YAMAHA TDM България
YAMAHA TDM БЪЛГАРИЯ => Технически въпроси => Topic started by: Kris_inc on December 01, 2015, 14:55
-
Здравейте,
Искам да си сменя обтегача, понеже причуква от време на време и ще се радвам ако някой сподели опит и каже от къде го е поръчал, дали от Ямаха бг или от друго място. Също така ще се радвам ако споделите място за смяна, защото четох, че при смяната трябва да се провери и защепването на двигателят, защото ако само се отвие и се сложи новият имало вероятност да прескочи зъб, което не искам да се случва.
-
Натегни с 1/4 оборот пьрво и тогава мисли не за обтегач, а за верига..
-
Здрасти, ще се обосновеш ли за веригата? Според мен проблемът е в обтегача, защото го дават слабо място на моторите 2002-2004, а след това слагат нов модел, който е с по-късо бутало. А причукването в обтегача се появява главно при по-хладно време и след рязко ускорение над 4500-5000 оборота и то не всеки път. При плавно ускорение няма проблеми, а като започне да почуква, спира след гасене и палене отново на двигателя.
-
Обтегача не може да чука :P
Шума идва от веригата кога е хлабава и/или разтегната..
Ако с лееко натягане на обтегача изчеНе шума, черпиш !
Ако не, мисли за верига - има всрианти по около 150 лева
П.с.
Внимавай, може да е свьршил хода на обтегача, не натягсй ако не вьрви леко!!!
-
Аз не разбирам след като обтегача се самонатяга как и какъв е смисълът да го пипате...
Проблемът вероятно е някъде другаде.
-
Това че се саморегулира,не означава че нв може да юу се помогне малко..затпва о става дума; инЧе нова верига
-
Аз също съм за обтегач. Смених веригата преди 7-8хил. км и сега започна пак да трака. Може да му се помага, но разумно. Принципно е хубаво да се сменя всичко на куп. Аз също разглеждам сайтовете до пролетта трябва да съм си намерил, в Солун намерих в един магазин 45евро. ще почакам и може да накарам някой от гърците да ми го прати от там.
-
Благодаря за отговорите! Като ровех в нета, цената която видях за обтегача беше около 150 евро, а веригата е двойно по-евтина. А не мисля, че проблема е в нея, защото не го прави постоянно, а само при по-рязко пържене на мотора и то не винаги. отделно като загрее хубаво проблемът изчезва съвсем.
-
Щом загрее и шума спира, да не бьркаш клапан с ангренаж!? ???
-
При мен не спира като загрее, и се чува доволно на светофар. Но не е винаги спира си само когато му скимне :)
-
Аз не смятам че е обтегач.
Какъв дефект дава, какво да му се е износило ?
Той или обтяга и работи или не.
Ако трябва да му се помага...
-
И аз не разбирам много но ако разрешите и аз да изкажа мнение.
Тъй като обтегача е хидравличен и като загрее добре маслото и започва да работи нормално... Дали го карате с правилното масло?
-
Брз да сьм ровил менуала, само по поглед вьрху двигателя и на база опит с други ямахи(xj600), обтегача и по местоположемие, и по вьншен вид е сьщият..т.е.механичен,в смисьл не е хидравличен!
И да, дори да е натегнат до край, има начин за още един зьб ило два..но там вече трябва,т.е. желателмо е да се вижда верогаьа и обтегача +> да се ВДИГНЕ капака на капаните
-
Да, механичен е, но идеята ми е друга.
Предназначението на този обтегач е сам да натяга веригата, а не някой да му помага. Ако проблемът е в него, какъв е и не е ли правилният начин да се смени вмест да счупите машината...
Не може ли проблемите да идват от успокоителите ?
-
Обтегача няма какво да му се натяга - той е една тъпа тресчотка с пружина, която може да се движи само в едната посока и ако е здрав няма как да се върне сам. Проверката му е елементарна - ако не е заседнал и не изпуска зъби назад - наред е. А ако не е наред и не обтяга веригата се чува постоянно. За да причуква от време на време има друг проблем със сигурност - най-вероятно износени плъзгачи.
-
Е, сега вече не съм сам в боя :-)
-
Аз също зная, че не се натяга. От нещата които изчетох, видях, че 900-ките 2002-2005 имат проблем с въпросният обтегач и 2005 от Ямаха пускат заместваща и модифицирана част. Понеже не открих голяма снимка сравняваща двата обтегача ви пращам PDF в който на последната страница можете да видите разликата между двата обтегача.
http://www.tdmitalia.net/tecnica/files/Sostituire_tendicatena.pdf
По това което изчетох по въпроса и симптомите които описах, стигнах до изводът, че със смяна на обтегача с новият модел, проблемът се решава.
Все пак ще се радвам и на други ползотворни мнения.
-
Правилно си чел, след 2007 обаче е новият обтегач ;)
Ако ще го сменяш, нау хубаво е да смениш и веригата и да забравиш за следващите 40-50к километри за тях.
-
Мерси за съвета, Ради! Имам номерът на новият модел обтегач и тези дни ще го поръчам. Въпросът ми беше ако някой е поръчвал дали е било от Мотодинамикс или от друго място? И въпрос за веригата, понеже не намирам на какъв интервал от километри се сменя? И извинявайте ако въпросите ми са странни, но до скоро бях на gear driven cams и това с веригите и обтегачите ми е чуждо :)
-
от къде ще го поръчваш?
-
Ами рових из нета и не открих много варианти, така, че мисля да отскоча до Ямаха на цариградско и да попитам там. Иначе където ми излезе, навсякъде цената е около 150 евро
-
така като гледам разликата е основно в дължината на буталото, което при читава верига не би трябвало да оказва особено влияние.
-
При износени Зьби/пльзгачи на обтегача, ръчната намеса е с положителен ефект..особено при тия цени!
П.с.
Не давам сьвети които аз лично не бих приложил!!
И, ако се мине ма вариант обтягане, добре е да има поглед и вьрху саюата верига
П.с.с..
Новото си е ново обаче!
-
Обтегача представлявя бутало с пружина и тресчотка, която да му позволява движение само по посока натягане, за да компенсира разтеглянето/износването/ на веригата. Понякога от дълго седене в едно положение буталцето запецва и с малко механична помощ мръдва зъб напред и всичко е 6. Аз задължително бих пробвал преди да купя нов. Стара и износена пружина, също може да прецака работата.
Налягането на маслото няма общо.
-
Е да де..
Само дето си го казал по-културно пт мен ;)
-
Именно за пружината четох, че е проблемът и то не само при TDM, при Fazer и FJR също го има този проблем.
-
Двама вече ти казваме да натегнеш рьчно мьничко..
Но ако мастояваш, вземи си обтегач..но и верига, тс маправо следващите 40-50000 км да не бараш ::)
-
Всъщност знам какво да направя, но отворих темата, за да е полезна и на други и да имаме решение и да разбера от къде хората поръчват части. Аз за себе си съм решил, че ще си взема обтегач от новият модел и за 300 лв. няма да си правя експерименти, понеже карам доста извън България. Веригата само ще я погледна, но съм 99,9% сигурен, че няма как да се износи за 38 000 км. На всякъде мненията за ТДМ-а са, че е добра и издържлива машина и вярвам, че няма да съжалявам, че смених хубавият си VFR за него.
-
Това ли е новия модел?
http://motoparts22.com/en/436-yamaha-tdm-900-tensioner-cam-chain
-
Това е старият, новият е с по-късо бутало.
-
От Мотодинамикс ми обявиха цените на частите и ще ги напиша тук, за да се знаят:
Обтегач на ангренажна верига- 245 лв.
Гарнитура на обтегача- 5 лв.
Ангренажна верига- 110 лв.
-
Тва с отстъпката за ТДМ България ли е?
бахх тоя златен обтегач,да ги обтегнат тия с дръпнатите очи
-
Това е без никакви отстъпки. В представителството на Ямаха имаме ли отстъпки?
Иначе в чужди сайтове най-добрата цена която намерих беше 155 Евро
-
Ще проверя другата седмица като се върна в сф и ще пиша. Иначе и аз трябва спешно да си взема. Щото подозирам, че смених една верига без да се налага.
-
Мотодинамикс се оказаха изключително точни от към време на доставка, чак се изненадах! Казаха 5 дни и на петият ми се обадиха, че частта е при тях.
-
честито, колко пари ти взеха? аз утре ще мина да ги видя девойките и ще поръчам и за мен.
-
250 пари с гарнитурата, като си писахме предишният път вече го бях поръчал и платил. Днес като допълнение ми пристигна и гедорето и ще мога да си чопля на воля.
-
честито, със здраве да си се забавляваш студените дни
-
Днес сложих новият обтегач и мисля, че проблемът е решен.
-
браво, спря ли да трака ангренажната? аз още не съм го сложил моя, другата седмица ако успея да го събера, че е в насипно състояние в момента :)
-
Спря тракането и заработи супер мазно и хубаво.
-
Привет,
Как точно се идентифицира тракащ обтегач (освен че веригата трака)? Появява се звук понякога, когато намалявам, който е като... нещо метално тракащо - сачми, гайки, етц. (много обичам такива сравнения).
Механикът ми ми каза миналия сезон, че обтегачът има вероятност да е за смяна. Ако правилно съм се ориентирал, този обтегач държи ангренажната верига обтегната и не е нещо, което е "малко" повредено. А и при движение, при хлабав обтегач, то трябва постоянно да има тракане, ако веригата е разхлабена, което или не чувам, или не се случва.
Понеже имам много малко опит с конструкцията и работата по двигатели, ангренажната верига отговаря за синхрона между коляновия вал и разпределителния вал, нали?
Коляновият вал получава предаденото движение от цилиндрите, посредством мотовилките им, а разпределителният отговаря за навременното всмукване на горивна смес и изпускане на изгорените газове от цилиндрите, нали така?
След това имаме съединителя, предавателния механизъм, маслената помпа, генератора и водната помпа и като добавим карбураторите и запалващата система, що годе имаме смазан и охладен двигател, който е превърнал бензина във въртеливо движение? Съжалявам за лаишкото обяснение, но ми е нужно да си предстая логиката на всичко вътре, за да разбера отделните неща какво точно правят.
Та, вчера се чух с механика ми и той само ме попита "Сигурен ли си, че ще го правим това, защото само обтегачът е около 200 лв и трудът не е малко". Прочетох доста по темата и съм сигурен, че не мога да си го сменя самичък. Притеснява ме фактът, че ми спомена, че е за смяна. Предполагам, че ако не обтяга добре, веригата се хаби и ако се скъса, пораженията по двигателя може да са сериозни... Като се чухме той каза да го докарам за да види колко трака, но предполагам, че няма само да се ослуша... Каза ми, че е за смяна, когато ми сменяше гарнитурата на капака на двигателя. Явно тогава е видял нещо нередно.
3-400 лв не са малко пари, но не са и много за ремонт, който осигурява още 50-60 к километра спокойствие...
Та въпросът ми е - правилно ли си представям ситуацията и нужните действия за разрешаването ѝ - моторът отива при механика за смяна на тази джаджа и си осигурявам спокойствието, че нещо е сменено, ако не наложително, то поне превантивно?
И да, 3-400 лв за спокойствието ;D
-
Ванка, мини довечера през избата да го преслушаме ;)
Според дебелите книги на около 50к км(не помня точно, това е нещо средно което споменавам) си пише, че трябва да се смени.
-
А ако се сменя само обтегача, без демпферите на веригата и самата верига, смяната е елементарна и се прави за 15-ина минути.