YAMAHA TDM България
YAMAHA TDM БЪЛГАРИЯ => Технически въпроси => Topic started by: zafiro301 on July 21, 2016, 21:12
-
Здравейте колеги,
миналата седмица станах собственик на ТДМ 900. Всичко беше 6 до момента когато демонтирах капачката на масления филтър... Оказа се че един от болтовете е бил пренатегнат при предишна смяна на масления филтър и сега имам теч на масло :-[
Възнамерявам да възтановя резбата с този продукт:
https://www.youtube.com/watch?v=g5AH-P1AlV4
За целта ще се наложи да се свали картера, да се премахне наранената резба с свердло 6.3mm, да се нареже външната резба с подходящия метчик, и да се монтира втулката за възтановяване на резба M6 x 1.0. Тези операции са извън моите възможности и оборудване и ще бъдат извършени от покадърни подизпълнители :D
Ако някои от вас се е сблъсквал с подобно предзвикателство ще съм благодарен ако сподели опита си.
Поздрави,
Иван
-
На моя му набиха по-дълги шпилки с лепило и течна стомана отгоре...и до ден днешен тоя мотор върви, баси издръжливото животно
-
На моя му набиха по-дълги шпилки с лепило и течна стомана отгоре...и до ден днешен тоя мотор върви, баси издръжливото животно
На мястото на всеки болт сега имате шпилка? Сменяте ли филтъра на масло от тогава или само масло му сменяте?
-
Шпилката е болт бел резба;
Като е навил шпилката с лепило, катосложи капака на филтьра,стяга с гайка! Като развьрти гайките, вафи капака, а болта(т.е. шпилката) остава на стърчи
-
Шпилката е болт бел резба;
Като е навил шпилката с лепило, катосложи капака на филтьра,стяга с гайка! Като развьрти гайките, вафи капака, а болта(т.е. шпилката) остава на стърчи
Знам какво е шпилка :D Интересуваше ме дали след модификацията колегата е развивал гайките за да сменя масления филтър или само е сменял маслото без да пипа капачката. Другия въпрос ми е дали е заместил всички болтове с шпилки или е сложил шпилка само на наранената резба?
-
[quote author=zafiro301 link=topic=455.msg4731#msg4731 date=1469279017
Другия въпрос ми е дали е заместил всички болтове с шпилки или е сложил шпилка само на наранената резба?
[/quote]
Ако един е дефектен,няма защо да слага на всичките
-
Интересуваше ме дали след модификацията колегата е развивал гайките за да сменя масления филтър или само е сменял маслото без да пипа капачката. Другия въпрос ми е дали е заместил всички болтове с шпилки или е сложил шпилка само на наранената резба?
Сменял е масленият филтър и няма проблем, това е най-безболезненият начин, а шпилка има само на прецаканият болт.
-
извинявам се за късния отговор, да сменял съм си и масло и филтър и все още го сменят :) иначе смених само прецаканите болтове
-
извинявам се за късния отговор, да сменял съм си и масло и филтър и все още го сменят :) иначе смених само прецаканите болтове
С какво лепило и течна стомана си свърши работа?
-
Е ти ме уби,не помня. Беше преди 4години. Иначе ми се върти в главата, че резбата в дупките беше по-дълга от болтовете. И шпилките се завиха доволно.
-
Здравейте група,имам ямаха тдм 850 99г..
Сменях си маслото и при завиване на последния болт от капака на вилтъра той превъртя и излезе с част от резбата на блока.Въпроса ми е дали ако навия тефлонова лента и ако стегне хубаво дали ще искара и всичко ще е наред или по добре да правя нова резба?
-
Здравей приятел,
едва ли някой от нас ще те посъветва да оставиш изронената резба така.
Щом си успял да "прекараш" болта до степен изваждане със стружки.. решенията са основно две.
Става въпрос за някой от тия M6, нали така ? (виж картинката).
Внимавайте колко резба ще опитате да навиете - с различна дължина са винтовете.
За вариант със залепена шпилка някой друг да каже.
Виж какво ползвам (моя е точно такъв) за да не стигам до изкъртване на резби:
https://www.olx.bg/ad/dinamometrichen-klyuch-force-1-4-5-25-nm-ID66Oae.html#de65498691 (https://www.olx.bg/ad/dinamometrichen-klyuch-force-1-4-5-25-nm-ID66Oae.html#de65498691)
Заслужава си 50-те лева.
Успех момко.
-
Правилните варианти са два - възстановяване на резбата (раздупчване на по-голям диаметър и или навиване на подходяща пружина за целта, или запълване с двукомпонентни китове и след това дупчене и нарязване на стандартна резба в тях) или залепена шпилка в повредената резба.
-
Значи, моят съвет, признаван, не изпробван от мен, но бащата ги прилагаше тия трикове на времето..
Намазваш болта с нещо мазничко, а в дупката навираш "сънфикс"( за разлика от болта, тук хубаво обезмаслявсш)
Като навиваш болта, сънфикса изгражда нова резба..а болта е мазен,за да не остсне навеки там ;)
http://tashev-galving.com/images/items/006%20SUN1030.jpg
-
Сънфикса иска площ за да хване, той е от класа "двукомпонентни китове" дето писах горе :-) Иска си дупчене първо с по-голям диаметър
-
Аз възтанових резбата с вложка (спирала) BaerCoil (подобен продукт на HeliCOIL). Оригиналната резба остана на болта като го развих, нямаше нужда от свердло :D
Ползвах капачката за центроване на метчика, но преди това се наложи да се свали малко метал от средната част на метчика (от диаметър 8mm на 6mm за да мине през отвор за М6). Самото нарязване стана относително леко (на рака), два оборота напред, един назад... Между външната резба на вложката и новата резба в блока сложихме лепило Loctite 638 (за цилиндрични пресови съединения, позволява леки замърсявания).