YAMAHA TDM България
YAMAHA TDM БЪЛГАРИЯ => Подобрения => Topic started by: Porter on May 24, 2016, 19:35
-
Здравейте колеги,
напоследък попадам на информация из нета, че подобен мод си заслужава и е лесен за направа.
Знам, че 900 идва фабрично с такива, явно са по-добри...
Някой правил ли го е на 4ТХ?
Освен апарати/накладки какво друго е необходимо за трансплантацията, дисковете ще паснат ли (външния диаметър мисля е същия), маркучи...?
-
Всичко е едно и също, просто взимаш апаратите и ги монтираш.
Обезвъздушаваш и си с оптичен тунинг 8)
-
Това е добра новина, значи инвестицията ще е минимална... Части за Rx в олх се намират доста повече отколкото за ТДМ.
Оптичния тунинг не ме блазни изобщо, не съм от хората които се радват на шаренко явно :)
Има ли някой от колегите с такива да сподели дали наистина имат разлика със стоковите,
или е по-добре тия пари да ги вложа в по-качествени дискове/накладки?
-
AЗ карах с такива известно време но не намерих разлика.
Даже метални маркучи бях монтирал, че и помпата смених...
Е, нека все пак и другите да кажат.
-
Осфен дискове и апарати трябва и помпата ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да смените защото няма да може да захрани апаратите.
-
Няма проблеми да се кара с оригиналната помпа - изпробвано.
И с оригиналната, и после с помпа от R6 моторът според мен спираше еднакво.
-
Определено спират по-добре. Тествано на 4тх 2000, с леко завъртане на оригиналните маркучи. Помпата си ги захранва без проблем.
-
Монтирах ги, според мен има подобрение, макар накладките все още да не са се напаснали на 100% на старите дискове...
Сложих органични накладки на "новите" апарати (старите бяха ок, но със различно захващане - две уши вместо едно),
може би и оттам идва разликата в спирането или поне усещането. :)
Като стана дума за дискове - препоръчайте надежден чужд сайт за части (освен Луис), че БГ цените нещо не ми харесват.
-
аз си взех от тук - 2 бр предни за 215 евро с доставката с 4.95 мм дебелина. Редовно гледам германския ибей, изпадат интересни неща. А няма и мито. http://www.ebay.de/usr/michis.motorradmarkt?euid=8677e84de7354052b1eb596e6f098233&cp=1
-
Някой има ли снимка с такива апарати?
Горе- долу колко може да струват?
От R1 от кои години стават?
Накладките същите ли са като на TDM-a 4TX?
-
Накладките не са същите. Освен от R6 до 2004 стават и от карбураторният фейзър 600 1998-2003, както и от карбураторният фейзър 1000 2001-2005, от XJR 1300 и от Булдог 1100 до 2005
-
:)
-
Не е 4тх ама...
-
Здравейте пичове!
И аз се сдобих с апарати от Р1 и ми остава да взема и накладки.
Днес обаче се заговорих с едно приятелче и се оказа ,че апаратите са 2 вида ( със лилави капачки и с жълти) ,като разлика се изразява в това ,че сините са с 2*2 различни по диаметър бутала а жълтите с 4 големи.
Някой дали не е слагал от тях?
И препоръчайте хубави и не много скъпи накладки?
Поздрави!
-
Моята госпожа е вече с апарати от R1 :)
Сега се чудя, дали да взема два маркуча и един двоен болт, но не съм сигурен, този, който ми предлагат, дали ще стане на помпата. никога не съм свалял стария и не знам колко е дълг. Някой има ли представа колко е дължината?
-
А защо искаш два маркуча от помпата?
Имаше някъдеиз мотофорума спор и доколкото помня, нямаше еднозначно мнение за ефекта ;)
Виж, за металните резон има ;D
-
Пацо, нямам идея как е в стандартната конфигурация с прехвърлящият маркуч през калника и с гумени маркучи, но моят го взех направен с метални маркучи направени така с 2 отделни и спираше на ужас като на няколко пъти при здраво спиране ми се е случвало да отлепя задната гума.
-
Караш ме да търся нещо писано преди буквално 10г..
По спомен и с преразказ - вашата схема и оригиналната, реално не могат да усетят разлика в спирането нормалните мотористи...
Нещата рязко се променят при смяна на спирачната помпа; но пък никой не е сменял само помпата..
Идеята е ,че уж от помпата ще отива еднакво налягане към двата апарта, но дали от нивото на помпата или от нивото на калника, според мен е все едно..
П.с.
За другата зима мисля и аз да мина на твърди маркучи ;) но в оригиналната схема;
П.с.с.
Буквално преди Великден карах в един ден два 4тх-а - единия на Живан стария, другия на Негов и вече наш приятел(Ванката) - еми, за краткото каране (и двата по един и.същ маршрут и с приблизително еднаква скорост) аз не усетих някаква разлика в спирането ..
Може да има при агресивно такова,ама аз не съм му фен
-
Моята госпожа е вече с апарати от R1 :)
Сега се чудя, дали да взема два маркуча и един двоен болт, но не съм сигурен, този, който ми предлагат, дали ще стане на помпата. никога не съм свалял стария и не знам колко е дълг. Някой има ли представа колко е дължината?
Аз съм с 2 маркуча от помпата до апаратите и си взех двоен болт от проспийд ( около 12лв. алуминиев) и пасна супер ,но с по тънките дихтунги.
-
Моята госпожа е вече с апарати от R1 :)
Сега се чудя, дали да взема два маркуча и един двоен болт, но не съм сигурен, този, който ми предлагат, дали ще стане на помпата. никога не съм свалял стария и не знам колко е дълг. Някой има ли представа колко е дължината?
Аз съм с 2 маркуча от помпата до апаратите и си взех двоен болт от проспийд ( около 12лв. алуминиев) и пасна супер ,но с по тънките дихтунги.
Помниш ли каква е дължината на болта?
-
Моята госпожа е вече с апарати от R1 :)
Сега се чудя, дали да взема два маркуча и един двоен болт, но не съм сигурен, този, който ми предлагат, дали ще стане на помпата. никога не съм свалял стария и не знам колко е дълг. Някой има ли представа колко е дължината?
Аз съм с 2 маркуча от помпата до апаратите и си взех двоен болт от проспийд ( около 12лв. алуминиев) и пасна супер ,но с по тънките дихтунги.
Помниш ли каква е дължината на болта?
не ,но мога да ти измеря сега колко се подава извън помпата ,ако ще ти помогне!?
-
Моята госпожа е вече с апарати от R1 :)
Сега се чудя, дали да взема два маркуча и един двоен болт, но не съм сигурен, този, който ми предлагат, дали ще стане на помпата. никога не съм свалял стария и не знам колко е дълг. Някой има ли представа колко е дължината?
Аз съм с 2 маркуча от помпата до апаратите и си взех двоен болт от проспийд ( около 12лв. алуминиев) и пасна супер ,но с по тънките дихтунги.
Помниш ли каква е дължината на болта?
не ,но мога да ти измеря сега колко се подава извън помпата ,ако ще ти помогне!?
По- скоро ме интересува, колко навътре влиза :)
-
Имам една помпа и ще и измеря резбата колко навътре влиза. Мисля ,че това ще те ориентира.
-
Имам една помпа и ще и измеря резбата колко навътре влиза. Мисля ,че това ще те ориентира.
Да, ще свърши работа. В Понеделник, ако не вали, ще ходя до Папе, да си поръчвам тефлонови маркучи с метална оплетка и се надявам, там да имат и болтове.
-
Само да знаете, че за максимален ефект от процедурата, накладките трябва да са синтеровани. След като свалих синтерованите накладки и сложих органични за да щадя дисковете се усети лека промяна в спирането - органичните не захапват толкова силно първоначално и трябва да се се стиска една идея по-силно с тях.
-
Хм, май е обратното..
Органичните работят по-добре студени,
Синтерованите - като загреят...
Аз затова минах на органични, че са по-меки, по-евтини и няма нужда да ги загрявам за да спират
-
Хм, май е обратното..
Органичните работят по-добре студени,
Синтерованите - като загреят...
Аз затова минах на органични, че са по-меки, по-евтини и няма нужда да ги загрявам за да спират
Баш тъй.
Синтеровани работят и държат след като си достигнат температурата, а ораганичните бачкат и студени докато загреят, но може и да прегряват при по-продължително спускане.
-
Момчета не бъркайте синтерованите накладки с двойно синтеровани. Обикновенните синтеровани накладки не изискват загряване и първоначалното им захапване е доста по-силно.
-
Всички синтеровани изискват първоначално загряване. Термина двойно синтеровани няма никакъв друг смисъл, освен търговски (примерно като олио без холестерол) - и в двата случая спиращия елемент е метален прах, синтерован ( или на разбираем език пресован при висока температура) със свързващи вещества :)
-
Разликата е в количеството на металът в сместа. Личният ми опит от синтеровани и органични накладки при TDM-a се състои от 30к километра със синтеровани и 10к с органични. Дори при първите 2-3 натискания двата типа да са със еднакво представяне, заради нуждата от загряване на синтерованите след това разликата е осезаема. Големият им чисто финансов минус е, че си похапват дискове. Органичните също си спират добре, но определено е нужно по-голямо усилие на лоста на спирачката. При този тип машини и начинът им на каране органичните са напълно достатъчни, но не можем да казваме на черното бяло. Така или иначе спирачната течност кипва преди прегряването на накладките :) С ТДМ-а това ми се случи на Трансалпина да кипна задната спирачка.
-
Тя за това и спирачната течност задължително се сменя на 2 години или при повече 8% вода в нея :) Аз лично я сменям всяка зима, но това си е мое решение.
-
И аз я сменям, а когато кипна задната спирачка, течността беше на 3-4 месеца, DOT 4 TRW. Просто не издържа на комбинацията от наклон, двама с малко багаж и високо темпо.
-
Ето ги маркучите. Тефлонови с метална оплетка. Накрайници, двоен болт и дофтунги. 68,15 лв.
Чакам накладките и започвам смяна. Остава само дискове да си намеря.
-
Някакви отзиви за тези?
https://www.amazon.com/Arashi-1991-2001-1995-2000-Motorcycle-Accessories/dp/B07LF5PS9W (https://www.amazon.com/Arashi-1991-2001-1995-2000-Motorcycle-Accessories/dp/B07LF5PS9W)
-
Например:
https://youtu.be/S51pJough5c
Относно ТДМ, в английския форум нямаше лоши отзиви, просто защото ценатана реномирани марки беше с до 1/3 по-висока и нямаше мераклии за тия ...
-
Поръчах тези:
https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B07DVX7CN5/ref=ox_sc_act_title_1?smid=AT8REORHOIWXG&psc=1 (https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B07DVX7CN5/ref=ox_sc_act_title_1?smid=AT8REORHOIWXG&psc=1)
:)
-
На живо изглеждат много добре. Красиви и масивни. Надявам се, да успея да ги монтирам днес или утре.
-
Каква е минималната дебелина на предните дискове на 4ТХ ?
-
Каква е минималната дебелина на предните дискове на 4ТХ ?
Производителя казва 4 мм, но едва ли някой ги сменя, преди да паднат под 3 :)
-
Ъпгрейда приключи :) Мислех да е малко, а то какво стана.
Смених апаратите, маркучите (пуснах два от помпата), нови наклади и нови дискове.
И определено спира по- добре. (Започна да спира по- добре и със старите дискове и накладки).
Като заключение мога да кажа, че има смисъл в такъв ъпгрейд. Особено ако си намерите читави апарати на добра цена. Аз лично уцелих кьоравото. 2 апарата в отлично състояние, заедно с накладките, за 40 лв + 8-9 лв за доставка. Не е нужно да сменяте оригиналната помпа, тя си работи достатъчно добре. Дори с оригиналните маркучи се усещаше подобрение. Моите ги смених, защото повдигнах малко и кормилото и окъсяха, а и защото следващият месец, госпожицата става на 20, а си беше с оригиналните.
Ето как беше преди и как е сега.
-
Какво е количеството на сп. течност в цялата система ?
-
Какво е количеството на сп. течност в цялата система ?
200мл стигат и остава за смяна на двете спирачки + промивка