ТДМ България държи новият рекорд за най-много Yamaha TDM на едно място.
Отстъпки в Снабтех - лагери и инструменти
Колеги здравейте, пак с въпросче за масълцето. Карам в момента с 10/50. На студен матор скоростите влизат много приятно, но позагрее ли става кофти. Ако пробвам 10/60 дали ще има ефект, някой би ли споделил мнение/опит? Благодарско!
Аз мисля , че ТДМ-а си е така при градско каране през жегите пробвал съм всякакви масла разлика няма особено след 3000 км .
Виж този пост на GOOSE от първа страница и прикаченият файл:Ротен, това което даваш няма нищо общо с гъстотата на маслото :-) Ще пробвам да изясня ситуацията ...Маслото се означава с 2 числа (по сае). Първата (в твоя случай 10W,15W,20W - W идва от Winter) означава до колко ниска температура маслото запазва вискозитета си и не става на грес. - както можеш да видиш от таблицата - 10W се запазва в течно състояние до -25 градуса, което е предостатъчно - не вярвам някой от нас да кара мотор на тази температура ;-) Второто число означава колко течно е маслото при 100 градуса - пак можеш да видиш от таблицата, колонката кинематичен вискозитет. По-малкото число съответства на по-лош резултат. Така че по САЕ 10W-40 е предостатъчно добро за нашите мотори на нашите ширини, ако искаш чак толкова да го поглезип - 10W-50, 15W-50 са предостатъчни.Отделно има и класификация на качеството на маслото, не само на вискозитета ... така наречения клас по АПИ. За нашите го дават минимално SE. На когото му е по-интересно за АПИ класификацията може да погледне прикачения файл.Modify message* 1_6.pdf (145.78 kB - downloaded 22 times.)Не знам защо слагате 50/60/180... и т.н.
Quote from: Yavor S.S. on July 03, 2023, 10:58Колеги здравейте, пак с въпросче за масълцето. Карам в момента с 10/50. На студен матор скоростите влизат много приятно, но позагрее ли става кофти. Ако пробвам 10/60 дали ще има ефект, някой би ли споделил мнение/опит? Благодарско!Какво означава "става кофти" ?С "кофти" имам предвид, че като загрее започва да включва по-трудно и по-шумно. Като е студен скоростите влизат много меко. Пробвал съм и с междинна газ, пробвал съм и с пускане на съединителя между първа и втора(тъй като там е най-неприятно). Има резултат, когато карам полека и ускорявам по-плавно, сменям скоростите по-бавно или ползвам някой от методите по-горе и успявам по-мазно да превключа, но като трябва да се изтегля по-бързо, влизат трудно. Затова се позамислих дали една идея по-гъсто масло, няма да реши проблема. В момента не съм в България и не съм пробвал да регулирам съединителя, за да видя вали това ще помогне, но смятам да започна с това и ако не стане да му мисля тогава чак. П.П. Съжалявам че така дълго стана, но съм малко труден в обясненията... ако не е друго поне се надявам да съм го написал ясно
Имам известни съмнения, че това може да се дължи на неоригинални масла на пазара понеже на автомобил(не личен, а на приятел) съм наливал Мотул 10W60 една и съща спецификация, като на пръв поглед всичко едно към едно, но имаше литър останало в туба която човекът беше закупил от Германия и още 4л в туба, която купихме от Геосим във Варна(не се опитвам да им правя лоша реклама, купувал съм и добри неща от тях,но не в този случай), като двете масла въпреки, че на теория бяха с еднакви качества, закупеното от българия беше мноого по-рядко от немското. Самото им усещане на допир беше коренно различно, нашето не се усещаше така мазно. Quote from: georgidobrich on July 06, 2023, 11:56Аз лично съм се спрял основно на XADO, че даже и отстъпка за TDM България имат в системата. Поръчвам го директно от вносителя.Не е толкова популярно и не знам за момента да има ментета.На 7 000км се държи много по-добре от BARDAHL.при колите с добавките им и други положителн неща съм забелязал.
Аз лично съм се спрял основно на XADO, че даже и отстъпка за TDM България имат в системата. Поръчвам го директно от вносителя.Не е толкова популярно и не знам за момента да има ментета.На 7 000км се държи много по-добре от BARDAHL.при колите с добавките им и други положителн неща съм забелязал.
Jivan па не беше доволен от Хадо...ся не го зням с кво е Ае, важното е масло да има, особено за 850-ките
С масло компресия няма оправи Хкде да не аравнявме маслата.. с добавките за лсла В едното са силни, в другото - нямам идея
Принципно освен всичко друго моторите са и с прави зъби на скоростите. Реално аз съединител ползвам само за потегляне, от там нататък ги редя без него. Пробвай го и този вариант, веднъж като свикнеш - няма отказване