ТДМ България държи новият рекорд за най-много Yamaha TDM на едно място.

Author Topic: Кой със какви гуми е оборудвал своя TDM(марка)  (Read 82059 times)


Offline georgidobrich

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 683
  • TDM 900 2006
Целта ми е после да сложа същата марка+модел и отпред.

- Мишлен Анакин нямат 18-ка предна
- Бриджстон нямат 18-ка предна

Накратко: съобразявам се с предната гума. Тя ми определя и марка+модел за задната.

Лошото е че от рошавките виждам само пирели мт 60 и пирели скорпион рали стр да предлагат 18-ка

edit: А ако сложа 150/60/17 ?
« Last Edit: July 18, 2023, 11:02 by georgidobrich »
TDM 900 2006

Offline Веселин Куршумов (Ротко)

  • 0877554119
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2332
  • Не са ми нужни 235 причини, за да избера TDM...
Може 170 но 150 не е препоръчително. А и зао да го правиш?
И какво ако двете гуми не са еднакви? Това с еднаквите гуми са ПЪЛНИ глупости, освен ако не си винаги на ръба на възможностите на мотоциклета си.
От както карам мотор само веднъж съм сменял заедно предна и задна и то една и съща марка и модел. И какво? Нищо ! Сменям гума когато се износи или когато ми предстои пътуване а старата няма да го издържи
TDM is my lifestyle, my destiny, my religion ...

Offline Judas_Priest

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 300
Рошавите гуми ги правят за проходими мотори. Те обикновено са с 21ца отпред, а понякога и 19ка. Затова и няма комплекти за ТДМ. Все пак окачването му е шосейно.
Щом си решил да взимаш комплект - супер.
Лично аз през последните години все така карам, че даже и на колата гледам да са еднакви :-)

Offline Ради Райков

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1718

Накратко: съобразявам се с предната гума. Тя ми определя и марка+модел за задната.

Стига уее

Offline apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 990
Може 170 но 150 не е препоръчително. А и зао да го правиш?
И какво ако двете гуми не са еднакви? Това с еднаквите гуми са ПЪЛНИ глупости, освен ако не си винаги на ръба на възможностите на мотоциклета си.
От както карам мотор само веднъж съм сменял заедно предна и задна и то една и съща марка и модел. И какво? Нищо ! Сменям гума когато се износи или когато ми предстои пътуване а старата няма да го издържи
Целта на еднаквите  гуми е познанието за поведението на гумите;
На колата с различни гуми ли си на двете оси?
Нали знаеш че така двата края на мпс-то са с различно поведение?

Offline georgidobrich

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 683
  • TDM 900 2006
Мен повече ме притеснява как ще се промени управлението, усещането, усилието за завиване и т.н.т.

Може би като лъснат теловете на гумата вече ще съм го решил на 100% как да подходя
TDM 900 2006

Offline apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 990
Питай бащата, той сложи по-висока гума отзад;
За по-широката аз ще ти кажа като се върна

Offline Ради Райков

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1718
Мен повече ме притеснява как ще се промени управлението, усещането, усилието за завиване и т.н.т.

Ти на о. Ман ли ще ходиш да се съзтезаваш?
За нашите возии, това са неще които няма да ги усетим.

Offline georgidobrich

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 683
  • TDM 900 2006
Просто съм капризен мрънкалник и искам всичко да ми е наред. Затова съм си купил ТДМ  :P
TDM 900 2006

Offline Веселин Куршумов (Ротко)

  • 0877554119
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2332
  • Не са ми нужни 235 причини, за да избера TDM...
Колата с мотора няма нио общо! Но да, имал съм много ситуации в които гумите на колата са различчни и проблеми няма!!! Ние не сме рали пилоти!!!
Относно мотора, обикновено задната гума свършва първа и какво, трябва да сменя и предната ли?
Относно ширината на гумата, от нея идва и височината. Аз сложих 170 след като видях какво прави Ганчо с мотора ( от него взех идеята. Денислав също кара с по-широка гума. Решението да я купя е че с малко се променя към по-високо и клиренса на мотоциклета ( 6мм. )
Но да се върнем на различните гуми. Ако не караш като луд, никога няма да разбереш че си с различни гуми!
TDM is my lifestyle, my destiny, my religion ...

Offline georgidobrich

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 683
  • TDM 900 2006
Ооо 6мм клиренс в повече., Супер!
А какви са негативите ?
Има ли нещо, с което трудно ще свикна или ще ме дразни ако сложа 170 ?

П.п: Нека не залитаме към "различните гуми"
П.п: иначе съм се бавил на сложа пак Пирели мт 60, но доста хвалят и другото рошаво Пирели. Ако не се лъжа Симо е с такива скорпион рали стр и стъргахме ботуши :) около Черноочене последната есен
TDM 900 2006

Offline apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 990
Ротния се бърка..170/60 не е с 6мм повече от 160/60
Виж, 160/60 и 160/70 може да имат такава разлика!
ПолВайте калкулатор за гуми

Offline mMM

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 65
edit: А ако сложа 150/60/17 ?
[/quote]

Аз търкам такава СТР Рали в момента - може би към 6 и нещо да съм й направил. Предната същата рошавица я сложих 110/80.
Слязох от Роуд 4 на Континентал - Еми различен стана мАторя... Ако се видим, ще го "пипнеш". Най-странно е усещането като тръгнеш да завиваш - стигаш до някъде и после направо "падаш". Вероятно надлъжната дупка в грайфера го играе това. Предницата пък стана все едно стъпва на връх отдолу. Ама се свиква и после няма проблеми. Ако имам забележка е, че МНОГО ГАДНО ХЛЪЗГА на мокри пиявици (черните линии смола дето мажат краищата на кръпките по асфалта). Ама като внимаваш и го очакваш, не е толкова страшно...
« Last Edit: July 23, 2023, 20:36 by mMM »

Offline georgidobrich

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 683
  • TDM 900 2006
edit: А ако сложа 150/60/17 ?
Най-странно е усещането като тръгнеш да завиваш - стигаш до някъде и после направо "падаш". Вероятно надлъжната дупка в грайфера го играе това. Предницата пък стана все едно стъпва на връх отдолу. Ама се свиква и после няма проблеми.
[/quote]

Това е от трапецовидно износване на гумата или от деформацията от джантата ?
TDM 900 2006

 

SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal