ТДМ България държи новият рекорд за най-много Yamaha TDM на едно място.

Author Topic: водната помпа на 4TX  (Read 1412 times)

Offline rednikmarto

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 111
  • 0884 840 531
водната помпа на 4TX
« on: October 08, 2021, 00:13 »
Протече.
За щастие един много сръчен английски колега е направил филмчета как си възстановява неговата помпа.
Представям ви Сър Уил Форман от ОК:
Видео 1 и тук: Видео 2

Списък части:
93101-12173 for the shaft to body seal;                                                                                         1
93306-00105 for the 6001 roller bearing;                                                                                        1
11H-12438-10 for the mechanical (axial) seal;                                                                                 1
3LD-12481-00 - metal pipe;                                                                                                             1
3LD-12439-00   Уплътнителен пръстен на водна помпа (между двата корпуса на помпата)   1
99009-12400   Зегер-шайба за вал (на водната помпа)                                                           1
93210-33133   О-пръстен (маслен, на тялото на водната помпа от страна на двигателя)   1
93210-21190   О-пръстен (за тръба охлаждане)                                                                           2
93210-357А2   О-пръстен (за фланец охлаждане откъм цилиндровия блок двигателя)           1


Почвам с това че трудно я извадих, наложи се Борислав да помага по телефона.



Трябва първо тръбичката с фланеца да се демонтират.
Дърпах с една шпилка и с една връвчица и излезе.



На остта на помпата има една плоска шайба която има риск да се изтърси в картера ако не се внимава:



Отвътре е така:


и има много ръжда зад белия пръстен:

почистено изглежда така:


Вадим лагера да може да сменим един маслен семеринг който е зад него:


свалените стари части:

и ръждясалата тръбичка:

Бялата тръбичка е 1/2 PPR водопроводна тръба, 20mm диаметър, служи за да се извади осовото уплътнение.
Отляво на тръбичката е новото уплътнение.

Тук вадим осовото уплътнение натискайки го с тръбичката 20mm.

Деформира се и е неизползваемо.
Предполагам смяната на това уплътнение може да се спести, то е към 80 лв. някъде.
Ето го вече извадено:

Монтирал съм масления семеринг и вече монтирам новия лагер.
Не влиза докрай в корпуса.
Тъй като съм неквалифициран и с тази шпилка... го монтирах от 4-5 опит защото подвежда накриво.
Който е опитен би го замразил и би нагрял корпуса но както писах - не съм.
А и филмчетата ме подхлъзнаха че така може. Но всъщност е трудно.

Разгеле:

За да се монтира ново осово уплътнение трябва дорник.
Сър Форман го е правил от месингов нипел.
Платих на стругар да го направи.
Размери ще посоча ако някой поиска.

Някои части покрай водната помпа излеждаха окаяни и им метнах малко боя:

и

Гледайте второто филмче за слагането на зегерката, че нямам снимка.
Край!

и едно нещо малко извън темата:
Този държач го правих защото не се продава повече.
Криво-ляво стана. Имам няколко заготовки който иска.
Сгъва се симетрично, да остане светло 15.5mm. Никел+хром в цех за галванизация.


Поздрави.

П.П.
Частите ги поръчах в местна фирма (Пловдив).
Линк: Тук и Тук
« Last Edit: October 08, 2021, 22:56 by rednikmarto »
фен на Yamaha TDM 850 / 900

Offline xx22xx22

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 340
Re: водната помпа на 4TX
« Reply #1 on: October 08, 2021, 10:09 »

Ще си поиграем скоро и с това  ;)
Въпрос : Поръчката на частите направи от ...?
Благодаря
« Last Edit: October 08, 2021, 10:15 by xx22xx22 »

Offline xx22xx22

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 340
Re: водната помпа на 4TX
« Reply #2 on: November 15, 2024, 14:46 »
Вместо дорника за който говориш камък 27 върши перфектна работа за набиване на осевото уплътнение ( при мен излезе под формата на две части - мисля , че смяната е задължителна ) .
Семеринга се монтира от страната на лагера ( по-лесно е ) .
Всички о -пръстени , семеринга и лагера могат да се намерят в СнабТех-Горубляне .
Реално от скъпите части на Yаmaha ви трябват само осевото уплътненние и уплътнението за турбината + гарнитурата на капака ( тръбата към корпуса на двигателя при мен беше ОК след 25г работа .
« Last Edit: November 15, 2024, 15:15 by xx22xx22 »

 

SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal