ТДМ България държи новият рекорд за най-много Yamaha TDM на едно място.

Author Topic: Прогресивни пружини  (Read 17535 times)

Offline apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 990
Re: Прогресивни пружини
« Reply #30 on: June 17, 2017, 12:27 »
времето се затопли, още отзиви за новите пружини..

я да питам аз, само пружините ли сменя или и втулките.. маслото пипа ли го (като вискозитет) и в крайна сметка, колко ти излезе това удоволствие.. ако не е тайна ;)

Offline Kris_inc

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 318
  • Kawasaki Versys 1000
Re: Прогресивни пружини
« Reply #31 on: June 18, 2017, 09:16 »
След около 1500 км. с тях отзивите са силно положителни. Окачването работи много по-бързо и прецизно, мотора завива по-бързо и точно, а истинският кеф е на спиране. Не потъва така и след като отпуснеш спирачката се връща доста по-бързо.

Маслото не се пипа като вискозитет, защото ако се сложи по-гъсто, предното окачване работи по-бавно. втулките не се сменят, а само се режат старите, защото стоково втулката е дълга 15 см. а прогресивните пружини освен, че са малко по-дебели са и 12 см. по-дълги и сега втулката е само 3 см., останалото е пружината.

Цената... пружините бяха 100 евро, сега са 120, а останалото е масло, семерини и прашници за обслужването на предницата. Останалото е труд. Зависи какво искаш от мотора, но за мен това е най-добрата инвестиция, която съм правил по мотора, защото бавната предница, потъването на спиране при натоварен мотор и тромавото завиване не ми допадаха изобщо.

Offline ivobivo

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 162
  • Мотор - GSX 750F и вече бивш TDM 900A
Re: Прогресивни пружини
« Reply #32 on: June 19, 2017, 19:40 »
Крис, сега като чета отзивите ти и започва да ме хваща яд, че миналата година при обслужване на предницата на Катаната не инвестирах в едни прогресивни HyperPro.
Здраве да е...догодина може и това да се случи ;)
КАСКА оставена на пътя означава  "СПИРАЙ и ПОМАГАЙ"

Мотоциклета е най-безпощадното превозно средство.

Offline apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 990
Re: Прогресивни пружини
« Reply #33 on: May 24, 2018, 18:58 »
Мина година почти..
Някакви нови впечатления,Крис?
Щото и аз се замислям да тръгна по твоя път..
Ако си играл с вискозитета на маслото, би ли споделил..?

Offline georgidobrich

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 683
  • TDM 900 2006
Re: Прогресивни пружини
« Reply #34 on: May 24, 2018, 21:08 »
Мина година почти..
Някакви нови впечатления,Крис?
Щото и аз се замислям да тръгна по твоя път..
Ако си играл с вискозитета на маслото, би ли споделил..?
Ми...он си кара и няма време да пише :)

Вземай като неговите, пише ме и мен - не че разбирам, ама .... щом он е доволен, значи е убавина
TDM 900 2006

Offline apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 990
Re: Прогресивни пружини
« Reply #35 on: May 24, 2018, 22:54 »
Аз първо ще играя с маслото..после ще се хвърлям на пружини, че това с рязането..не ми дава сърце да дам толкова кинти и да режа..

Offline Kris_inc

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 318
  • Kawasaki Versys 1000
Re: Прогресивни пружини
« Reply #36 on: May 25, 2018, 08:33 »
Братоци, впечатленията, които дадох само се затвърдиха. След пружините моторът стана коренно различен като управление и то само в положителна насока. Завива доста пъргаво, а на спиране не потъва почти до долу, като предницата работи доста по-бързо. Комфорта на возене е същият, но се настройва с една врътка по-меко в сравнение с оригиналните пружини, защото ако е на същата настройка е доста по-твърдичък и на друсащите пътища се усеща.

Заводската дистанционна втулка( която не е нищо повече от парче тръба) се реже, заради по-голямата дължина на новата пружина и може би заради по-голямата дължина на пружиниращият елемент окачването работи по-добре и прецизно.

Сега за вискозитета на маслото - Ако сложиш масло с по-висок вискозитет, нещото което ще постигнеш е, че предницата ще стане по-твърда при натиск - това е плюсът. Големият минус е, че обратното разгъване или ребаунда ще се забави, което не е хубаво, защото така окачването ще работи по-зле, защото при неравности или след спиране няма да може да върне достатъчно бързо, което макар и с малко намалява сцеплението на предната гума.

Надявам се обяснението ми да е било полезно :)

Offline apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 990
Re: Прогресивни пружини
« Reply #37 on: June 29, 2018, 12:34 »
така..намерих време и аз да направя промрните които бях намислил:
1. смяна маслото с 15-ка  - ефект не усетих, дори натегнах още пружините до предпоследната степен - в интерес на истината, на дълъг път беше добре,но в тресачките много бързо втвърдяваше предницата
2. сложих първо по 5мл отгоре - ефект нямаше
3. сложих по още 15 мл и ..нямам търпение да го пробвам в движение!! определено има ефект!!

Re: Прогресивни пружини
« Reply #38 on: June 30, 2018, 23:44 »
Като те слуша човек - ще каже, че се готвиш за Париж-Дакар. В "тресачките" ще ти втърдява, защото това е и целта на 15. Какво целиш с 15-ската за коловете така и не стана ясно. Кросов мотор за асфалт и черно няма :)
 ТДМ-а е прекрасен мотор, чудно ми е защо издевателствате над него с неясни експерименти и какво очаквате да стане...
 8)

Offline apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 990
Re: Прогресивни пружини
« Reply #39 on: July 01, 2018, 07:23 »
Не издевателстваме, а се опитваме да направим настройка по мой вкус..
Някакси не ми се вижда нормално да натягаш до край и пак предницата да не може да работи в оптимални граници..а съм само 70 кг! Питай ме като се качи и жената как се чувствам..
Бях решил да последвам Крис със смяната на пружините,но реших да опитам и по този начин да ъпдейтна окачването..
Факт е че не потъва вече толкова - отделно вече пружините не са напрегнати на максимум, а едва на средата от възможностите си ;)
Рибаунда също е вече не е на макс, та..на сухо" съм доволен от резултата;днес след тестрайд ще кажа дали има и реален ефект в суровата действителност на нашите пътища  ;D

Re: Прогресивни пружини
« Reply #40 on: July 01, 2018, 23:29 »
Интересно ми е как определяш и разбираш кои са "оптималните граници" на работата на предницата?
Аз съм вече 94 кила, возя и жена и дете и багаж над препоръчителния и не съм забелязал фрапиращи разлики, че да почна да човъркам мотора и да го определя като "ненормално" поведение... :)

Offline apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 990
Re: Прогресивни пружини
« Reply #41 on: July 02, 2018, 05:28 »
Като почне да ми се "гъне" в ръцете, к'во..? Отделно че работи в края на хода окачването (добре поне че не съм го чувал да чука * често)
Пък теб като си ти харесва така, карай си го ;)
Аз искам да съм спокоен на мотора имало за това трябва да сменя вискозитета на маслото и/или пружините, ще го сторя

Offline Judas_Priest

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 300
Re: Прогресивни пружини
« Reply #42 on: July 02, 2018, 10:22 »
Експериментите винаги са интересно нещо

Offline apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 990
Re: Прогресивни пружини
« Reply #43 on: July 02, 2018, 10:31 »
Експериментите винаги са интересно нещо

Аха, особено на чужд гръб ;)
Това с маслото съм го правил и на стария мотор,че той нямаше дори прелоуд за регулиране - единственото ново* тук и сега е играта с нивото,като повишаването му е в границите 5-10% - напълно приемливо и безопасно ..за семеринги и работен ход на окачването
Теста в градски условия е задоволителен;надявам се уикенда да успея да изгоря един резервоар и да дам конкретно мнение
До тук плюсове - по-стегнато окачване, не потъва толкова при спиране; сравнено с преди,няма осезаема разлика в нивото на комфорт пресичайки трамвайните релси по обичайното трасе.
Отделно при играта с газта и легналите полицаи ( обичам да скачам  :P ) усеща се как мотора се приземява стабилно..
Абе,засега съм доволен!
Айде, със здраве, а като се видим ,на който му е интересно, ще го тества ;)
« Last Edit: July 02, 2018, 10:38 by apollo11 »

Offline Judas_Priest

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 300
Re: Прогресивни пружини
« Reply #44 on: July 04, 2018, 13:42 »
Експериментите винаги са интересно нещо

Експеримента винаги учи на нещо. Без значение експериментиращият или тези около него  :)
Иначе тези, които ти ги правиш важат единствено и само за теб. Защото усещанията за "потъване" и "нормална" работа на предницата са си чисно субективни в случая. (тези, които са изразени с графика на това как се сгъва и разгъва вилката, и колко пъти се разгъва преди да влезе отново в равновесно положение при определено това и скорост не са толкова субективни). А и освен това тези експерименти важат за твоята предна вилка или по точно за вилка с твоите пружини. Защото те са "уморени" по един начин. Според натоварването, според изминатите километри, според това как е бил съхраняван мотора, в който не е каран. Защото това е над 97% пот живота му. Поне при колите процента е толкова. Та важното е накрая ти да си доволен от резултата и заедно с мотора да се кефите.

 

SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal