ТДМ България държи новият рекорд за най-много Yamaha TDM на едно място.

Author Topic: Предните спирачки задържат  (Read 5428 times)

Offline liubo99

  • Newbie
  • *
  • Posts: 10
Предните спирачки задържат
« on: August 07, 2015, 07:16 »
Здравейте, вчера ми се случи нещо странно. Не бях карал мотора (4ТХ) 2 дни и като се качих, след известно време започнаха да задържат предните спирачки от време на време сами без причина и се отпускат като натисна дръжката и я пусна? Един приятел ми каза, че на него му се е случвало така да става когато мотора е стоял на слънце? А моят наистина 2 дена по цял ден е навън и на слънце... Какво мога да направя по въпроса, защото е страшно неприятно?

Offline Николай 'Goose' Иванов

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 560
  • LZ1GSE
    • Il grande idiota
Re: Предните спирачки задържат
« Reply #1 on: August 07, 2015, 08:23 »
Стандартната профилактика ако не си я правил - отваряне на спирачните апарати, почистване от цялата гняз, смяна на спирачната течност. Специално за течността - силно препоръчително е да я сменяш на 2 години и без да има проблем :-)
In God we trust, all others must submit an X.509 Certificate

Offline georgidobrich

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 683
  • TDM 900 2006
Re: Предните спирачки задържат
« Reply #2 on: August 07, 2015, 09:26 »
На старата си моторен като ги раздвижва без да разглобява апарата. Компромисно решение но пък даде ефект при това положителен
TDM 900 2006

Offline georgidobrich

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 683
  • TDM 900 2006
Re: Предните спирачки задържат
« Reply #3 on: August 07, 2015, 17:31 »
От известно време забелязах че предния спирачен апарат задържа накладките и диска грее, като се губи и инерцията. Обаче последните 4-5 дена нещата станаха сериозни, силно триене, греене, никаква инерция. Извадих апарата и започнах да раздвижвам буталцата, като постояно чистех и полирах повърхноста, която се показваше (стремях се максимално да ги изкарам от апарата). Така с раздвижването над 20 пъти при биране и изваждане с почистване. Обаче усилието за прибиране на буталцата беше доста голямо, отпусках се с пълна тежест на тях и работата ставаше доста трудна. Сложих апарата и една- две обиколки, вдигам предницата във въздуха и аййййй същата работа сериозно триене, висока температура и никаква инерция.
Та разглобих апарата и извадих буталцата. Лошото е че едното буталце много трудно извадих, при положение че другото се извади хидравлично. Та на това буталце направих 2-3 драскотини от усилието да го извадя. Полирах го с финна шкурка и полирах и изчистих и двете, дано не протече в последствие.
Аз за първи път разглобавам това и не знаех какво ще открия и в какво състояние са гумите за уплътнение. Та оказа се че гумените чистачи намиращи се в първия (малък) канал са много замърсени, канала е силно корозирал. Основния канал (големия) на основното уплътнение също беше леко корозирал и замърсен. Почистих каналите леко и внимателно с върха на една малка отверка. Изчистих гумените чистачи и основните гуми (добре че са здрави всичките). Подредих гумите по местата им в каналите. Намазах добре със свинска мас гумите и буталцата и сложих в гнездата. Разликата от преди и сега със слагането беше фрапираша, просто много лесно влязаха с минимум усилие, за разлика огромния натиск преди. Сглобих апарата с накладките, като сложих малко графитна смазка направляващите на апарата и резбите на направляващите на накладките, защото вторите трудно отвих в началото (шестограм).
Цялата система промих и дет може с чист парцал избърсах навсякъде. Дадоха ми акъл да налея течноста от апарата към помпата с помоща на спринцовка, за по добро обезвъздушаване.  Така и направих. Направих няколко опита за обезвъздуша и се видях, че в системата няма въздух. Пробвах мотора. Спирачките работят много добре, предната гума с малка скорост провлачва на чист и сух асфалт. Обаче ръчката на спирачката сега зацепва в по- долно положение, в близост до калмуканя. Преди беше по в горно положение и по твърд. Ще покарам така някой километър и пак ще проверя за въздух. За сега нямам сълзене от апаратите и дано така и се задържи....


източник
http://www.motoforum.bg/index.php/topic,25018.msg851607/topicseen.html#new стр.74
TDM 900 2006

Offline liubo99

  • Newbie
  • *
  • Posts: 10
Re: Предните спирачки задържат
« Reply #4 on: August 07, 2015, 18:27 »
Благодаря колега за информацията, утре ще се заема със това деяние да видим какво ще стане, ако не стане - търся преден спирачен апарат ляв(дърпа ме на ляво като блокира)

Offline Веселин Куршумов (Ротко)

  • 0877554119
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2332
  • Не са ми нужни 235 причини, за да избера TDM...
Re: Предните спирачки задържат
« Reply #5 on: August 07, 2015, 20:43 »
Ако не се оправят обади се, има какви апарати да предложа
TDM is my lifestyle, my destiny, my religion ...

Offline Николай 'Goose' Иванов

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 560
  • LZ1GSE
    • Il grande idiota
Re: Предните спирачки задържат
« Reply #6 on: August 07, 2015, 21:28 »
Само свинската мас е грешката ... Мажеш със спирачна течност и ги вкарваш така, без други гадни примеси. Изчисти ли апаратите и отвътре? И там се събира страшно количество гняс ...
In God we trust, all others must submit an X.509 Certificate

Offline georgidobrich

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 683
  • TDM 900 2006
Re: Предните спирачки задържат
« Reply #7 on: August 07, 2015, 21:57 »
именно заради тая гняс е хубаво да се сменя спирачната течност - поне такъв е моят опит
TDM 900 2006

Offline dry_gin

  • Newbie
  • *
  • Posts: 32
Re: Предните спирачки задържат
« Reply #8 on: March 05, 2018, 12:22 »
   Това ми се е случвало с два предишни мотора. Даже не говорим само за греене, ами направо ми стегна колелото и си останах на място, докато ми изстинат дисковете и с някви подръчни средства не поприбрах буталата.  При Suzuki GSX 600 F се оправи след почистване на апаратите. Смених описаните О-пръстени с такива за 0,60лв. от магазин за лагери и семеринги. Лично аз две години карах с тях без никакъв проблем.
  При една Honda FT 500 обаче се оказа, че проблемът е в спирачната помпа. Може лесно да се провери. Като се случи затягането, с едно ключе 8 се развива и завива пробката за спирачната течност, както при обезвъздушаване на спирачки. Ако е от горе проблемът спирачките отпускат и можеш да се прибереш. Решава се с разглобяване и почистване на спирачната помпа.

 

SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal