Протече.
За щастие един много сръчен английски колега е направил филмчета как си възстановява неговата помпа.
Представям ви Сър Уил Форман от ОК:
Видео 1 и тук:
Видео 2Списък части:93101-12173 for the shaft to body seal; 1
93306-00105 for the 6001 roller bearing; 1
11H-12438-10 for the mechanical (axial) seal; 1
3LD-12481-00 - metal pipe; 1
3LD-12439-00 Уплътнителен пръстен на водна помпа (между двата корпуса на помпата) 1
99009-12400 Зегер-шайба за вал (на водната помпа) 1
93210-33133 О-пръстен (маслен, на тялото на водната помпа от страна на двигателя) 1
93210-21190 О-пръстен (за тръба охлаждане) 2
93210-357А2 О-пръстен (за фланец охлаждане откъм цилиндровия блок двигателя) 1
Почвам с това че трудно я извадих, наложи се Борислав да помага по телефона.
Трябва първо тръбичката с фланеца да се демонтират.
Дърпах с една шпилка и с една връвчица и излезе.
На остта на помпата има една плоска шайба която има риск да се изтърси в картера ако не се внимава:
Отвътре е така:
и има много ръжда зад белия пръстен:
почистено изглежда така:
Вадим лагера да може да сменим един маслен семеринг който е зад него:
свалените стари части:
и ръждясалата тръбичка:
Бялата тръбичка е 1/2 PPR водопроводна тръба, 20mm диаметър, служи за да се извади осовото уплътнение.
Отляво на тръбичката е новото уплътнение.
Тук вадим осовото уплътнение натискайки го с тръбичката 20mm.
Деформира се и е неизползваемо.
Предполагам смяната на това уплътнение може да се спести, то е към 80 лв. някъде.
Ето го вече извадено:
Монтирал съм масления семеринг и вече монтирам новия лагер.
Не влиза докрай в корпуса.
Тъй като съм неквалифициран и с тази шпилка... го монтирах от 4-5 опит защото подвежда накриво.
Който е опитен би го замразил и би нагрял корпуса но както писах - не съм.
А и филмчетата ме подхлъзнаха че така може. Но всъщност е трудно.
Разгеле:
За да се монтира ново осово уплътнение трябва дорник.
Сър Форман го е правил от месингов нипел.
Платих на стругар да го направи.
Размери ще посоча ако някой поиска.
Някои части покрай водната помпа излеждаха окаяни и им метнах малко боя:
и
Гледайте второто филмче за слагането на зегерката, че нямам снимка.
Край!
и едно нещо малко извън темата:
Този държач го правих защото не се продава повече.
Криво-ляво стана. Имам няколко заготовки който иска.
Сгъва се симетрично, да остане светло 15.5mm. Никел+хром в цех за галванизация.
Поздрави.
П.П.
Частите ги поръчах в местна фирма (Пловдив).
Линк:
Тук и
Тук