече километри. задна 23-ка GT ме изкара 13к, а с 30-ката изкарах около 18 хиляди. Но тук сравнението ми не е много коректно, защото 23-ките не ги карах на TDM, а на VFR 800.
транспорт на две гуми от Германия до БГ колко мислиш, че излиза? :)Ако разликата е от това , не ме притеснява .
Гумите на склад в Бг са от едри поръчки..тия от склада зад граница са индивидуални поръчки/липса на размври в БгСпоред мен е редно тия от метзелер да ти подарят един комплект от тая реклама къде им правиш в тоя пост :D
П.с.
Моите са метцелер, ма са правени в Китай.. преди да разбера това, повече ги натисках; вече като знам,пак ги натискам,щото досега не са ме подвели(освен на сняг) ;D
Истината е, че малко прекаляваме с изборът на гуми и виждам, че повечето от нас карат с топ моделите в спорт туринг сегмента, а там всички модели се представят отлично и просто всеки прави своят субективен избор. в бюджетният клас може да има разлики, но в топ сегмента всичко е ок.Много точно казано, ако минеш някой четвъртък имаш бира от мен ;)
Истината е, че малко прекаляваме с изборът на гуми и виждам, че повечето от нас карат с топ моделите в спорт туринг сегмента, а там всички модели се представят отлично и просто всеки прави своят субективен избор. в бюджетният клас може да има разлики, но в топ сегмента всичко е ок.Преди време когато си купувах първите гуми за мотор - също много избирах. Тогава ми казаха че много малко хора падат с моторите си заради лоши гуми, включително и на пистата
Истината е, че малко прекаляваме с изборът на гуми и виждам, че повечето от нас карат с топ моделите в спорт туринг сегмента, а там всички модели се представят отлично и просто всеки прави своят субективен избор. в бюджетният клас може да има разлики, но в топ сегмента всичко е ок.Много точно казано, ако минеш някой четвъртък имаш бира от мен ;)
Доведи и кучето в двора. Па и некоя колежка може, все ще се намери някой да и обърне внимание ;D ;D ;DИстината е, че малко прекаляваме с изборът на гуми и виждам, че повечето от нас карат с топ моделите в спорт туринг сегмента, а там всички модели се представят отлично и просто всеки прави своят субективен избор. в бюджетният клас може да има разлики, но в топ сегмента всичко е ок.Много точно казано, ако минеш някой четвъртък имаш бира от мен ;)
И това ще се случи, но на нова работа и с куче е по-сложно :)
След като разбрахме, кой какви гуми предпочита, я кажете от къде си ги купувате?Звънни в гуми7 и ще ти кажат. Аз питах и ми казаха за тези които съм избрал,но те са на склад в БГ. За тези които са от вън ,обаче знаят единствено ,че не са по стари от 18 месеца.
Някой поръчвал ли е от gumi7?
Харесал съм си от там един комплект Мецелер, но като не знам с какъв ДОТ ще дойдат, се чудя и за други варианти.
След като разбрахме, кой какви гуми предпочита, я кажете от къде си ги купувате?
Някой поръчвал ли е от gumi7?
Харесал съм си от там един комплект Мецелер, но като не знам с какъв ДОТ ще дойдат, се чудя и за други варианти.
Много различни мнения чета за тях. Един казва, че чакал гумите 1 месец- друг, че са дошли за 3 дни.Значи,пускаш заявката за гумите които си ибрал и иРично казваш че потвърждассш след инфо за ДОТ-а..
Някой беше и писал, че са му докарали с дот на повече от 3 години...
Lasertec, ама май на Pirelli Angel GT, ще се спра.Немците вадят GS1200 от завода с Pirelli Angel GT, карал съм с тях. Верно не TDM, a GS-а, но като гуми са много арни.
Ако това с пързалянето е станало веднага след слагането на мотора е нормално.Около 500км след слагането :) Защитния слой отдавна е смъкнат ... просто явно трябва да поиграя с налягането, на хладно стоплят трудно.
Интересно ми е по колко време карате едни гуми спрямо пробега който правите обичайно? При мен изкарват около 2 сезона и това дали дота им е 10,12 или 18 месеца преди това не ме бърка особено.Ми,ще ти кажа - на моето нюби каране, метцелера ми издържа около 20-25000км, т.е. на моите км, средно на 3 години сменям
Как ги карате тези гуми :o аз не съм видял моя гума да мине 15 000.Ми,возим се по гладкия като стъкло софийски Хасфалт ;)
Добре поне че по 10к изкарват 8)
Ако се кара само в България 20+ хиляди километра не са проблем за спорт-туринг гума. Преди 9-10 години с Pilot Road 2 на Хорнет навъртях 30к и имаше още много ресурс в тях, но с каране по родните пътища и от време на време в Сърбия. Като ходих до Австрия, малко Италия и прибиране през Хърватска и Черна Гора сложих нови гуми денят преди тръгването и след 3500 км. поне 30% от задната гума си бяха отишли.България се пътува с по-малко багаж, това също оказва влияние
Първи впечатления на сухо от BT31 ... не особено добри, опита да им изпързаля при относително леко спиране пред пешеходна пътека, опита и да ми изпързаля в завой при относително ниска скорост ... На текущото време загрява бавничко, явно ще трябва да си поиграя с налягането :)
Единствено мократа маркировка не им понася >:(Тя май на никоя гума не понася :o
Интересно приключение си си спретналПохвали се и ти деее 8)
Здравейте колеги, прочетох че някои са обували Avon Trailraider на машините си, та дайте някой и друг отзив,че съм за смяна на гуми и съм хвърлил око на този модел!Ето сериозен отзиви за тях, точно на предната страница от темата ;)
Първо каране с Avon Trailrider .
Усещам се залепен за асфалта и мотора поляга в завой значително по-отзивчиво ( на около 16 С )
Лекото потропване в следствие на едрата шарка не е проблем а по-скоро особеност .
Сравнено с BT23 и Dunlop Smartroad2 мисля че са по-добрият избор (за мен де ).
Интересно ми е как ще се държат на мокро ,където би трябвало да им е силата , и какъв километраж ще отхвърлят .
След 6 000 км с Trailrider - страхотни гуми и за сухо и за мокро и за черно ( въпреки че са само 90/10) .
Единствено мократа маркировка не им понася >:(
От Побит камък тръгнах за Орцево , но пристигнах след 50-тина км и няколко часа в Гостун . ;)
Снимките не могат да онагледят високата трудност на прехода ;) и лекото полягане е най-малкото с което се разминах
18 ооо и задната е сменена( не че не можех да изстискам още 2 000 ама по-добре така ) .Срещу хладилния завод есента смяната на двете гуми беше 50 лв.
В предната има още за 5-10К живот ...
Къде сменявате гуми , че в Маргел на Симеоновско 33лв за смяна на гума ми се видяха множко ..или съм изостанал от съвременното ценообразуване ?
Преди 2 години смених в Дружба срещу 50 за двете , но получих бонус счупен охлюв на скоростомера ...., та ако имате други идеи ?
Някой пробвал ли е Pirelli MT 60 RS ?С тая шарка карат 850ки в Бразилия и Испания (по спомен от ровене у сурат тефтерЯ)
https://www.pathpavers.in/products/pirelli-mt-60-rs-tyre-sizes-available-120-70-zr-17-110-80-r18-180-55-r17
Стига уее
Накратко: съобразявам се с предната гума. Тя ми определя и марка+модел за задната.
Може 170 но 150 не е препоръчително. А и зао да го правиш?Целта на еднаквите гуми е познанието за поведението на гумите;
И какво ако двете гуми не са еднакви? Това с еднаквите гуми са ПЪЛНИ глупости, освен ако не си винаги на ръба на възможностите на мотоциклета си.
От както карам мотор само веднъж съм сменял заедно предна и задна и то една и съща марка и модел. И какво? Нищо ! Сменям гума когато се износи или когато ми предстои пътуване а старата няма да го издържи
Мен повече ме притеснява как ще се промени управлението, усещането, усилието за завиване и т.н.т.Ти на о. Ман ли ще ходиш да се съзтезаваш?
edit: А ако сложа 150/60/17 ?Най-странно е усещането като тръгнеш да завиваш - стигаш до някъде и после направо "падаш". Вероятно надлъжната дупка в грайфера го играе това. Предницата пък стана все едно стъпва на връх отдолу. Ама се свиква и после няма проблеми.
Да видим сега ротния дали има грешка...Според Гугъл са 13мм
160 е ширината на гумата, 60 е височината и в проценти от ширината ( 96 )
При 170/60, височината става 102 ( разлика точно 6 мм )
Дали ротния не е прав?
Относно трапеца, редовно задните ми гуми завършват по този начин. Карам ги до последно и нямам никакви проблеми!
Аз съм закъсал за задна, ако някой има да избутам сезона...Днес сложих новата, но живота й бе свършил. Тоест аз вече не й вярвах...
След като покарах малко Pireli Scorpion STR 170/60/17 вместо 160/60/17 бих казал, че разлика от шираната на гумата не усещам.Бай японец го е измислил отдавна, не знам защо слагате различни размери.
Самата гума ми харесва много.
Дори в топлите ноемврийски дъждове се представя добре (но пък и аз не съм не я зоря много)
Като минус освен цената, е че при скорости 50-90км/ч гумата е шумна като шума наподобява звука на кофти лагер.
След като покарах малко Pireli Scorpion STR 170/60/17 вместо 160/60/17 бих казал, че разлика от шираната на гумата не усещам.Бай японец го е измислил отдавна, не знам защо слагате различни размери.
Самата гума ми харесва много.
Дори в топлите ноемврийски дъждове се представя добре (но пък и аз не съм не я зоря много)
Като минус освен цената, е че при скорости 50-90км/ч гумата е шумна като шума наподобява звука на кофти лагер.
Можеше да боднеш една PIRELLI MT 60 RS която се предлага с размер подходящ и да не се чудиш какво ти вие.
Въпреки, че с подобен тип гуми, няма как мотора да е тих и да не шумят гумите.
Само да ви кажа, че на Brigestone T32 e уникална гума.Само ти кажа, он е залитнал по офроуда, та не е за него т32. Освен ако не стане Т34 :P то поне минава отсЕкъде
Само да ви кажа, че на Brigestone T32 e уникална гума.
Не съм сигурен, че за ТДМ-а има GT версия.Само да ви кажа, че на Brigestone T32 e уникална гума.
Единственият им минус за мен е, че задната приключи за 11к, а предната на 14к стана квадратна, иначе имаха уникално сцепление и задната не ми превърташе дори на Софийският асфалт. Сега съм с Т32 GT, които са с малко по-различна шарка и ще видя как се износват, но определено са идея по-твърди и задната има една идея по-слабо сцепление при ускорение спрямо обикновената T32-ka.
Аз не мога да разбера, защо 250лв за гума за мотора ми се струва нормално, а като видя 200+ лв гума за колата и ми става болно....Защото са х 4 ;D ;D ;D