YAMAHA TDM България
YAMAHA TDM БЪЛГАРИЯ => Технически въпроси => Topic started by: Tabakov on January 19, 2015, 19:03
-
Така... тъй като съм пресен собственик на ТДМ :) Едва от миналия септември все още не ми се е налагало да подменям маслото. интересното е, че предишния собственик е избрал РЕПСОЛ 10В40 Пълна синтетика, за който аз съм много скептично настроен. Даже ми се струва, че има много много лек шум от двигателя, който имам чувството, че е само от тoва .... масло ;) Говоря така, защото на предните ми мотори съм имал подобни проблеми ( не конкретно с РЕПСОЛ - никога не съм слагал просто ). Та.. нека минем по същество ! Вие колеги с какво масло го храните и по колко километра го търкаляте. За разхода няма да говорим - вече сам установих, че е жаден завалията :P
Пс:. За прословутото дефектиране на лагери+вал някой може ли да каже има ли видни предизвестия ? По принцип екземпляра ми излгежда страшно поддържан и го купих от един много интелигентен,народен и спретнат мъж. Та се надявам да е бил обгрижван както трябва.
Благодаря предварително ! Дано само да успея да науча всички тънкости преди да се наложи да го продам, тъй като малкия изрева преди 15 дена и ... не се знае :'(
-
Здрасти!Просто ще е като инфо.Аз карам с пълна синтетика 10W50 на Моторекс.По-мазно не са ми се включвали предавките.Много съм доволен като цяло.
-
Първия ми мотор беше Honda F2 и му налях МОТОРЕКС... не че не бях доволен, но в града лятото, като загрее яко и скоростите почваха да чаткат. Но може да го провам и за този. Мен точно това ме интересува робуваме ли на 10/40 или може 15/50 - 10/50 ? Как се чувства най-добре мАторо ;)
-
Аз лично го карам с PROPULS CUSTOM 4T 15w50 на IGOL, доволен съм от него :-)
-
Когато взех мотора старият му собственик го е карал с Fuchs Silkolene Super 4 20W50 и аз продължавам да карам с такова
не знам дали съм доволон защото не съм пробвал с друго, ама ми се струва, че и мотора ми се чуства добре
-
Аз не бих го карал 10W40.На нашите географски ширини, лятото си става доста горещо.10W50 или 15W50 е оптималния вариант според мен
-
С две думи. квот му сипеш, такова ще пие :) :) :) Аз съм сипвал Яко 10/40, Мотул 10/40, Репсол 10/40 и 20/50, налагало ми се е и с Лукойлско за кола да доливам...както сам си разбрал всичко си изпива ;) разлика не съм видял голяма, ама аз съм айляк въртя километри не търся кусури и шумове. За вал няма симптоми, един приятел го кара две години без проблем и един ден просто му изтекоха водите. Запушена маслена магистрала и то преди да го вземе, така че карай и безаварийни. смяна на 5 до 7 000 км.
-
С две думи. квот му сипеш, такова ще пие :) :) :) Аз съм сипвал Яко 10/40, Мотул 10/40, Репсол 10/40 и 20/50, налагало ми се е и с Лукойлско за кола да доливам...както сам си разбрал всичко си изпива ;) разлика не съм видял голяма, ама аз съм айляк въртя километри не търся кусури и шумове. За вал няма симптоми, един приятел го кара две години без проблем и един ден просто му изтекоха водите. Запушена маслена магистрала и то преди да го вземе, така че карай и безаварийни. смяна на 5 до 7 000 км.
Брат, ако караш 10/50 примерно и се наложи по пътя да долееш , а нямаш особен избор във вискозитета ... проблем ли е да сипеш половинка 10/40 ?? Щото малко кофти дилемата .... да карам с малко масло или да долея, но различно ???
Питам щото ми се случи и ме достраша да смеся .
Тенкюююю :P
-
Може да долееш каквото имаш под ръка без да се притесняваш. Мисля даже, че не е проблем ако се смесят синтетично и полусинтетично, но не съм напълно сигурен в това.
-
Ванка доливай смело, първия ми ТДМ модел '91, съм доливал кво ли не в италия и Малта. Още го карат, че даже е и със същата верига от преди 3 години, а е при трети собственик след мен :) :) :)
-
Еййй, балгодаря колеги ;) .
Тъй съм се притеснявал да го еВа ..... (По принцип имам за доливане в куфара, но за извънредни ситуации има вариант. )
-
Според мен 20-50 е "дебело" за нашият мотор.
Карах първите 2 сезона с такова и мотора работеше по-шумно в първата минута.
Лично мен това ме притеснява.Сложих гъсто масло с идеята да не го гори толкова, но сега си мисля че не ми пука за разхода му а и гъстотата не помага много...
Факт доказан е че ТДМ може да работи без проблемно и малко масло.Лично аз съм доливал 1 литър след дълго няколко дневно каране в което странно как уж всеки ден гледах маслото...
ТДМ заводски си излиза лаком, но консумацията на масло се увиличава драстично при скорост над 120 километра.
Ако и при ниска скорост имате прекалено голям преразход, сменете сегменти, водачи и гумички на клапаните-гарантирам промяна !
Ако ви се налага доливане, добре е да е със същото масло, така че когато копувате 4 литра за смяна, вземете още един който тъкмо ще ви стигне за 5-6 хиляди километра.
Борето от Търново каза една много хубава приказка за маслото, че не е важно кой е производителя, а каква е годноста на маслото!
Масово копуваме масло на което годноста е неясна прикрита зад етикети от лъжливи търговци.
ТДМ е ниско оборотен мотор и върви със всичко.
ВЪРВи, това е истината!!!
Карайте си моторите със здраве приятели мой!
-
А аз да питам задължително ли е след зимната пауза да сменим маслото или може да изкара компромисно стотина километра напролет преди смяна.Щото джоба отъня пък ми се кара. :-[Да уточня че с наличното в мотора масло съм минал не повече от 1500-2000 км.
-
Ако не си го държал на двора мотора, няма проблем.
-
Аз сменям масло между 6000 и 7000 километра, като между двете смяни доливам около литър понеже двигателят обича да си пийва... ;D
В дебелите книги пуше че маслото се сменя всяка година ако няма навартяни километри. Проблемът идва от това че когато е студено и има чести промени в температурата, маслото губи качествата си.
Чел съм че зимата когато не се карал мотора и сто на студено, маслото се окислява.
100 тина километра няма да му се отразят кой знае колко зле обаче...
-
Моето масло го сменях есента, така черна около2000 км. Зимата обаче беше на едни 15-20 градуса постоянни с и заключение на няколко дена около нач. На ноември. Нямам намерение да го сменям преди да си навърти километрите. Не е проблем нали?
-
Не :)
-
Навсякъде си пише еди колко си километри или 12 месеца ;)
-
Отговорът е лесен.
Ако можеш да си го позволиш го сменяш, ако ли не просто караш...
-
Навсякъде си пише еди колко си километри или 12 месеца ;)
Кой не си е чел мануела ... ;-) 6000 километра или 6 месеца :D
-
и 3 кила рикия ;D
-
Ракията е помощно вещество, подпомагащо персонала извършващ смяната :D Е, ако собственика е част от този персонал ... може да има и други странични ефекти :D
-
Навсякъде си пише еди колко си километри или 12 месеца ;)
Кой не си е чел мануела ... ;-) 6000 километра или 6 месеца :D
За кой модел :o
Ракията е помощно вещество, подпомагащо персонала извършващ смяната :D Е, ако собственика е част от този персонал ... може да има и други странични ефекти :D
Това обяснява, защо на бате Жоро му се разви миналата година в Пловдив щеката за маслото ;D ;D ;D
-
Благодаря за мненията колеги.Сега съм по-спокоен.И аз си мисля, че няма логика маслото да се скапва от стоене(освен ако не е за няколко години).Дали ще си е в тубата или в двигателя...
-
Има ли някакъв проблем ако до сега съм карал с полусинтетика 20w50 и сега сложа синтетика 10w40 :-\
-
Каквото и да сложиш, все ще го изпие ;-)
-
Не, на двигателят ти ще му е дори по добре.
Е, може да стане по лаком но това да ти е проблема
-
Някой може ли да ми каже размера на О-пръстените на масления филтър?
-
Че той не си ли е комплект с филтъра??
-
При моя филтър няма О-пръстени
-
Твоят е като неговият, няма как да няма.
Опръстена стои в леглото на капака и служи за да не изтича масло от там когато притягате.
Трябва да се внимава с две неща.
Първо да не загубите втулката която обикновено пада(намира се в По тясната предна част.)
После трябва да се вниава за да не се прекали със стягането защото лесно се униожават леглата.
-
Знам как се сменя маслото сменял съм го няколко пъти но не съм сменял двата О пръстена на капака на филтъра, защото при филтрите които вземам няма такива. За това ме интересува някой ако сменя да види какви са размерите и да сподели
-
Че той не си ли е комплект с филтъра??
Гадовете по магазините ги вадят и ги продават отделно >:(
На филтрите на champion оригинално си вървят комплект, но трудно ще попаднеш на такъв.
-
Че той не си ли е комплект с филтъра??
Гадовете по магазините ги вадят и ги продават отделно >:(
На филтрите на champion оригинално си вървят комплект, но трудно ще попаднеш на такъв.
Моя филтър е такъв и няма о пръстен
-
След дълго ровене из нета установих, че големия о-пръстен е 70 х 3.5 мм, а малкия е 17 х 2.5 мм
-
След дълго ровене из нета установих, че големия о-пръстен е 70 х 3.5 мм, а малкия е 17 х 2.5 мм
Само да отбележа, че това е външния диаметър на О-пръстените
-
и тако моето масло на ТДМ е някакво ЕЛИС незнам как се пише мотора е купен от Пловдив миналата година септември месец не е от човек от форума внесен от италия, та се чудя какво е това масло?
-
и тако моето масло на ТДМ е някакво ЕЛИС незнам как се пише мотора е купен от Пловдив миналата година септември месец не е от човек от форума внесен от италия, та се чудя какво е това масло?
Първото нещо, което правя, когато взема някакво МПС е смяна на масло и консумативи ... никога не вярвай на продавач, че е сменил всичко, освен ако не ти е мноого личен приятел.
-
kОЛЕГИ,МОЛЯ ЗА СЪВЕТ.СИПАХ 20W50 НА ТДМ900,КАТО ГО ЗАПАЛИХ СУТРИНТА ПОМПАТА ЗАПОЧНА ДА ЖУЖИ,ПОГЛЕДНАХ ПОД СЕДАЛКАТА И КАКВО ДА ВИДЯ ПИШЕ-С4.ВЪВ НЕТА НАМЕРИХ ЧЕ НА С4 ,ОТГОВАРЯ МАСЛО 5W30КОЕТО СЕ ПРЕПОРЪЧВА ОТ YAMAHA,ОКАЗА СЕ ЧЕ МОЯТ ТДМ900 Е БИЛ С ТАКОВА МАСЛО,ДАЛИ ДА МУ СИПЯ СЪЩОТО ИЛИ ДРУГО.МОЛЯ ЗА СЪВЕТ.
-
До колкото знам за ТДМ Ямаха препоръчват 10х40.
Като си го сипал карай, но едва ли ще го караш при 40 градусови температури.
-
kОЛЕГИ,МОЛЯ ЗА СЪВЕТ.СИПАХ 20W50 НА ТДМ900,КАТО ГО ЗАПАЛИХ СУТРИНТА ПОМПАТА ЗАПОЧНА ДА ЖУЖИ,ПОГЛЕДНАХ ПОД СЕДАЛКАТА И КАКВО ДА ВИДЯ ПИШЕ-С4.ВЪВ НЕТА НАМЕРИХ ЧЕ НА С4 ,ОТГОВАРЯ МАСЛО 5W30КОЕТО СЕ ПРЕПОРЪЧВА ОТ YAMAHA,ОКАЗА СЕ ЧЕ МОЯТ ТДМ900 Е БИЛ С ТАКОВА МАСЛО,ДАЛИ ДА МУ СИПЯ СЪЩОТО ИЛИ ДРУГО.МОЛЯ ЗА СЪВЕТ.
Здравей колега. Аз мисля, че шумът, който си чул е в следствие на комбинацията от ново масло /20-50/ плюс палене сутрин при по- ниска температура. Ако скоро след това /при позагряване/, както и през деня този шум изчезва, няма повод за безпокойство. Това масло дават в Ямаха за този модел, както и 10-40. Аз ползвам 20-50, защото за мен сезона е кратък, карам предимно лятото.
П.П. Аз самият недоумявам какво не харесват колегите на оригиналните масла, та непрекъснато се обсъждат различни алтернативи. Ще съм благодарен, ако някой сподели.
-
Engine oil:
Type SAE 10W-30, 10W-40, 15W-40, 20W-40 or 20W-50
Recommended engine oil gradе : API service SE type or higher, JASO standard MA
Не знам къде видяхте, че Ямаха препоръчва 5W30... ;)
П.П. Маслената помпа не би трябвало да издава шум - без значение на вида на маслото или сутрешната температура :)
-
Ще съм благодарен, ако някой сподели.
Споделям :) : Карал съм с доста видове масло, пълна и полусинтетика - Мотул, Моторекс, Суноко...
И не усетих никаква разлика в работата на двигателя. Някои казват "нямам чаткане в скоростите", "двигателя е по-тих"...
Сега си купих Yamalube - предполагам и с него ще е същото, но все пак не съм химик и атомен физик и се чудя как долавяте разликите, освен ако не сте с масло менте, в което се съмнявам... ;D
Та в тоя дух на мисли - маслените филтри на ТДМ 900 и ТДМ 850 еднакви ли са, че изпаднах в една дилема тази вечер :)
-
Според мен влез в "jbxtdm" влез в модела на мотора и там излиза пълна спецификация на на мотора , има и при каква температура се кара машината какъв визкозитет да е маслото , има и по колко килограма се стяга всеки болто за да не превърти , трябва само един малък денометричен ключ . 8)
-
Знам го сайта и ми е много полезен. ;)
Но в случая към моя въпрос за филтрите е безполезен.
Оказа се, че до сега съм карал с маслени филтри, които ги дават еднакви за ТДМ 850 и ТДМ 900, като съм ги взимал от различни сайтове и не съм имал проблеми.
Тия дни в "Ямаха България" по каталог нямаше моя филтър и естествено взех за ТДМ 850 (че нали са еднакви).
Да, ама не... Филтъра, уж който е универсален и за двата модела - при мен не сработи - напъхах го със сила в кутията.
Отелно и че нямаше външна метална решетка.
В последствие се оказа, че наистина филтрите за двата модела са различни, макар и малко.
Явно оригиналните филтри са различни, а алтернативните са направени така, че да пасват и на двата модела.
Това е за инфо, да имате предвид :)
-
Здравейте и аз съм от новите във форума и имам един въпрос на който не намерих отговор. Понеже знам че моя модел гори масло и си го следя, обаче: въороса ми е, меродавно ли е нивото което показва на прозорчето след като съм пътувал. Примерно карал съм 100 км спирам и си поглеждам маслото. Според мен трябва да е меродавно предвид че по принцип се мери на работил и добре загрял двигател. Питам защото до сега съм навъртял 1000 км и още не виждам промяна в количеството и си мисля че пропускам нещо. Скоростта с която карам мотора е до 100 км/ч рядко 120, казвам го понеже мисля че има отношение към горенето на масло.
-
Моят също не пипа почти маслото при такава скорост. Мисля че е нормално! За сметка на това като го натискам по магистралата със 160-180 .... Си харчи доста масло, но избягвам да му го причинявам.
-
Пичове, при равна скорост до 100-120 км/ч почтни никой TDM не пипа маслото, особено първите 3000км.
Но ако започнете да го подкарвате сериозно и прехвърляте 5000 оборота редовно(тогава се развинтва и откача мотора), то почти веднага започва да си пийва редовно.
-
Колеги от няколко дни съм с новия ми ТДМ 850 '99 г.
Маслото ми е за смяна. Купих си днес една туба 4 л. Ще го сменям само него, без филтъра. Въпросите са ми два. 1 - трябва само да развия двете болтчета - едното към скоростното лостче, а другото откъм масления филтър нали? Въпреки, че няма да сменям филтъра трябва да се развите и болтчето до него.
2 - знам, че масло се сменя или на пробег или на време. Поради тази причина се чудя дали има значение дали сега ще сипя маслото или да го сменя напролет? Тоест има ли значение според вас дали седи в тубата или в двигателя. Със старото със сигурност мога да покарам още 500-700 км, но ако наистина зимата му няма нищо да си престои предпочитам сега да го сменя.
Благодаря :)
p.s. Нямах време да прочета цялата тема когато написах поста, но сега видях какво пише за зимните температури и явно ще го сменям напролет :) Остава само въпроса с двата болта ;D
-
Честито !
И двата болта отвиваш.
-
Честито !
И двата болта отвиваш.
Благодаря, и за двете :)
-
Дали някой има отговор на моята дилема?Харесал съм си (чисто ценово) масло Total Qartz Racing 10w50.Производителя казва че е за бензинови и дизелови двигатели подложени на интензивен режим на работа.Никъде обаче не се споменават мотоциклетите.Та въпросът ми е има ли значение дали маслото е произведено за авто или мото двигатели или щом вискозитета е този който търсим сме ок и с двата вида?Ако някой е пробвал да кара мотора си с авто масло нека сподели опит.
-
Не карай а автомобилно масло, ще.прецакаш фрикционните свойства на съединителя!
П.с.
Абе, тия с бмв-тата дали карат с автомобилни масла?! (Сьедимителя им е сух, като при кола) ;)
-
При сухият съединител няма да има проблем. Към колегата, който питаше- Не карай с автомобилно масло, защото ще убиеш съединителя, моторите са с мокри съединители и двигателното масло отива и в скоростната кутия.
-
И аз четох нещо по въпроса за съединителя, но нещо не мога да си го обясня.Нали вискозитета е същия?Явно е нещо свързамо с добавките в различните масла. Или пък нещо на молекулярно ниво...
-
Прочети още по въпроса ;) Вискозитета просто показва какъв е работният температурен диапазон на маслото.
-
И аз четох нещо по въпроса за съединителя, но нещо не мога да си го обясня.Нали вискозитета е същия?Явно е нещо свързамо с добавките в различните масла. Или пък нещо на молекулярно ниво...
Нещата са безбожно прости - в автомобилните масла има антифрикционни съставки - тефлон, молибден и други подобни. Съединителя на мотора обаче е в маслена вана => тези добавки се лепят по феродовите дискове на съединителя, те почват да се пързалят вместо да зацепват и ... voila ;-) Имаш си перфектно смазан двигател, само дето не можеш да тръгнеш с него заради буксуващия съединител :-)
-
Само да вметна че ямялуб е на прилична цена и любовницата ми си го харесва и не го пипа изобщо
-
Малко повече инфо?Цена?Откъде...?
-
И аз четох нещо по въпроса за съединителя, но нещо не мога да си го обясня.Нали вискозитета е същия?Явно е нещо свързамо с добавките в различните масла. Или пък нещо на молекулярно ниво...
Нещата са безбожно прости - в автомобилните масла има антифрикционни съставки - тефлон, молибден и други подобни. Съединителя на мотора обаче е в маслена вана => тези добавки се лепят по феродовите дискове на съединителя, те почват да се пързалят вместо да зацепват и ... voila ;-) Имаш си перфектно смазан двигател, само дето не можеш да тръгнеш с него заради буксуващия съединител :-)
Наистина просто.Мерси за инфото.Дано и други колебаещи се като мен го прочетат.
-
Малко повече инфо?Цена?Откъде...?
Само да вметна че ямялуб е на прилична цена и любовницата ми си го харесва и не го пипа изобщо
От ямаха и представители..
-
Благодаря за идеята.А какво ще кажете за вискозитета- 10w50 или 15w50?Машината е от 2001 ,обаче нямам идея на какви километри е.Показва 11000 но я взех със скапан скоростомер и никой не знае от кога не отчита пробег...
-
http://www.segabg.com/article.php?id=254691 - първият пост от чичко Гугъл относно маслата..
-
Здравейте, мискя да сменям маслото и четох в някакъв мануал париодична смяна 3,5л. ,с филтър 3,6 л. И всичко - 4.2л. И се чудя какво е това всичко и защо е 600 гр. Аз мисля да развия проблите, да източа маслото, да сменя филтъра и въпроса е колко трябва да налея после? 4tx 2000 г.
Oil capacity:Engine oilPeriodic oil changeWith oil filter replacementTotal amount3.5 L3.6 L4.2 L
-
Трябва да сипеш 3,6 литра. 4.2 са ако си свалял, разглабял и тн. двигателя и е напълно сух.
-
абе 4 си събира без проблем, като смениш филтъра и го изцедиш ;)
-
Та да възбудя темата с една питанка за масло RAVENOL, някой сблъсквал ли се е с него и има ли някакво мнение?
Ето и какво препоръчват от сайта:
Kategorie : Motorräder, Motorroller, Mopeds, Quads (ATV)
Marke : Yamaha
Modell : TDM (1991 - 2012)
Typ : TDM 900 (5PS4) (2003 - 2003)
Alle komprimieren Alles anzeigen
Motor/Getriebe 6
Füllmenge : Filterkapazität 0,1 Liter
: Füllmenge (gesamt) 3,9 Liter
: Füllmenge (gesamt) 4,7 Liter Gesamt
Einsatz : Normal
Intervalle : Wechseln 10000 km / 12 Monate
Produkte : RAVENOL Motobike 4-T Ester SAE 10W-30
: RAVENOL Motobike 4-T Ester SAE 10W-40
: RAVENOL Motobike 4-T Ester SAE 15W-50
Einsatz : Erste Wartung
Intervalle : Wechseln 1000 km
Produkte : RAVENOL Motobike 4-T Ester SAE 10W-30
: RAVENOL Motobike 4-T Ester SAE 10W-40
: RAVENOL Motobike 4-T Ester SAE 15W-50
Тук за различните модификации :)
http://ravenol-bg.com/nameri-maslo/
-
След като има масло в Ямаха, нужно ли е да се заглеждаме в друго ?
-
След като има масло в Ямаха, нужно ли е да се заглеждаме в друго ?
ПаЗар всякакьв, незнам що трябва дае от ямаха?
И са,Ради, чуяал сьм го т'ва масло, ма само толкова..
Аз сега ще сменям пак,масло и ще е на иралоана петроли..и нез това.целия авро/мотппарк досега е все с такова масло, та.и тая любовница ще е с него
П.с.
Пьк и цената е перфв - под 10 лв 8)
-
10 лева за литър...
Всички много добре знаем че хубаво евтино няма !
Прекалено много си обичам мотора за да му сложа такова масло.
Старият карах с какво ли не масло и така и не открих такова на което да се доверя.
Цената е без значение, стига да бъда спокоен.
Като знам че Българинът за печалба би продал и Майка си, малко ми е трудно да му се доверя.
Бях решил да азарувам от Луис но сега се колебая дали да не е от Ямаха.
-
Цената е след отстьпка, а маслото е
http://www.tradexpress-l.com/bg/products/0/44/
На старата моторетка заспа..след проби с няколко мотула рокойл,ажип, тва олио заспа!
Ама виж свга,за масло и гуми, мнения хиляди!
-
Така е, при маслото всичко е до лични предпочитания. На 3-ти пореден мотор карам с Repsol 10W50 Racing и нямам намерение да пробвам други масла. За 60-70к изминати с това масло, никога не съм имал проблеми.
-
От както съм взел 900ката първият път и налях ямалуб, а след това бардахал, разликата е голяма според мен.
Питам от чисто любопитство дали някой се е сблъсквал с него и дали има мнение(собствено или чуждо) за равенол-а.
Най-ме е яд, че политрон нямат масла за мотори или поне не ги препоръчват към момента.
-
Аз съм Ямалуб пълна синтетика 10/40 100лв 10000 км.
Полусинтетичните са около 40-60 лв 5000км.
Много добри отзиви има за Силколене,но цената е като на ямалуба
А за Риванол не съм чувал нищо...
-
А за Риванол не съм чувал нищо...
Е как бе? За ранички.. ;D
-
А за Риванол не съм чувал нищо...
Е как бе? За ранички.. ;D
Схванал си идеята
-
Абе не беше ли Росиньол???
-
А за Риванол не съм чувал нищо...
Е как бе? За ранички.. ;D
Схванал си идеята
пише, че са на пазара от 46-та..
истината е, че аз лично и не съм ги чувал..
но така беше и с IP,Tutella,Addinol,Rockiol и още адски много други марки масла..
важното е да те устройва цената и поне по етикет да отговаря на изисквания стандарт - вси1ко друго е на вкус - дали шпек или народен" ;)
-
Значи ако не сте с 900ка ви е все тая кво наливате, все ще го изпие ламята ;) сипиииии
-
Давайте смело с експериментите,все трябва да има по някой мотор за части.Новите са много скъпи все пак :)
-
Значи, за да е ясно, това препоръчват от Yamaha за TDM 900:
-
Когато е излязла 900-ката са го препоръчали, но сега има и други масла. 10W40 си става за тук, но лично аз ходя и на по-топли места и откакто съм го взел го карам с 10W50.
-
Това ще пробвам аз http://www.xadoshop.bg/bg/products/10w-40-4t-ma-super-synthetic-p64.html?cid=32&cattitle=
ХАРАКТЕРИСТИКИ НА МАСЛОТО:
ПЛЪТНОСТ при 20 °C - 0,872 kg/l
ВИСКОЗИТЕТ при 100 °C - 15,0 mm2/s
ВИСКОЗИТЕТ при 40 °C - 100,5,0 mm2/s
ИНДЕКС НА ВИСКОЗИТЕТА 156
ТЕМПЕРАТУРА НА ВЪЗПЛАМЕНЯВАНE 200 °C
ТЕМПЕРАТУРА НА СГЪСТЯВАНЕ < - 32 °C
СУЛФАТЕН ПРАХ 1,0 % wt.
Base number 8,5 mgKOH/g
-
Адаш ако сложат и коефициента на вътрешно триене ще се изненадам приятно :-)
Пичове - най-важното нещо при маслото според мен и да е Истинско!
Нашите машини нямат компоненти, които да изискват по-специално отношение, като турбокомпреср например. Повечето от нас не карат при температура под -10 градуса. А дори и при припалване през зимата едва ли пада под споменатата температура. Освен това не знам някой от нас да ходи да кара в Сахара? Където освен, че е топло и слънчево двигателя се товари повече в пясъка от колкото при каране върху твърд мазен асфалт.
Така, че избирате си полу или пълна синтетика, намирате си наистина доверен доставчик, стискате палци наистина да е доверен и газ! Ако се сменя не само на километри а и в началото на всеки сезон още по-добре.
-
Може да погледнете и синтетиките на Eni (Agip), за първи сезон вече около 4к км с 10W60 (не с ТДМ :-[), доволен съм, цената също не е лоша.
-
Да дам и аз едно впечатление . Този сезон сипах на ТДМ-а Eni 15W50 пълна синтетика . Впечатлението ми е следното :
- докато мотора все още не е достигнал оптимална температура на работа , скоростите влизат като в масло . Като загрее обаче , започват да си чукат абсолютно нормално , както и със старото , което беше Q8 10W40 . С новото уж по-гъсто обаче понякога ми прави проблем с връщането на скоростите от 3-та надолу . Сменил съм масления филтър с K&N , и там нямаше големия О-пръстен . Определено съм решил да изкарам този сезон с това масло , но за догодина ще си му налея 10W40 .
-
тая година и аз съм с 15-50, но на IP.. докато е студен мотора, мало рязко влизат скоростите, но ако го запаля преди дасложа каска и ръкавици, всичко си идва на мястото.. опредлено съм по-доволен от това масло като го натискам мотора дълго време или чакам посветофарите - вентилатора върти, но скоростите са си мазни, докато с 10-ката яко ми щракаха при по-висока температура на двг или след дълга и бърза езда
-
С 10-50 скоростите винаги са ми влизали мазно, без значение дали е студен или топъл и колко градуса е навън.
-
Moмчета , поради факта , че винаги съм ви се кефил много , и сте най-готиния клуб който има .............. а и Има един човек от Вашия клуб който е готин и точен !
Смятам да ви направя Оферта:
Всички Членове на Ямаха ТДМ България ви предлагам
- продуктите за Мотоциклети на MIDLAND CH със -25% отстъпка от тези цени
http://midland.bg/bg/Motorni_masla_za_mototsikleti_i_motoroleri-c249
- и продуктите на ENEOS - 20% отстъпка
http://www.eneos-bulgaria.bg/?page=products&productID=22
-
За колата бих си взел, та как може да стигне до мен 4 или 5 литрова туба 5W 40 пълна синтетика?
-
винаги ми е била интересна темата за маслата и при автомобилите.Миналия сезон карах с bardhal 10w40.Заинтересува ме маслото Yamalube.В сайта обаче за TDM 900 ДАВАТ 20W50.Чудя се дали да не пробвам с него.Все пак е бавнооборотен двигател а и карам основно в жегата .Какво мислите колеги?
-
винаги ми е била интересна темата за маслата и при автомобилите.Миналия сезон карах с bardhal 10w40.Заинтересува ме маслото Yamalube.В сайта обаче за TDM 900 ДАВАТ 20W50.Чудя се дали да не пробвам с него.Все пак е бавнооборотен двигател а и карам основно в жегата .Какво мислите колеги?
Кой сайт гледаш за ТДМ, че дават 20W50 за него? По принцип може да караш със всякакво масло, стига да е в температурните граници на климата тук. В менюала са ти дадени диапазоните на маслото и няма нещо строго определено. Yamalube e добро масло, специално се произвежда за Ямаха. Аз лично само с него карам и нямам забележки, като съм пробвал поне 2 вида вискозитети, синтетика и полусинтетика. По принцип всички се престараваме с маслото - на един загрявал двигателя, на друг чукал, на трети му щракали скорости... Но всичко е относително. Важното е маслото да е качествено и от сигурен вносител и утвърдена марка :)
-
аз да ви предложа пък ENEOS ? тва е Таткото на YAMALUBE ;)
и си мисля че едно "ЕNEOS -15W50 GP4T Jaso MA2" ще ви е перфектното масло.......... и специална цена ще ви направя за хората от ТДМ групата
-
В ръководството пише смяна ма 6К километра но днешните масла отговарят на доста по-високи изисквания .
Автомобилната синтетика има живот 20К плюс та защо сменявате на 6-7хил км ?
-
Автомобилната синтетика има живот 20К плюс.............. та защо сменявате на 6-7хил км ?
:o ::) :o :o ::) :o ::)
Сериозен ли си ? Правил ли си полеви тест на масло ? точил ли си масло на 20К км ?
как ти се струват следните Фрази:
Търговски Трик ? Представяне на продукт ? Финансова обосновка на цената ?
За пример , ако реално поне малко се напънеш , дори най-повърхностно в търсенето на инфо за маслото и неговия живот , ще разбереш доста истини ..........
само за Пример ще ти дам ей те така моят автомобил: MERCEDES W211 E500 4Matic .............
Oбем на двигателното масло в двигателя - 9 литра , вид на маслото Mobil1 5W50 peak life
(https://s0emagst.akamaized.net/products/640/639639/images/res_52a916f4101092514723ecfa312ce612_full.jpg)
Спецификация на маслото
https://www.mobil.com/english-gb/passenger-vehicle-lube/pds/glxxmobil-1-peak-life-5w50
И като единствена сериозна компания , ЕНЕОС-ЕКСОН-МОБИЛ предлагат пълен полеви тест на маслото на твоя автомобил ............. като техен продавач да го наречем , съм се възползвал неколкократно от услугата , и мога да кажа , че в моят Автомобил едно от най-най-добрите масла на пазара до момента приключва на около 12 - 13 000 км
ако отвориш дебелите книги и по професионалните наръчници , винаги има водещ фактор - среда на шофиране:
Градско - пробег А
Градско + пътувания - пробег А+5%
Пътуване извънградско + Градско - Пробег А + 20%
Магистрално пътуване - пробег А + 50%
Тук търговеца на масълце за да си нареди неговите 20-30-40-45-50% е готов да ти разкаже , как маслото е едва ли не добито от Луната с Технологиите на НАСА ............. и виждаш ли те тука едни 20-23 000 км ................. 35 000 км .............. кажи му , дай ми го на половин цена , аз ще го източа на 10 000 и ще ти го дам да изкараш още 25 000 ;) ..............
-
аз да ви предложа пък ENEOS ? тва е Таткото на YAMALUBE ;)
и си мисля че едно "ЕNEOS -15W50 GP4T Jaso MA2" ще ви е перфектното масло.......... и специална цена ще ви направя за хората от ТДМ групата
Каква е офертата ?
Юни мисля да сменям масло.
-
Сериозен съм
Не съм правил полеви тест
Точил съм масло на 20хил км
Автомобила си го карам със синтетика на Тотал и сменям маслото на 20 к.
И така около 5 години и около 120 К.
BMW f 650 - синтетика / смяна на 10К
И така 60 хил км ..
Не съм научен изследовател просто съм ползвател ...
-
В книжката на 900ката пише на 10000 км.
Лично аз сменям маслото всяка пролет, и обикновено не го чякам да стане на 10к.
Според мен също 6-7 хиляди километра е правилният пробег за смяна, като сметнем че в БГ не е ясно кое масло колко е истинско...
-
Сериозен съм
Не съм правил полеви тест
Точил съм масло на 20хил км
Автомобила си го карам със синтетика на Тотал и сменям маслото на 20 к.
И така около 5 години и около 120 К.
BMW f 650 - синтетика / смяна на 10К
И така 60 хил км ..
Не съм научен изследовател просто съм ползвател ...
;D ;D ;D ;D ;D
Ето един идеален пример , защо сервизите са пълни с Кочинки и е най-доходно да си Автомонтьор
Освен ако Колата ти не е 1,2 бензинов мотор със 15 литров картер .............. неам идея как имаш спокойствието да караш 20К км ..............
Като чета така , колата е Френска , обслужва се във фирмен сервиз - все още гаранционно най-вероятно ........... и ти остава съвсем малко до края на гаранцията .....
-
Кочини трябваше да ме обиди ли ???
Доходоносно е също да продаваш масло нали ?
Колата отдавна не е в гаранция - а колкото до спойствието прав си -наистина съм споен.
Ако караш 5-6 хил на година - ОК смени маслото за следващия сезон .
Ако караш 20 хил на година - смени го 2 пъти а не 3 пъти .
Е ако си неспокоен може и 5 пъти разбира се ;)
-
20000 карах и аз френската кола,но тя 99.99%е междуградско и като я забия на 90-100...забравям..
Същото масло на друга френска чикия едва изкарва 10000 км, предимно градско (~70-80%)
Тдм-а го карах до тая седмица с 15-50 на italiana petroli..еми,откак тая година-нов км са предимно софийско каране, източих боза..за миналата година,предимно междуградско каране,маслото имаше вид като на току що налято..
Истината е, че кратките разстояния и честия студен старт скъсяват много живота на маслото
-
Обърках се.
Говорим за мотори, не за коли.
Масло и гуми не се пестят, това ме учеше баба ми ;D
И спокойно, никой никой не обижда, просто си говорим с професионални термини ( иаз карам една кочинка понякога )
-
.......... кочини да обиди теб - повервай ми нищо общо
20 ............. по скоро между 30 и 65К на година , и го сменям винаги преди 15К ( толкова е показателя за типът шофиране и средата на движение на автомобила ми )
карам мотори , правя мотори , проверявам им маслата , сменям им маслата .............. няма мотор от който да съм източил масло на 10-15К и да е било масло ........... по скоро да го наречем наподобяващо Нафта след измиване на Стар дизелов двигател , чак на допир с пръсти грапавее
Може би ако мотоциклета е R1150GS Adventure ................ да там може и 20К км да изкара маслото на двигателя , при преходи от тия тип на "Любо Африката" от Варна .............
Пропускаш прекалено много факти и условия , има много писано и изписано , жалко , че сайта със всички статии го няма към момента за да пробваш да почетеш и премислиш някой неща.............
Само си Помисли , че над 90% от мотоциклетите са със Обща скоростна кутия и съединител в маслена баня към Двигателя + генератор в това същото масло .......... изключения правят най-вече турерите от R-series на БМВ
Аз продавам и масла със 75000 км пробег ........... на Евро 6 при 100% Магистрално шофиране , 3000см3 двигател със 28 литров картер и два маслени филтъра ...............
темата е прекалено обширна , ако подхванем да я разискваме , ще трябва много да се пише от Някой , и много да се чете и да се мисли от друг!
apollo11 си го каза общо взето много збито и принципно ясно
-
Аз кочини не карам - машинките си ги поддържам .
Коко противоречиш си .
Просто попитах .
-
аз да ви предложа пък ENEOS ? тва е Таткото на YAMALUBE ;)
и си мисля че едно "ЕNEOS -15W50 GP4T Jaso MA2" ще ви е перфектното масло.......... и специална цена ще ви направя за хората от ТДМ групата
Каква е офертата ?
Юни мисля да сменям масло.
-
Аз съм решил проблема със сменята на масло по следният начин:
Колата - на 10-12000км.
Мотора при километрите предписани от производителя или на пролет.
Важен показател на маслото - да е истинско.
-
Аз съм решил проблема със сменята на масло по следният начин:
Колата - на 10-12000км.
Мотора при километрите предписани от производителя или на пролет.
Важен показател на маслото - да е истинско.
+1 за колата 8)
на моторите 5-7К на тоя за разходките
на Другия 500км и смяна
-
След дълго ровене из нета установих, че големия о-пръстен е 70 х 3.5 мм, а малкия е 17 х 2.5 мм
Да изровя нещо старо и да попитам откъде мога да намеря двата пръстена за капака на 4tx освен от Ямаха ?
-
Снабтех или друг магазин за пневматика и хидравлика ..(има такъв след Дунев-и посока Кауфланд-а на светофара)
-
https://www.google.bg/maps/place/%D0%A5%D1%83%D0%B1%D0%B0%D1%82%D0%B0+%D0%A1%D0%B8%D0%B9%D0%BB%D1%81/@42.7079969,23.3119194,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x40aa8559417a510d:0xc7e65d11719ef0e1!8m2!3d42.7079911!4d23.3141072
-
https://www.google.bg/maps/place/%D0%A5%D1%83%D0%B1%D0%B0%D1%82%D0%B0+%D0%A1%D0%B8%D0%B9%D0%BB%D1%81/@42.7079969,23.3119194,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x40aa8559417a510d:0xc7e65d11719ef0e1!8m2!3d42.7079911!4d23.3141072
T.e., намерил си О-пръстените...?
-
Да, имат ги
Препоръчаха ми топлоусточиви , издържали до 180гр.С
Имат всякакви размери ,любезни хора ;)
Сега остава и размерите да са същите , че никъде не намирам потвърждение :o
-
,,ако имаш време, с капака и стсрите филтри отиваш - пробвате докато намерите и после споделяш какво -що
-
63x3.5
12.3 x2.4
Това са размерите , цена 2.40лв за двата .
Би трябвало да стават освен за 4tx и за 3vd и за 900 .