YAMAHA TDM България
YAMAHA TDM БЪЛГАРИЯ => Подобрения => Topic started by: Димитър 'Хари' Бояджиев on March 15, 2019, 22:20
-
Здравейте колеги...
Предистория:
Пробвах една разпространена технология за възстановяване на гумени (каучукови) детаили по моторите.
(https://lh3.googleusercontent.com/czqLXfaIbuNhJCFFrFzLudCitTMr0yRvpdodDY581unUuZU6z1zj3520v7pfIChybNf689BgVGOW4smHRdyu=w1920-h917)
По-конкретно №20 (2бр.) на моето вярно 3VD вече е като пластмасово. Това създава сериозни главоболия този детаил да слезе от карбураторите и да се върне обратно. Можете да опитате да ги сварите за 10 минути минути във вода и в стил Индиана Джоунс да ги наденете на мотора (пробвах миналата година, работи и този метод), можете и да изхвърлите едни EUR 48.82 (https://www.motorcyclespareparts.eu/en/yamaha-parts/3gm144530000)/71лв (https://www.yamaha-motor.eu/bg/) (и т.н.) за 1 брой нови, но според ИНТЕРНЕТЪТ този метод е по-добър и дългосрочен, стига детаила да не е напукан или увреден.
Технологията:
Взимаме 1 част (по обем) масло от Wintergreen (https://en.wikipedia.org/wiki/Wintergreen#Oil) и 3 части изопропилов алкохол (https://en.wikipedia.org/wiki/Isopropyl_alcohol). Първото можете да сдобиете от e-bay (https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_nkw=wintergreen+oil+100ml&_sacat=0) (аз конкретно поръчах 100мл от това: https://www.ebay.com/itm/Wintergreen-Essential-Oil/123114941853 - 11$ с доставката през Leron.bg /или ggbg.bg/gabko.org, от квото ви става), но можете да го сдобиете и в БГ за само 10 пъти по-висока цена от родната Ривана. 1 литър Изопропилов алкохол е 5.20лв в "Жълтият Магазин".
Тези неща може да ги измерите в мерителна кана 5-600мл от кварталното левче. После обаче е желателно "химията" да бъде пресипана в почти херметичен контейнер (в моя случай буркан от Джъмбо за 4лв), където ще киснем и самите гуми. Една малка уловка е, че около 1см от гумата стърчи над повърхността, дори когато сложа празното шише от маслото вътре в дупката, но това се оказа не-голям проблем.
(https://lh3.google.com/u/0/d/186FuLYSSIAJsdCcYUjfeT4f-NldtWQJ8=w1920-h917-iv1)
Киснем някакво време... :o
Първия ми опит беше 13 часа, при което гумата вече е доста по-гъвкава, отколкото преди банята. Освен това е наддала и около 5-6 грама.
Втората гума преседя близо 24часа, като гумата е доста по-мека от другата (може би 2 пъти), която и така е идеална за моите цели.
*** Ползвайте латексови или нитрилни ръкавици. Освен че се надрусах на змей, ръцете ми продължават да "ухаят" на нещо между камфор и евкалипт часове по-късно. Освен това всичката мръсотия и сажди излизат по ръцете. Работете в добре проветриво пространство. ***
Резултата:
Гумените съединения са много по-меки, отколкото преди банята. Някои колеги по форумите киснат по 2-3-5 дни, моя опит е от 2 гуми за 13 и 24 часа, от който резултат съм доволен.
https://youtu.be/ssDiWjacxKw
ПП: Ако котката ви се надруса и се хвърли от 87мия етаж и се самоубие, ако гумените части се разтворят в течноста, ако марсиянците слязат на земята и изнасилят пастафарианците - аз нямам никаква вина и отговорността си е ваша.
Наздраве и до нови срещи! ;)
ППп: ето ви една статия (ингилизки), която добре описва процеса и резултатите: http://v4musclebike.com/forums/showthread.php?t=13477