YAMAHA TDM България
YAMAHA TDM БЪЛГАРИЯ => Подобрения => Topic started by: fena on January 09, 2016, 18:29
-
Днеска се възползвах от хубавото време за чоплене и си монтирах 12 волта и GPS-а
-
Йори напрао кърти!! ;D ;D ;D
-
Браво :)
Аз все още не съм исмислил как да закрепя GPS-a. Ако си купя чанта за резервовара с проздачен джоб отгоре мисля там да го сложа. Притеснявам се да го слагам на поставка, защото ако тресна по-силно в дупка или нещо друго може да падне и е до там :-\
-
В чанта за резервуар въобще не е удобно и едва ли ще го виждаш, а и когато батерията се зарежда така се нагрява в тази чанта че не можеш го държа в ръка.
-
Хмм... за неудобното беше ясно, бих преглътнал да не е много ясно. Но за загряването не се бях сетил. Ще пробвам все пак и ше видя какво ще се получи.
-
Хмм... за неудобното беше ясно, бих преглътнал да не е много ясно. Но за загряването не се бях сетил. Ще пробвам все пак и ше видя какво ще се получи.
за греенето, това се решава по 2 начина:
1. оставяш лек процеп, колкото да обдухва джоба с елетрониката
2. използваш зарядно с по-нисък ампераж - така намаляваш греенето ;)
п.с.
аз някак си залагам на хартиената карта - навигацията по-трудно в движение може да минеш от бързия към краткия път :)
да не говорим, че масата народ приемат гпс-ите за панацея - той така ми каза, затова от там карам :D
лично аз ползвам телефона, който си е в джоба и по блутута ми говори с нежен женски (азиатски) глас :P
-
И аз си мислих да открехна малко джоба, но не знам още какъв точно ще е той. Днес ще си взема чантата за резервоар и не съм я разгледал на живо.
Зарядното си е зарядно, тоест кабела, който ще вкл. в запалката с тока от акумулатора. А акумулатора, честно казано не съм го вадил от кутияза, да видя колко е - вероятно 6-8 ампера, знам ли :)
Аз с колата много съм свикнаал да позлвам навигацията. Пести ми време, а и много точно погазва колко остри или прави са завоите и преценявам колко да намаля :) Това с колата де, но там е на удобно място. На мотора ще го ползвам просто да стигна на точното място без да се занимавам с карти, защото честото гледане в картата ме разсейва повече и за по-дълго време.
-
,
-
Аз ползвам GPS Rupse водоустойчив и стои на стойка полу -капак на кормилото захванат е стабилно и се зарежда от изхода за запалка 12 V която е на кормилото доволен съм от него...
https://www.amazon.com/Rupse-Navigation-Motorcycle-Waterproof-Bluetooth/dp/B010US4WZU/ref=sr_1_8?s=gps&ie=UTF8&qid=1478203079&sr=1-8&refinements=p_4%3ARupse (https://www.amazon.com/Rupse-Navigation-Motorcycle-Waterproof-Bluetooth/dp/B010US4WZU/ref=sr_1_8?s=gps&ie=UTF8&qid=1478203079&sr=1-8&refinements=p_4%3ARupse)
-
Аз ползвам ГАРМИН за автомобил.
Утре ще ви снимам къде стои.
Според мен мястото е над таблото защото се вижда без да се налага да отделяш очи от пътя.
Зарядното е в едната кора така че хем е на скрито от водата, хем не се притеснявам че грее.
Навигацията стои без калъф и така се охлажда и се вижда лесно.
Преди ползвах калъф но когато завали се изпотяваше...
Сега когато завали слагам един найлон отгоре и го вързвам бързо с ластик зад навигацията. Така че хем не се изпотява хем го пазя. Карам така вече 5 години...
Проблема с грешките на навигацията и збърканият път решавам като бързо проверявам трасето след като го задам.
-
Приемам идеи и предложения. Ако има такъв, който не изисква висше за да си инсталираш нови карти.
-
Навигация на телефона не ти ли върши работа?
-
Аз използвам вече 8 години стандартен GARMIN за автомобил.
В Базар има доста предложения на ниски цени - 40 до 80 лева.
За монтажа мога да покажа лесен и евтин начин и според мен мястото е най-доброто.
Относно водоустойчивоста, когато вали леко не е проблем защото се пази от слюдата.
Ако завали сериозно, просто я завивам в обикновено найлонче и слагам ластик.
Така хем я пазя, хем не се изпотява както в повечето калъви оито предлагат на пазара.
-
Навигацията на телефона е удачна, ако си пеша, за мотор хич не става, най-малкото е, че няма как да го гледаш постоянно, да не говорим и за поставяне и закрепване на удобно място.
Аз също съм решил проблема с Garmin за автомобил. Ползвах Garmin 205 (120 лева на старо, железен излезе, даже го валя дъжд), сега съм с по-висок клас, но не помня модела.
Продават се и специални стойки за мотоциклет към него, така че закрепването му не е никакъв проблем за тръбите на кормилото.
(https://scontent.fsof3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/947329_10200148406334436_2034397245_n.jpg?_nc_cat=0&oh=886a2c3dff9a031417f68ccddd8b06e5&oe=5B6756A6)
(https://scontent.fsof3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/253260_10200148406094430_844260067_n.jpg?_nc_cat=0&oh=da898db5129a3d500c6d0c6149dc3642&oe=5B72DDC9)
(https://scontent.fsof3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/408423_10200148406174432_829839884_n.jpg?_nc_cat=0&oh=b335f6f15513d761f08f9f458dcaeb78&oe=5B5E350B)
За картите - ползвам хакнати от нета, ако ти се наложи - свиркай ;)
-
Аз ползвам телефон и съм доволен.
Минусите които има моя подход са:
-при по-слаб ГПС сигнал нямам навигация
-при зареждане на телефона и слънце - отказва да работи
-малко трудно пипам с ръкавиците
плюсовете ги знаете
Ако ми се налага постоянно да гледам навигацията - значи нещо много яко съм сбъркал :)
Просто аз съм фен на минимализма
-
Веднъж Ники AIWAта ме навика че съм бил луд дето съм се занимавал с джипиеси и как по една карта нямало да мога да се оправя...
Не мога да си помисля че мога да пътувам без тази джаджа.
Винаги работи когато карам, винаги. Стои над уредите на мотора скрит зад слюдата и така винаги ми е пред очите и не ми е опасно да го поглеждам.
Минуси, нама, само предимства!
Дори да знам къде отивам и да не ми е нужен пак работи. Така имам приблезително време на пристигане. Друго за мен приемущество е че виждам всеки завой пред мен и имам представа какво да очаквам. мислех че това ще ме натоварва но с времето всичко става подсъзнателно и неусетно.
Преди пътувах с карта на резервоара (не че сега не я нося) и е ужасно да спреш на някое малко кръстовище когато си в друга държава и да се чудиш накъде ще поемеш. Не мога да си представя колко време бих загубил ако предварително не съм въвел в умната машинка трасе за да ме води по него. За мен това устройство е неизменна част от всеки който обича да пътува!
Е, като знам че не съм добре, не е задължително да съм прав 8) 8) 8)
-
Това е моят начин. Така е точно пред очитеи и е скрит от лек дъждец.
-
Истинската навигация за мотор е Zumo на Garmin. Останлото е компромосен вариант, просто защото като завали нещата малко се усложняват.
Аз не съм с нея просто защото е скъпа. Дори и втора ръка е доста, според моите разбирания.
-
За всички ни Зумото е много скъпо.Според мен недостатакът на стандартната навигация на Гармин спрямо нея, е единствено това че трябва да я завиваш когато завали. ;D Ценово погледнато обаче, това веднага се изгубва като проблем.Зумото има и висотомер, което не съм виждал при другите им навигаций. Постоянно се озъртам в Ибей за нещо подобно, но просто не се пипа мамка му...
-
Благодаря за отговорите.
Започвам по ред.
Като начало, да припомня, че съм отвъртял доволно километри с и без навигация и съм на едно мнение с ротния, на дълъг път без такава джаджа не тръгвам никога, вече. ...не че не стигнах до Малта даже и без карта, но удобството е несравнимо. До миналата година бях с едно престижио и iGo и последната версия беше наистина доволно удобна и практична (стига да има кой да ти я инсталира). Спряха поддръжката на тъпото устройство :( а то е преживяло от 40 градуса цял ден до 700км непрестатнен дъжд (без калъф и найлончета) монтиран плътно на слюдата (където се вижда най-добре дори при силно слънце и почти не се мокри)
georgidobrich не знам до къде си пътувал с телефона, но сам си изброил минусите, като си забравил и още един - едно изтърване на земята и може да се хванеш за палците, за колата може и да става, но за мотор е ташак. всъщност единствения плюс на телефона е, че има безплатни приложения като мапс.ме с доста прилични карти, но пък няма опция избягвай магистрали и платени ... иначе аз даже айпада бях готов да монтирам.
Ротен мисля, че и твоя гармин си имаше висотомер. Зумото е неоправдано скъпо, ако карах чисто нов GS да... (ама той май си имаше фабрична)
Стефчо, със същия като твоя, на същото място закрепен изкарах до Гибралтар - не е това мястото за GPS особено ако има голяма раница на резервоара, не че не става, но не е удобно.Но най-важното е, че трябва да си свалиш прекалено много погледа надолу за да го видиш, в комбинация със слънце над теб ...забрави. И на последно място не е това модела, прекалено стар и може да те прецака на всеки тунел.
Май ще помоля на сбирката, който има възможност да си я донесе и на живо да ги сравним - изглед (много важен за далтонисти като мен), големина на шрифта и бутоните, функционалност, бързина и т.н.
-
Интересно мероприятие се заформя на срещата...
Ще е забавно всеки да обясни кое, къде и защо е монтирал 8)
Чакам с нетърпение.
-
Wayteq xRider
доволен съм от него.Сенник 2 стойки за закрепване водо и удари устойчив с карти на цяла Европа.
Засега де щото го имам отскоро
Телефона е ОК -ползва безплатни карти и актуализации . Лесно се слагат ПОИ ,но на жегите не устоява .
Работи 15-20 минути и изгасва ....
-
Павка,
Телефона е адски голям компромис. Обикномен те предава точно когато ти трябва. Или спираш пускаш и чакаш да хване сигнал. Аз така правих и жената почиваше и всичко бе точно. Но ако гониш график.....
Навигазията винаги е за предпочитане заради гпс приемника и евентуално батерията..
Според мен най-доброто място е точно над уредите под слюдата. Друго добро място е...ако е водоустойчива, до лявото огледало.
-
За мен навигацията има роля единствено в населените места..
За движение от А до Б по междуградски или магистрални пътища,единствено табелите трябва да следиш ;)
П.с.
Преди години само с листче с градовете през които трябва да мина прекосиха Румъния и Украйна почти до Беларус..назад беше лесно - обърнах листа с градовете ;D
-
За навигация от А до Б съм съгласен , но ако около А имаш няколко места за посещение а пък около Б трябва да намериш място за почивка то предварително набелязани точки не са никак за пренебрегване .
Иначе в точка А губиш време а в Б губиш пари ( щото си отседнал на по-скъпичко място )
-
Благодаря за отговорите.
Започвам по ред.
Като начало, да припомня, че съм отвъртял доволно километри с и без навигация и съм на едно мнение с ротния, на дълъг път без такава джаджа не тръгвам никога, вече. ...
Тогава що искаш мнения, че па и кусури намери на всички ни ;D
За мен навигацията има роля единствено в населените места..
Зависи, табелите не винаги ги има навсякъде :)
-
Павка, щи забия кабърчета в навигацията та да си отбелязваш с тях де си бил и де требе да одиш... :o
-
Може и бобови зърна да му дадеш, та да ръси и да се прибере по тях наобратно ;D
Най-сигурната навигация...
Павка, бъзикам се ;)
-
Когато пътувам задължително имам и карта и навигация.
Една година тръгнах без карта и си развалих пътуването. Тогава слушах музика през навигацията и това е натоварваше. Започна да блокира когато и давах далечна и натоварена дестинация.
Накрая спря и отказа да тръгне.
Нямах карта за да проверя къде съм. Бях сам и се скапах. Тогава гонех ТДМ срещата на Ръмънците. Липсата на всякаква онформация и предстоящите много километри ме принудиха да се откажа. Бях някъде в Сърбия и затова просто тръгнах обратно към дома. Ако навигацията не се беше скапала това нямаше да се случи...
За мен тя е незаменим спътник, особено когато нямаш време а искаш да минаваш много километри.
-
Картата е задължителна, каквото и да си говорим за GPS-те :)
-
Стефане, , вярно, май-така се получи, не съм целял да търся кусури, просто споделих от опит. И все пак благодарих за всичките кусури ;)
Ротен, и с кабърчета пак ще се загубя, може да се обзаложим :)
-
Стефане, , вярно, май-така се получи, не съм целял да търся кусури, просто споделих от опит. И все пак благодарих за всичките кусури ;)
Ротен, и с кабърчета пак ще се загубя, може да се обзаложим :)
Че кой ще седне да се обзалага с теб за това? :-) При положение, че си в състояние да се загубиш в собствената си кухня ... :D :D :D
-
Гъсок, не съм виновен, че съм толкова талантлив :)
https://www.olx.bg/ad/mnogo-garmin-nuvi-56-58-2599-lmt-d-garmin-evropa-live-trafik-CID632-ID6hg2v.html#96f017baa2
тази майна има доста гармини, на прилични цени. някой дали е пробвал някой от моделите?
-
BV9500 Plus
24 часа работа на дисплея в режим навигация без зареждане ;)
Водоустойчив , противоударен
Голям дисплей
Отлична яркост и видимост дори и в най-слънчевия ден
Не загрява и не гасне при 12 часа работа при 33-35 градуса ( пробвано )
Работя с оффлайн гугъл мапс карти и според мен това е най -доброто
https://www.blackview.hk/products/item/bv9500plus