ТДМ България държи новият рекорд за най-много Yamaha TDM на едно място.

Author Topic: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка, с�  (Read 27665 times)

Offline apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 990
Що първо не си регулираш съединителя?

Offline Yavor S.S.

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 58
Предполагах, че щом при работа на студен двитагел работи добре проблема не е в него, но ще опитам... така или иначе маслото е на 2.5к, ще изкара още 200-300 км, да видим как ще е. Благодаря за съвета.

Offline Ради Райков

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1718
Виж този пост на GOOSE от първа страница и прикаченият файл:
Ротен, това което даваш няма нищо общо с гъстотата на маслото :-) Ще пробвам да изясня ситуацията ...
Маслото се означава с 2 числа (по сае). Първата (в твоя случай 10W,15W,20W - W идва от Winter) означава до колко ниска температура маслото запазва вискозитета си и не става на грес.  - както можеш да видиш от таблицата - 10W се запазва в течно състояние до -25 градуса, което е предостатъчно - не вярвам някой от нас да кара мотор на тази температура ;-) Второто число означава колко течно е маслото при 100 градуса - пак можеш да видиш от таблицата, колонката кинематичен вискозитет. По-малкото число съответства на по-лош резултат. Така че по САЕ 10W-40 е предостатъчно добро за нашите мотори на нашите ширини, ако искаш чак толкова да го поглезип - 10W-50, 15W-50 са предостатъчни.
Отделно има и класификация на качеството на маслото, не само на вискозитета ... така наречения клас по АПИ. За нашите го дават минимално SE. На когото му е по-интересно за АПИ класификацията може да погледне прикачения файл.
Modify message
* 1_6.pdf (145.78 kB - downloaded 22 times.)

Не знам защо слагате 50/60/180... и т.н.

Offline BADANCHO

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 168
Аз мисля , че ТДМ-а си е така при градско каране през жегите пробвал съм всякакви масла разлика няма особено след 3000 км .

Offline georgidobrich

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 682
  • TDM 900 2006
Колеги здравейте, пак с въпросче за масълцето.
Карам в момента с 10/50. На студен матор скоростите влизат много приятно, но позагрее ли става кофти. Ако пробвам 10/60 дали ще има ефект, някой би ли споделил мнение/опит? Благодарско!

Какво означава "става кофти" ?

Аз мисля , че ТДМ-а си е така при градско каране през жегите пробвал съм всякакви масла разлика няма особено след 3000 км .

Какво означава "си е така при..."

С малко междинна газ имате ли пак "така" и "кофти" ?
TDM 900 2006

Offline Yavor S.S.

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 58
Виж този пост на GOOSE от първа страница и прикаченият файл:
Ротен, това което даваш няма нищо общо с гъстотата на маслото :-) Ще пробвам да изясня ситуацията ...
Маслото се означава с 2 числа (по сае). Първата (в твоя случай 10W,15W,20W - W идва от Winter) означава до колко ниска температура маслото запазва вискозитета си и не става на грес.  - както можеш да видиш от таблицата - 10W се запазва в течно състояние до -25 градуса, което е предостатъчно - не вярвам някой от нас да кара мотор на тази температура ;-) Второто число означава колко течно е маслото при 100 градуса - пак можеш да видиш от таблицата, колонката кинематичен вискозитет. По-малкото число съответства на по-лош резултат. Така че по САЕ 10W-40 е предостатъчно добро за нашите мотори на нашите ширини, ако искаш чак толкова да го поглезип - 10W-50, 15W-50 са предостатъчни.
Отделно има и класификация на качеството на маслото, не само на вискозитета ... така наречения клас по АПИ. За нашите го дават минимално SE. На когото му е по-интересно за АПИ класификацията може да погледне прикачения файл.
Modify message
* 1_6.pdf (145.78 kB - downloaded 22 times.)

Не знам защо слагате 50/60/180... и т.н.

Хубаво е наистина хората да се запознаят с качествата на маслата, за да запазят машините си по-дълго. За щастие съм наясно с означенията, работата е там, че теорията която сме изучавали в университета има леко разминаване с личната ми практика. Имам известни съмнения, че това може да се дължи на неоригинални масла на пазара понеже на автомобил(не личен, а на приятел) съм наливал Мотул 10W60 една и съща спецификация, като на пръв поглед всичко едно към едно, но имаше литър останало в туба която човекът беше закупил от Германия и още 4л в туба, която купихме от Геосим във Варна(не се опитвам да им правя лоша реклама, купувал съм и добри неща от тях,но не в този случай), като двете масла въпреки, че на теория бяха с еднакви качества, закупеното от българия беше мноого по-рядко от немското. Самото им усещане на допир беше коренно различно, нашето не се усещаше така мазно. Та поради тази причина, предпочитам да питам тук, хората които са пробвали най-различни неща, защото шанса да ме излъжете тук е доста по-малък от този да ме излъже опаковката на продукта  :D
Не веднъж ми се е случвало машина да рабони по-добре с евтино масло за сравнение със скъпо. За съжаление на нашия пазар малко така се получава.
Благодаря за отговора и наистина е добре да се запознаят повече хора с това, за да знаят какво пише на опаковката.


Колеги здравейте, пак с въпросче за масълцето.
Карам в момента с 10/50. На студен матор скоростите влизат много приятно, но позагрее ли става кофти. Ако пробвам 10/60 дали ще има ефект, някой би ли споделил мнение/опит? Благодарско!

Какво означава "става кофти" ?

С "кофти" имам предвид, че като загрее започва да включва по-трудно и по-шумно. Като е студен скоростите влизат много меко. Пробвал съм и с междинна газ, пробвал съм и с пускане на съединителя между първа и втора(тъй като там е най-неприятно). Има резултат, когато карам полека и ускорявам по-плавно, сменям скоростите по-бавно или ползвам някой от методите по-горе и успявам по-мазно да превключа, но като трябва да се изтегля по-бързо, влизат трудно. Затова се позамислих дали една идея по-гъсто масло, няма да реши проблема.
В момента не съм в България и не съм пробвал да регулирам съединителя, за да видя вали това ще помогне, но смятам да започна с това и ако не стане да му мисля тогава чак.

П.П. Съжалявам че така дълго стана, но съм малко труден в обясненията... ако не е друго поне се надявам да съм го написал ясно  :D



Offline Николай 'Goose' Иванов

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 560
  • LZ1GSE
    • Il grande idiota
Принципно освен всичко друго моторите са и с прави зъби на скоростите. Реално аз съединител ползвам само за потегляне, от там нататък ги редя без него. Пробвай го и този вариант, веднъж като свикнеш - няма отказване :)
In God we trust, all others must submit an X.509 Certificate

Offline Ради Райков

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1718
Имам известни съмнения, че това може да се дължи на неоригинални масла на пазара понеже на автомобил(не личен, а на приятел) съм наливал Мотул 10W60 една и съща спецификация, като на пръв поглед всичко едно към едно, но имаше литър останало в туба която човекът беше закупил от Германия и още 4л в туба, която купихме от Геосим във Варна(не се опитвам да им правя лоша реклама, купувал съм и добри неща от тях,но не в този случай), като двете масла въпреки, че на теория бяха с еднакви качества, закупеното от българия беше мноого по-рядко от немското. Самото им усещане на допир беше коренно различно, нашето не се усещаше така мазно.

Аз лично съм се спрял основно на XADO, че даже и отстъпка за TDM България имат в системата.
Поръчвам го директно от вносителя.
Не е толкова популярно и не знам за момента да има ментета.
На 7 000км се държи много по-добре от BARDAHL.
при колите с добавките им и други положителн неща съм забелязал.
« Last Edit: June 05, 2024, 10:37 by Ради Райков »

Offline apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 990
Jivan па не беше доволен от Хадо...ся не го зням с кво е  ;D

Ае, важното е масло да има, особено за 850-ките

Offline Ради Райков

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1718
Jivan па не беше доволен от Хадо...ся не го зням с кво е  ;D

Ае, важното е масло да има, особено за 850-ките
За това ли слага на мотора и на колите, че даже и на сина му на BMW-то, за да му оправи компресията ;D ;D ;D

Offline apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 990
С масло компресия няма оправи :)
Хкде да не аравнявме маслата.. с добавките за лсла ;)
В едното са силни, в другото - нямам идея

Offline Ради Райков

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1718
С масло компресия няма оправи :)
Хкде да не аравнявме маслата.. с добавките за лсла ;)
В едното са силни, в другото - нямам идея
Тук предисмтвото им е, че са 2В1.
Това е тема която мо'ем си водимна друго място.

Offline Yavor S.S.

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 58
Принципно освен всичко друго моторите са и с прави зъби на скоростите. Реално аз съединител ползвам само за потегляне, от там нататък ги редя без него. Пробвай го и този вариант, веднъж като свикнеш - няма отказване :)

Ако можеше бих взел и шифтър но уви, с карНОБАтор до колкото знам нИ стаа...

За масълцето 21ва година(когато го взех) бях сложил Мотул 10W40 7100. Никак не ми хареса и миналата година по препоръка на apollo11 сложих Eni-I-Ride като си избрах 10W50, и ми хареса много повече от мотула. Мислих да поръча същото друга консистенция просто, но първо ще пробвам да регулирам съединителя като се прибера(по-препоръка на същия колега), после ще сменям маслото. Каквото помогне ще споделя.

Offline Кънев

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 69
Здравейте,
Понеже мотора който си купих е "гол като пушка" започнах да го пооборудвам. Поръчал съм една камара неща, и едно от първите което пристигна са конзолите за повдигане на кормилото /понеже съм "снажен" :) / Въпросът е стигат ли жилата и кабелите, или ще трябва да търся и заменям нещо?
Конзолите са тези: https://motor-zet.com/k-222-4767?search=конзола&description=true

Offline Веселин Куршумов (Ротко)

  • 0877554119
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2332
  • Не са ми нужни 235 причини, за да избера TDM...
Стигат, няма да имаш проблеми
TDM is my lifestyle, my destiny, my religion ...

 

SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal