ТДМ България държи новият рекорд за най-много Yamaha TDM на едно място.

Author Topic: Слаби места в ТДМ  (Read 14241 times)

Offline Rossosin

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 115
Re: Слаби места в ТДМ
« Reply #15 on: May 11, 2015, 12:31 »
Перката затова е сложена там щом се включва всичко е ок ако не се  включва тогава  е зле ако термостата ти е наред  принудително нямам нужда да се включва той си знае работата
п.п. Които го е страх от мечки да не ходи в гората :P
ТДМ 900 3VD in my heart :)

Re: Слаби места в ТДМ
« Reply #16 on: May 11, 2015, 13:52 »
Не знам дали да водим "слабо място" лесното загряване в градско, но моя хулиган ми изхвърли водата преди две години, лятото в Одеса, след около 15 мин. градско. Вярно е, че беше 35 градуса, но... ;D
Иначе слаби места в 900-ката не съм забелязал - не пипа масло, приятен разход от около 5/100, добро поведение на пътя.
Единствено ме притесняват понякога незащитените тръби под двигателя.
Започвам вече трета година с него и за изминати почти 40 000 км съм сменявал само консумативи.

Апропо - за TPS-а не питайте по и-мейл, че аз чаках 2 месеца отговор  ;)

Offline AIWA

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 81
Re: Слаби места в ТДМ
« Reply #17 on: May 11, 2015, 19:35 »
А сега да пишат тия писатели, дето са карали на първа и втора километри наред при 35 външна температера. Има ли такива?
Също така има връзка с тротъл п. сензора. Руснаците твърдят, че който го е сменил няма ядове. Вие кажете също...
« Last Edit: May 11, 2015, 20:01 by AIWA »

Offline Павката

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 865
  • Yamaha TDM900
Re: Слаби места в ТДМ
« Reply #18 on: May 11, 2015, 20:50 »
не знам някой дали е обърнал внимание но и рамата се нагрява зверски. абе горещ мотор си е 900ката :-)  не ми се мисли ако бях с нея преди две години в Италия, 40градуса и бекрайно градско първа втора
TDM - Turn the Dreams to Memories ! ! !

Re: Слаби места в ТДМ
« Reply #19 on: May 11, 2015, 21:48 »
Павка, говорим за охлаждането на водата при 900-тката, рамата се нагрява при всички мотори...
При теб с ауспуха може и да е различно  ;D ;)

Ники, моя "тротъл" се оказа, че е сменяван някъде в Италия, но имам нов - не вярвам да е от него, но все пак ще го сменя тия дни и ще кажа дали има разлика :)

Offline chachi89

  • Newbie
  • *
  • Posts: 23
Re: Слаби места в ТДМ
« Reply #20 on: May 21, 2020, 07:30 »
Здравейте,
 Тези дни бях при един майстор,който ще ми сменя анг.верига и сподели,че слабост на 4 tx е коляновия вал, чупи го лесно. Моят отговор беше  определени км ли трябва да мине или просто така. Моля колеги който са карали или карат 4tx по-дълго време,да споделят компетентно мнение.

Offline Веселин Куршумов (Ротко)

  • 0877554119
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2332
  • Не са ми нужни 235 причини, за да избера TDM...
Re: Слаби места в ТДМ
« Reply #21 on: May 21, 2020, 07:50 »
Вечната тема :)
Това е проблем и на други мотоциклети! Никой не може да каже дали и кога ще се случи. Моето 3vd така си отиде .
Чувал съм само за един счупен колянов вал. В останалите случай, просто се нараняват шийките на на основните или биелните лагери. Заради малките размери по принцип това не подлежи на ремонт, но аз съм виждал как се шлайфа вал и се прави двигател с лагери от Застава. Мотоциклета се движеше без проблем дълги години и вероятно още работи ( 4 цилиндрово Кавазаки 400сс. ).
Не знам обаче при 2 цилиндъра какво би се случило-според мен тук натоварването е различно. Може би точно заради това след много километри се случва и този дефект с вала. Редовна смяна на маслото и каране в нормални обороти е единственото което може да се направи за да се избегне тази кофти случка. Аз реших да сменя лагерите за да се подсигуря, но според мен моят майстор тогава (момчето работи в Ловеч) нещо се осра! След ремонта започнах да виждам малки стружки от бронз в маслото. Така след няколко смяни мотора просто спря да работи. ТОВА Е И МОМЕНТА В КОЙТО МОЖЕТЕ ДА ХВАНЕТЕ ТОЗИ БЪДЕЩ ПРОБЛЕМ!. Когато лагерите започнат да се нараняват, при смяна на масло ще започнете да намирате мънички стружки в старото масло. Ако не вземете мерки, лагерите се изтъняват и накрая или се чупят или просто на места изчезват. В следствие на това, се надира и коляновият вал.
TDM is my lifestyle, my destiny, my religion ...

Offline Judas_Priest

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 300
Re: Слаби места в ТДМ
« Reply #22 on: May 21, 2020, 08:45 »
Нормални обороти са всички преди червената зона.
ТДМ няма лампа за масло (поне 3VD) и при високи обороти си пипа. Ако не го поглеждаш може да пресъхне.


Offline Ради Райков

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1718
Re: Слаби места в ТДМ
« Reply #23 on: May 21, 2020, 10:03 »
От скромният ми опит сред TDM-исти за 11 години Веско е пооисал точно основният проблем, който води до последващи.

Нормални обороти са всички преди червената зона.
ТДМ няма лампа за масло (поне 3VD) и при високи обороти си пипа. Ако не го поглеждаш може да пресъхне.
3VD и 4ТХ над 5000 оборота, започват да пипат маслото и си трябва редовно следене.

Offline xx22xx22

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 340
Re: Слаби места в ТДМ
« Reply #24 on: May 21, 2020, 10:44 »
Здравейте,
 Тези дни бях при един майстор,който ще ми сменя анг.верига и сподели,че слабост на 4 tx е коляновия вал, чупи го лесно.

Попитай го моля те колко такива е видял със проблемен вал и колко той е ремонтирал .
Ако положението е сериозно - да продаваме  ;)

Offline Ради Райков

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1718
Re: Слаби места в ТДМ
« Reply #25 on: May 21, 2020, 15:16 »
Здравейте,
 Тези дни бях при един майстор,който ще ми сменя анг.верига и сподели,че слабост на 4 tx е коляновия вал, чупи го лесно.

Попитай го моля те колко такива е видял със проблемен вал и колко той е ремонтирал .
Ако положението е сериозно - да продаваме  ;)
Изкупувам 4ТХ-ове на 500лв  ;D  ;)

Offline georgidobrich

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 683
  • TDM 900 2006
Re: Слаби места в ТДМ
« Reply #26 on: June 20, 2020, 21:58 »
Абе моята 900-ка нещо трудно вдига 200.
Нова  ангренажна верига, курдисани клапани, свещи са още читави(иридиеви), маслото е ново, зъбаците са по спецификация, безина е 95, гумите шосейни.

Вярно че си станах и аз 95кг ама не мисля, че е от това :)
TDM 900 2006

Offline Kris_inc

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 318
  • Kawasaki Versys 1000
Re: Слаби места в ТДМ
« Reply #27 on: June 21, 2020, 13:28 »
Свали топ касата и ще усетиш разлика :)

Offline Ради Райков

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1718
Re: Слаби места в ТДМ
« Reply #28 on: June 22, 2020, 16:57 »
Свали топ касата и ще усетиш разлика :)
Само до 200км/ч няма да му е проблема само в топ касата.
Да не е пипал нещо Пацинката?  ;D ::) 8)

Offline georgidobrich

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 683
  • TDM 900 2006
Re: Слаби места в ТДМ
« Reply #29 on: June 22, 2020, 22:00 »
Сетих се, че въздушния филтър не съм го сменял 40 000 км  :)
Преди време е така от леко завишен разход "си хванах" клапани излезли от норма. Та ако тая невъзможност за скорост е сигнал за проблем, би ми излязло по-евтино да го реша сега...поне така си мисля
TDM 900 2006

 

SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal