ТДМ България държи новият рекорд за най-много Yamaha TDM на едно място.

Author Topic: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка, с�  (Read 23461 times)

Offline Кънев

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 64
Благодаря.
Един въпрос към "жичкаджиите"
Има ли някой пинчета за буксите за алармената инсталация на мотора ?
/имам такова нещо което много би ме улеснило/

Offline Ради Райков

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1702
Ако мотора ти има аларма, то тя е допълнително слагана и ще ти трябва нещо индивидуално.

Offline Кънев

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 64
Мотора има оригинална алармена инсталация, но няма аларма. До колкото успях да проуча би-следвало повечето 900-ки да имат инсталацията ... поне европейските.

Offline Кънев

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 64
... пак за тия масла ...
Края на Април сложих Motorex Formula 4T 10W40. До тук съм минал почти 5000 км. но мисля да го сменя по-рано, понеже в жегите нещо много шумен взе да ми става мотора, а това ме "напряга"
Мислих си за Yamalube, обаче там дават за 5PS като чели малко въз-гъстичко масълце 20/50 ...
Въпросът е дали да го слагам това, при условие че до есента ще съм му навъртял километрите и ще мисля какво мога тогава да слагам ??
Ето това дават: https://www.yamahabox.com/chetiritaktovi-masla-yamalube/maslo-yamalube-4-ss-20w-50.html

Offline Веселин Куршумов (Ротко)

  • 0877554119
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2306
  • Не са ми нужни 235 причини, за да избера TDM...
Маслата са най-необятната тема според мен. Всичко е на принципа опит грешка. По книжка (оригиналната на ТДМ 900) дават смянат а 10.000 км! Повечето колеги сменят на около 6000. Според мен експериментирай и си води записки. Според региона на каране, най-добрите масла са с показатели 10/40 и 10/50. За съжаление второто рядко се намира като полусинтетика. Някой слагат и пълна синтетика и тук идва нова тема за спорове...
TDM is my lifestyle, my destiny, my religion ...

Offline Ради Райков

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1702
... пак за тия масла ...
Края на Април сложих Motorex Formula 4T 10W40. До тук съм минал почти 5000 км. но мисля да го сменя по-рано, понеже в жегите нещо много шумен взе да ми става мотора, а това ме "напряга"
Мислих си за Yamalube, обаче там дават за 5PS като чели малко въз-гъстичко масълце 20/50 ...
Въпросът е дали да го слагам това, при условие че до есента ще съм му навъртял километрите и ще мисля какво мога тогава да слагам ??
Ето това дават: https://www.yamahabox.com/chetiritaktovi-masla-yamalube/maslo-yamalube-4-ss-20w-50.html

Погледнах в Owners manuala(това е книжката с която е излизал мотора от завода под седалката)  и на стр. 8-1 има интересна таблица от температурите в които се кара мотора.

SAE 10W30 от - минус 10 до 35 градуса по целзии
SAE 10W40 от - минус10 до 45 градуса по целзии
SAE 10W50 от - минус10 до 50 градуса по целзии
SAE 15W40 от - 0 до 45 градуса по целзии
SAE 20W40 от - плюс 5 до 45 градуса по целзии
SAE 20W50 от - плюс 5 до 50 градуса по целзии

Най-вероятно, става въпрос за техническа в сайта на yamahabox или се водят основно от майненските метеорологични условия  ;D ;D ;D ;D ;D

Offline Кънев

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 64
Ами взех го ... като го сменя ще разкажа впечатления.
П.С.
... а с Моторекс-а бях до тук ...
Ако гледаме таблиците 10 на 40 е добре за България, обаче повечето марки които са в магазинната мрежа у нас, от точно тази група, най-много се "очорбя" като се стопли ...
« Last Edit: June 05, 2024, 11:22 by Кънев »

Offline georgidobrich

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 670
  • TDM 900 2006
Маслото се очорбя като "поизтънее"
Ако маслото ти се очорбя като се стопли времето, значи всичкото желязо като термостат, водна, помпа, радиатор и т.н.т са излишни  :) - все пак тяхната задача е държат мотора в работна температура при широк диапазон на външната Т.

Просто си повъртял километри на маслото, караш го повече градско и то се очорбя - голяма работа...нищо страшно няма, нито пък ще ти се повреди мотора

С тия 10/50 20/50 за позахлади времето ще видиш, че стартерът ти върти по-трудно и това не е от марката/модела на мотора...
TDM 900 2006

Offline Кънев

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 64
С тия 10/50 20/50 за позахлади времето ще видиш, че стартерът ти върти по-трудно и това не е от марката/модела на мотора...

Знам за това, но дотогава това ще е станало за смяна, и тогава ще взема "зимно"

Offline Кънев

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 64
Доклад :)
Значи, на студен двигател стартерът върти една идея по-затруднено от старото, а двигателя не се чува изобщо
Като загрее хубаво, пак си излизат стандартните звуци от двигателя, но вече малко по-тихо.
Първа взе да включва доста по-добре, докато при местенето в движение до 6-та и назад има една идея "твърдост" при превключванията.

Offline apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 985
След 5000 км пиши пак, сега маслото е ново ;)

Offline Веселин Куршумов (Ротко)

  • 0877554119
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2306
  • Не са ми нужни 235 причини, за да избера TDM...
В крайна сметка какво сложи? Марка, модел и вискозитет.
TDM is my lifestyle, my destiny, my religion ...


Offline Kris_inc

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 318
  • Kawasaki Versys 1000
Маслото се очорбя като "поизтънее"
Ако маслото ти се очорбя като се стопли времето, значи всичкото желязо като термостат, водна, помпа, радиатор и т.н.т са излишни  :) - все пак тяхната задача е държат мотора в работна температура при широк диапазон на външната Т.

Просто си повъртял километри на маслото, караш го повече градско и то се очорбя - голяма работа...нищо страшно няма, нито пък ще ти се повреди мотора

С тия 10/50 20/50 за позахлади времето ще видиш, че стартерът ти върти по-трудно и това не е от марката/модела на мотора...

С 10/50 няма никаква разлика във въртенето на стартера, спрямо 10/40, а е в пъти по-добре и не става на вода в жегата. 20/50 вече е друга история и бих сложил такова само ако температурата никога не пада под 35-40 градуса.

Offline Кънев

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 64
Значи, понеже тенденцията е в захлаждане, и изминати почти 7000 км. със Ямалюба 20 на 50, реших да понамаля първичния вискозитет и сложих Кастроп Пуър 1 Рейсинг 10 на 50 ... - голяма грешка. Мотора се разтрака като дърта бангия. Изминах едва 70 км. и "по спешност" купих и сложих пак Ямалюб 20 на 50 но остана един лек неприятен шум като от верига. Вчера сутринта на Соколския манастир беше около +10 градуса и запалих едва-едва все едно в двигателя има грес ... отделно от това веригата докато позагрее на място се чуваше от 20 метра ... направо не знам ... още не ми се отваря да гледам и затова мисля да налея един ревитализант като този https://xadoshop.bg/bg/products/ex120-xado-moto-p71.html и да видя какво ще стане, ще "млъкне" ли или няма ...
П.С.
Кастрола го взех от мото магазина в с. Труд
« Last Edit: September 09, 2024, 15:25 by Кънев »

 

SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal