YAMAHA TDM България
		YAMAHA TDM БЪЛГАРИЯ => Технически въпроси => Topic started by: Веселин Куршумов (Ротко) on May 21, 2018, 22:10
		
			
			- 
				Според някой, частична подмяна на масло без разглобяване на предницата не е правилно действие, но понякога нещата не се получават по най-правелният начин...
 Пиша това за да споделя и подканя всички да обърнете внимание на нещата които обикновенно не виждаме.
 Речено сторено, маслото взех от Ямаха и движението започна.
 Преди да обездвижите мотора и да вдигнете предницата, отхлабете болтовете на предното колело и спирачните апарати, това спестява псувните по-късно.
 Следва внимателно сваляне на калник, спирачни апарати и датчик на ABS (ако има такъв).При сваляне на колелото внимавайте с жилото на километража при 850 и с втулките - да не затриете нещо някъде  ;D
 Следва демонтаж на гайката в горният край на коловете. Неприятен момент който трябва да става много внимателно защото гайката е алуминиева, а коловете стоманени. Докато отвивате леко натискайте за да има по-малко нпрежение на резбата.
 Аз отхлабвам гайката като хващам един ключ на менгемето.
 Като махнете гайката, под нея има шайба, втуилка, още една шайба. После идва пружината. Запомнете какво е положението и за да не я поставите обратно !
 При 850 има пробка в долната част на кола от където лесно се точи маслото, но и при 900 се получава лесно, просто го изсипвате.
 Моторът ми е на 6 години и 50 000 километра, и какъв цвят масло излезе от вътре...
 По книга дават смяна на 20 000км. но явно момъкът преди мен е пропуснал. Наложи се няколко пъти да сипвам масло вътре и да движа кола  ;D докато започне да тече прозрачна течност когато го изливам...
- 
				Накрая оставих коловете хубаво да се оттекат и налях новото масло.
 Интересен момент тук е, че 900 след 2004 побират повече маслов предницата...  8)
 Тук си задавам въпроса какви други разлики има в предното окачване?
 разликата е почти 40мл на кол !!!
 Следва сглобяване по обратният ред и връщане крилете на мотора.
 Така и не го подкарах , но като се знам, едва ли щях да открия разлика  ;D ;D ;D
 Истината е обаче че това е една важна процедура която съветвам всеки от вас да извърши.
 Ако имате доверен майстор под ръка, можете да си пиете биричката докато го гледате как работи по моторът ви 8)
- 
				Идният уикенд ме чака тая процедура + смяна на семеринги и прахоуловители. 
 Отделно ще сменя свещи, въздушен филтър, антифрийз, спирачна течност.
 
 
- 
				Промивката първо с водоструйка и обезмаслител..после оцеждане,масло за промивка на водата(ако е останало нещо), припомпване на кола за да влезе хубаво маслото;оцеждане с припомпване на кола и тогава новото масло..
 Определено обаче на следващата смяна ще сложа 12w, а не 10
- 
				Докато си със сток пружините, няма да има голяма разлика, дори да променяш вискозитета.
			
- 
				За мен НЕ смяната на масло води до разтичане на предницата.
 Почи всеки сменя маслото като се разтече предницата. Но защо предницата се разтича - защото свършват семерингите? Ами не точно. Получава се износване във втулките. Малко или голямо, но това променя воденето на кола спрямо ботуша а от там променя и работата на семеринга. Що се получава износване на втулките. Те уж работят на закрито и то в маслена баня. Ами да ама маслото ставее излизат и по малко стружии (фини разбира се) от пружините, влиза влага по малко или фини прахоляци, времето минава и маслото вече не е масло!
 Та наистина смяната на маслото в предницата е чудесна профилактика ако човек на иска да си сменя втулките и семерингите по предницата.
 Ротен - относно разликата в маслото - може да се дължи на остатъчно масло по работните стени на предницата. Затова в ръководствата обикновено дават количество масло или ниво на маслото, което обикновено се мери без пружината при напълно сгънат кол. Защото ако някой си е измил с водоструйка и обезмаслител предницата или само е източил старото масло ще има разлика. Това е съвсем нормално.
 Абе Весо...КАК НЯМА ДА СЕ КАЧИШ ДА ТЕСТВАШ КАКВО СИ НАПРАВИЛ СЛЕД ОТДЕЛЕНОТО ВРЕМЕ ЗА ПРОФИЛАКТИКАТА?!  :)
 ...явно скоро плануваш каране на, което ще го направиш  :)
- 
				Само да вметна нещо технологично - горните гайки на коловете се разхлабват след като сте отпуснали горния тройник (защото ги стяга странично), но преди да сте охлабили долния :-) Така после няма да рискувате да стягате самите колове с менгеме, за да ги развиете.
			
- 
				Само да вметна нещо технологично - горните гайки на коловете се разхлабват след като сте отпуснали горния тройник (защото ги стяга странично), но преди да сте охлабили долния :-) Така после няма да рискувате да стягате самите колове с менгеме, за да ги развиете.
 
 
 Готин съвет!
- 
				Аз З до тая истина стигнах още с първия опит на стария мотор  ;D
 П.с.
 Тия с приближени са идеални..ако са само зА олио,дори няма нужда да демонтират коловете
 
 P.s.
 Някой правил ли е проба с масло,различно от 10w..?
- 
				Тоя викенд направихме с Apollo тая профилактика при мен.
 
 Готин трик, който ползвахме при подмяната при Apollo е комбинацията от централна стойка и 10л вода в топ касата - така не се налага използването на никакви стойки за да седи мотора подпрян
 (https://scontent-sof1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/42842976_739405403074553_6202921025923973120_n.jpg?_nc_cat=110&_nc_ht=scontent-sof1-1.xx&oh=fd8f2e9583a6dbbe4829fcbef558add5&oe=5CA34E32)
 
 Аз използвах едни трикраки стойки
 https://scontent-sof1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/48361768_311905516088007_457708995377889280_n.jpg?_nc_cat=104&_nc_ht=scontent-sof1-1.xx&oh=d0c44fd944bf20213ea2049a4ca30499&oe=5CA5B3EA
 
 Оказа се че след смъкване на гумата ( и може би коловете) моторът също седи изправен, без да бъде подпиран...
 Става дума за 900-ка
 
 Това го давам като съвет и идея за пестене на пари  и време :)
- 
				И на мен ми е време да сменям маслото на коловете и за това се зарових в  ръководството за обслужване и тъй като имам и двете 2002- 2004 и това от 2007 за да бъдем точни в цифри разликите в коловете са три . Първото което прави впечатление е дължината на пружината която за по старите 900-ки е 314 мм , а за тези след 2007 г. е 350 мм което си е разлика от 36 мм .Другите две разлики са  количеството масло за един кол и нивото за наливане като за  2002-2004г  е 507 мл. масло и празното пространство което трябва да остане в горната част на кола е 133 мм  ,а след 2007 маслото е 545 мл. и 127 мм разстояние в горната част на кола . Надявам се да съм бил полезен  :D
 Качвам и снимки.
 
- 
				Аа,тоя филм го ядох с нивата,щото първо незНаех че имат разлика.. във всичко!
 Определено препоръчвам нивото на маслото да е 123-125мм(за след 2005) - много добре втвърдява в края на хода на кола и не потъва толкова предницата;
 Друг плюс ече не се усеща разлика от нормалното ниво при нормално каране!
 Лично за мен, играта с нивото ми спести смяната на пружините(все още са в норма н дължина)
- 
				Колеги здравейте, 
 
 Не знаех коя тема да използвам, затова си избрах тази.
 Подменям маслото в коловете. Смених както семерингите и прахоуловителите, така и 4-те направляващи втулки.
 Според мануала 515мл. на кол трябва да сипя, като при напълно прибрано състояние без пружина вътре нивото на маслото трябва да е 130мм. от горната част на телескопа.
 След като сипах 10х50мл + 15мл (мерих със спринцовка 60сс) и при двата кола се напълни с около 2-3 сантиметра повече.
 Раздвижих малко от крайно горно до крайно долно положение с цел да изкарам въздушни балони ако има някъде, като резултат имаше, но минимален. Та в крайна сметка с изсмуквани и пълнене докарах нивото е на двата до 130мм, но въпроса ми е - някой от Вас имал ли е този проблем и на кое според вас е по-правилно да се доверя. Аз мисля, че по-добрия вариант е да се доверя на измерването с нивото, защото някой някога е сметнал обема, докато с количеството аз имам голяма възможност за грешка. Та дайте препоъки, да слагам ли още, как да процедирам?
 Забравих, мотора е 4ТХ 1997.
 
 Благодаря и поздрави!
- 
				Разликата може да идва от две места:
 - неоригинални пружини (прогресивни). Имат различен обем на стоманата.
 - маслото много има да се джурка преди да отиде навсякъде.
 
 Ако си разглобил и измил всичко и си с оригиналните пружини, бих ти препоръчал да си сложиш точният обем масло.
 Важно е да е еднакво с двата кола.
- 
				Винаги гони нивото...обема е относителен!
 Нивото се мери след като си помпал всеки кол поне 15-20 пъти и изчакаш да спрат да излизат мехури (въздух)
 Нивото се мери най-лесно с 20-50куб. Спринцовка и шлаухче, което режеш за да получиш необходимите мм въздушен джоб