ТДМ България държи новият рекорд за най-много Yamaha TDM на едно място.

Author Topic: Карбураторите ни BDSR38/2 (BDST38/2) - функция на "пилотен винт"  (Read 16673 times)

Offline Веселин Куршумов (Ротко)

  • 0877554119
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2332
  • Не са ми нужни 235 причини, за да избера TDM...
Марто, всеки път когато те чета ме усмихваш.
Все си мисля че аз съм ентусиаст, ама при теб критерийте са явно различни...
Дерзай приятелю, 12 Май наближава а теб не те виждам в списъка !
TDM is my lifestyle, my destiny, my religion ...

Offline Павката

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 865
  • Yamaha TDM900
как ще го видиш, той е разкостил мотора не на съставни части ми на такива дето и в менюала ги няма
ентусиаст викаш, жив психопат мен ако питаш :)
TDM - Turn the Dreams to Memories ! ! !

Offline rednikmarto

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 111
  • 0884 840 531
ТДМ форевър
« Reply #17 on: February 23, 2017, 00:52 »
как ще го видиш, той е разкостил мотора не на съставни части ми на такива дето и в менюала ги няма
ентусиаст викаш, жив психопат мен ако питаш :)
:D
каня се да сменя 2 комплекта такива части, и то само в карбураторите.
Yamaha не ги продава и аз не знам откъде ги има при немския търговец Kedo, но такива са фактите.
Тъй като нямам никаква заигравка с вас, и каквото науча го пиша тук, може да е полезно на някого:
1) капаците на вакуум-камерите (черно PVC); мойте са криваци, вж. снимките по-назад в темата;
2) иглените жигльори (пресова сглобка към тялото на карба); мойте и на двата карба се провалиха  на тестовете за износване дето им направих; не е нещо страшно и така може да се кара, но ме дразни поведението на "газта", карал съм и друг ТДМ преди, който не беше така. Тяхното износване ще влияе и на разхода, това само за протокола.

Теста за износване на иглените жигльор е супер лесен, но аз го осмислих едва след като докопах документацията на карбуратора BDSR36/BDSR38 - все пак трябва да е 100% ясна всяка една брънка/чарк от карбуратора за да може да се установи кое е за смяна. Тъжното е че благодарностите няма да са за Yamaha, а за Suzuki за прекрасната документация и на Mikuni Europe (DE) които ми потвърдиха за начина на изваждане на "несменяемия" иглен жигльор.
фен на Yamaha TDM 850 / 900

Offline Веселин Куршумов (Ротко)

  • 0877554119
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2332
  • Не са ми нужни 235 причини, за да избера TDM...
Чисто хипотетично ако някога си отворя сервиз за мотоциклети, ще те взема с мен  :D
TDM is my lifestyle, my destiny, my religion ...

Offline rednikmarto

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 111
  • 0884 840 531
Заподозрях си иглените жигльори че са износени. Защо ?
Основно поведението на ръчката за "газта" - действа рязко, почти не прави плавнен преход от затворена газ към отворена. Като втора причина - отверстията им са видимо елипси.
При BDSR38 игления жигльор няма лесно вадене, защото е пресова сглобка. Хм..

Всичко започна с откриването на една печатна грешка.
В спецификациите на късните 4ТX пише че иглените ни жигльори са "P-O", но реално тази буква "О" е нула "0" което изцяло променя постановката.
Това го разбрах като открих таблица с размерите на калибрираните отвори на Mikuni Needle Jet.
Размер "P-0" отговаря на 2.65mm.
От горното следва че ще пасне да му се навие M3x0.5mm резба и да се извади от там дърпайки го за резбовия участък.


Този "кит" ми го направи един друг електротехник, дето е на едно друго ниво, далече над мен (инж. Николай Петров - благодаря ти бате). Шпилката трябва да е от клас 8.8 минимум, защото по-обикновенните не издържат, в участъка където има навито M3x0.5  - едно такова го скъсах и резбовия участък остана в игления жигльор и ми се ревеше. Добре че се отви просто.
1. BDSR38_NeedleJetRemoverKit

Ето ги новите и старите иглени жигльори (емулсионни тръби). Новите се купуват от Kedo.com.
2. BDSR38_Emulsion_tubes (new & old)

Ето го M3x0.5 отблизо и "черната" шпилка, клас 8.8:
3. Threaded M3x0.5

Старите и новите капаци за BDSR38 (новите се купуват от Kedo.com, найлоновите опаковки са техните):
4. BDSR38 plastic cover

Когато се навие шпилката в игления жигльор и се вади, изглежда нещо такова:
5. BDSR38 Needle Jet - pulled out

Когато го вадим, десния ключ "10" държи контра, а левия "10" навива, Needle Jet излиза внезапно със скърцащ звук:
6. BDSR38 Needle Jet - pulling it out / дядо вади ряпа

На това желязо с комбинирана функция отпред му се застопорява метчик M3x0.5, като се завият стопорните винтове (малкия инбус), а в края на желязото нещо трябва да се сложи за лост при навиването на резбата (големия инбус):
7. BDSR38 Needle Jet - tapping M3x0.5 in it

Вече са набити новите иглени жигльори, а това е и дорника отблизо. Целта е да запазим игления жигльор при "набиването", като за целта дорника контактува само по външната периферия на игления жигльор:
8. Needle Jet mandrel - view

Това са ми шибър клапите. Драсканото с бял флумастер показва къде има ръбове. Останалото издрано е само повърхносно. Но това с ръбовете ми стига за да ги нароча. Адски са скъпи, ~ 140 лева / бройка.
9. BDSR38 Throttle Valve - Slide

(всеки от ТДМ България може ползва моя кит за изваждане на иглени жигльори от BDSR38, стига да има 18 навършени години)

:)

« Last Edit: March 13, 2017, 16:49 by rednikmarto »
фен на Yamaha TDM 850 / 900

Offline rednikmarto

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 111
  • 0884 840 531
(...и последните снимки)
« Last Edit: March 13, 2017, 02:21 by rednikmarto »
фен на Yamaha TDM 850 / 900

Offline rednikmarto

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 111
  • 0884 840 531
Епилог на темата / Epilogue ot the topic
« Reply #21 on: March 20, 2017, 13:14 »
Част 1 - инструменти за смяна на иглен жигльор на BDSR38. / Part 1 - Toolset used to replace the Needle Jet of BDSR38 (pressed-in).

Тук последното което добавям е уточнение, дорника да бъде направен от алуминий, за да се предпази от повреда новия иглен жигльор при набиването обратно в леглото му.
Make your mandrel of aluminium, so its not injuring the face of needle jet while pressing it back to its seat (carb body).

10. BDSR38_Mandrel_for_NJ_must_be_made_of_aluminium

Част 2
- Източници на иглен жигльор за BDSR38. / Part 2 - Where to buy new needle jets for BDSR38 (press-in).

 -> option 1: Kedo (www.kedo.com) article number 29364; (its 1:1 with the OEM needle jet of Mikuni).
 -> option 2: Dynojet kit DJNJ002 The kit has four identical NJ within, size P0; These are nickel plated.

Част 3 - Финални думи / Part 3 - my comments at the end of the topic
  3.1 Какво постигнах / Achievement
  -> Стабилно показание на вакууметрите. Преди това подскачаха като шашави. (моите са Carbtune). Отдавам го на прилягането на капаците. / Stable vacuum measurement, no more bouncing.
  -> Истинска синхронизация на карбураторите; Радост за окото. / Actual synchronization of the carburetors.
  -> Имам нови иглени жигльори, с кръгло отверстие, а не с овално. / New needle jets, round orifice instead of oval shaped (worn).
  3.2 Какво бих правил още (BG only):
  -> Готов съм за посещение на газ анализатор, имам адаптор дето се завива на кривката (M6).
  -> Да сменя мембраните за обогатяване при "преходни" процеси (затваряне на "газта" при високи обороти на двигателя).
  3.3 Кое считам че е правилния подход към карбураторите ни (BG only):
  -> Да се дадат на "тесни" специалисти като РейсБайкТунинг (Никола - kokoVmaxa). Казвам "тесни" заради (вярвам) факта, че имат концентрация на опит в тази област, по-голям от опита на повечето велики майстори из държавата.
  -> Да се дадат на други, читави хора за какъвто в Пловдив мога да считам само Боги (Скорпио Къстъм Байкс).
 
Това е края, приятели.
« Last Edit: March 20, 2017, 13:35 by rednikmarto »
фен на Yamaha TDM 850 / 900

Offline Павката

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 865
  • Yamaha TDM900
Ти сигурен ли, че правиш ТДМ ?! като гледам цял самолет сглоби
TDM - Turn the Dreams to Memories ! ! !

Offline Веселин Куршумов (Ротко)

  • 0877554119
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2332
  • Не са ми нужни 235 причини, за да избера TDM...
Някой казват че вече се движел този ТДМ...
TDM is my lifestyle, my destiny, my religion ...

Offline jivanyamaha

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 127
Марто, живо ме интересува как върви тоз мотор, особено прехода от ниски към високи обороти  плавен ли е вече, както го очакваше или напротив?  Питам защото и при мене го има същото, липса на плавен преход на ръчката на газта.

Offline rednikmarto

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 111
  • 0884 840 531
Марто, живо ме интересува как върви тоз мотор, особено прехода от ниски към високи обороти  плавен ли е вече, както го очакваше или напротив?  Питам защото и при мене го има същото, липса на плавен преход на ръчката на газта.

Здравей Живан, това което ме дразнеше настъпва след като се затвори "газта" в движение и после опитвам плавно да я отварям лека полека. Ето тогава идва "рязко" действие на ръчката на газта и си мисля че това не е много готино.
Сега достигам вече до идеята че самия карбуратор не ми е "виновен" за това, по-скоро заприличва на недостатъчно отпуснат луфт на жилото на газта. Отговора на въпроса ти - все още нямам (фактически) успешно решение.
Празен ход / луфт на жилото на газта се регулира от две места: (1) при самия карбуратор има резбови участък на края на жилото с две гайки и (2) горе в близост до самата ръчка има друг механизъм за регулиране.
Е аз лично ще трябва отново да свалям резервоар, кутия възд. филтър и т.н. за да се занимая с този луфт, защото като сглобявах последно претупах това за което говоря и тъй. Ти имаш чудесен мотор бате, само регулирай жилото. Ако дойдеш до Пловдив мога да ти предложа проверка синхрона на карбовете ти за 5 минути (не ми струва нищо).

Мислех да пиша какво още имам да оправям, но ще излезе че пак се жалвам от собствената си мисия.
"Войната" да направя читав този ТДМ ще я водя докато мога.
« Last Edit: March 24, 2017, 11:04 by rednikmarto »
фен на Yamaha TDM 850 / 900

Offline rednikmarto

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 111
  • 0884 840 531
Марто, живо ме интересува как върви тоз мотор, особено прехода от ниски към високи обороти  плавен ли е вече, както го очакваше или напротив?  Питам защото и при мене го има същото, липса на плавен преход на ръчката на газта.

Ще звънна на Борислав (В.Търново) който редовно помага с консултации.
И спирам защото смятам че по този въпрос лично аз трябва да замълча - света е пълен с глупости и без това. :)
фен на Yamaha TDM 850 / 900

Offline cvetomir_nikolov81

  • Newbie
  • *
  • Posts: 46
Изключително добре направена тема , и описание на всичко стъпка по стъпка.......... поздравление колега . Аз обаче искам едно малко по странично обяснение , което пак е свързано с тази област , и ще съм благодарен на по-опитните колеги , ако са склонни да ме просветлят . Понеже се заговори за нагряване на изпускателните колектори , бедни и богати смеси , нива на горивото в поплавъковите камери , разход на гориво от иглените жигльори и т.н. Та на въпроса : за нагряване на колекторите , то неимоверно , няма как да няма такова , но вече в тъмно , не съм обръщал внимание дали макар и леко се насветляват . Това , което виждам , е керамичната везия , на колекторите , като когато застанеш пред мотора , десния целия е керамичен , а левия не напълно . Относно работата на двигателя , всичко си е ОК . Много рядко може да ми детонира в гърнетата , и то само при спускане по наклон на скорост без газ , и то в момента , когато върна газта . Самата газ ми работи добре - плавно и равномерно . Нещото , което ме интересува е това , как точно влияят нивата (ниско или високо) на бензина в поплавъковите камери върху горивната смес , разходът на гориво и нагряването на изпускателните колектори . Предварителни благодарности

Offline rednikmarto

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 111
  • 0884 840 531
... Относно работата на двигателя , всичко си е ОК . Много рядко може да ми детонира в гърнетата , и то само при спускане по наклон на скорост без газ , и то в момента , когато върна газта . Самата газ ми работи добре - плавно и равномерно . Нещото , което ме интересува е това , как точно влияят нивата (ниско или високо) на бензина в поплавъковите камери върху горивната смес , разходът на гориво и нагряването на изпускателните колектори . Предварителни благодарности

Здравей Цецо, има хора които могат да изкажат компетентно мнение. Такъв е Никола (РейсБайкТунинг - kokoVmaxa). Между колегите в София също има поне 1 такъв. За мое съжаление те не пишат в моите теми. Никола е активен в един друг форум, където си има негови теми / раздели.

Лично аз следвам "дебелото" ръководство доколкото мога. При мен - ако върна към "по-бедно" положение иглата - (сега е на 3-то положение, ако 1 е най-бедно, 5 е най-богато) например 2 -> започва да "припуква" постоянно в изпускателната система както си стои на място (празен ход). Имам и припуквания сега - при положени 3 на иглите. Особено ако "върна" ръчката - дори и на място. Силно необяснимо за мен, защото съм с нови мембрани на тоя вакуумен-регулатор на сместа за преходните режими (малката мембрана). Както и да е. Няма да мога да дойда на събитието в Минерални бани защото служебни ангажименти ми налагат да работя точно на 13 и 14 май в часовете от 0-4 сутринта, по критична електрическа инфраструктура. Но ще се видим някой ден.
фен на Yamaha TDM 850 / 900

Offline cvetomir_nikolov81

  • Newbie
  • *
  • Posts: 46
Аз също съм труден за посещение на тези срещи , за да се запозная с останалите момчета . А относно дебелите книги , относно теория за работа на карбураторите при различни настройки и съответно загубата на такива , се опитвам да чета в нета , но вероятно не задавам точните въпроси на чичко гугъл , защото намирам само спецификации , но не и какво се случва , когато има отклонение от точните норми . За това питам тук , ако има по-запознати , да добия малко информация . За настройката на иглата на шибъра , съм запознат добре , но въпреки това , благодаря за обяснението . Мога да вметна обаче малко тема за размисъл относно препукването . Преди време бях пуснал тема , в която мисля бях описал един интересен факт , след като се бях сблъскал с проблем с фланците на карбураторите . Та за препукването .............. в момента карам с швейцарските свещи , с които си ми влезе в България мотора . Бях ги сменил , защото мислех , че едната е изгоряла , но добре че не ги изхвърлих . Известно време /1 година/ карах със свещи , които купих от тук . Едните Денсо , а другите НЖК . Голямо гърмене беше , голямо чудо . Миналото лято  обаче , преди сезона си викам , я да ги проверя тези швейцарските НЖК-та , дали наистина са изгорели . Оказа се , че не са , и си работят идеално . Монтирах ги , и от тогава , както споменах , само понякога , когато започна спускане на скорост и върна газта , препуква еденично . Извода ми е , че просто свещите , които си купуваме от тук , не струват .

 

SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal