ТДМ България държи новият рекорд за най-много Yamaha TDM на едно място.

Author Topic: TDM 850 4TX не пали след 2 години престой  (Read 6704 times)

Offline Pavlinius

  • Newbie
  • *
  • Posts: 22
Здравейте. Паркирах си мотора съвсем отлично работещ и стоя 2 години без да съм го палил в гараж, където има и влага. Опитвах миналата седмица да го съживя, но без успех. Акумулатора е заминал и с него стартера не завърта дори и след като го заредя, та го връзвам с кабели към кола и по този начин върти добре, но мотора пали за момент и гасне веднага - ето тук съм го заснел : https://www.youtube.com/watch?v=X0HZtsVX_BY . Това, което е на клипа съм го правил 20-30 пъти в продължение на 2 дни, тоест доста повъртя, но без резултат. Бензина е нов (сипан преди дни), проверих въздушния филтър понеже в гаража има влага и имах съмнения дали не е мухлясал нещо и да е задръстен, но пробвах даже да запаля без въздушен филтър и резултата беше същия. Смених свещите като сложих NGK иридиеви и нямаше никаква разлика - старите изглеждаха също ок. При смяната на свещите се уверих, че двигателя не е задавен, даже ги свалих още веднъж да видя, че са сухи. Пробвах да използвам спрей за палене и в действителност с него успява да поработи малко повече може би 2-3 секунди, но не успява да вдигне обороти. А тъй като съм сам и е неудобно да се пръсне, което правя е, че пръскам спрея 2-3 секунди, монтирам набързо резервоара, връзвам кабелите и тогава пробвам да паля, тоест минава може би около минута след като съм го пръснал. Друг път не съм ползвал такъв спрей и не знам дали го ползвам ефективно. Според мен проблема е нещо в карбуратора, но не знам какво може да му е станало само от стоене - вярно в гаража има влага, но не разбирам нищо от карбуратори. Взел съм и нов акумулатор, но до колкото виждам си е голяма играчка смяната, та не се наех да го правя. Моля за идеи и предложения какво да правя, но ако е нещо по за напреднали едва ли ще се справя. Ако пък някой иска да дойде на място да помогне (може и срещу заплащане) информативно гаража е в кв. Изток.
Yamaha TDM 4TX 2000

Offline Николай 'Goose' Иванов

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 560
  • LZ1GSE
    • Il grande idiota
прилича ми на проблеми с бензина - запушен филтър, запушени маркучи, запушено кранче, задръстени карбове ... някъде нещо по веригата.
In God we trust, all others must submit an X.509 Certificate

Offline georgidobrich

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 683
  • TDM 900 2006
Извинявай за глупавия въпрос, но в какво положение е смукача ?
TDM 900 2006

Offline Judas_Priest

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 300
След това въртене, което си му направил без да запали, а свещите са сухи - явно бензина не стига където трябва.
Виж кранчето, виж и бензиновата помпа. Ако е вакуумна може да е позалепнала.
В карбовете има много мембрани, които заради стоенето може да са се вдървили, но дори да е така не мисля, че това е причина да не пали.

Ако има кой да те дръпне, или да го пуснеш по някой наклон, двигателя ще с еразвърти с по високи обороти, ще генерира пивече вакуум и ако е залепнала помпата  има шанс да отлепи.


Offline Pavlinius

  • Newbie
  • *
  • Posts: 22
Мерси колеги. Ще проверя бензиновата помпа. Сега като се замисля преди като давах на контакт я чувах лекичко, а сега не я чувам. Мисля, че на моя мотор е електрическа и може и да е заминала.
Yamaha TDM 4TX 2000

Offline Vlaad

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 420
Мерси колеги. Ще проверя бензиновата помпа. Сега като се замисля преди като давах на контакт я чувах лекичко, а сега не я чувам. Мисля, че на моя мотор е електрическа и може и да е заминала.

Като завъртиш ключа и включиш червеното копче, трябва да се чува помпата как работи, в зависимост колко бензин имаш. Ако е малко, звука е по- продължителен, като щракане или чегъртане. Ако имаш бензин, се чува за много кратко. При теб не се чува въобще.

Offline Pavlinius

  • Newbie
  • *
  • Posts: 22
Изглежда, че помпата си е заминала. Въобще не се чува при даване на контакт. Помпата е с моторче (тумбестия вид). Уикенда ще я сваля да я поразгледам по-внимателно. Гледах в ebay помпи за TDM, но цените са доста различни. Някой може ли да препоръча марка и откъде да се купи? А възможно ли е да е ремонтира стара такава помпа ?
Yamaha TDM 4TX 2000

Offline apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 990
По спомен, поне за 900-ката , стават от опел корса 1.0-1.2;
Митсубиши Колт в същите кубици..
Имаше малка разлика в захвата помня (а цената беше до 70-80лв)
П.с.
Тия дни ще питам източника на тая информация, да каже повече и по-точни подробности

Offline Pavlinius

  • Newbie
  • *
  • Posts: 22
Днес разглобих мотора и пробвах помпата. Изглежда, че работи. При контакт помпата се включва за около 7 секунди и спира, което май е нормално ето видео: https://www.youtube.com/watch?v=iIrypwyGoP8 . Маркуча, който свързва помпата с двигателя е пълен с гориво. Когато помпата се свърже към маркучите обаче или завърта само за момент или въобще не завърта и поради това помислих, че е изгоряла. Предполагам не завърта защото маркуча към двигателя е пълен с гориво и има високо налягане, но не съм сигурен, че е нормално. Сега съмненията ми са отново към карбураторите. Свалих въздушната кутия и им направих една снимка - прикачен файл, но повече от това не разбирам. Чудно ми е дали проблема не е в един тройник, който не е свързан никъде - вижда се на снимката. Малко преди да спра да карам мотора - може би месец - два ходих за настройка и профилактика на карбураторите, при препоръчан човек във форума в Божуруще, та не знам какво толкова може да им е станало от стоене, или проблема е другаде.
Yamaha TDM 4TX 2000


Offline rednikmarto

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 111
  • 0884 840 531
Гледах ти видеото с бензиновата ти помпа и според каквото си написал тук точно така трябва да бъде всичко. Стори ми се че е малко бавн въртенето в другия клип със паленето но само ми се е сторило, добре си се развърта.

Редакция: (1) А запалването има ли го -  има ли искра ? (2) Има ли налягане в цилиндрите при развъртане (манометър) ?
« Last Edit: July 06, 2019, 22:42 by rednikmarto »
фен на Yamaha TDM 850 / 900

Offline apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 990
Павка, запали ли пущината...

Offline Pavlinius

  • Newbie
  • *
  • Posts: 22
Днес смених маркучите за гориво, горивния и въздушния филтър и доста го помъчих, но пак след като запали работи 1-2 секунди и гасне. Със спрей за палене и редовно пръскане във въздушната кутия двигателя успя да работи към 30-ина секунди и може и да се форсира, но когато не пръскам от спрея си гасне.
Yamaha TDM 4TX 2000

Offline xx22xx22

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 340
Проблема е в подаването на гориво.
Кранче / помпа /карбуратор
Тествай в този ред
....
Ако резервоара е пълен свържи директно -без помпата ...и си прави изводите от резултата
« Last Edit: July 31, 2019, 01:45 by xx22xx22 »

Offline Pavlinius

  • Newbie
  • *
  • Posts: 22
Помпа, кранче всичко е ОК. Проблема според мен е в карбуратора, само това остана да се прегледа. Опитах да го сваля но нещо не разбирам как да откача жилата за газта и смукача. Замислям и се и да го транспортирам до сервиз. Някой има ли опит с превоз на мотор ?
Yamaha TDM 4TX 2000

 

SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal