YAMAHA TDM България

YAMAHA TDM БЪЛГАРИЯ => Общ форум => Topic started by: mendi on March 12, 2016, 14:07

Title: Здравейте и от мен
Post by: mendi on March 12, 2016, 14:07
Здравейте,

Мисля че е време да се представя във форума, и същевременно да се похваля :)
От Декември (2015) съм горд собственик на ТДМ 4ТХ (98г). По разбираеми причино още не съм му навартял голям пробег (излизал съм 4 - 5 пъти само ама сега в студа няма как). Иначе карам мотори от около 10 години, до сега съм имал Хонда ХЛ500, Ямаха ТТ600, Сузуки ДРЗ-400, като с него не искам да се разделям скоро. Както вероятно сте забелязали, аз съм си голям фен на ендурата (и оффроуда), но вече реших че е време да си взема един турист за по дълги пътувания. Именно за това се спрях на доказалият се модел - ТДМ 850 :)

Към момента препрочитам техническите теми. Като за начало (този мотор е доста по различен от всичко което съм карал до сега), имам доста въпроси, но за повечето неща намирам полезни съвети в старите теми. Все пак има още неща които трябва да си изясня или изпипам по машината, но всичко по реда си.

Поздравявам ви за хубавия форум, тук виждам доста познати ник-ове, което ме радва. Надявам се да се виждаме по разни приятно поводи!

Поздрави
Title: Re: Здравейте и от мен
Post by: iiccoo on March 12, 2016, 15:35
Здравей, поздрави за хубавия избор и добре дошъл в света на ТДМ :)
Title: Re: Здравейте и от мен
Post by: Ради Райков on March 12, 2016, 18:26
Добре дошъл и до много срещи.
Title: Re: Здравейте и от мен
Post by: Веселин Куршумов (Ротко) on March 12, 2016, 22:55
Свят, секта, кой както му е удобно... ;D
Надявам се да ти е уютно сред нас !
Title: Re: Здравейте и от мен
Post by: Kris_inc on March 13, 2016, 10:06
Честито, добре дошъл и много пътешествия с новата машина!
Title: Re: Здравейте и от мен
Post by: Едо on March 15, 2016, 22:45
Добре дошъл в семейството на TDM ;)
Title: Re: Здравейте и от мен
Post by: Павката on March 16, 2016, 04:27
Сега остава и у вайбъра да влезнеш и го загази  сериозно ;)
Записвай се за откриването на сезона бързо :)
Title: Re: Здравейте и от мен
Post by: mendi on March 21, 2016, 13:39
Благодаря за добрите думи!

Тази събота имах малко време да покарам и да почопля мотора. За сега ще пиша "моята си тема" тъй като впечатленията и питанията ми са хаотични, пък после като имам по конкретни и систематизирани въпроси за дискусия ще пиша в нарочните теми или ще откривам нови, ако няма нищо по въпроса.

Та да започна с първото оплакване - реших да си взема предпазители за ръцете. Спрях се на един универсален модел с алуминиева шина. Обаче срещнах неочакван проблем с монтажа - крищата на кормилото ми не са кухи (като на другите ми мотори) а има набита и заварена втулка с резба за краш тапите.... Това прави монтирането на предпазителите в този им вид невъзможно. Сега или трябва да търся друго технологично решение, други предпазители или друго кормило.... А по въпроса защо са ми изобщо - ами много хубаво пазят от вятър :)

След като не успях да "ъпгрейдна" кормилото, реших да го "даунгрейдна" като разкарам системата за подгрев на ръкохватките. И без това едната не работеше, пък и без това не мисля че такава екстра ми е необходима. Освен че разкарах един сноп излишни жици, освободих малко място и на волана - там където беше потенциометъра. На това място ще мисля за стойка за GPS.

Следващата жертва на интервенции, стахана светлините. Още предния собственик е сложил една грозна диодна лента по маската на мотора, но аз с цел да затвърдя циганията реших да стигна по далеч и налазих габаритчето което е над фаровете. Габарита си беше със стандартна крушка, кято свети доста не забележимо. Аз обаче съзрях идеално място да поместя една платка с диоди. Най подходящата която ми попадна беше с 18 броя, вмества се идеално в габаритчето и свети несравнимо по силно от стандартната крушка. Съжалявам че не се сетих да направя снимки.

Последното ми оплакване е свързано с корите покриващи резервоара - и двете имат драскотини но едната е и спукана. Сега се чудя дали да се опитвам да ги възстановявам или да търся нови. Имам идея и за нанасяне на покритие чрез хидротрансферен печат върху тях, но това ще е в бъдещите творчески планове :)
Title: Re: Здравейте и от мен
Post by: Ради Райков on March 21, 2016, 17:06
А по въпроса защо са ми изобщо - амо много хубаво пазят от вятър :)
Повярвай ми, много пазят и разликата е осезаема.
Ето и подходящата тема ако не си я видял --->http://www.tdm-bg.org/forum/index.php?topic=319.0

След като не успях да "ъпгрейдна" кормилото, реших да го "даунгрейдна" като разкарам системата за подгрев на ръкохватките. И без това едната не работеше, пък и без това не мисля че такава екстра ми е необходима. Освен че разкарах един сноп излишни жици, освободих малко място и на волана - там където беше потенциометъра. На това място ще мисля за стойка за GPS.
С оглед на топлите зими последните години, според мен не е трябвало да разкарваш подгряването.

За ламбите по мотора всеки си има своя гледна точка, но е хубаво да ни виждат.

А това с хидротрансферния печат е хитра идея .
Title: Re: Здравейте и от мен
Post by: mendi on April 25, 2016, 16:05
Здравейте,
Изчетох другата тема за проверка на маслото но реших отново да пиша тук за да не спамя в другата.
Това е гати тъпотията ЧЕСТНО! Чудя се как японец го е измислил! Как може да заврът това прозорче в кучешкия гъз... По 2 минуто клатушкам мотора и заничам и пак не мога да видя нивото. Просто нищо не се вижда на прозорчето и сега не знам дали маслото не е под минимума, дали не е над максимума или просто аз съм кьорав и не мога да видя нивото....
Има ли някакъв начин да подобря ситуацията, готов съм да сложа датчик ако има подходяш, или да пробия казанчето да сложа една пръчка за мерене, като на нормалните мотори...
Някой правил ли е нещо подобно, сигурен съм че и вие сте (с 4ТХ) се сбъсквали с проблема...

Другото ми оплакване, е че оборотомера не работи... Ама още нищо не съм правил по въпроса първо ще видя жилото пък ако не е от него ще питам...
Title: Re: Здравейте и от мен
Post by: Павката on April 25, 2016, 22:18
За маслото помага запалка с светодиодче ;) светваш си и всичко се вижда, иначе съм съгласен, че е страшна тъпотия.

Относно оборотомера, не съм сигурен, че ще видиш жило.
Title: Re: Здравейте и от мен
Post by: Николай 'Goose' Иванов on April 26, 2016, 07:52
А ако си особено мързелив като мен - проверката става без да ставаш от седалката - изправяш мотора, взимаш смартфона, снимаш окото и после гледаш на спокойствие :-)
Title: Re: Здравейте и от мен
Post by: Веселин Куршумов (Ротко) on April 26, 2016, 10:23
Това ми хареса...
Title: Re: Здравейте и от мен
Post by: haymana on April 27, 2016, 09:05
Оборотомера на 4ТХ е електронен. Няма да видиш жило. Търси проблем по електроника или кабели. Или пък в самото табло с часовниците но е малко вероятно да е оттам. На мен километража ми не работеше и се оказа проблем с охлюва, който се реши с 36 лв. в Мотодинамикс.
Title: Re: Здравейте и от мен
Post by: Николай 'Goose' Иванов on April 27, 2016, 10:38
Да добавя за маслото - като го взех нищо не се виждаше на окото, при първата смяна на масло промих двигателя с промивно такова и от тогава проблеми с видимостта там нямам :-)
Title: Re: Здравейте и от мен
Post by: mendi on April 27, 2016, 14:56
Срам за мен зарди жилото на оборотомера... Все пак ще видя какво мога да направя за да ми се подобри положението с ЕЛЕКТРОННИЯ оборотомер  :-[ :-[ :-[

Иначе по въпроса с измерването на маслото - замислям пъклен план включващ допълнителен отвор в казанчето и сонда за измерване.
Сондата мисля да е на база на болт с крилчата глава, М6 или М8 като по голямата част от стеблото ще се мине на струг за да се махнат резбовите навивки и да се изтъни. Естествено сондата ще се калибрира според измерителните белези нанесени на прозорчето. Неудобството ще е че ще трябвя да се сваля седалката за да се достигне до измервателната сонда но това би било дребно неудобство.
Прилагам общ чертеж на болта:
(http://www.regal-bg.com/image.php/image.jpg?height=550&image=/Files/Krepejni-elementi/84433DIN_316.JPG)
Title: Re: Здравейте и от мен
Post by: haymana on April 27, 2016, 21:34
Абе на фона на тая магия ,за да видиш джамчето при изправен мотор свалянето на седалката би била удоволствие...Толкова ли не можаха поне да го сложат от страната на пачия крак, бе мамка му.
Title: Re: Здравейте и от мен
Post by: Павката on April 28, 2016, 12:16
От страната на пачия, щеше да е трудно да го изправиш, ако прибереш пачия, шанса да го прекантариш върху теб също не е малък ;)
Принципно изобщо не трябва да е там тъпото прозорче.
Title: Re: Здравейте и от мен
Post by: mendi on May 19, 2016, 10:23
Това със сондата няма да се получи. Бях се заблудил, че достъп до казанчето на маслото има достъп като се свали седалката.
Както и да е, в същност измерването не се оказа толкова ужасно колкото писах. Проблема беше в това че при хоризонтално положение маслото залива цялато прозорче, за това не съм виждал нивото. Като го оставя на стойка, се появява малка празнина в горната част на прозорчето. Чудех се дали да източа малко масло ама май ще го оставя така.

Другото с което мога да се похваля е, че си взех една стойка за ГПС, ама още не съм я монтирал. За нея ще пиша в другата тема.
Title: Re: Здравейте и от мен
Post by: Ради Райков on May 19, 2016, 12:01
Щом пълни цялото прозорче значи си го препълнил, но ако подкараш малко над 5000 оборота сам ще се регулира  ;)
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal