ТДМ България държи новият рекорд за най-много Yamaha TDM на едно място.

Author Topic: Скъсах единия болт на масления филтър  (Read 3174 times)

Offline grus

  • Newbie
  • *
  • Posts: 18
Здравейте,  днес реших да сменя маслото,  позагрях двигателя да стане по течливо и почнах да развивам пробки и т.н. и обърках ляво и дясно на единия винт на филтъра (този който е най близо до задницата)  и докато се усетя чух пук...  Но Господ беше с мен и винта излезе цял,  но скъсан.  Засилих се към железарията но там ми казаха,  че този винт не е обикновен и ме посъветваха да  потърся оригинален, понеже бил с две резби.  Прибрах се и разгледах другите не ми се видя да има разлика в резбите но все пак реших да ви питам.  Междудругото видях,  че левия болт от предната двойка също е сменян и сега не е 8 а 10 по размер на ключа.  Та...  Въпросът ми е тези болчета особени ли да или мога да сложа и неоригинален?  А ако трябва да е оригинален продава ли се някъде?
И още 1 въпрос,  тъп,  в книжката пише,  че маслото е 3.5,с м. ф-р е 3.6 а в цялата система е 4.2. Сега като източих двете пробки и сменям филтъра колко аджеба трябва да налея?!

Offline Павката

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 865
  • Yamaha TDM900
Радвай се ако е само болта, на мен ми замина резбата и беше приклюение със шпилки преди години. Ако си от Сф има много варианти, евроболт, ямаха, някой от нас (от стария мотор на Сашо (Меча)), при Иво в Божурище също може да се намери, ако се поразровя сигурно и аз имам някой. Само снимай да видим кой точно е, защото бяха различни дължините.
Ако си източнил абсолютно всичко от двигателя и резервоара ще събере 4.2, на два пъти, че иначе се оливаш :)
Филтъра по книжка на две смени, но за 10лв може и на всяка смяна. Ако не го смениш и там остават едно 100 грама.
TDM - Turn the Dreams to Memories ! ! !

Offline grus

  • Newbie
  • *
  • Posts: 18
На снимката е скъсания болт,  мястото му е ограденото на снимката,  което е празно.  Другия ограден болт е този,  който е 10 а не 8 и предполагам,  че и той е сменян,  така,  че търся и двата.  От Ст Загора съм,  ако на някой му се разправя може да ги пусне по Еконт.

Offline Николай 'Goose' Иванов

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 560
  • LZ1GSE
    • Il grande idiota
Тия от железарията, дето са ти казали за двете различни резби не стават за нищо :-) Този болт просто е разтегнат, не е с различни резби :-) Другия си е така, не го закачай, просто намери един на мястото на този, ако имаш още болтчета с "различни резби" - сменяй ги и тях и използвай динамометричен ключ при затягането :-)
In God we trust, all others must submit an X.509 Certificate

Offline grus

  • Newbie
  • *
  • Posts: 18
Болт намерих,  но обикновен.  Стана,  сега ще кара така,  но ако някой има такъв оригинален да казва.  Благодаря за помощта:-)

Offline BADANCHO

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 168
Аз със сигурност имам такъв само ако може ми измери дължината и ще ти изпратя

Offline grus

  • Newbie
  • *
  • Posts: 18
Дължината на резбата е 2см. Ако наистина имаш излишен ще бъда много благодарен ако ми го дадеш,  че този стана,  не се вижда,  но аз знам че е там и не е оригинален :-D

Offline BADANCHO

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 168
Мисля че това е твоето болтче.

Offline grus

  • Newbie
  • *
  • Posts: 18
Точно то е,  неговата кожа.  Ако можеш прати го по Еконт,  офис Гурко,  Стара Загора,  за Георги Русев,  тел 0889626549. С наложен платеж,  колкото прецениш.

Offline Judas_Priest

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 300
На това място, не е необходим високоякостен болт. Всеки със същите размери ще ти свърши работа. Но щом Данчо има оригинален - удоволствието да е истински винаги е по-голямо  :)
Преди да сложиш капака хвърли едно око на резбата (тази, която е в корпуса). Ако видимо се е разтегнала резбата на стоманеният болт, какво ли е станало в резбата в алуминиевият корпус? Ако женската резба ти се струва наранена, би било добре да обезмаслиш хубаво болта и резбата и да сложиш осигурител против саморазвиане (с възможен демонтаж разбира се).
Трите количества масла, които дават са сако сменяш само, масло. Ако смянаш масло с филтър, и ако си разглабял двигателя за нещо. Обикновено се интересуваме от първите две показания. Аз лично си спазвах предписанията на производителя на мотора и си менях филтъра през смяна на масло - просто като го сменяш всеки път е по-голяма хамалогия.

Offline grus

  • Newbie
  • *
  • Posts: 18
Благодаря за уточненията колега,  вчера сложих болт от железарията,  стегнах всичко със сила 1кг, налях 3.6л. масло и машината запали :-)
Както се пее в родния фолклор - Всичко е точно :-D

 

SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal