ТДМ България държи новият рекорд за най-много Yamaha TDM на едно място.

Author Topic: Смяна на преден и заден венец  (Read 3144 times)

Offline Fresh

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 54
  • Сега кога е ??? А кога сме сега ???
Привет колеги,

Смених верига и покрай нея се загледах за предлаганите на пазара венци: в Карлово правят знам, но ровейки попаднах на (БЕЗ да правя реклама – просто сайта е по-изчерпателен) jtsprockets.com или по конкретно за TDM900 -> http://www.jtsprockets.com/catalogue/model/3154/

Оригиналните венци за ТДМ900 според документацията ревизирана след 2006 са 16 зъба предния и 42 зъба задния. Въпросната фирма предлага освен оригиналния брой зъби за нашите мотори, венци с променен брой зъби: за предния 15 и 16, а за задния 39, 42, 43, 46, 47, 48 или 49. Както се знае, промяната в предавателно отношение променя или ускорението или максималната скорост, като хората са се постарали да онагледят това в табличен вид най-долу на страницата.

Искам да помоля хората с повече опит да споделят всъщност ‘ко ши стани? – някой слагал ли е по-голям/по-малък венец, как се усеща мотора, какво е правил… на практика какво се получава …  много ме съблазнява да сложа 15/49 ....

А някакъв опит иима ли смисъл от гумения тампон на малкия венец?
.издава ли шум падащо в гората дърво, ако няма кой да го чуе?

Offline apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 990
Re: Смяна на преден и заден венец
« Reply #1 on: April 02, 2020, 18:50 »
Тампона се сменя ако е износен - разбира се лесно- ако го вкарваш лесно и има луфтове в грездата, сменяй го/ги
Аз съм с 39 зъба отзад ,.на спомената от теб марка
Мотора е идея по-тромав, но се свиква...отделно сега километража равни с GPS-а...
Скъсявах верига обаче ;)

П.с.
Www.Gearcomander.com - виж тук първо
П.с.с.
Отделно ще имаш по-голяма разлика в отчитаната скорост

Offline mMM

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 65
Re: Смяна на преден и заден венец
« Reply #2 on: April 02, 2020, 20:04 »
Замисли ме... кога включваш 6та?
В разхода каква е промяната?
Натоварен колко е тромав /иска ли предавка-две надолу за изпреварване/?
В Шипка как се държи?
Сподели, моля те!

Offline apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 990
Re: Смяна на преден и заден венец
« Reply #3 on: April 03, 2020, 10:44 »
 ;D
БеЗ отговори съм на въпросите ти,защото промяната се случи декември и досега имам около 200 км..за разход няма как да говорим;
П.с.
Аз смяна на предавките над 3 та са ми винаги над 4-4500 об, така че...

Offline Kris_inc

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 318
  • Kawasaki Versys 1000
Re: Смяна на преден и заден венец
« Reply #4 on: April 03, 2020, 11:34 »

Искам да помоля хората с повече опит да споделят всъщност ‘ко ши стани? – някой слагал ли е по-голям/по-малък венец, как се усеща мотора, какво е правил… на практика какво се получава …  много ме съблазнява да сложа 15/49 ....

А някакъв опит иима ли смисъл от гумения тампон на малкия венец?

Гумата на малката зъбчатка е успокоител за вибрации и също така намаля шумът на веригата и може и с нея и без нея.

Oтносно конфигурашията така ще изглеждат нещата като отношение обороти-скорост на 6-та предавка:

16/42 - 3000 - 84,7 км/ч, 4000 - 113, 5000 - 141,2.

15/49 - 3000 - 68,1 км/ч, 4000 - 90,8, 5000 - 113,5.

Според мен при смяна с 15/49 моторът ще стане неизползваем за каране извън градът.

Offline Fresh

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 54
  • Сега кога е ??? А кога сме сега ???
Re: Смяна на преден и заден венец
« Reply #5 on: April 03, 2020, 12:12 »
: ) Леле...
... за тичане няма да тича, но предполагам че ще мога направо Джаза на жената да тегля.... Абе ще получа първият "дизелов" ТДМ направо ...
.издава ли шум падащо в гората дърво, ако няма кой да го чуе?

Offline Kris_inc

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 318
  • Kawasaki Versys 1000
Re: Смяна на преден и заден венец
« Reply #6 on: April 03, 2020, 13:37 »
Обратното - ще стане с много къси скорости и за да се движиш със същата скорост като в момента двигателят ще работи с 1000 оборота повече след конверсията.

Offline georgidobrich

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 683
  • TDM 900 2006
Re: Смяна на преден и заден венец
« Reply #7 on: April 03, 2020, 15:35 »
И ще има повече да тегли Джаза ....и така докато не потрошиш нещо  :)

Може да пробвате да сложите дерайльори като на велосипедите. Кеф ти много зъби, кеф ти малко .... тъкмо ще отпадне и опъването на веригата  ;)
TDM 900 2006

Offline Ради Райков

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1718
Re: Смяна на преден и заден венец
« Reply #8 on: April 03, 2020, 17:23 »
А каква е целта на заниманието, освен да се тегли ондата с TDM-а?

Пацо, а ти що го направи, освен, че се чудиш цела зима ко да правиш?

Offline apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 990
Re: Смяна на преден и заден венец
« Reply #9 on: April 03, 2020, 20:55 »
А каква е целта на заниманието, освен да се тегли ондата с TDM-а?

Пацо, а ти що го направи, освен, че се чудиш цела зима ко да правиш?
Аз намалих оборотите едно щото скучаех, друго щото се канехме Кападокия да ходим...викам си, кво по-добро за тест от 3000+км
Очаквам да падне разхода при крейсерско каране...
Обаче, за хпра които обичат да се рязкат, конверсия.като.моята дори може да доведе до по-висок разход ;)

15/42 ще е по-добра за планински райони
16/39 за равнинни
16/42 е оптимума който са сметнали инженерите ;)
« Last Edit: April 03, 2020, 20:57 by apollo11 »

 

SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal