Привет,
Как точно се идентифицира тракащ обтегач (освен че веригата трака)? Появява се звук понякога, когато намалявам, който е като... нещо метално тракащо - сачми, гайки, етц. (много обичам такива сравнения).
Механикът ми ми каза миналия сезон, че обтегачът има вероятност да е за смяна. Ако правилно съм се ориентирал, този обтегач държи ангренажната верига обтегната и не е нещо, което е "малко" повредено. А и при движение, при хлабав обтегач, то трябва постоянно да има тракане, ако веригата е разхлабена, което или не чувам, или не се случва.
Понеже имам много малко опит с конструкцията и работата по двигатели, ангренажната верига отговаря за синхрона между коляновия вал и разпределителния вал, нали?
Коляновият вал получава предаденото движение от цилиндрите, посредством мотовилките им, а разпределителният отговаря за навременното всмукване на горивна смес и изпускане на изгорените газове от цилиндрите, нали така?
След това имаме съединителя, предавателния механизъм, маслената помпа, генератора и водната помпа и като добавим карбураторите и запалващата система, що годе имаме смазан и охладен двигател, който е превърнал бензина във въртеливо движение? Съжалявам за лаишкото обяснение, но ми е нужно да си предстая логиката на всичко вътре, за да разбера отделните неща какво точно правят.
Та, вчера се чух с механика ми и той само ме попита "Сигурен ли си, че ще го правим това, защото само обтегачът е около 200 лв и трудът не е малко". Прочетох доста по темата и съм сигурен, че не мога да си го сменя самичък. Притеснява ме фактът, че ми спомена, че е за смяна. Предполагам, че ако не обтяга добре, веригата се хаби и ако се скъса, пораженията по двигателя може да са сериозни... Като се чухме той каза да го докарам за да види колко трака, но предполагам, че няма само да се ослуша... Каза ми, че е за смяна, когато ми сменяше гарнитурата на капака на двигателя. Явно тогава е видял нещо нередно.
3-400 лв не са малко пари, но не са и много за ремонт, който осигурява още 50-60 к километра спокойствие...
Та въпросът ми е - правилно ли си представям ситуацията и нужните действия за разрешаването ѝ - моторът отива при механика за смяна на тази джаджа и си осигурявам спокойствието, че нещо е сменено, ако не наложително, то поне превантивно?
И да, 3-400 лв за спокойствието