ТДМ България държи новият рекорд за най-много Yamaha TDM на едно място.

Author Topic: ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка, с�  (Read 27653 times)

Offline Kristiyan

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 113
карам с 15W50  на Кастрол и пипаго не е да не го пипа ама поносимо.
сипвай смело :)

Offline pavlinradi1718

  • Newbie
  • *
  • Posts: 26
Относно темата за маслото! Да попитам, може ли да се смени маслото в двигателя без да се загрява двигателя?
Rider

Offline Vlaad

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 420
Относно темата за маслото! Да попитам, може ли да се смени маслото в двигателя без да се загрява двигателя?

То за можене, може, но няма да го смениш цялото така, защото няма да се стече добре.

Offline Ради Райков

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1718
Относно темата за маслото! Да попитам, може ли да се смени маслото в двигателя без да се загрява двигателя?
Влад е прав, от 4 литра(грубо казано), поне един ще артише вътре, но 4ТХ-а така или си похарчва и му се долива, та не мисля, че ще е фатално, а само неправилно.

Offline Веселин Куршумов (Ротко)

  • 0877554119
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2332
  • Не са ми нужни 235 причини, за да избера TDM...
Навремето аз си сменях маслото на 3ведето така. Така че бъди спокоен, ще изтече всичкото. Друг е въпросът кое е по-правилното...
TDM is my lifestyle, my destiny, my religion ...

Offline xx22xx22

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 340
То за можене, може, но няма да го смениш цялото така, защото няма да се стече добре.

Земното притегляне не работи при студен двигател ?

Offline Николай 'Goose' Иванов

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 560
  • LZ1GSE
    • Il grande idiota
То за можене, може, но няма да го смениш цялото така, защото няма да се стече добре.

Земното притегляне не работи при студен двигател ?

То си работи, но заедно с него работят и някои други физични величини ... като коефициент на повърхностно напрежение и течливост :)
In God we trust, all others must submit an X.509 Certificate

Offline xx22xx22

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 340
Двигателя е работил , бил е топъл когато е бил изгасен .
Маслото се стича в картера на топъл двигател .
След 2 месеца решаваме да сменим маслото .
Трябва ли пак да го качваме някъде и после да го чакаме да се стече в картера ?

Offline Ради Райков

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1718
Двигателя е работил , бил е топъл когато е бил изгасен .
Маслото се стича в картера на топъл двигател .
След 2 месеца решаваме да сменим маслото .
Трябва ли пак да го качваме някъде и после да го чакаме да се стече в картера ?
Според дебелите книги е редно, според нашата мила родна картинка, не чак толкоз.

Offline Николай 'Goose' Иванов

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 560
  • LZ1GSE
    • Il grande idiota
Двигателя е работил , бил е топъл когато е бил изгасен .
Маслото се стича в картера на топъл двигател .
След 2 месеца решаваме да сменим маслото .
Трябва ли пак да го качваме някъде и после да го чакаме да се стече в картера ?
Ако искаш да изтече цялото - да :) Още повече, че ТДМ е със сух картер и маслото се намира в маслен резервоар над двигателя :)
In God we trust, all others must submit an X.509 Certificate

Offline Веселин Куршумов (Ротко)

  • 0877554119
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2332
  • Не са ми нужни 235 причини, за да избера TDM...
И в двата варианта маслото ще изтече цялото. Трудно е да докажем кога ще остане повече вътре. При студен двигател ще остане само полепнало по стените там където е стояло, при топъл ще е навсякъде. В крайна сметка няма да сменяме масло при температури под нулата та да се притесняваме.
Пак казвам сменял съм неколкократно и по двата начина и за себе си още не мога да преценя кой е по-добър. Иначе да, по дебелите книги пише че двигателя трябва да се загрее преди да се смени маслото.
TDM is my lifestyle, my destiny, my religion ...

Offline apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 990
Аз досега почти винаги на топъл..не че нещо,ма поне по-бързо изтича... Иначе вадя втора/трета бира и около мотора става мазало  ;D

Offline Yavor S.S.

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 58
Здравейте!
Да питам аз за маслото като нов във групата на ТДМ.
Днес Налях новото масло в 4ТХ-а и нещо все още не се ориентирам как да преценя кога точно да засека нивото.Ще опиша накратко как процедирах.
Още миналата седмица източих старото масло понеже капеше от гарнитурата на звездата ,която оправих.Днес си взех филтъра  понеже,когато купувах маслото нямаха и филтър.Развих пак 2-те пропки за да доизтече каквото има,след което свалих стария филтър и набутах новия.И се започна едно наливанеее.
По менюал му дават да събере 3.7 когато се сменя и филтъра,обаче при мен на 3.6 започна да прелива от капачката и реших,че му е достатъчно.
Изчаках 15мин и запалих пущината и след 6-7мин я изгасиха.Зачаках аз 5-7 Мин и започнах да клечка да диря маслото,обаче прозорчето си седи празно! Викам явно му е малко.Почвам пак да сипвам ,като гледам прозорчето докато сипвам и на 4л (общо) маслото отиде на средата.
Нормално ли е и така ли се прави при смяната???
Още един въпрос.
След като изсипах сичкото масло в мотора го запалих пак и го оставих хубаво да загрее и го загасих.След около 40-50мин погледнах прозорчето пак и маслото беше на горната граница,като беше  подпрян на пачия крак!!! Когато започна да го изправям прозорчето се пълни и сега се чудя препълних ли го или е нормално след като е стоял толкова дълго да има толкова масло в казана???
Извинявам се дългия и може би глупав пост ,но наистина не знам кога точно да го гледам това масло деба.

Здравейте колеги,

Голям филм с това мерене на маслото. Не мога да му хвана спатиите и това е. В Единия момент няма нищо на прозорчето в следващия е пълно до горе... До колко е проблем препълването с масло? Някъде прочетох че ТДМ 4ТХ е със сух картер, не знам дали е вярно или не. Ако е така не би следвало да е проблем препълването. Притеснявам се защото ми понагорява, а не знам колко да допълвам.
Втора питанка, при допълване на масълце, как се следи нивото при пълнене? Пак ли палиш, загрявяшаш, гасиш и чакаш или при доливане би трябвало да се отрази и без тази процедура(т.е. след като вече веднъж е направена за да провериш маслото разбира се)

Поздрави!

Offline Ради Райков

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1718
Здравейте!
Да питам аз за маслото като нов във групата на ТДМ.
Днес Налях новото масло в 4ТХ-а и нещо все още не се ориентирам как да преценя кога точно да засека нивото.Ще опиша накратко как процедирах.
Още миналата седмица източих старото масло понеже капеше от гарнитурата на звездата ,която оправих.Днес си взех филтъра  понеже,когато купувах маслото нямаха и филтър.Развих пак 2-те пропки за да доизтече каквото има,след което свалих стария филтър и набутах новия.И се започна едно наливанеее.
По менюал му дават да събере 3.7 когато се сменя и филтъра,обаче при мен на 3.6 започна да прелива от капачката и реших,че му е достатъчно.
Изчаках 15мин и запалих пущината и след 6-7мин я изгасиха.Зачаках аз 5-7 Мин и започнах да клечка да диря маслото,обаче прозорчето си седи празно! Викам явно му е малко.Почвам пак да сипвам ,като гледам прозорчето докато сипвам и на 4л (общо) маслото отиде на средата.
Нормално ли е и така ли се прави при смяната???
Още един въпрос.
След като изсипах сичкото масло в мотора го запалих пак и го оставих хубаво да загрее и го загасих.След около 40-50мин погледнах прозорчето пак и маслото беше на горната граница,като беше  подпрян на пачия крак!!! Когато започна да го изправям прозорчето се пълни и сега се чудя препълних ли го или е нормално след като е стоял толкова дълго да има толкова масло в казана???
Извинявам се дългия и може би глупав пост ,но наистина не знам кога точно да го гледам това масло деба.

Здравейте колеги,

Голям филм с това мерене на маслото. Не мога да му хвана спатиите и това е. В Единия момент няма нищо на прозорчето в следващия е пълно до горе... До колко е проблем препълването с масло? Някъде прочетох че ТДМ 4ТХ е със сух картер, не знам дали е вярно или не. Ако е така не би следвало да е проблем препълването. Притеснявам се защото ми понагорява, а не знам колко да допълвам.
Втора питанка, при допълване на масълце, как се следи нивото при пълнене? Пак ли палиш, загрявяшаш, гасиш и чакаш или при доливане би трябвало да се отрази и без тази процедура(т.е. след като вече веднъж е направена за да провериш маслото разбира се)

Поздрави!
Голям филм е това упраженение, факт.
Гледа се на прозорчето в изправено положение на мотора, не наклонен на ляво(на пачи крак) или в повече на дясно, а трябва да е баш прави да маслото да е до средата му(горе-долу).
Ако си сам е много терсене, най-ефективното което съм виждал за проверка е когато си седнал върху мотора, само се протягаш с дясната ръка на долу с телефон модерен и правиш една фотка.
Препълването никак не е препоръчително, въпреки, че си го харчи!
Да, маслото е хубаво да топло при проверка.

Offline Yavor S.S.

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 58
Колеги здравейте, пак с въпросче за масълцето.
Карам в момента с 10/50. На студен матор скоростите влизат много приятно, но позагрее ли става кофти. Ако пробвам 10/60 дали ще има ефект, някой би ли споделил мнение/опит? Благодарско!

 

SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal