ТДМ България държи новият рекорд за най-много Yamaha TDM на едно място.
10-ти рожден ден
Относно темата за маслото! Да попитам, може ли да се смени маслото в двигателя без да се загрява двигателя?
То за можене, може, но няма да го смениш цялото така, защото няма да се стече добре.
Quote from: Vlaad on December 18, 2019, 12:10То за можене, може, но няма да го смениш цялото така, защото няма да се стече добре.Земното притегляне не работи при студен двигател ?
Двигателя е работил , бил е топъл когато е бил изгасен .Маслото се стича в картера на топъл двигател .След 2 месеца решаваме да сменим маслото .Трябва ли пак да го качваме някъде и после да го чакаме да се стече в картера ?
Здравейте!Да питам аз за маслото като нов във групата на ТДМ.Днес Налях новото масло в 4ТХ-а и нещо все още не се ориентирам как да преценя кога точно да засека нивото.Ще опиша накратко как процедирах.Още миналата седмица източих старото масло понеже капеше от гарнитурата на звездата ,която оправих.Днес си взех филтъра понеже,когато купувах маслото нямаха и филтър.Развих пак 2-те пропки за да доизтече каквото има,след което свалих стария филтър и набутах новия.И се започна едно наливанеее.По менюал му дават да събере 3.7 когато се сменя и филтъра,обаче при мен на 3.6 започна да прелива от капачката и реших,че му е достатъчно.Изчаках 15мин и запалих пущината и след 6-7мин я изгасиха.Зачаках аз 5-7 Мин и започнах да клечка да диря маслото,обаче прозорчето си седи празно! Викам явно му е малко.Почвам пак да сипвам ,като гледам прозорчето докато сипвам и на 4л (общо) маслото отиде на средата.Нормално ли е и така ли се прави при смяната???Още един въпрос.След като изсипах сичкото масло в мотора го запалих пак и го оставих хубаво да загрее и го загасих.След около 40-50мин погледнах прозорчето пак и маслото беше на горната граница,като беше подпрян на пачия крак!!! Когато започна да го изправям прозорчето се пълни и сега се чудя препълних ли го или е нормално след като е стоял толкова дълго да има толкова масло в казана???Извинявам се дългия и може би глупав пост ,но наистина не знам кога точно да го гледам това масло деба.
Quote from: pavelboev on May 13, 2018, 02:06Здравейте!Да питам аз за маслото като нов във групата на ТДМ.Днес Налях новото масло в 4ТХ-а и нещо все още не се ориентирам как да преценя кога точно да засека нивото.Ще опиша накратко как процедирах.Още миналата седмица източих старото масло понеже капеше от гарнитурата на звездата ,която оправих.Днес си взех филтъра понеже,когато купувах маслото нямаха и филтър.Развих пак 2-те пропки за да доизтече каквото има,след което свалих стария филтър и набутах новия.И се започна едно наливанеее.По менюал му дават да събере 3.7 когато се сменя и филтъра,обаче при мен на 3.6 започна да прелива от капачката и реших,че му е достатъчно.Изчаках 15мин и запалих пущината и след 6-7мин я изгасиха.Зачаках аз 5-7 Мин и започнах да клечка да диря маслото,обаче прозорчето си седи празно! Викам явно му е малко.Почвам пак да сипвам ,като гледам прозорчето докато сипвам и на 4л (общо) маслото отиде на средата.Нормално ли е и така ли се прави при смяната???Още един въпрос.След като изсипах сичкото масло в мотора го запалих пак и го оставих хубаво да загрее и го загасих.След около 40-50мин погледнах прозорчето пак и маслото беше на горната граница,като беше подпрян на пачия крак!!! Когато започна да го изправям прозорчето се пълни и сега се чудя препълних ли го или е нормално след като е стоял толкова дълго да има толкова масло в казана???Извинявам се дългия и може би глупав пост ,но наистина не знам кога точно да го гледам това масло деба.Здравейте колеги,Голям филм с това мерене на маслото. Не мога да му хвана спатиите и това е. В Единия момент няма нищо на прозорчето в следващия е пълно до горе... До колко е проблем препълването с масло? Някъде прочетох че ТДМ 4ТХ е със сух картер, не знам дали е вярно или не. Ако е така не би следвало да е проблем препълването. Притеснявам се защото ми понагорява, а не знам колко да допълвам. Втора питанка, при допълване на масълце, как се следи нивото при пълнене? Пак ли палиш, загрявяшаш, гасиш и чакаш или при доливане би трябвало да се отрази и без тази процедура(т.е. след като вече веднъж е направена за да провериш маслото разбира се) Поздрави!