ТДМ България държи новият рекорд за най-много Yamaha TDM на едно място.

Author Topic: Прогресивни пружини  (Read 17543 times)

Offline apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 990
Re: Прогресивни пружини
« Reply #45 on: July 04, 2018, 15:42 »
Именно!
Както е тръгнало,Крис ще го засекат (Надявам се) на Варна Мега рок и ще съпоставя директно окачването (спор няма че с новите, и прогресивни,
Пружини е най-добре  ;)

Offline kokoVmaxa

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 68
  • Няма невъзможни неща - Всичко е въпрос на желание!
    • RBT Custom motors
Re: Прогресивни пружини
« Reply #46 on: August 24, 2018, 13:26 »
 Добре де а за ПЪЛНИТЕЛИ някой мислил ли е ? Някой слагал ли е ?
 Защото ако от една пружина се променя толкова , то тогава какъв ли ще е коментара за пълнителя  8) ;)

 Аз мога да разкажа , но след вас  ;D
Yamaha TRX850'97 APRILIA RS4 125'15Ducati 748SP'02 BMW F800S'08 BMW S1000RR'15

Offline apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 990
Re: Прогресивни пружини
« Reply #47 on: August 24, 2018, 17:46 »
Добре де а за ПЪЛНИТЕЛИ някой мислил ли е ? Някой слагал ли е ?
 Защото ако от една пружина се променя толкова , то тогава какъв ли ще е коментара за пълнителя  8) ;)

 Аз мога да разкажа , но след вас  ;D
Е аз нали те питах преди време, но каза че нямаш нужното ноу-хау..
..щото то аз и само от смяната на маслото с повече и по-гъсто полупих задоволителен ефект ( за моите възможности)

Re: Прогресивни пружини
« Reply #48 on: August 24, 2018, 21:48 »
Така, като следя темата, ме навежда мисълта, че карате в Moto GP или в 24 Льоман или бог-знае къде...  ;D
Поведението на пистов мотор няма как да го имитирате с турист.
Какви пълнители ви преследват и какво очаквате от пружините на предницата?
Аполо, що не пробваш да сложиш грес накрая, вместо по-гъсто масло?  8)
ТДМ-ма и всеки мотоциклет излиза от завода СИ настроен и с правилното масло в предници и задници.
Инженерите в Ямаха със сигурност са предвидили карането с един и с двама човека и всичко което преправяте говори за нередовен мотор, тунинг-издевателствата не бива да се характеризират с "ми ямахата ми потъва с двама човека и ми е тегаво"...

Offline apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 990
Re: Прогресивни пружини
« Reply #49 on: August 25, 2018, 07:12 »
Не говори глупости!
Инженерите проектират и изпълняват по зададени спецификации,които много често са заложени от икономисти и маркетингови стратези!..
Спор няма, поведение на пистарка няма как да има, но определено малко мод по окачването дава неимоверно различно пътно поведение, а когато е в правилната от ездача посока, всяка промяна е хубава..
П.с.
Мотора натоварен с двама души и багаж става кашкавален..а това не е добре в проходи като трансалпина и фагарашана ;)

Offline Николай 'Goose' Иванов

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 560
  • LZ1GSE
    • Il grande idiota
Re: Прогресивни пружини
« Reply #50 on: August 26, 2018, 18:08 »
ТДМ-ма и всеки мотоциклет излиза от завода СИ настроен и с правилното масло в предници и задници.
Няма как да излизат настроени, просто защото теглото, което могат да возят, варира от 70 до 250 кила :-) За това са и оставили на собственика да си настрои нещата в зависимост от начина си на каране и теглото, което ще вози - точно за тази цел са оставили настройки както на предварителното натягане, така и на рибаунда и на трите амортисьора. отделно ако си над 100 кила - предните пружини просто не стават, не можеш да докараш достатъчно предварително натягане и да оставиш целия полезен ход. Точно тук идват и прогресивните пружини :)
In God we trust, all others must submit an X.509 Certificate

Offline Kris_inc

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 318
  • Kawasaki Versys 1000
Re: Прогресивни пружини
« Reply #51 on: August 27, 2018, 09:42 »
Така, като следя темата, ме навежда мисълта, че карате в Moto GP или в 24 Льоман или бог-знае къде...  ;D
Поведението на пистов мотор няма как да го имитирате с турист.
Какви пълнители ви преследват и какво очаквате от пружините на предницата?
Аполо, що не пробваш да сложиш грес накрая, вместо по-гъсто масло?  8)
ТДМ-ма и всеки мотоциклет излиза от завода СИ настроен и с правилното масло в предници и задници.
Инженерите в Ямаха със сигурност са предвидили карането с един и с двама човека и всичко което преправяте говори за нередовен мотор, тунинг-издевателствата не бива да се характеризират с "ми ямахата ми потъва с двама човека и ми е тегаво"...

Би било хубаво да се образоваш малко по темата. Нали не мислиш, че моторите излизат от заводът с най-доброто окачване? Не излизат така и затова си има причина, а тя е, че цената би се покачила доста, а това е предпоставка за по-ниски нива на продажбите.

Отделно TDM 900 е на възраст между 8 и 16 години - нали не смяташ, че стандартните пружини са в топ състояние?

За финал ще кажа, че ако минеш през някой алпийски проход на спускане с двама на мотора и евентуално малко багаж и наклон според табелите между 15 и 18% би разбрал за какво става дума.

А това оцветеното в червено е просто изказване на лаик - при всяко едно МПС подобрението дори и с малко в окачване и спирачна система води само до позитиви...

Re: Прогресивни пружини
« Reply #52 on: August 28, 2018, 23:29 »
Така, първо искам да се извиня на засегнатите - малко крайно се изразих, надявам се не приемате нещата на сериозно, все пак е форум, липсва интонация и контакта на живо в очите :)
Второ - да не говорим за образоването и лаишките неща, най-малкото за маркетинга на заводските продажби, там няма еднозначно мнение и едва ли бихте променили нещо към по-добро в заводското електронно окачване на предницата на Супертенере примерно :)
Трето - аз си държа на мнението, че ТДМ е достатъчно добре излязъл от завода, минал съм около 70 000 км по различни места - уродската Украйна няколко пъти, Трансфагараш няколко пъти, цялото западното крайбрежие на Европа и много по-гадни пътища от алпийските - пак няколко пъти... Моторът ми е 2003-та година, пружините са ми екстра, с топкаса, тежки дисаги, чанти и багажи и двама човека...

« Last Edit: August 29, 2018, 00:11 by Стефан Томовски »

Offline apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 990
Re: Прогресивни пружини
« Reply #53 on: August 29, 2018, 05:52 »
Заводското окачване покрива голяма част от изискванията на масовия моторист,но далеч не е идеално!
Щом на теб ти харесва, не го пипай;
На мен пък ми е адски меко именно при двама с багаж..

Offline Kris_inc

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 318
  • Kawasaki Versys 1000
Re: Прогресивни пружини
« Reply #54 on: August 29, 2018, 14:27 »
за маркетинга на заводските продажби, там няма еднозначно мнение и едва ли бихте променили нещо към по-добро в заводското електронно окачване на предницата на Супертенере примерно :)

Тук вече мислим еднакво :). В електронното окачване няма какво да се подобрява и точно поради тази причина моделът, оборудван с него струва точно 4900 лв. повече от стандартният модел.

Offline Judas_Priest

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 300
Re: Прогресивни пружини
« Reply #55 on: August 30, 2018, 13:07 »
Ще си позволя да мина леко встрани от темата и да ви припомня какво е постигнато с технологии от преди 80 години.
Любопитно ми е как е возело онова окчаване и как е изглеждала онази настилка.
п.с. Малко преди това рекорда е държан от Ауди с около 413 км/ч.
https://www.thenational.ae/lifestyle/motoring/one-land-speed-record-remains-unbeaten-after-75-years-set-on-a-public-road-in-a-mercedes-benz-1.341943



Offline georgidobrich

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 683
  • TDM 900 2006
Re: Прогресивни пружини
« Reply #56 on: October 22, 2018, 15:25 »
Частите вече са при мен, а като се постопли монтаж :)

Каква марка са тия пружини ?

И как прецени с колко да скъсиш дистанционната втулка ?
TDM 900 2006

Offline Kris_inc

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 318
  • Kawasaki Versys 1000
Re: Прогресивни пружини
« Reply #57 on: October 22, 2018, 16:43 »
Лелеееееее, съвсем забравих да звънна на брат ти...

Марката е Wirth от Луис.

Скъсява се втулката докато се достигне общата дължина по спецификация. В Service manual за конкретната година се гледа каква е била дължината на стандартната пружина(за различните години дължината е различна), след което събираш с дължината да втулката и после просто мериш с новата пружина+втулката, дължината да е еднаква като тази по заводската спецификация.

Offline apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 990
Re: Прогресивни пружини
« Reply #58 on: October 22, 2018, 17:31 »
Ми..освен да се глобяваме  ;D

Offline georgidobrich

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 683
  • TDM 900 2006
Re: Прогресивни пружини
« Reply #59 on: October 30, 2018, 21:22 »
Крис - 1-2 въпроса към теб
А тия прогресивни пружини играят ли роля при олекването на предницата ? (според мен не, ама...аз толкова и разбирам...)
Питам понеже онзи ден изгорих 20лв на бензин и нещо ми се навиваше масурчето....та на 190 (200 не можа, а уж отслабнах - туй все на магистралата че за завоите се искат топки/"цици") взе да се усеща олекване и леко да ми потрепва предницата....(предната гума е на 200км)

И още един въпрос
Беше казал че си рязъл дистанционните втулки (ония тръбички) за да докараш общатата дължина на пружината + втулката за модела от 2002 год
Защо спази спецификацията за годината на твоя мотор, а не заложи на промените които са направили през следващите години ?
TDM 900 2006

 

SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal