YAMAHA TDM България
YAMAHA TDM БЪЛГАРИЯ => Технически въпроси => Topic started by: liubo99 on August 07, 2015, 07:16
-
Здравейте, вчера ми се случи нещо странно. Не бях карал мотора (4ТХ) 2 дни и като се качих, след известно време започнаха да задържат предните спирачки от време на време сами без причина и се отпускат като натисна дръжката и я пусна? Един приятел ми каза, че на него му се е случвало така да става когато мотора е стоял на слънце? А моят наистина 2 дена по цял ден е навън и на слънце... Какво мога да направя по въпроса, защото е страшно неприятно?
-
Стандартната профилактика ако не си я правил - отваряне на спирачните апарати, почистване от цялата гняз, смяна на спирачната течност. Специално за течността - силно препоръчително е да я сменяш на 2 години и без да има проблем :-)
-
На старата си моторен като ги раздвижва без да разглобява апарата. Компромисно решение но пък даде ефект при това положителен
-
От известно време забелязах че предния спирачен апарат задържа накладките и диска грее, като се губи и инерцията. Обаче последните 4-5 дена нещата станаха сериозни, силно триене, греене, никаква инерция. Извадих апарата и започнах да раздвижвам буталцата, като постояно чистех и полирах повърхноста, която се показваше (стремях се максимално да ги изкарам от апарата). Така с раздвижването над 20 пъти при биране и изваждане с почистване. Обаче усилието за прибиране на буталцата беше доста голямо, отпусках се с пълна тежест на тях и работата ставаше доста трудна. Сложих апарата и една- две обиколки, вдигам предницата във въздуха и аййййй същата работа сериозно триене, висока температура и никаква инерция.
Та разглобих апарата и извадих буталцата. Лошото е че едното буталце много трудно извадих, при положение че другото се извади хидравлично. Та на това буталце направих 2-3 драскотини от усилието да го извадя. Полирах го с финна шкурка и полирах и изчистих и двете, дано не протече в последствие.
Аз за първи път разглобавам това и не знаех какво ще открия и в какво състояние са гумите за уплътнение. Та оказа се че гумените чистачи намиращи се в първия (малък) канал са много замърсени, канала е силно корозирал. Основния канал (големия) на основното уплътнение също беше леко корозирал и замърсен. Почистих каналите леко и внимателно с върха на една малка отверка. Изчистих гумените чистачи и основните гуми (добре че са здрави всичките). Подредих гумите по местата им в каналите. Намазах добре със свинска мас гумите и буталцата и сложих в гнездата. Разликата от преди и сега със слагането беше фрапираша, просто много лесно влязаха с минимум усилие, за разлика огромния натиск преди. Сглобих апарата с накладките, като сложих малко графитна смазка направляващите на апарата и резбите на направляващите на накладките, защото вторите трудно отвих в началото (шестограм).
Цялата система промих и дет може с чист парцал избърсах навсякъде. Дадоха ми акъл да налея течноста от апарата към помпата с помоща на спринцовка, за по добро обезвъздушаване. Така и направих. Направих няколко опита за обезвъздуша и се видях, че в системата няма въздух. Пробвах мотора. Спирачките работят много добре, предната гума с малка скорост провлачва на чист и сух асфалт. Обаче ръчката на спирачката сега зацепва в по- долно положение, в близост до калмуканя. Преди беше по в горно положение и по твърд. Ще покарам така някой километър и пак ще проверя за въздух. За сега нямам сълзене от апаратите и дано така и се задържи....
източник
http://www.motoforum.bg/index.php/topic,25018.msg851607/topicseen.html#new стр.74
-
Благодаря колега за информацията, утре ще се заема със това деяние да видим какво ще стане, ако не стане - търся преден спирачен апарат ляв(дърпа ме на ляво като блокира)
-
Ако не се оправят обади се, има какви апарати да предложа
-
Само свинската мас е грешката ... Мажеш със спирачна течност и ги вкарваш така, без други гадни примеси. Изчисти ли апаратите и отвътре? И там се събира страшно количество гняс ...
-
именно заради тая гняс е хубаво да се сменя спирачната течност - поне такъв е моят опит
-
Това ми се е случвало с два предишни мотора. Даже не говорим само за греене, ами направо ми стегна колелото и си останах на място, докато ми изстинат дисковете и с някви подръчни средства не поприбрах буталата. При Suzuki GSX 600 F се оправи след почистване на апаратите. Смених описаните О-пръстени с такива за 0,60лв. от магазин за лагери и семеринги. Лично аз две години карах с тях без никакъв проблем.
При една Honda FT 500 обаче се оказа, че проблемът е в спирачната помпа. Може лесно да се провери. Като се случи затягането, с едно ключе 8 се развива и завива пробката за спирачната течност, както при обезвъздушаване на спирачки. Ако е от горе проблемът спирачките отпускат и можеш да се прибереш. Решава се с разглобяване и почистване на спирачната помпа.