YAMAHA TDM България
YAMAHA TDM БЪЛГАРИЯ => Технически въпроси => Topic started by: Vlaad on July 16, 2018, 16:01
-
Здравейте колеги,
от известно време наблюдавам следният проблем:
След обслужване на коловете на 4ТХ, мотора стана някак по- нестабилен, особено в завои.
Усещането е сякаш предната гума е мека, а уж не е.
Освен това се появи и някакво почукване, когато минавам през легнал полицай или някаква по- сериозна неравност на пътя.
В завоя, кормилото започна да играе и усещането е доста неприятно.
Смених семерингите, прахоуловителите, маслото, изчистих коловете. Според менюъла, обема масло, което събира всеки кол е 515мл. Едното ми съмнение е, че може от това да е, тъй като сипах по 500 във всеки.
Другото нещо, което ме съмнява е настройката на самите колове.
Не помня как беше преди, а сега е на средата, за да мога да си играя и да променям, в случаи, като този.
Това е нещото, което ще направя следващият път, преди да го карам, но ако някой има повече опит, може ли да каже, възможно ли е 15 мл. масло, да дадат толкова осезаема разлика? Като цяло, возията стана по- мека и може би съм увеличил хода на коловете с 1-2 см. Но пък тая нестабилност е доста неприятна.
-
Възможно е.
Пламен ще се включи подобаващо, след многото му експерименти.
-
Като си сложил 15мл. по-малко на кол въздушната камера е по-голяма. Което е нормално да води до малко по-мека предница. Но чак пък до нестабилност.
Свалял ли си тройниците? Сигурен ли си, че почукването е от коловете, а не от луфт в челото?
Провери ли дали на двата кола насторйките са еднакви?
-
Възможно е.
Пламен ще се включи подобаващо, след многото му експерименти.
Те не са много, но явно вас вие страх да пробвате..
Първо, коловете могат да чукат* ако имат луфтове;
По-малкото масло определено прави окачването по-меко и респективно има голям шанс да удрят коловете в дъното!
Само едно да попитам -що си сложил с 15мл!! по-малко?
Аз сложих с по 5мл на кол повече и мотора, за 1000км тест,мога да дам само положителни отзиви
П.с.
Защо реши да сложиш 15в масло..както ТИ целиш?
-
Така като те чета - разглабял си ги целите. как са тефлоновите слайдери? Имат ли изобщо тефлон по тях? Най-точния начин за наливането не е по обем - имаш ниво под ръба на тръбите. Взимаш една спринцовка, еднин маркуч и го режеш точно на същото разстояние от дъното на спринцовката, на което трябва да е маслото. След това наливаш малко повече масло, напомпваш няколко пъти коловете, за да ги обезвъздушиш и след това със спринцовката изтегляш излишното. Когато действаш по обем в цялата схема влизат и формата на съда, от който наливаш, и свойството му да задържа масло по стените ...
-
Я в четвъртък да се явите с мотора на сбирката..там експерти много( бирени), та ще се види какво що
-
Аз съм просто момче с прости разбирания и задавам прости въпроси:
Стегна ли ги както си трябва тези колове?
Горе нивилирани ли са ?
-
Няма луфтове, няма хлабини, всичко е стегнато и проверено по два пъти. Сипах по 500 мл, защото по толкова имаше в тубите с маслото с маслото ;D ;D ;D
Нямам някаква конкретна цел. Реших, че ще е по- меко окачването, но не и да играе така предницата.
Настройките са абсолютно еднакви, но ще си поиграя и с тях. Ще проверя и гумата още веднъж.
Гус, нямам идея за какво обезвъздушаване говориш, до колкото знам, вътре трябва да си има и въздух.
Няма да мога да успея за този Четвъртък, но ще гледам евентуално следващият.
Благодаря на всички за съветите.
-
Въздуха трябва да е само в горната част на тръбите, долу при клапаните не трябва да има такъв. За това се обезвъздушава, преди да се провери нивото - няколко свивания/разпускания на тръбите (докато спрат да излизат мехури) и тогава мериш нивото горе.
-
Аз имам към 100гр масло излишно,ако искаш, Влад, ще ти го дам са си долееш колкото е необходимо
-
Аз имам към 100гр масло излишно,ако искаш, Влад, ще ти го дам са си долееш колкото е необходимо
Благодаря, ще опитам първо с настройките. Харесва ми малко по- мекото возене.
-
Гумата е била мека. Срам ме е да кажа колко.
Благодаря на всички за съветите :)
-
Тва е чудесен проблем с бързо, лесно и изгодно решение :)
Обаче никой от нас не успя да вземе наградата за познал проблема ;D
-
Здравейте колеги,
от известно време наблюдавам следният проблем:
След обслужване на коловете на 4ТХ, мотора стана някак по- нестабилен, особено в завои.
Усещането е сякаш предната гума е мека, а уж не е.
;)
-
Здравейте колеги,
от известно време наблюдавам следният проблем:
След обслужване на коловете на 4ТХ, мотора стана някак по- нестабилен, особено в завои.
Усещането е сякаш предната гума е мека, а уж не е.
;)
Е не изглеждаше мека, но като сложих манометъра, се почувствах, като ученик, който не е учил и е на дъската, докато мацката, в която е влюбен, го гледа, тръпнейки в очакване, да блесне със знания!
Поне правилно съм се ориентирал за проблема. Другият път, първо ще напомпам гумата и тогава ще пиша. :)
-
Е ..то така на око...само истинските майстори могат да кажат колко е надута гумата :)
Аз поне им удрям по един тупаник и така преценявам.....и бях готов и аз да разбутвам мотора.....но...и аз като теб решех да ползвам уред и всичко си дойде на мястото...
-
Ти па, оти не летиш, ми дращиш у форума?