ТДМ България държи новият рекорд за най-много Yamaha TDM на едно място.

Author Topic: Масло ?  (Read 46469 times)

Offline grus

  • Newbie
  • *
  • Posts: 18
Ниво на маслото
« Reply #45 on: August 02, 2015, 12:24 »
Здравейте и аз съм от новите във форума и имам един въпрос на който не намерих отговор. Понеже знам че моя модел гори масло и си го следя,  обаче: въороса ми е,  меродавно ли е нивото което показва на прозорчето след като съм пътувал. Примерно карал съм 100 км спирам и си поглеждам маслото. Според мен трябва да е меродавно предвид че по принцип се мери на работил и добре загрял двигател. Питам защото до сега съм навъртял 1000 км и още не виждам промяна в количеството и си мисля че пропускам нещо. Скоростта с която карам мотора е до 100 км/ч рядко 120, казвам го понеже мисля че има отношение към горенето на масло.

Offline Adler9

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 347
Re: Масло ?
« Reply #46 on: August 02, 2015, 13:46 »
Моят също не пипа почти маслото при такава скорост. Мисля че е нормално!  За сметка на това като го натискам по магистралата със 160-180 ....  Си харчи доста масло,  но избягвам да му го причинявам.

Offline Ради Райков

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1718
Re: Масло ?
« Reply #47 on: August 17, 2015, 14:22 »
Пичове, при равна скорост до 100-120 км/ч почтни никой TDM не пипа маслото, особено първите 3000км.
Но ако започнете да го подкарвате сериозно и прехвърляте 5000 оборота редовно(тогава се развинтва и откача мотора), то почти веднага започва да си пийва редовно.

Offline iiccoo

  • Newbie
  • *
  • Posts: 29
Re: Масло ?
« Reply #48 on: September 11, 2015, 18:15 »
Колеги от няколко дни съм с новия ми ТДМ 850 '99 г.
Маслото ми е за смяна. Купих си днес една туба 4 л. Ще го сменям само него, без филтъра. Въпросите са ми два. 1 - трябва само да развия двете болтчета - едното към скоростното лостче, а другото откъм масления филтър нали? Въпреки, че няма да сменям филтъра трябва да се развите и болтчето до него.
2 - знам, че масло се сменя или на пробег или на време. Поради тази причина се чудя дали има значение дали сега ще сипя маслото или да го сменя напролет? Тоест има ли значение според вас дали седи в тубата или в двигателя. Със старото със сигурност мога да покарам още 500-700 км, но ако наистина зимата му няма нищо да си престои предпочитам сега да го сменя.
Благодаря :)

p.s. Нямах време да прочета цялата тема когато написах поста, но сега видях какво пише за зимните температури и явно ще го сменям напролет :) Остава само въпроса с двата болта  ;D
« Last Edit: September 11, 2015, 19:33 by iiccoo »

Offline Веселин Куршумов (Ротко)

  • 0877554119
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2332
  • Не са ми нужни 235 причини, за да избера TDM...
Re: Масло ?
« Reply #49 on: September 11, 2015, 21:34 »
Честито !
И двата болта отвиваш.
TDM is my lifestyle, my destiny, my religion ...

Offline iiccoo

  • Newbie
  • *
  • Posts: 29
Re: Масло ?
« Reply #50 on: September 11, 2015, 21:46 »
Честито !
И двата болта отвиваш.

Благодаря, и за двете :)

Offline haymana

  • Newbie
  • *
  • Posts: 30
Re: Масло ?
« Reply #51 on: January 14, 2016, 15:55 »
Дали някой има отговор на моята дилема?Харесал съм си (чисто ценово) масло Total Qartz Racing 10w50.Производителя казва че е за бензинови и дизелови двигатели подложени на интензивен режим на работа.Никъде обаче не се споменават мотоциклетите.Та въпросът ми е има ли значение дали маслото е произведено за авто или мото двигатели или щом вискозитета е този който търсим сме ок и с двата вида?Ако някой е пробвал да кара мотора си с авто масло нека сподели опит.

Offline apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 990
Re: Масло ?
« Reply #52 on: January 14, 2016, 16:52 »
Не карай а автомобилно масло, ще.прецакаш фрикционните свойства на съединителя!
П.с.
Абе, тия с бмв-тата дали карат с автомобилни масла?! (Сьедимителя им е сух, като при кола)   ;)

Offline Kris_inc

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 318
  • Kawasaki Versys 1000
Re: Масло ?
« Reply #53 on: January 14, 2016, 17:56 »
При сухият съединител няма да има проблем. Към колегата, който питаше- Не карай с автомобилно масло, защото ще убиеш съединителя, моторите са с мокри съединители и двигателното масло отива и в скоростната кутия.

Offline haymana

  • Newbie
  • *
  • Posts: 30
Re: Масло ?
« Reply #54 on: January 14, 2016, 18:49 »
И аз четох нещо по въпроса за съединителя, но нещо не мога да си го обясня.Нали вискозитета е същия?Явно е нещо свързамо с добавките в различните масла. Или пък нещо на молекулярно ниво...

Offline Kris_inc

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 318
  • Kawasaki Versys 1000
Re: Масло ?
« Reply #55 on: January 14, 2016, 19:21 »
Прочети още по въпроса ;) Вискозитета просто показва какъв е работният температурен диапазон на маслото.

Offline Николай 'Goose' Иванов

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 560
  • LZ1GSE
    • Il grande idiota
Re: Масло ?
« Reply #56 on: January 14, 2016, 19:40 »
И аз четох нещо по въпроса за съединителя, но нещо не мога да си го обясня.Нали вискозитета е същия?Явно е нещо свързамо с добавките в различните масла. Или пък нещо на молекулярно ниво...
Нещата са безбожно прости - в автомобилните масла има антифрикционни съставки - тефлон, молибден и други подобни. Съединителя на мотора обаче е в маслена вана => тези добавки се лепят по феродовите дискове на съединителя, те почват да се пързалят вместо да зацепват и ... voila ;-) Имаш си перфектно смазан двигател, само дето не можеш да тръгнеш с него заради буксуващия съединител :-)
In God we trust, all others must submit an X.509 Certificate

Offline georgidobrich

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 683
  • TDM 900 2006
Re: Масло ?
« Reply #57 on: January 14, 2016, 20:04 »
Само да вметна че ямялуб е на прилична цена и любовницата ми си го харесва и не го пипа изобщо
TDM 900 2006

Offline haymana

  • Newbie
  • *
  • Posts: 30
Re: Масло ?
« Reply #58 on: January 14, 2016, 20:14 »
Малко повече инфо?Цена?Откъде...?

Offline haymana

  • Newbie
  • *
  • Posts: 30
Re: Масло ?
« Reply #59 on: January 14, 2016, 20:16 »
И аз четох нещо по въпроса за съединителя, но нещо не мога да си го обясня.Нали вискозитета е същия?Явно е нещо свързамо с добавките в различните масла. Или пък нещо на молекулярно ниво...
Нещата са безбожно прости - в автомобилните масла има антифрикционни съставки - тефлон, молибден и други подобни. Съединителя на мотора обаче е в маслена вана => тези добавки се лепят по феродовите дискове на съединителя, те почват да се пързалят вместо да зацепват и ... voila ;-) Имаш си перфектно смазан двигател, само дето не можеш да тръгнеш с него заради буксуващия съединител :-)
Наистина просто.Мерси за инфото.Дано и други колебаещи се като мен го прочетат.
« Last Edit: January 14, 2016, 20:27 by Николай 'Goose' Иванов »

 

SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal