YAMAHA TDM България

YAMAHA TDM БЪЛГАРИЯ => Технически въпроси => Topic started by: Павката on November 17, 2014, 14:25

Title: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка, с�
Post by: Павката on November 17, 2014, 14:25
Както всички ние знаем ТДМчетата ни обичат масалцето, и са малко щастливците като Вальо, на заварка да му гори по 100-200г на 1000км. Та какво трябва да знаем:

1. Какво масло да сипваме? ми масло предназначено за мотори :-) за скромните 5 години с ТДМ, от личен опит и разговори разбрах едно - тдм може да се движи със всякакво масло!!! Аз лично съм го карал и масло за лека кола от лукойл - върви :-)  а иначе сме пробвали различни марки и модели, ами аз не виждам голяма разлика, но някой се вслушват в двигателя. Та всеки сам за себе си трябва да избере с какво да си кара (не използвайте последната дума в Сърбия, ако не се лъжа, ротния да ви обясни). Но за да сме полезни все пак, ето препоръчителни от Ямаха и от мен параметри: ВиСКОЗиТЕТ - 10W40
Това е, просто пробвайте няколко различни марки и си харесайте.

2. Как да си проверя маслото? тва е доста сложен процес при ТДМ. няма да ви какзвам колко път съм проверявал, просто и двете ми 850ки харчеха здаво.

Така започваме с 3VD 1991-1995г. Модела е със сух картер, ако не говори нищо, търсете в гуглето, по менюал мотора трябвабда се запали, да поработи малко, следкото да се изгаси и да се изчака 4-5мин.  Под седалката има пръчка Отвива се, избърсва се добре и се слага обратно без да се завива. На пръчката има резки, мин и макс. Старайте се, нивото да е по-близо до макс.

Модел 850 4ТХ 1996-2001. Това е най-тъпата система за проверка на масло. Радвам се, че на 900ките върнаха пръчките. Та началото е същото е сщото като при 3VDто, палиш,загрява, гасиш, чакаш 5мин и...почваш да псуваш :-) има прозорче,кото умниците са скрили пор резервоара, от дясно, противоположно на пачия крак.доста неудобно имайки предвид, че трябва да се изправи мотора. и ве запасете с фенерче. На самото прозорче има две резки, мин. и макс. Редовно ми се случваше да го препълня, след неправилно мерене.

ТДМ 900 2002-2012г. - Няма какво да говоря за този модел. Ще забравите какво значи "проверка на масло". Проверявате маслото когато со сменяте и това е. Прави се по същия начин като на 3VDто, разликата е в мястото на пръчката, под резервоара от дясно.

3. Смяна на масло. При всички модели е еднакво. Отвива се болта под двигателя, на картера. Отвива се болта на масления резервоар, намира се близо до масления филтър. Отвова се и капачето на масления филтър. Внимавайте да не изпадне една втулка, която служи за уплътнение. Като изтече маслото, по обратния ред. Сипвайки масло следете за нивото разликата когато сменяте и филтъра е 100-150г. На 850ките е 4.2л, а на 900ките 4л.

П.С. искаше ми се да кача и снимки нагледно, но нямам в таблета. Мож да ги видите в упътването.
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Fresh on November 18, 2014, 23:22
Привет,

.искам да разширя темата за маслото с инфо за т.н. масло за предница или масло за колове или масло за амортесьорите .... Четох някъде че някой дори слагат масло за автоматични скоростни кутии или пък пълнят догоре за да им се втвърди предница и купища подобни щуротии.....

Това масло се намира под името "Fork Oli". На пазара има множество производители като Кастрол, Репсол, Шел, Мотул, .... и разбира се Yamalube. Различават се по вискозитета (маи) - от 2.5 W до 30 W.

На нашия пазар Yamalube такова в ввв.ямахабокс.ком - 10,5 лв за 500 ml 10W., а в мотодинамикс е 10.88 лв пак за половинка. Трябва да се зна е че това е полусинтетично масло.

Остава въпроса: " Колко ми трябва? " - попитайте Мануел!  или с други думи - отваряте сървис мануала за модела и намитрате. Ето как изглеждат нещата за ТДМ900 2003 (виж в таблицата по долу):

(http://)

Как се сменя?
Оказа се че изобщо не е сложно. На мен ми предстой, мисля сам да го правя - ще пиша  за подробности когато мина през това. А иначе - ето как изглеждат нещата е мрежата: http://www.youtube.com/watch?v=vrmYJgcGX30

.и сега задавам въпрос към професионалистите: маслото може да се смени без да се налага свалянето на семерингите. При положение че не текат - има ли смисъл да ги пипам?
Обикновенно се сменят с цел да се мине само с един ремонт - но при домашните майстори, труда е безплатен, а времето - приятно изкарано в човъркане.... т.е. мога да си разглабям мотора когато/колкото реша. Е, трябва ли да махам здрави семеринги и да слагам някакви (!) нови?
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Веселин Куршумов (Ротко) on November 19, 2014, 07:17
Аз вече няколко пъти сменяма маслото си сам и то без проблемно.
Не знам как е на 900ката, но на 3вдето имам пробка в основата на всеки кол и от там лесно източвам старото.
новото може да се налее пак от там със спринцовка, или да се развие тапата в горната част на кола и нормално да се налее от там.
макар да сменям масло на всеки 2 години, то винаги излиза мръсно.За това редовно жертвам малко масло и почиствам систрмата до колкото е възможно преди да сложа новото.
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Николай 'Goose' Иванов on November 19, 2014, 07:20
Аз лично ги сменям без да се замисля, не ми се занимава следващите 2 години да сменям само тях, като се прави нещо - прави се накуп. Не някакви семеринги - трябват ти точно такива за предница на мотор, разликата с обикновения семеринг е посоката, в която работят. Обикновените работят на въртене, тези за предницата - на възвратно-постъпателно движение ... резултат - ако сложиш обикновени протичат след макс 100 км. :>
Да довърша темата -
3vd - 395cc 0W
4tx - 515cc 0W
Аз лично ползвам 0W PROPULS FOURCHE на Igol, доволен съм от техните масла.
п.с. Ротен, предпочитам да ги разглобя и да ги почистя хубаво отвътре, вместо само да ги промия с маслото.
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Веселин Куршумов (Ротко) on November 19, 2014, 10:31
Съгласен съм, но масло се сменя през година, а да сменяш и семеринги всеки път май не е много рентабилно
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Fresh on November 21, 2014, 07:46
изненадващо попаднах на Repsol 10W - 16 лв и стотинки за литър - в Бултрако.....  Не мога обаче да намеря инфо (за оранжавата туба) - дали е минерално/полу/пълна синтетика. Предполагам че е минерално иначе производителя би се похвалил.
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Павката on November 25, 2014, 00:02
Аз карах миналата година с репсол, полусинтетика, и си беше екстра. Оранжавата туба.
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: jivanyamaha on May 20, 2015, 19:22
А ако не го смениш на годината един път, какво става? Протича, ли? Нестабилен ли става?
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Веселин Куршумов (Ротко) on May 20, 2015, 19:54
Зимата се получават големи температурни разлики, и е хубаво заради това на пролет маслото да се сменя.
Факта че в сервизната книжка на нова кола пише 15.000 километра или всяка година е показателен...
Лично аз се опитвам всяка следваща смяна да е в началото на сезона.
Е, ако моторът ви зимува на 15 градуса...
Един съвет за маслото от мен.
На всяка смяна внимателно проверявайте какво източвате !Има ли малки жълтеникави частици, отваряйте за профилактика на лагери за да не ви последва моята съдба.
Друг съвет който не усмислях , е гъстотата на маслото.
Говорих с много хора, и всички ме съветват да се спазва маслото дадено от производителя.
ТДМ е мотор с големи хлабини и маслото с което трябва да се кара е 15 или 20.
Обяснено ми бе че тънкото масло, примерно 10 с което ксрах последните години, не може да защити достатъчно добре триещите се повърхности.
Е, вече ми е късно да го сменям...
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Николай 'Goose' Иванов on May 20, 2015, 21:00
Ротен, това което даваш няма нищо общо с гъстотата на маслото :-) Ще пробвам да изясня ситуацията ...
Маслото се означава с 2 числа (по сае). Първата (в твоя случай 10W,15W,20W - W идва от Winter) означава до колко ниска температура маслото запазва вискозитета си и не става на грес. (http://imageshack.us/a/img823/6236/screenshot20120929at145.png) - както можеш да видиш от таблицата - 10W се запазва в течно състояние до -25 градуса, което е предостатъчно - не вярвам някой от нас да кара мотор на тази температура ;-) Второто число означава колко течно е маслото при 100 градуса - пак можеш да видиш от таблицата, колонката кинематичен вискозитет. По-малкото число съответства на по-лош резултат. Така че по САЕ 10W-40 е предостатъчно добро за нашите мотори на нашите ширини, ако искаш чак толкова да го поглезип - 10W-50, 15W-50 са предостатъчни.
Отделно има и класификация на качеството на маслото, не само на вискозитета ... така наречения клас по АПИ. За нашите го дават минимално SE. На когото му е по-интересно за АПИ класификацията може да погледне прикачения файл.
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Стефан Томовски on May 20, 2015, 21:23
...

Напълно съм съгласен. Това с гъстотата е някакъв мит и всеки се вкарва в излишни филми...  :)
В моя менюал (ръководство) не пише полу или пълна синтетика, не пише и какъв тип масло да се сложи.
Просто са дадени топлинните индекси и ти се решаваш  :)
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: pavelboev on May 13, 2018, 02:06
Здравейте!
Да питам аз за маслото като нов във групата на ТДМ.
Днес Налях новото масло в 4ТХ-а и нещо все още не се ориентирам как да преценя кога точно да засека нивото.Ще опиша накратко как процедирах.
Още миналата седмица източих старото масло понеже капеше от гарнитурата на звездата ,която оправих.Днес си взех филтъра  понеже,когато купувах маслото нямаха и филтър.Развих пак 2-те пропки за да доизтече каквото има,след което свалих стария филтър и набутах новия.И се започна едно наливанеее.
По менюал му дават да събере 3.7 когато се сменя и филтъра,обаче при мен на 3.6 започна да прелива от капачката и реших,че му е достатъчно.
Изчаках 15мин и запалих пущината и след 6-7мин я изгасиха.Зачаках аз 5-7 Мин и започнах да клечка да диря маслото,обаче прозорчето си седи празно! Викам явно му е малко.Почвам пак да сипвам ,като гледам прозорчето докато сипвам и на 4л (общо) маслото отиде на средата.
Нормално ли е и така ли се прави при смяната???
Още един въпрос.
След като изсипах сичкото масло в мотора го запалих пак и го оставих хубаво да загрее и го загасих.След около 40-50мин погледнах прозорчето пак и маслото беше на горната граница,като беше  подпрян на пачия крак!!! Когато започна да го изправям прозорчето се пълни и сега се чудя препълних ли го или е нормално след като е стоял толкова дълго да има толкова масло в казана???
Извинявам се дългия и може би глупав пост ,но наистина не знам кога точно да го гледам това масло деба.
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Ради Райков on May 13, 2018, 14:43
На 4ТХ прозорчето се гледа когато мотора е изправен, ако е подпрян на пачия крак на прозорчето масло няма да видиш.
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Adler9 on May 13, 2018, 14:58
Според мен си го препълнил,  ама малко. :-D Тва е една от странностите на модела. Иска ли масло или не? 
Палиш, караш, спираш,  гасиш двигателя. Не ти трябват минути а няколко секунди изчакване. Държиш го изправен между краката си и с телефона правиш няколко снимки  отдясно на прозорчето с маслото. Все някоя ще е станала достатъчно добре за да видиш добре нивото. Това е моята последователност.
Ако всичко е черно, не е замърсено стъклото, а е препълнен с масло. Карай здраво и скоро ще се оправи :-D
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: xx22xx22 on May 13, 2018, 18:20
Моя масло не гори Вече след намесата на Иво . ;D
Предишен разход на масло 650гр/1000км

Нивото е ОК ако при студен мотор и на стойка при леко разклащане виждаш как плиска в долния ръб на прозорчето .
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: pavelboev on May 13, 2018, 20:40
Според мен си го препълнил,  ама малко. :-D Тва е една от странностите на модела. Иска ли масло или не? 
Палиш, караш, спираш,  гасиш двигателя. Не ти трябват минути а няколко секунди изчакване. Държиш го изправен между краката си и с телефона правиш няколко снимки  отдясно на прозорчето с маслото. Все някоя ще е станала достатъчно добре за да видиш добре нивото. Това е моята последователност.
Ако всичко е черно, не е замърсено стъклото, а е препълнен с масло. Карай здраво и скоро ще се оправи :-D
Абе ще хвана малко да изтегля със спринцовката.
Моя масло не гори Вече след намесата на Иво . ;D
Предишен разход на масло 650гр/1000км

Нивото е ОК ако при студен мотор и на стойка при леко разклащане виждаш как плиска в долния ръб на прозорчето .
Какъв е тоя разход 650гр на 1000 ХИЛЯДА.
На студено не съм го гледал какво показва ,но ще проверя.
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Николай 'Goose' Иванов on May 13, 2018, 20:42
Споко, моя е на литър на 1000 :-)
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: pavelboev on May 13, 2018, 20:43
Как имате нерви да го търпите тоя разход?
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Веселин Куршумов (Ротко) on May 13, 2018, 20:50
3ведето ми гореше между 500 и литър от смяна до смяна.
Какво има да му търпиш, просто проверяваш и доливаш  ;D
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: pavelboev on May 13, 2018, 20:51
3ведето ми гореше между 500 и литър от смяна до смяна.
Какво има да му търпиш, просто проверяваш и доливаш  ;D
300-500 до смяна е напълно нормално,но колегите по горе пишат от 650-1л за 1000 (хиляда) км.
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Веселин Куршумов (Ротко) on May 13, 2018, 21:00
Това е прецедент който означава че моторът има проблеми за разрешаване.
Другият вариант е собственикът му да обича да раздава яко газ.
Ако се кара нормално, разходът на масло също е в нормите.
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Николай 'Goose' Иванов on May 13, 2018, 23:01
Това е прецедент който означава че моторът има проблеми за разрешаване.
Другият вариант е собственикът му да обича да раздава яко газ.
Ако се кара нормално, разходът на масло също е в нормите.
Ротен, моя го взех на 27000 по километраж ... но се съмнявам, че е превъртан два пъти :-) Отделно - честичко е над 5к оборота ...
Иначе си е за смяна на сегменти, водачи на клапани, гумички ... Може би тази година ще го оправя, още не съм решил кога и къде ще го разхвърлям :-)
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Веселин Куршумов (Ротко) on May 14, 2018, 07:26
Ники, догодина май ще ти направя инспекция  ;D да видим дали си свършил обещаното
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Николай 'Goose' Иванов on May 14, 2018, 13:07
Ники, догодина май ще ти направя инспекция  ;D да видим дали си свършил обещаното
А какво съм обещал? :D :D :D
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: SantaMuerto on March 02, 2019, 18:46
Здравейте. Собственик съм на ТДМ 850 3вд 1994 г. Предстои ми смяна на маслото след зимния сън и исках да попитам... понеже мотора е със сух картер, трябва ли да го запаля да загрее и да изчакам 20-30 мин. и да източвам или да отварям двигателя на студено ? Благодаря предварително за информацията.
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Николай 'Goose' Иванов on March 02, 2019, 21:11
Иска леко загряване преди източването, иначе трудно ще изтече цялото :)
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: fena on March 03, 2019, 22:41
Според мен ако не си го палил цяла зима му направи едни 50-100 км. и тогава го точи.  Работилото масло има една много фина отаика  която не я лови филтъра и когато е стоял много време без да се кара тя пада на дъното на картера.  Бива да я дигнеш със старото масло.
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: BADANCHO on March 04, 2019, 07:05
Предполагам знаеш че има две пробки за точене на маслото .
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: chachi89 on May 07, 2019, 13:31
Здравейте мисля да налея 15w50 Repsol, предполагам че няма да му е лошо на мотора.
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Павката on May 07, 2019, 14:38
Наливал съм такова ... и него си го изпи ламята 4тх 2001 :)
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Kristiyan on May 07, 2019, 15:14
карам с 15W50  на Кастрол и пипаго не е да не го пипа ама поносимо.
сипвай смело :)
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: pavlinradi1718 on December 18, 2019, 10:34
Относно темата за маслото! Да попитам, може ли да се смени маслото в двигателя без да се загрява двигателя?
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Vlaad on December 18, 2019, 12:10
Относно темата за маслото! Да попитам, може ли да се смени маслото в двигателя без да се загрява двигателя?

То за можене, може, но няма да го смениш цялото така, защото няма да се стече добре.
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Ради Райков on December 18, 2019, 17:03
Относно темата за маслото! Да попитам, може ли да се смени маслото в двигателя без да се загрява двигателя?
Влад е прав, от 4 литра(грубо казано), поне един ще артише вътре, но 4ТХ-а така или си похарчва и му се долива, та не мисля, че ще е фатално, а само неправилно.
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Веселин Куршумов (Ротко) on December 18, 2019, 21:26
Навремето аз си сменях маслото на 3ведето така. Така че бъди спокоен, ще изтече всичкото. Друг е въпросът кое е по-правилното...
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: xx22xx22 on December 19, 2019, 08:43
То за можене, може, но няма да го смениш цялото така, защото няма да се стече добре.

Земното притегляне не работи при студен двигател ?
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Николай 'Goose' Иванов on December 19, 2019, 09:20
То за можене, може, но няма да го смениш цялото така, защото няма да се стече добре.

Земното притегляне не работи при студен двигател ?

То си работи, но заедно с него работят и някои други физични величини ... като коефициент на повърхностно напрежение и течливост :)
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: xx22xx22 on December 19, 2019, 10:22
Двигателя е работил , бил е топъл когато е бил изгасен .
Маслото се стича в картера на топъл двигател .
След 2 месеца решаваме да сменим маслото .
Трябва ли пак да го качваме някъде и после да го чакаме да се стече в картера ?
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Ради Райков on December 19, 2019, 14:39
Двигателя е работил , бил е топъл когато е бил изгасен .
Маслото се стича в картера на топъл двигател .
След 2 месеца решаваме да сменим маслото .
Трябва ли пак да го качваме някъде и после да го чакаме да се стече в картера ?
Според дебелите книги е редно, според нашата мила родна картинка, не чак толкоз.
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Николай 'Goose' Иванов on December 19, 2019, 16:07
Двигателя е работил , бил е топъл когато е бил изгасен .
Маслото се стича в картера на топъл двигател .
След 2 месеца решаваме да сменим маслото .
Трябва ли пак да го качваме някъде и после да го чакаме да се стече в картера ?
Ако искаш да изтече цялото - да :) Още повече, че ТДМ е със сух картер и маслото се намира в маслен резервоар над двигателя :)
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Веселин Куршумов (Ротко) on December 19, 2019, 22:04
И в двата варианта маслото ще изтече цялото. Трудно е да докажем кога ще остане повече вътре. При студен двигател ще остане само полепнало по стените там където е стояло, при топъл ще е навсякъде. В крайна сметка няма да сменяме масло при температури под нулата та да се притесняваме.
Пак казвам сменял съм неколкократно и по двата начина и за себе си още не мога да преценя кой е по-добър. Иначе да, по дебелите книги пише че двигателя трябва да се загрее преди да се смени маслото.
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: apollo11 on December 20, 2019, 07:48
Аз досега почти винаги на топъл..не че нещо,ма поне по-бързо изтича... Иначе вадя втора/трета бира и около мотора става мазало  ;D
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Yavor S.S. on August 09, 2022, 09:22
Здравейте!
Да питам аз за маслото като нов във групата на ТДМ.
Днес Налях новото масло в 4ТХ-а и нещо все още не се ориентирам как да преценя кога точно да засека нивото.Ще опиша накратко как процедирах.
Още миналата седмица източих старото масло понеже капеше от гарнитурата на звездата ,която оправих.Днес си взех филтъра  понеже,когато купувах маслото нямаха и филтър.Развих пак 2-те пропки за да доизтече каквото има,след което свалих стария филтър и набутах новия.И се започна едно наливанеее.
По менюал му дават да събере 3.7 когато се сменя и филтъра,обаче при мен на 3.6 започна да прелива от капачката и реших,че му е достатъчно.
Изчаках 15мин и запалих пущината и след 6-7мин я изгасиха.Зачаках аз 5-7 Мин и започнах да клечка да диря маслото,обаче прозорчето си седи празно! Викам явно му е малко.Почвам пак да сипвам ,като гледам прозорчето докато сипвам и на 4л (общо) маслото отиде на средата.
Нормално ли е и така ли се прави при смяната???
Още един въпрос.
След като изсипах сичкото масло в мотора го запалих пак и го оставих хубаво да загрее и го загасих.След около 40-50мин погледнах прозорчето пак и маслото беше на горната граница,като беше  подпрян на пачия крак!!! Когато започна да го изправям прозорчето се пълни и сега се чудя препълних ли го или е нормално след като е стоял толкова дълго да има толкова масло в казана???
Извинявам се дългия и може би глупав пост ,но наистина не знам кога точно да го гледам това масло деба.

Здравейте колеги,

Голям филм с това мерене на маслото. Не мога да му хвана спатиите и това е. В Единия момент няма нищо на прозорчето в следващия е пълно до горе... До колко е проблем препълването с масло? Някъде прочетох че ТДМ 4ТХ е със сух картер, не знам дали е вярно или не. Ако е така не би следвало да е проблем препълването. Притеснявам се защото ми понагорява, а не знам колко да допълвам.
Втора питанка, при допълване на масълце, как се следи нивото при пълнене? Пак ли палиш, загрявяшаш, гасиш и чакаш или при доливане би трябвало да се отрази и без тази процедура(т.е. след като вече веднъж е направена за да провериш маслото разбира се)

Поздрави!
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Ради Райков on August 09, 2022, 10:27
Здравейте!
Да питам аз за маслото като нов във групата на ТДМ.
Днес Налях новото масло в 4ТХ-а и нещо все още не се ориентирам как да преценя кога точно да засека нивото.Ще опиша накратко как процедирах.
Още миналата седмица източих старото масло понеже капеше от гарнитурата на звездата ,която оправих.Днес си взех филтъра  понеже,когато купувах маслото нямаха и филтър.Развих пак 2-те пропки за да доизтече каквото има,след което свалих стария филтър и набутах новия.И се започна едно наливанеее.
По менюал му дават да събере 3.7 когато се сменя и филтъра,обаче при мен на 3.6 започна да прелива от капачката и реших,че му е достатъчно.
Изчаках 15мин и запалих пущината и след 6-7мин я изгасиха.Зачаках аз 5-7 Мин и започнах да клечка да диря маслото,обаче прозорчето си седи празно! Викам явно му е малко.Почвам пак да сипвам ,като гледам прозорчето докато сипвам и на 4л (общо) маслото отиде на средата.
Нормално ли е и така ли се прави при смяната???
Още един въпрос.
След като изсипах сичкото масло в мотора го запалих пак и го оставих хубаво да загрее и го загасих.След около 40-50мин погледнах прозорчето пак и маслото беше на горната граница,като беше  подпрян на пачия крак!!! Когато започна да го изправям прозорчето се пълни и сега се чудя препълних ли го или е нормално след като е стоял толкова дълго да има толкова масло в казана???
Извинявам се дългия и може би глупав пост ,но наистина не знам кога точно да го гледам това масло деба.

Здравейте колеги,

Голям филм с това мерене на маслото. Не мога да му хвана спатиите и това е. В Единия момент няма нищо на прозорчето в следващия е пълно до горе... До колко е проблем препълването с масло? Някъде прочетох че ТДМ 4ТХ е със сух картер, не знам дали е вярно или не. Ако е така не би следвало да е проблем препълването. Притеснявам се защото ми понагорява, а не знам колко да допълвам.
Втора питанка, при допълване на масълце, как се следи нивото при пълнене? Пак ли палиш, загрявяшаш, гасиш и чакаш или при доливане би трябвало да се отрази и без тази процедура(т.е. след като вече веднъж е направена за да провериш маслото разбира се)

Поздрави!
Голям филм е това упраженение, факт.
Гледа се на прозорчето в изправено положение на мотора, не наклонен на ляво(на пачи крак) или в повече на дясно, а трябва да е баш прави да маслото да е до средата му(горе-долу).
Ако си сам е много терсене, най-ефективното което съм виждал за проверка е когато си седнал върху мотора, само се протягаш с дясната ръка на долу с телефон модерен и правиш една фотка.
Препълването никак не е препоръчително, въпреки, че си го харчи!
Да, маслото е хубаво да топло при проверка.
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Yavor S.S. on July 03, 2023, 10:58
Колеги здравейте, пак с въпросче за масълцето.
Карам в момента с 10/50. На студен матор скоростите влизат много приятно, но позагрее ли става кофти. Ако пробвам 10/60 дали ще има ефект, някой би ли споделил мнение/опит? Благодарско!
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: apollo11 on July 03, 2023, 16:00
Що първо не си регулираш съединителя?
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Yavor S.S. on July 04, 2023, 08:58
Предполагах, че щом при работа на студен двитагел работи добре проблема не е в него, но ще опитам... така или иначе маслото е на 2.5к, ще изкара още 200-300 км, да видим как ще е. Благодаря за съвета.
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Ради Райков on July 04, 2023, 12:51
Виж този пост на GOOSE от първа страница и прикаченият файл:
Ротен, това което даваш няма нищо общо с гъстотата на маслото :-) Ще пробвам да изясня ситуацията ...
Маслото се означава с 2 числа (по сае). Първата (в твоя случай 10W,15W,20W - W идва от Winter) означава до колко ниска температура маслото запазва вискозитета си и не става на грес.  - както можеш да видиш от таблицата - 10W се запазва в течно състояние до -25 градуса, което е предостатъчно - не вярвам някой от нас да кара мотор на тази температура ;-) Второто число означава колко течно е маслото при 100 градуса - пак можеш да видиш от таблицата, колонката кинематичен вискозитет. По-малкото число съответства на по-лош резултат. Така че по САЕ 10W-40 е предостатъчно добро за нашите мотори на нашите ширини, ако искаш чак толкова да го поглезип - 10W-50, 15W-50 са предостатъчни.
Отделно има и класификация на качеството на маслото, не само на вискозитета ... така наречения клас по АПИ. За нашите го дават минимално SE. На когото му е по-интересно за АПИ класификацията може да погледне прикачения файл.
Modify message
* 1_6.pdf (145.78 kB - downloaded 22 times.)

Не знам защо слагате 50/60/180... и т.н.
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: BADANCHO on July 06, 2023, 06:48
Аз мисля , че ТДМ-а си е така при градско каране през жегите пробвал съм всякакви масла разлика няма особено след 3000 км .
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: georgidobrich on July 06, 2023, 11:56
Колеги здравейте, пак с въпросче за масълцето.
Карам в момента с 10/50. На студен матор скоростите влизат много приятно, но позагрее ли става кофти. Ако пробвам 10/60 дали ще има ефект, някой би ли споделил мнение/опит? Благодарско!

Какво означава "става кофти" ?

Аз мисля , че ТДМ-а си е така при градско каране през жегите пробвал съм всякакви масла разлика няма особено след 3000 км .

Какво означава "си е така при..."

С малко междинна газ имате ли пак "така" и "кофти" ?
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Yavor S.S. on July 27, 2023, 08:05
Виж този пост на GOOSE от първа страница и прикаченият файл:
Ротен, това което даваш няма нищо общо с гъстотата на маслото :-) Ще пробвам да изясня ситуацията ...
Маслото се означава с 2 числа (по сае). Първата (в твоя случай 10W,15W,20W - W идва от Winter) означава до колко ниска температура маслото запазва вискозитета си и не става на грес.  - както можеш да видиш от таблицата - 10W се запазва в течно състояние до -25 градуса, което е предостатъчно - не вярвам някой от нас да кара мотор на тази температура ;-) Второто число означава колко течно е маслото при 100 градуса - пак можеш да видиш от таблицата, колонката кинематичен вискозитет. По-малкото число съответства на по-лош резултат. Така че по САЕ 10W-40 е предостатъчно добро за нашите мотори на нашите ширини, ако искаш чак толкова да го поглезип - 10W-50, 15W-50 са предостатъчни.
Отделно има и класификация на качеството на маслото, не само на вискозитета ... така наречения клас по АПИ. За нашите го дават минимално SE. На когото му е по-интересно за АПИ класификацията може да погледне прикачения файл.
Modify message
* 1_6.pdf (145.78 kB - downloaded 22 times.)

Не знам защо слагате 50/60/180... и т.н.

Хубаво е наистина хората да се запознаят с качествата на маслата, за да запазят машините си по-дълго. За щастие съм наясно с означенията, работата е там, че теорията която сме изучавали в университета има леко разминаване с личната ми практика. Имам известни съмнения, че това може да се дължи на неоригинални масла на пазара понеже на автомобил(не личен, а на приятел) съм наливал Мотул 10W60 една и съща спецификация, като на пръв поглед всичко едно към едно, но имаше литър останало в туба която човекът беше закупил от Германия и още 4л в туба, която купихме от Геосим във Варна(не се опитвам да им правя лоша реклама, купувал съм и добри неща от тях,но не в този случай), като двете масла въпреки, че на теория бяха с еднакви качества, закупеното от българия беше мноого по-рядко от немското. Самото им усещане на допир беше коренно различно, нашето не се усещаше така мазно. Та поради тази причина, предпочитам да питам тук, хората които са пробвали най-различни неща, защото шанса да ме излъжете тук е доста по-малък от този да ме излъже опаковката на продукта  :D
Не веднъж ми се е случвало машина да рабони по-добре с евтино масло за сравнение със скъпо. За съжаление на нашия пазар малко така се получава.
Благодаря за отговора и наистина е добре да се запознаят повече хора с това, за да знаят какво пише на опаковката.


Колеги здравейте, пак с въпросче за масълцето.
Карам в момента с 10/50. На студен матор скоростите влизат много приятно, но позагрее ли става кофти. Ако пробвам 10/60 дали ще има ефект, някой би ли споделил мнение/опит? Благодарско!

Какво означава "става кофти" ?

С "кофти" имам предвид, че като загрее започва да включва по-трудно и по-шумно. Като е студен скоростите влизат много меко. Пробвал съм и с междинна газ, пробвал съм и с пускане на съединителя между първа и втора(тъй като там е най-неприятно). Има резултат, когато карам полека и ускорявам по-плавно, сменям скоростите по-бавно или ползвам някой от методите по-горе и успявам по-мазно да превключа, но като трябва да се изтегля по-бързо, влизат трудно. Затова се позамислих дали една идея по-гъсто масло, няма да реши проблема.
В момента не съм в България и не съм пробвал да регулирам съединителя, за да видя вали това ще помогне, но смятам да започна с това и ако не стане да му мисля тогава чак.

П.П. Съжалявам че така дълго стана, но съм малко труден в обясненията... ако не е друго поне се надявам да съм го написал ясно  :D


Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Николай 'Goose' Иванов on July 27, 2023, 18:02
Принципно освен всичко друго моторите са и с прави зъби на скоростите. Реално аз съединител ползвам само за потегляне, от там нататък ги редя без него. Пробвай го и този вариант, веднъж като свикнеш - няма отказване :)
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Ради Райков on July 28, 2023, 15:23
Имам известни съмнения, че това може да се дължи на неоригинални масла на пазара понеже на автомобил(не личен, а на приятел) съм наливал Мотул 10W60 една и съща спецификация, като на пръв поглед всичко едно към едно, но имаше литър останало в туба която човекът беше закупил от Германия и още 4л в туба, която купихме от Геосим във Варна(не се опитвам да им правя лоша реклама, купувал съм и добри неща от тях,но не в този случай), като двете масла въпреки, че на теория бяха с еднакви качества, закупеното от българия беше мноого по-рядко от немското. Самото им усещане на допир беше коренно различно, нашето не се усещаше така мазно.

Аз лично съм се спрял основно на XADO, че даже и отстъпка за TDM България имат в системата.
Поръчвам го директно от вносителя.
Не е толкова популярно и не знам за момента да има ментета.
На 7 000км се държи много по-добре от BARDAHL.
при колите с добавките им и други положителн неща съм забелязал.
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: apollo11 on July 28, 2023, 17:25
Jivan па не беше доволен от Хадо...ся не го зням с кво е  ;D

Ае, важното е масло да има, особено за 850-ките
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Ради Райков on July 29, 2023, 17:34
Jivan па не беше доволен от Хадо...ся не го зням с кво е  ;D

Ае, важното е масло да има, особено за 850-ките
За това ли слага на мотора и на колите, че даже и на сина му на BMW-то, за да му оправи компресията ;D ;D ;D
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: apollo11 on July 29, 2023, 20:44
С масло компресия няма оправи :)
Хкде да не аравнявме маслата.. с добавките за лсла ;)
В едното са силни, в другото - нямам идея
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Ради Райков on July 31, 2023, 15:14
С масло компресия няма оправи :)
Хкде да не аравнявме маслата.. с добавките за лсла ;)
В едното са силни, в другото - нямам идея
Тук предисмтвото им е, че са 2В1.
Това е тема която мо'ем си водимна друго място.
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Yavor S.S. on August 01, 2023, 15:56
Принципно освен всичко друго моторите са и с прави зъби на скоростите. Реално аз съединител ползвам само за потегляне, от там нататък ги редя без него. Пробвай го и този вариант, веднъж като свикнеш - няма отказване :)

Ако можеше бих взел и шифтър но уви, с карНОБАтор до колкото знам нИ стаа...

За масълцето 21ва година(когато го взех) бях сложил Мотул 10W40 7100. Никак не ми хареса и миналата година по препоръка на apollo11 сложих Eni-I-Ride като си избрах 10W50, и ми хареса много повече от мотула. Мислих да поръча същото друга консистенция просто, но първо ще пробвам да регулирам съединителя като се прибера(по-препоръка на същия колега), после ще сменям маслото. Каквото помогне ще споделя.
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Кънев on August 31, 2023, 11:48
Здравейте,
Понеже мотора който си купих е "гол като пушка" започнах да го пооборудвам. Поръчал съм една камара неща, и едно от първите което пристигна са конзолите за повдигане на кормилото /понеже съм "снажен" :) / Въпросът е стигат ли жилата и кабелите, или ще трябва да търся и заменям нещо?
Конзолите са тези: https://motor-zet.com/k-222-4767?search=конзола&description=true (https://motor-zet.com/k-222-4767?search=конзола&description=true)
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Веселин Куршумов (Ротко) on August 31, 2023, 12:39
Стигат, няма да имаш проблеми
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Кънев on August 31, 2023, 15:04
Благодаря.
Един въпрос към "жичкаджиите"
Има ли някой пинчета за буксите за алармената инсталация на мотора ?
/имам такова нещо което много би ме улеснило/
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Ради Райков on September 01, 2023, 09:51
Ако мотора ти има аларма, то тя е допълнително слагана и ще ти трябва нещо индивидуално.
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Кънев on September 01, 2023, 11:02
Мотора има оригинална алармена инсталация, но няма аларма. До колкото успях да проуча би-следвало повечето 900-ки да имат инсталацията ... поне европейските.
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Кънев on June 04, 2024, 18:34
... пак за тия масла ...
Края на Април сложих Motorex Formula 4T 10W40. До тук съм минал почти 5000 км. но мисля да го сменя по-рано, понеже в жегите нещо много шумен взе да ми става мотора, а това ме "напряга"
Мислих си за Yamalube, обаче там дават за 5PS като чели малко въз-гъстичко масълце 20/50 ...
Въпросът е дали да го слагам това, при условие че до есента ще съм му навъртял километрите и ще мисля какво мога тогава да слагам ??
Ето това дават: https://www.yamahabox.com/chetiritaktovi-masla-yamalube/maslo-yamalube-4-ss-20w-50.html
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Веселин Куршумов (Ротко) on June 04, 2024, 20:51
Маслата са най-необятната тема според мен. Всичко е на принципа опит грешка. По книжка (оригиналната на ТДМ 900) дават смянат а 10.000 км! Повечето колеги сменят на около 6000. Според мен експериментирай и си води записки. Според региона на каране, най-добрите масла са с показатели 10/40 и 10/50. За съжаление второто рядко се намира като полусинтетика. Някой слагат и пълна синтетика и тук идва нова тема за спорове...
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Ради Райков on June 05, 2024, 11:06
... пак за тия масла ...
Края на Април сложих Motorex Formula 4T 10W40. До тук съм минал почти 5000 км. но мисля да го сменя по-рано, понеже в жегите нещо много шумен взе да ми става мотора, а това ме "напряга"
Мислих си за Yamalube, обаче там дават за 5PS като чели малко въз-гъстичко масълце 20/50 ...
Въпросът е дали да го слагам това, при условие че до есента ще съм му навъртял километрите и ще мисля какво мога тогава да слагам ??
Ето това дават: https://www.yamahabox.com/chetiritaktovi-masla-yamalube/maslo-yamalube-4-ss-20w-50.html

Погледнах в Owners manuala(това е книжката с която е излизал мотора от завода под седалката)  и на стр. 8-1 има интересна таблица от температурите в които се кара мотора.

SAE 10W30 от - минус 10 до 35 градуса по целзии
SAE 10W40 от - минус10 до 45 градуса по целзии
SAE 10W50 от - минус10 до 50 градуса по целзии
SAE 15W40 от - 0 до 45 градуса по целзии
SAE 20W40 от - плюс 5 до 45 градуса по целзии
SAE 20W50 от - плюс 5 до 50 градуса по целзии

Най-вероятно, става въпрос за техническа в сайта на yamahabox или се водят основно от майненските метеорологични условия  ;D ;D ;D ;D ;D
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Кънев on June 05, 2024, 11:16
Ами взех го ... като го сменя ще разкажа впечатления.
П.С.
... а с Моторекс-а бях до тук ...
Ако гледаме таблиците 10 на 40 е добре за България, обаче повечето марки които са в магазинната мрежа у нас, от точно тази група, най-много се "очорбя" като се стопли ...
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: georgidobrich on June 05, 2024, 15:57
Маслото се очорбя като "поизтънее"
Ако маслото ти се очорбя като се стопли времето, значи всичкото желязо като термостат, водна, помпа, радиатор и т.н.т са излишни  :) - все пак тяхната задача е държат мотора в работна температура при широк диапазон на външната Т.

Просто си повъртял километри на маслото, караш го повече градско и то се очорбя - голяма работа...нищо страшно няма, нито пък ще ти се повреди мотора

С тия 10/50 20/50 за позахлади времето ще видиш, че стартерът ти върти по-трудно и това не е от марката/модела на мотора...
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Кънев on June 05, 2024, 18:34
С тия 10/50 20/50 за позахлади времето ще видиш, че стартерът ти върти по-трудно и това не е от марката/модела на мотора...

Знам за това, но дотогава това ще е станало за смяна, и тогава ще взема "зимно"
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Кънев on June 06, 2024, 14:41
Доклад :)
Значи, на студен двигател стартерът върти една идея по-затруднено от старото, а двигателя не се чува изобщо
Като загрее хубаво, пак си излизат стандартните звуци от двигателя, но вече малко по-тихо.
Първа взе да включва доста по-добре, докато при местенето в движение до 6-та и назад има една идея "твърдост" при превключванията.
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: apollo11 on June 06, 2024, 18:27
След 5000 км пиши пак, сега маслото е ново ;)
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Веселин Куршумов (Ротко) on June 06, 2024, 22:27
В крайна сметка какво сложи? Марка, модел и вискозитет.
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Кънев on June 07, 2024, 09:46
Yamalube 4 SS 20W-50

https://www.yamahabox.com/chetiritaktovi-masla-yamalube/maslo-yamalube-4-ss-20w-50.html
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Kris_inc on July 01, 2024, 10:00
Маслото се очорбя като "поизтънее"
Ако маслото ти се очорбя като се стопли времето, значи всичкото желязо като термостат, водна, помпа, радиатор и т.н.т са излишни  :) - все пак тяхната задача е държат мотора в работна температура при широк диапазон на външната Т.

Просто си повъртял километри на маслото, караш го повече градско и то се очорбя - голяма работа...нищо страшно няма, нито пък ще ти се повреди мотора

С тия 10/50 20/50 за позахлади времето ще видиш, че стартерът ти върти по-трудно и това не е от марката/модела на мотора...

С 10/50 няма никаква разлика във въртенето на стартера, спрямо 10/40, а е в пъти по-добре и не става на вода в жегата. 20/50 вече е друга история и бих сложил такова само ако температурата никога не пада под 35-40 градуса.
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Кънев on September 09, 2024, 12:21
Значи, понеже тенденцията е в захлаждане, и изминати почти 7000 км. със Ямалюба 20 на 50, реших да понамаля първичния вискозитет и сложих Кастроп Пуър 1 Рейсинг 10 на 50 ... - голяма грешка. Мотора се разтрака като дърта бангия. Изминах едва 70 км. и "по спешност" купих и сложих пак Ямалюб 20 на 50 но остана един лек неприятен шум като от верига. Вчера сутринта на Соколския манастир беше около +10 градуса и запалих едва-едва все едно в двигателя има грес ... отделно от това веригата докато позагрее на място се чуваше от 20 метра ... направо не знам ... още не ми се отваря да гледам и затова мисля да налея един ревитализант като този https://xadoshop.bg/bg/products/ex120-xado-moto-p71.html (https://xadoshop.bg/bg/products/ex120-xado-moto-p71.html) и да видя какво ще стане, ще "млъкне" ли или няма ...
П.С.
Кастрола го взех от мото магазина в с. Труд
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: georgidobrich on September 09, 2024, 15:24
Като източи маслото забеляза ли нещо нередно в смесицата от масла ?
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Ради Райков on September 09, 2024, 18:02
Значи, понеже тенденцията е в захлаждане, и изминати почти 7000 км. със Ямалюба 20 на 50, реших да понамаля първичния вискозитет и сложих Кастроп Пуър 1 Рейсинг 10 на 50 ... - голяма грешка. Мотора се разтрака като дърта бангия. Изминах едва 70 км. и "по спешност" купих и сложих пак Ямалюб 20 на 50 но остана един лек неприятен шум като от верига. Вчера сутринта на Соколския манастир беше около +10 градуса и запалих едва-едва все едно в двигателя има грес ... отделно от това веригата докато позагрее на място се чуваше от 20 метра ... направо не знам ... още не ми се отваря да гледам и затова мисля да налея един ревитализант като този https://xadoshop.bg/bg/products/ex120-xado-moto-p71.html (https://xadoshop.bg/bg/products/ex120-xado-moto-p71.html) и да видя какво ще стане, ще "млъкне" ли или няма ...
П.С.
Кастрола го взех от мото магазина в с. Труд
Ревитализанта е хубав и би трябвало да чуеш разлика, но спазвай препоръките във "ВАЖНО"  ;)
Не знам, защо си играете толкова с това масло, да избираш различни марки О'к, но различен от препоръчаното от производителя вискозитет... :o
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: apollo11 on September 10, 2024, 06:01
Ми то отговорът е даден - кастрол!
Отдавна се убедих се "вървежните" марки не са това което пише на опаковката..
И мотул/кастрол да беше сложил, ефекта щеле да е същият
П.с.

А що не сложи поне ямалюб 10-40??
П.с.с
Още не е толкова студено че да не може да завърти с 20w..виж си състоянието на акумулатора
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Кънев on September 10, 2024, 12:56
Като източи маслото забеляза ли нещо нередно в смесицата от масла ?

Специално гледах - няма нищо, и е бистро.

...
А що не сложи поне ямалюб 10-40??
П.с.с
Още не е толкова студено че да не може да завърти с 20w..виж си състоянието на акумулатора

Щото там така го дават.
Акумулатора наистина не е първа младост, но още върти, и за това не съм го сменил.

P.S.
Като е студен се чува повече, но звукът наподобява минаване на нещо със много звена около друго нещо ... верига или зъбчатки ... за сега ще гледам да не минавам 4 000 об/мин при ниски обороти и скирост е по осезаемо при връщането на газта ... мисля си за обтегач, "банан" или верига ... или и трите, въпреки че обтегача прилича на новия модел ...
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Ради Райков on September 11, 2024, 09:05
Може просто да му е дошло времето на обтегача и ангренажа и да е чисто съвпадение.
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Кънев on September 11, 2024, 10:16
Добавката поуспокои работата, и се надявам да държи до края на сезона, а след това ще отварям да видя какво става там.
П.С.
Интересно защо Ямалубе препоръчват този вискозитет за нашите мотори ??
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: georgidobrich on September 11, 2024, 14:19
Ти знаеш какво означават тези цифри на вискозитета, знаеш и разните други означения на маслата. Защо не разбираш защо го препоръчват?
Отвори си ръководството и виж при какви външни температури какъв вискозитет се препоръчва
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: apollo11 on September 11, 2024, 14:29
Интересно защо Ямалубе препоръчват този вискозитет за нашите мотори ??
Зсщото ако живееш в Гърция, Турция или в Мароко, това масло ще е по-подходящо от 5в30..което също става за нашите мотори, но ако си в Северна Европа ;)
За нашият климат 10в40 си е "тамън"
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Кънев on September 11, 2024, 15:08
Ти знаеш какво означават тези цифри на вискозитета, знаеш и разните други означения на маслата. Защо не разбираш защо го препоръчват?
Отвори си ръководството и виж при какви външни температури какъв вискозитет се препоръчва

Именно за това не разбирам защото го препоръчват я ...

Зсщото ако живееш в Гърция, Турция или в Мароко, това масло ще е по-подходящо от 5в30..което също става за нашите мотори, но ако си в Северна Европа ;)
За нашият климат 10в40 си е "тамън"

За това не разбирам, защото е написано в българската страница и би-следвало регионалната температурна спецификация да е съобразена с това. Явно има аспекти за които не знаем, и с които това е съобразено.
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Веселин Куршумов (Ротко) on September 11, 2024, 21:34
Аспектът е ясен - някой е написал нещо без да го мисли и да се поинтересува много - типично по Български!
За ман най-добрия вискозитет за нас е 10/50
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Кънев on September 12, 2024, 10:34
За мен най-добрия вискозитет за нас е 10/50

То и за мен, нали затова взех онзи Кастрол я ... то май не вискозитета, а марката е била фалшива ... въпреки че гледам че много от "лачените" магазини за мото части го продават ...
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Веселин Куршумов (Ротко) on September 12, 2024, 21:47
Проблемът с маслата у нас е че не знаем кое масло е истинско и кое е менте. На тубата може да пише Кастрол, а да е бутилирано в някое хале...
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Judas_Priest on September 18, 2024, 11:12
Явно Кастрола е бил кенеф. Но бих се изненадал ако за 70км. са нанесени щети.
В ръководството има графика при какви температури какви вискозитети са препоръчителни. Наистина за зимата 20-50 не е добра идея.
За моя мотор в Хонда предлагат само 5-30. Което също не е добре.
Въпроса дали малкото е истинско или не съм го решил като купувам Моторекс. Дори съм фен на 10-60. Но наистина за ТДМ 10-50 звъчи като идеалното решение. 

Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Кънев on September 18, 2024, 17:12
Имам опасения че Моторекса вече също е изциганен. Напролет мисля да сложа Yacco но внос от Гърция. Сега това 20 на 50 ще го карам докато позволява времето, хем XADO-то да си свърши хубаво работата.
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Judas_Priest on September 20, 2024, 13:29
Всичко е възможно. Лично аз не съм усетил влошаване последните 6-8 години. Поне на тези типове масла, които ползвам.
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: JoroKukov on November 16, 2024, 14:13
Привет група,

Някой кара ли с Ямалуб 10w50 полусинтетика
И ако да, от къде си го купувате?

Аз намерих в ибей.. шипинга по скъп от маслото  ;D
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Ради Райков on November 18, 2024, 09:51
Мотодинамикс(Ямаха) го предлагат маслото.
МОТОДИНАМИКС ЕООД
7.4км
бул. Цариградско шосе 137, 1784 София
[email protected]
029744774

В GGMOTO, също го има  https://ggmoto.net/?s=yamalub&post_type=product
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Кънев on November 18, 2024, 10:02
Миналото лято карах със Ямалуб които за нашите мотори дават 20W50 ... бива ама за голямата жега, иначе идва малко по-гъстичко сутрин и са възможни леки проблемченца при паленето.
Моторекс да не си сложил, /същото важи за Кастрол и Мотул/ вече има доста оплаквания ... явно са го развалили, или може би изобщо не са били нещо, но само ще ти споделя че така наречените им вносители не са регистрирани по ДДС ... нали се сещаш ...
От есента минах на френското Яко
Такова: https://www.yacco-bulgaria.com/produkt/mvx-1000-4t-sae-10w-40 много съм доволен !!
А за пролетно-летният сезон вече си взех: https://www.yacco-bulgaria.com/produkt/mvx-race-4t-sae-15w-50 като това стои на първо място в листа с препоръчваните.
Нови гумички си вземи от представителите на Ямаха в Пловдив - не са скъпи. Ако сложиш алтернативни които "са същите" има вероятност да спукаш капака на филтъра. Ползвай динамо-метрични ключове за да избегнеш преждеописаният риск.
Успех.
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: JoroKukov on November 18, 2024, 17:26
Мерси много за отговорите.
Ротен, в линка който даде няма 10W50
А аз точно такова искам..
Шайбите и филтера ще ги взема от Ямаха,
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Ради Райков on November 20, 2024, 09:45
От чисто любопитсво, порових из нета малко и не открих, нито един сериозен търговец да предлага yamalub 10W50.
На сайта на Ямаха, също няма https://www.yamaha-motor.eu/bg/bg/service-support/yamalube/land/.
По скоро порови да видиш кой им го произвежда на ямаха маслото и виж дали предлага такова масло.
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Кънев on November 20, 2024, 10:16
Ами то 10W50 даже го няма и в таблицата на допустимите вискозитети на 5PS
Аз лятоска ще му сложа 15W50 но и то даже е извън препоръчаните но поне е с малка разлика и е естерно. А за хладната и студена част от годината 10W40
Универсални вискозитети, както и въобще разни неща няма ... е, освен "дамската ..."  ;)  :D  ;D
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: apollo11 on November 21, 2024, 17:37
Таа таблица ти е на 20г, на колкото е и модела ;)
 Вече има всичко, важно е цената да ти понася
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: JoroKukov on November 23, 2024, 12:20
Не мога да намеря 10-50 от Ямалуб от "сносен" дистрибутор, има в разни сайтове дето направо са по зле от али експрес..
Спрях се на 10-50 защото буквално на такива температури ще вирее моя мотор.
Като лятото поне в Сандански редовно си е над 40 градуса, особенно на пътя..
А зимата и да падне под -10, което.. да не дава господ да става  :D Аз сменям масла пред-пролет, минали не минали колометрите си..
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: JoroKukov on November 23, 2024, 12:56
Миналото лято карах със Ямалуб които за нашите мотори дават 20W50 ... бива ама за голямата жега, иначе идва малко по-гъстичко сутрин и са възможни леки проблемченца при паленето.
Моторекс да не си сложил, /същото важи за Кастрол и Мотул/ вече има доста оплаквания ... явно са го развалили, или може би изобщо не са били нещо, но само ще ти споделя че така наречените им вносители не са регистрирани по ДДС ... нали се сещаш ...
От есента минах на френското Яко
Такова: https://www.yacco-bulgaria.com/produkt/mvx-1000-4t-sae-10w-40 много съм доволен !!
А за пролетно-летният сезон вече си взех: https://www.yacco-bulgaria.com/produkt/mvx-race-4t-sae-15w-50 като това стои на първо място в листа с препоръчваните.
Нови гумички си вземи от представителите на Ямаха в Пловдив - не са скъпи. Ако сложиш алтернативни които "са същите" има вероятност да спукаш капака на филтъра. Ползвай динамо-метрични ключове за да избегнеш преждеописаният риск.
Успех.

Ми май на Яко отиват нещата за сега..
Само да попитам, относно гумичките, те са 2, по 1 на пропка или?
Да звънна на Ямаха в Пловдив да попитам за филтър + гумички и ще ме ориентират?
Благодаря.
Title: Re: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка,
Post by: Кънев on November 25, 2024, 10:04
Гумичките в същност са О-пръстени. Намират се на салника /капака/ на филтъра.
И двете пробки си имат алуминиев дихтунг. Добре е да се сменят с нови, или да се разкалят, след което може да се ползват отново.
П.С.
Ползвай динамо-метрични инструменти.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal