ТДМ България държи новият рекорд за най-много Yamaha TDM на едно място.

Author Topic: Спирачни апарати от R1/R6 на 4TX  (Read 8504 times)

Offline apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 978
Re: Спирачни апарати от R1/R6 на 4TX
« Reply #15 on: April 28, 2020, 18:38 »
А защо искаш два маркуча от помпата?
Имаше някъдеиз мотофорума спор и доколкото помня, нямаше еднозначно мнение за ефекта ;)
Виж, за металните резон има  ;D

Offline Kris_inc

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 317
  • Kawasaki Versys 1000
Re: Спирачни апарати от R1/R6 на 4TX
« Reply #16 on: April 28, 2020, 19:16 »
Пацо, нямам идея как е в стандартната конфигурация с прехвърлящият маркуч през калника и с гумени маркучи, но моят го взех направен с метални маркучи направени така с 2 отделни и спираше на ужас като на няколко пъти при здраво спиране ми се е случвало да отлепя задната гума.

Offline apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 978
Re: Спирачни апарати от R1/R6 на 4TX
« Reply #17 on: April 28, 2020, 21:15 »
Караш ме да търся нещо писано преди буквално 10г..
По спомен и с преразказ - вашата схема и оригиналната, реално не могат да усетят разлика в спирането нормалните мотористи...
Нещата рязко се променят при смяна на спирачната помпа; но пък никой не е сменял само помпата..
Идеята е ,че уж от помпата ще отива еднакво налягане към двата апарта, но дали от нивото на  помпата или от нивото на калника, според мен е все едно..
П.с.
За другата зима мисля и аз да мина на твърди маркучи  ;) но в оригиналната схема;
П.с.с.
Буквално преди Великден карах в един ден два 4тх-а - единия на Живан стария, другия на Негов и вече наш приятел(Ванката) - еми, за краткото каране (и двата по един и.същ маршрут и с приблизително еднаква скорост) аз не усетих някаква разлика в спирането ..
Може да има при агресивно такова,ама аз не съм му фен
« Last Edit: April 28, 2020, 21:18 by apollo11 »

Offline pavelboev

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 61
Re: Спирачни апарати от R1/R6 на 4TX
« Reply #18 on: April 29, 2020, 01:07 »
Моята госпожа е вече с апарати от R1 :)
Сега се чудя, дали да взема два маркуча и един двоен болт, но не съм сигурен, този, който ми предлагат, дали ще стане на помпата. никога не съм свалял стария и не знам колко е дълг. Някой има ли представа колко е дължината?

Аз съм с 2 маркуча от помпата до апаратите и си взех двоен болт от проспийд ( около 12лв. алуминиев) и пасна супер ,но с по тънките дихтунги.

Offline Vlaad

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 416
Re: Спирачни апарати от R1/R6 на 4TX
« Reply #19 on: April 29, 2020, 09:02 »
Моята госпожа е вече с апарати от R1 :)
Сега се чудя, дали да взема два маркуча и един двоен болт, но не съм сигурен, този, който ми предлагат, дали ще стане на помпата. никога не съм свалял стария и не знам колко е дълг. Някой има ли представа колко е дължината?

Аз съм с 2 маркуча от помпата до апаратите и си взех двоен болт от проспийд ( около 12лв. алуминиев) и пасна супер ,но с по тънките дихтунги.

Помниш ли каква е дължината на болта?

Offline pavelboev

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 61
Re: Спирачни апарати от R1/R6 на 4TX
« Reply #20 on: April 29, 2020, 10:21 »
Моята госпожа е вече с апарати от R1 :)
Сега се чудя, дали да взема два маркуча и един двоен болт, но не съм сигурен, този, който ми предлагат, дали ще стане на помпата. никога не съм свалял стария и не знам колко е дълг. Някой има ли представа колко е дължината?

Аз съм с 2 маркуча от помпата до апаратите и си взех двоен болт от проспийд ( около 12лв. алуминиев) и пасна супер ,но с по тънките дихтунги.

Помниш ли каква е дължината на болта?
не ,но мога да ти измеря сега колко се подава извън помпата ,ако ще ти помогне!?

Offline Vlaad

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 416
Re: Спирачни апарати от R1/R6 на 4TX
« Reply #21 on: April 29, 2020, 14:58 »
Моята госпожа е вече с апарати от R1 :)
Сега се чудя, дали да взема два маркуча и един двоен болт, но не съм сигурен, този, който ми предлагат, дали ще стане на помпата. никога не съм свалял стария и не знам колко е дълг. Някой има ли представа колко е дължината?

Аз съм с 2 маркуча от помпата до апаратите и си взех двоен болт от проспийд ( около 12лв. алуминиев) и пасна супер ,но с по тънките дихтунги.

Помниш ли каква е дължината на болта?
не ,но мога да ти измеря сега колко се подава извън помпата ,ако ще ти помогне!?

По- скоро ме интересува, колко навътре влиза :)

Offline pavelboev

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 61
Re: Спирачни апарати от R1/R6 на 4TX
« Reply #22 on: April 29, 2020, 17:02 »
Имам една помпа и ще и измеря резбата колко навътре влиза. Мисля ,че това ще те ориентира.

Offline Vlaad

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 416
Re: Спирачни апарати от R1/R6 на 4TX
« Reply #23 on: April 29, 2020, 17:17 »
Имам една помпа и ще и измеря резбата колко навътре влиза. Мисля ,че това ще те ориентира.

Да, ще свърши работа. В Понеделник, ако не вали, ще ходя до Папе, да си поръчвам тефлонови маркучи с метална оплетка и се надявам, там да имат и болтове.

Offline Kris_inc

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 317
  • Kawasaki Versys 1000
Re: Спирачни апарати от R1/R6 на 4TX
« Reply #24 on: April 30, 2020, 15:53 »
Само да знаете, че за максимален ефект от процедурата, накладките трябва да са синтеровани. След като свалих синтерованите накладки и сложих органични за да щадя дисковете се усети лека промяна в спирането - органичните не захапват толкова силно първоначално и трябва да се се стиска една идея по-силно с тях.

Offline apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 978
Re: Спирачни апарати от R1/R6 на 4TX
« Reply #25 on: April 30, 2020, 16:46 »
Хм, май е обратното..
Органичните работят по-добре студени,
Синтерованите - като загреят...
Аз затова минах на органични, че са по-меки, по-евтини и няма нужда да ги загрявам за да спират

Offline Ради Райков

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1680
Re: Спирачни апарати от R1/R6 на 4TX
« Reply #26 on: April 30, 2020, 18:08 »
Хм, май е обратното..
Органичните работят по-добре студени,
Синтерованите - като загреят...
Аз затова минах на органични, че са по-меки, по-евтини и няма нужда да ги загрявам за да спират
Баш тъй.
Синтеровани работят и държат след като си достигнат температурата, а ораганичните бачкат и студени докато загреят, но може и да прегряват при по-продължително спускане.

Offline Kris_inc

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 317
  • Kawasaki Versys 1000
Re: Спирачни апарати от R1/R6 на 4TX
« Reply #27 on: May 01, 2020, 09:02 »
Момчета не бъркайте синтерованите накладки с двойно синтеровани. Обикновенните синтеровани накладки не изискват загряване и първоначалното им захапване е доста по-силно.

Offline Николай 'Goose' Иванов

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 556
  • LZ1GSE
    • Il grande idiota
Re: Спирачни апарати от R1/R6 на 4TX
« Reply #28 on: May 01, 2020, 10:44 »
Всички синтеровани изискват първоначално загряване. Термина двойно синтеровани няма никакъв друг смисъл, освен търговски (примерно като олио без холестерол) - и в двата случая спиращия елемент е метален прах, синтерован ( или на разбираем език пресован при висока температура) със свързващи вещества :)
In God we trust, all others must submit an X.509 Certificate

Offline Kris_inc

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 317
  • Kawasaki Versys 1000
Re: Спирачни апарати от R1/R6 на 4TX
« Reply #29 on: May 02, 2020, 10:09 »
Разликата е в количеството на металът в сместа. Личният ми опит от синтеровани и органични накладки при TDM-a се състои от 30к километра със синтеровани и 10к с органични. Дори при първите 2-3 натискания двата типа да са със еднакво представяне, заради нуждата от загряване на синтерованите след това разликата е осезаема. Големият им чисто финансов минус е, че си похапват дискове. Органичните също си спират добре, но определено е нужно по-голямо усилие на лоста на спирачката. При този тип машини и начинът им на каране органичните са напълно достатъчни, но не можем да казваме на черното бяло. Така или иначе спирачната течност кипва преди прегряването на накладките :) С ТДМ-а това ми се случи на Трансалпина да кипна задната спирачка.

 

SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal