ТДМ България държи новият рекорд за най-много Yamaha TDM на едно място.

Author Topic: Подмяна на оригиналния реле регулатор на ТДМ 900  (Read 5679 times)

Offline Веселин Куршумов (Ротко)

  • 0877554119
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2332
  • Не са ми нужни 235 причини, за да избера TDM...
Накратко с прости думи за лаиците като мен.
Оригиналното реле работи на следния принцип. Когато акумолатора е зареден и консумацията е малка, то започва да грее като реотан и така излишния ток се освобождава от мотора ( разбирачите да не се смеят ) под формата на топлина.
Това натоварва алтернатора ( така наречената звезда ) и е една от причините той да си отива.
Грешката идва от производителите които са сложили по-силен алтернатор и по-лошо реле регулатор.
За да се удължи живота на звездата, може да се подмени реле регулатора с нов който работи по различен начин. Когато тока е излишен, то просто прекъсва веригата и алтернатора не произвежда ( не подава ) ток. Това води до по-ниска температура на работа, по-малко натоварване и по-дълъг живот.
Ето и идеята на цялата тема.
В Пловдив има едно момче което прави такива релета. Освен това той и пренавива изгорели алтернатори ( беше спрял да го прави ) Аз лично мисля да си поръчам такова реле. От Пловдив сме 3ма с такива помисли. Други желаещи?

TDM is my lifestyle, my destiny, my religion ...

Offline Кънев

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 69
Какви пари излиза това реле?
Има ли гаранция?
Да, на много от моторите принципа е тоя - работят със семистори "на късо"
Това е едно много смотано в техническо отношение решение, което не знам защо масово се практикува ...
И аз си тормозя главата с него, понеже "LED-вам" мотора, което ми сваля доста от консумацията ...

Offline Николай 'Goose' Иванов

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 560
  • LZ1GSE
    • Il grande idiota
95% от алтернаторите на този свят са такива - не само на моторите. Причините са много, но основната е, че са адски дуракоустойчиви спрямо електронните си конкуренти.
Те са си изчислени като хората за стандартните консуматори. В момента, в който почнем да мод-ваме (ЛЕД светлини,етц) - тогава ние го изкарваме от баланс.
И да, ако искаш модификации по големите консуматори - подмяната е задължителна.
In God we trust, all others must submit an X.509 Certificate

Offline Кънев

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 69
И да, ако искаш модификации по големите консуматори - подмяната е задължителна.

Ами то това важи и за модификациите намаляващи общата консумация.
Но така или иначе класическата схема на мото алтернаторните регулатори има своите сериозни основания, като най- важното според мен е многократно намаляване на риск от презареждане на акумулаторната батерия.
« Last Edit: January 15, 2024, 18:45 by Кънев »

Offline Веселин Куршумов (Ротко)

  • 0877554119
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2332
  • Не са ми нужни 235 причини, за да избера TDM...
Деси от Пловдив кара ТДМ 900 със стандартно осветление. Без каквито и да е излишни консуматори. Знам и за друг такъв мотор който също скапа звездата. Трудно може да се каже защо става. Според мен основния проблем при алтернатора е че работи при много висока температура и направо се изпича. Ако мотора се кара в градска среда а не за дълги пътувания става още по зле. Реле-регулатора който го щади, му дава време за почивка. Колкото и да е кратко то, това вероятно би удължило експлоатацията и живота на алтернатора.
На първо четене такова реле излиза около 150 лв. ( оригинално чисто ново от подобен тип е двойно и повече )
Не знам дали би имало ефект, но си мисля че може и да успеем да договорим по-добра цена ако дадем по-голяма поръчка.
TDM is my lifestyle, my destiny, my religion ...

Offline georgidobrich

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 683
  • TDM 900 2006
Момци,знам че съм хубавец, но моля ползвайте ваши снимки :)
TDM 900 2006

Offline rednikmarto

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 111
  • 0884 840 531
Здравейте и за много години!

Статора на 900-ката е 26% по мощен (респективно (и може да бъде) натоварен) от на 4TX и още повече от на 3VD.
Топлинните загуби в него за единица време ще са 126% спрямо статора на 4TX и още повече от 3VD при същата конструкция на двигателя и к.п.д. на самия генератор!
Извода за мен е по най-бързия начин да се сложи правилния регулатор, преди стандартния регулатор да успее да изпече статора.
Правилните са Shindengen SH775 (вж. pdf-а) или други на същия принцип (нешунтиращи или също наричани серийни).
Бях се наканил да сваля моя регулатор и да го дам за преработка още декември 2023, но се замотах по разни други дейности и ще е сега в новата година.

П.П. При 900-ките трябва общата консумация на електричество да се държи по-ниско от възможностите на статора!
Това че статора може да дава 31.5А/5000 оборота не значи че е добре да ги ползваме!
Трябва да не се натоварва повече от 25А примерно.
В този случай намалена консумация и с нешунтиращ регулатор статора ще работи устойчиво дългосрочно.

П.П. (още един)
а) Ако само си намалим консумацията и си караме с фабричния регулатор - значи нищо не сме разбрали от горенаписаното. И е тъй щото фабричния регулатор поема излишната електроенергия донатоварвайки статора и пак същото.

б) Ако си сложим "сериен" регулатор (нешунтиращ) и си караме със фабричния статор на 900-ка, има вариант отново да го опечем ако прекалим с консуматорите и ползваме равна или над 31.5А консумация! Този статор е прекалено мощен за конструкцията на двигателя!

в) Какво ще стане ако сме със статор от 4ТХ и със стандартния регулатор от 900-ка, ами нищо лошо стига да сме в рамките на позволените му 25А/5000 оборота. Това е така защото конструкцията на тези двигатели явно се справя със статори до 25А/5000 оборота без проблем. Проблема става със по-мощния статор на 900-ка 31.5А/5000 оборота. Ако имаше конструктивни мерки да се охлажда статора достатъчно, нямаше да става проблем. Когато се обърне каруцата пътища много.
   
« Last Edit: January 16, 2024, 15:00 by rednikmarto »
фен на Yamaha TDM 850 / 900

Offline Georgi Nikolov

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 62
 :)  :)  Да допълня Веско! Онзи ден се видях с Марто от Пловдив, който прави въпросните "нешунтиращи" релета(регулатори). Има ги налични със същия корпус, букси и монтажни отвори, тоест не се налага да се преправя оригиналното ;)! Цената на регулатора е 155 лв., а за пренавиване на звезда - 150 лв.  В комбинация се ползва и намаление от 30 лв. от общата цена! Ако поръчаме повече регулатори може да ползваме допълнителна отстъпка. За целта, който има желание да се сдобие с такъв регулатор да напише тук, ще се наложи и да се уточни дали мотора е с автоматично палене на фарове или с ръчно.
При възникване на допълнителни въпроси и уточнения 0889099001 - аз
п.п Това за автоматичните фарове е дълго за писане и е за всеки слчай ;)! Крайната цена на регулатора ще разберем при заявена бройка!
п.п Събираме желаещи до 21.01.24 неделя!

Offline Georgi Nikolov

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 62
Георги Николов София 1 бр регулатор - ръчни фарове,  2 бр звезди;
Радослав Райков София 1 бр регулатор - автоматични фарове;

Offline rednikmarto

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 111
  • 0884 840 531
Георги Николов София 1 бр регулатор - ръчни фарове,  2 бр звезди;
Радослав Райков София 1 бр регулатор - автоматични фарове;
Мартин Петков Пловдив 1 бр. регулатор - автоматични фарове;
Станимир Щерев Пловдив 1бр. регулатор - автоматични фарове;
фен на Yamaha TDM 850 / 900

Offline Веселин Куршумов (Ротко)

  • 0877554119
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2332
  • Не са ми нужни 235 причини, за да избера TDM...
Георги Николов София 1 бр регулатор - ръчни фарове,  2 бр звезди;
Радослав Райков София 1 бр регулатор - автоматични фарове;
Мартин Петков Пловдив 1 бр. регулатор - автоматични фарове;
Станимир Щерев Пловдив 1бр. регулатор - автоматични фарове;
Веселин Куршумов Пловдив 1 бр. регулатор - не знам за какви фарове да е.
TDM is my lifestyle, my destiny, my religion ...

Offline Кънев

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 69
Кънчо Кънев 1 бр. регулатор - полуавтоматични фарове /Шах с пешката :) /
Принципно беше и е със автоматични, но комутирания ток влиза в едно от допълнителните релета което в нормално затвореният контакт има "вързан" един "енджъл айс" а в другият е късата светлина.

П.С.
Не виждам какво значение има дали фаровете се "палят" през реле или с ключ ... освен ако напрежението се качва бавно при което "автоматичния фар" ще стартира със известно закъснение ...
« Last Edit: January 17, 2024, 10:18 by Кънев »

Offline Georgi Nikolov

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 62
« Last Edit: January 17, 2024, 20:18 by Georgi Nikolov »

Offline Georgi Nikolov

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 62
А ето и как изглежда въпросното реле(регулатор)

Offline Georgi Nikolov

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 62
1.Георги Николов София -1бр регулатор - ръчни фарове,  2 бр звезди;
2.Радослав Райков София -1 бр регулатор - автоматични фарове;
3.Мартин Петков Пловдив - 1бр. регулатор - автоматични фарове;
4.Станимир Щерев Пловдив -1бр. регулатор - автоматични фарове;
5.Веселин Куршумов Пловдив -1бр. регулатор - не знам за какви фарове да е.
6.Кънчо Кънев  Стара загора -1бр регулатор (Ако съм объркал града, Кънчо Кънев да ме поправи)

 

SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal