ТДМ България държи новият рекорд за най-много Yamaha TDM на едно място.

Author Topic: Сваляне на задна капла  (Read 4709 times)

Offline grus

  • Newbie
  • *
  • Posts: 18
Сваляне на задна капла
« on: September 20, 2017, 22:18 »
Здравейте, гумата ми спада и реших да я закарам на ремонт, но не успях да сваля каплата отмотора. Свалих задния спирачен апарат, освободих обтегачите,  свалих гайката на оста, но оста не излиза. Въороса ми е, държи ли я още нещо или просто е клеясала и си трябва бой?

Offline georgidobrich

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 683
  • TDM 900 2006
Re: Сваляне на задна капла
« Reply #1 on: September 20, 2017, 23:20 »
Пробвай с леко почукване, като внимаваш с резбата и в същото време поразклащаш джантата/каплата
TDM 900 2006

Offline Judas_Priest

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 300
Re: Сваляне на задна капла
« Reply #2 on: September 21, 2017, 10:05 »
Щом си развил гайката оста би трябвало да излезе спокойно. От задният апарат се сваля само болта, който му пречи да се завърти около оста при спиране за да може спокойно да регулираш (обтегнеш) веригата. Възможно е да влезнало вода някъде нещо да е корозирало и затова да е "позалепнала". Вече ти дадоха много добър съвет, пробвай го.  Друго, което може да направиш - пробвай да развиеш оста - тя също си има шетограм за да държиш контра. Ако с ключа успееш да е развъртиш леко може да се подобрят нещата. Също може да пробваш да завърташ оста и да почукваш.

Offline Ради Райков

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1718
Re: Сваляне на задна капла
« Reply #3 on: September 21, 2017, 11:28 »
И задължително провери лагерите в какво състояние са, възможно е някой от тях да е запекъл леко.
На мен преди години ми се завари един за оста и с рязане я извадих.

Offline apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 990
Re: Сваляне на задна капла
« Reply #4 on: September 21, 2017, 17:38 »
Радиии, да ти спече лагера за оста, бая глух ди бил  ;D

Offline fena

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 114
  • TDM 900
Re: Сваляне на задна капла
« Reply #5 on: September 21, 2017, 22:15 »
Семеринката  замине ли, заминава и лагера... Дистанционната  Втулка трябва да върви мазно по семерината, а има ли луфт се сменя задължително.
« Last Edit: September 21, 2017, 22:17 by fena »

Offline grus

  • Newbie
  • *
  • Posts: 18
Re: Сваляне на задна капла
« Reply #6 on: September 22, 2017, 07:01 »
Свалих я, но определено не беше с леко почукване. След като подмина средата започна за излиза по- леко, но си беше пак с чук. Видя ми се доста суха, може да не е сваляна от бая време. Почистих, гресирах и я сглобих. Легерите бяха мазни при топчетата, които се въртят иначе незная как да ги проверя. На колата - лесно- вие или ти се изсипва в ръцете като отвориш ама тук...
Благодаря за помощта и бързите отговори.

Offline apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 990
Re: Сваляне на задна капла
« Reply #7 on: September 22, 2017, 07:35 »
Лагер се проверява и тук лесно.. просто бъркаш в него с пръстче и завъртсш..ако се движи мазно,всичко е ок..ако се движи ,но някак си хруска*, т.е. усещаш с пръст как все едно прескача - за смяна!

Offline georgidobrich

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 683
  • TDM 900 2006
Re: Сваляне на задна капла
« Reply #8 on: September 22, 2017, 10:11 »
Тук е оше по-лесно да провериш лагер.
Слагаш на централна стойка, вкарваш трета изрязваш мотора, стискаш съединителя и гасиш ДВГ-то.
Слушаш дали ти вие лагера ;)
TDM 900 2006

Offline Judas_Priest

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 300
Re: Сваляне на задна капла
« Reply #9 on: September 24, 2017, 10:37 »
Ако е износен пак може да се върти мазно.
Както Денислав (Fena) отбеляза виж си дистанционната втулка дали не е подбита (скъсена от пренатягане). Там ако не се лъжа го дават да се затегне с около 100 Нм, а не до скъсване както повечето затягат. Все пак има шплент за осигуряване против саморазвиване. Ако втулката е подбита, става по-къса от там при натягане на вътрешната гривна може да се измести/натегне спрямо външната и да се скапе лагера феноменално бързо.
Ако ти се занимава след като покараш 1000-2000 км. разглоби да видиш дали всичко ще е ОК.
Там са 3 или 4 лагера (не си спомням вече точно) и ако всичко е наред трябва да карат безпролемно мноооого време.

 

SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal