ТДМ България държи новият рекорд за най-много Yamaha TDM на едно място.

Author Topic: Шум от веригата, или накладки, или пинйони?! TDM 900 2004  (Read 2358 times)

Offline JoroKukov

  • Newbie
  • *
  • Posts: 22
Живо Здраво група,

Надявам се да сте добре <3

Кратка въведка в ситуацията:

Мотора го закупих г/д преди 1 година, но нямах майстор да го обслужи, редовен сервиз.
Април месец влезе при Иво от Божурище за пълен сервиз: гуми, лагери, агренажна верига,клапи,свещи,горивна система, ревизия на колове, накладки, съединител, масло, антифриз и още 100 неща, но не верига и пинйони защото Иво каза че има живот в тях.
Взех си мотора от сервиза, прибрах го от Сф до Сандански, абе друг мотор, ТОП просто!

И дойде време за сериозното каране, демек да фиксирам окачването, ребаунт, височина на окачване и най важното луфт/слабина на верига спрямо моето тегло,
Това не беше направено преди мотора да иде на сервиз,

След регулирането на окачването дойде време на веригата, видях че веригата има много сериозен луфт/слабина, като ластик, поне 90 милиметра.
Натегнах веригата на 55 милиметра, по каталог е 50-60...

И се появи един шум при скорост над 60км, звучи като не-смазан лагер, а като вдигна над 110 вие като съединител.
Интересното беше че дори когато мотора е на неутрална и загасен пак си го има тоя шум, вие по силно от стоковите ауспуси, вбесява ме!

Накрая го качих на стойка, запалих вдигнах над 80 на стойката, загасих го и се уверих че тоя шум идва от веригата/задната гума?!

Преди да натегна веригата я изчистих, не бе чистена поне от 2 години, имаше 1 топка грес на предния пинйон, махнах всичката гняс от веригата и пинйоните, събрах го и се появи тоя шум.
Та въпроса е защо?!
Защо като имаше 90 милиметра аванс/мекдан веригата и се влачеше кат змия го нямаше тоя шум?
Някой може ли да даде съвет, или да го връщам в сервиза?

Повече каране, по малко харчене.

Offline Judas_Priest

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 305
Привет,

Имайки предвид как си се заиграл, явно внимаваш с поддръжката на мотоциклета.
Предполагам си го направил, но все пак - измерили тези 55мм на различни меса по веригата?
Това, което описаш ми прилича на пренатегната верига.
Забелязал съм една особеност - като замерил провеса на веригата е ОК, като започнеш да натягаш гейката, която държи гумата, оста се измества и (по спомен) обтяга допълнително веригата.
Просто за всеки случай превери дали не е пренатегната. Ако е така, щеше да усетиш и кофти работа на окачването.

Offline Ради Райков

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1731
Привет,

Имайки предвид как си се заиграл, явно внимаваш с поддръжката на мотоциклета.
Предполагам си го направил, но все пак - измерили тези 55мм на различни меса по веригата?
Това, което описаш ми прилича на пренатегната верига.
Забелязал съм една особеност - като замерил провеса на веригата е ОК, като започнеш да натягаш гейката, която държи гумата, оста се измества и (по спомен) обтяга допълнително веригата.
Просто за всеки случай превери дали не е пренатегната. Ако е така, щеше да усетиш и кофти работа на окачването.
Подкрепям тезата на Адаша, по описание си звучи, точно като пренатегната верига.

Offline Кънев

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 72
Виж си и направлението на гумата. Това става най-добре със съответното приспособление /лазерно или механично/ На маркерите не винаги може да им се има доверие ...

Offline JoroKukov

  • Newbie
  • *
  • Posts: 22
Привет,

Имайки предвид как си се заиграл, явно внимаваш с поддръжката на мотоциклета.
Предполагам си го направил, но все пак - измерили тези 55мм на различни меса по веригата?
Това, което описаш ми прилича на пренатегната верига.
Забелязал съм една особеност - като замерил провеса на веригата е ОК, като започнеш да натягаш гейката, която държи гумата, оста се измества и (по спомен) обтяга допълнително веригата.
Просто за всеки случай превери дали не е пренатегната. Ако е така, щеше да усетиш и кофти работа на окачването.

Точно това е станало, разхлабих веригата и шума изчезна.
И сега гледам да намеря време да я натегнем по книга, както казваш 50-60мм.
Имаше го и филма с окачването да!
Благодаря много!
Повече каране, по малко харчене.

Offline JoroKukov

  • Newbie
  • *
  • Posts: 22
Привет,

Имайки предвид как си се заиграл, явно внимаваш с поддръжката на мотоциклета.
Предполагам си го направил, но все пак - измерили тези 55мм на различни меса по веригата?
Това, което описаш ми прилича на пренатегната верига.
Забелязал съм една особеност - като замерил провеса на веригата е ОК, като започнеш да натягаш гейката, която държи гумата, оста се измества и (по спомен) обтяга допълнително веригата.
Просто за всеки случай превери дали не е пренатегната. Ако е така, щеше да усетиш и кофти работа на окачването.

Точно това е станало, разхлабих веригата и шума изчезна.
И сега гледам да намеря време да я натегнем по книга, както казваш 50-60мм.
Имаше го и филма с окачването да!
Благодаря много!


Най напред искам да се извиня на Ротния, този пост е в грешна графа, трябваше да е в "техничестки въпроси" ако не е късно за местене, направо го трий Ротен, извинения!

Видя му се края на тоя шум.. Пренатегната верига:
Като навия голямата гайка на задната гума на 150нм --> което е спрямо упътване, ми натяга веригата с 20мм.
Най на края мога да чуя скърцаня от новите накладки  ;D

Заминал е лагера на предния пинйон, той си свиреше (като щурец на моменти,рядко) не е от пренатягането аз мислех че е от някоя джанта, но уви...
На есен ще сменя абсолютно всички болтове,гайки, ос, + верига и пинйони, ще се цепи двигател и тоя лагер също ще го сменя.

Радикален подход но все пак мотора е на 20 години и на реални 67000км

А кеф цена няма!

100% ще присъства на следващата ТДМ сбирка, предната сбирка беше в сервиза за сервиз, не ремонт подчертавам!
Повече каране, по малко харчене.

Offline Ради Райков

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1731
ще се цепи двигател
А това, защо?

Offline JoroKukov

  • Newbie
  • *
  • Posts: 22
ще се цепи двигател
А това, защо?

Може ли да се смени този лагер без цепене?
С такова впечетление съм останал.. На ЦБР-ката и Р6-цата трябваше да се сепи двигател за да се сменят тези лагери..
Повече каране, по малко харчене.

 

SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal