YAMAHA TDM България
YAMAHA TDM БЪЛГАРИЯ => Технически въпроси => Topic started by: Сашо К on August 26, 2020, 17:42
-
Здравейте. Четох, но не открих нищо за проблема ми. Предната спирачна помпа ми протече, сълзи от прозорчето. Става дума за 4ТХ. Та въпроса ми е нова ли да търся или има ремонтен комплект за това? Че съм се притеснил малко... :'( :'( :'(
-
Проблемът не е сериозен. Марто да се намеси с информация. Купуват се ново прозорче и се подменя старото.
-
Мойто беше помътняло, без протичане.
Не помня кой изказа хипотенуза че е наливано DOT5.0 което е много лоша идея, и това е увредило прозорчето.
Причината не е толкова важна. Исторически ето кога ги намерих: (линк (https://tdm-bg.org/forum/index.php?topic=372.msg8604#msg8604))
Поръчах от тези (кликни тук (https://www.aliexpress.com/item/32948419595.html)) преди време, и без никакво забавяне ги употребих (1бр.) и раздадох 9бр. на който сварих.
По възможност поръчай си, в случай че имаш проблем кажи и ще помогнем (ние ще ти поръчаме).
-
Мерси за съдействието. Като дойдат ще напиша, ако някой друг има нужда да помогна и аз ;)
-
Не помня кой изказа хипотенуза че е наливано DOT5.0 което е много лоша идея, и това е увредило прозорчето.
Хипотенуза е страната срещу правият ъгъл в правоъгълен триъгълник. ;)
Хипотеза е предположено обяснение на нещо и се изказва :)
Помня, че ми предложи такова на рождения ден, но не ми трябваше :)
-
Колеги, дойдоха. Поръчах 18мм, ама май съм ги объркал... 12мм ли да поръчам сега? А ако някой има да ми продаде ще съм благодарен.
-
Колеги, дойдоха. Поръчах 18мм, ама май съм ги объркал... 12мм ли да поръчам сега? А ако някой има да ми продаде ще съм благодарен.
Ще поръчам. Дръж се.
-
Дано да дойдат скоро :)
-
Май успях ;) Пробно... Следва почистване, боядисване и смяна на течността. Благодаря на всички и само безаварийни километри!
-
Дойдоха прозорчетата. Със съвпадането с китайската нова година се позабавиха.
(https://rednikmarto.info/tdm850service/4tx_sight_glass_new_batch.jpg)
Който иска да каже.
-
Запази ми 2 (за мен и за брат ми).
Ще се видим на рождения ден.
-
Предния път ми го смениха в сервиз (успешно) и съответно аз си бичих айляк както му е реда.
Покрай многократните ми опити да махна корозията зад гумичките кликни-тук (http://rednikmarto.info/tdm850service/2021/bc1.jpg) и тук-също (http://rednikmarto.info/tdm850service/2021/bc2.jpg) почиствах предната спирачна помпа от спирачна течност, и спрей-боята която пак в сервиза бях получил (върху предната спирачна помпа) лекичко взе да липсва и да става грозно.
Та както и да е, свалих си предната спирачна помпа, измих спрей-боята: ето-така (http://rednikmarto.info/tdm850service/2021/fmbp1.jpg)
и покрай всичко дори успях да й вкарам песъчинка със спирачната течност и да я издраскам отвътре. ето-тук-вътре (http://rednikmarto.info/tdm850service/2021/fmbp2.jpg). За праховата боя трябват спец. чаркове за предпазване на отвори и резби, ходих при стругар.
Изглежда така: с-прахова-боя-и-пребито-прозорче (http://rednikmarto.info/tdm850service/2021/fmbp3.jpg).
Обезобразената ламаринка на прозорчето е така защото много пъти се пробвах да монтирам прозорчето, то тръгва накриво, и го избивам обратно навън. Другото много важно е че почти винаги гумения "O"-пръстен зад прозорчето се измяташе, а от това следваше протичане.
Според мен тези китайски прозорчета са фабрично объркани.
Накрая като потомък на чобански род, извадих ножа.
Направих място за "O"-пръстена изрязвайки от фланеца до малката ламаринка всичко, така че да стане конична формата. По целия периметър.
Това от снимката е преди да го изрежа: виж-къде-режем-тук (http://rednikmarto.info/tdm850service/2021/sight_glass_18mm.jpg).
Монтаж на прозорчето с мойта скоба не успях, криви се много скобата.
Чук(ове), вложка, търпение, внимание.
П.П. След като направих корекцията на прозорчето монтажа стана за по-малко от минута, без проблеми. О-пръстена се деформира много добре и то без да се измества.
-
Преди около 2 месеца с добрите си намерения отворих вратата на ада.
Беше поради невъзможността ми да спра сълзенето от пробките на предните ми спирачни апарати.
Ето тази пробка (http://rednikmarto.info/tdm850service/2021/bcal/BCBS_Stainless.jpg) за които писах че съм купил изглеждат подвеждащо на снимката.
Самата конична повърхност не е огледално гладка!
Това се разбира едва след изпълнената поръчка.
Пробката има бразди от машинната обработка, макар и да са финни.
Но такива няма на оригиналните и изобщо на хубавите пробки.
Освен горното с пробката, опита ми да обработя леглата на пробките в спирачните апарати е с променлив успех.
Ето за тези места (http://rednikmarto.info/tdm850service/2021/bcal/bcal1.jpg) става въпрос.
Вж. още една снимка тук (http://rednikmarto.info/tdm850service/2021/bcal/bcal2.jpg).
Вж. леглото е тук (http://rednikmarto.info/tdm850service/2021/bcal/bcns1.jpg) вътре.
Та съобщението ми към Вас е: внимавайте докъде можете да стигнете с добрите си намерения.
П.П. иначе относно моя случай накрая Господ се смили над окаяната ми личност и пробките спряха да сълзят.
И то без да ги пренатягам, 6-6.5Nm и толкова. Но цената беше огромна.
Благодаря на всички приятели които ми предложиха помощта си, изслушаха ме и ми помогнаха като цяло.
добавям още П.П.:
всъщност не си заслужава даването на пари за някои афтърмаркет части и др., например:
а) гумички за спирачни апарати;
б) пробки;
в) повечето масова спрей-боя не издържа на спирачна течност, само някои от специалните за спирачни апарати;
Единствената недомислица за която се сещам и ОЕМ производителя можеше да ни спести е липсващото прозорче като резервна част на спирачната помпа.
За да нямате проблеми само оригиналните от подточки (а) и (б) и гарантирано издържаща боя за подточка (в).
Влачих се с месеци докато установя на кой точно вид гумички какъв им е проблема.
Защото пробвах от и обикновените евтини тайвански и от скъпите английски на powerhouse и не съм доволен.
Пробките на powerhouse са долнопробни, в евтиния комплект от тайван изобщо няма пробки.
Неръждаемите пробки JMP задържаха без да сълзят едва след като ги шлайфах.
Обезвъдушаването на празната спирачна система е трудно.
По някое време си вкарах песъчинка в предната спирачна помпа, разбрах го едва когато изхрупа.
Купих друга спирачна помпа от БГ но леглото на прозорчето при нея беше увредено (уширено) и е все още без прозорче.
Купих друга спирачна помпа от Германия и е много запазена.
То беше многократно сваляне, обработка, качване и поредната доза спирачна течност с обезвъздушаване.
Понеже пробвах и с други спирачни апарати.
Но беше преди да шлайфам неръждамите пробки и на левия апарат пропускаше.