YAMAHA TDM България
YAMAHA TDM БЪЛГАРИЯ => Технически въпроси => Topic started by: Yavor S.S. on July 16, 2021, 15:47
-
Здравейте колеги,
Ще сменям маслото на маторя, но тъй като е нов внос и сякаш не е каран отдавна, си мисля за промивка на двигателя. Притеснява ме, че тези няколко години престой може да има повечко утаени боклуци и затова. Аз съм го карал не повече от километър общо взето колкото за пробата, а и няма как повече защото още не е регистриран. Мисля си да взема най-евтиното масло и да го налея. След това да запаля мотора за около 15 мин. и да го източа като тогава ще сменя и масления филтър. и ще налея хубавото масло. Ако някой е правил това моля нека сподели. Мисля си дали да му сложа и добавка за промиване. Какво бихте препоръчали. И се чудя дали за промивка е задължително да сложа пак масло за мотор или и автомобилно ще свърши работа. Само да кажа че мотора няма да се кара с лошото масло а ще работи само на място. Благодаря предварително!
-
Ако наистина е седял на едно място, може да му сложиш и добавка за целта при работа само на място.
В един такъв момент внимавай за протичане на масло през гарнитури и други уплътнения.
-
Точно това ме притеснява, да не протече от някъде. И съм много на кантар дали само с масло да промивам или и добавка. Ще потърся малко повече информация, за добра добавка, но ако някой се сеща за добра добавка, която евентуално е пробвал, може да я пробвам и аз...
-
Аз бих сменил 1-2 масла на малко километри (1000-2000) преди да започна с "по-сложни химии"
-
То в интерес на истината вероятно така ще стане, тъй като най рано ще почне да се кара към средата на август, тъй като си чакам категорията, и няма да мога да му направя много километри а догодина за новия сезон ще има ново масълце. Вероятно сега преди първата смяна ще сложа някакво масло за 15на мин. и после хубавото масло ще го сменя на по-малко километри и може би ще се получи най-добре. :D
-
здравейте колеги,
Да ви кажа само, че в крайна сметка, взех едно евтино масло 3 литра. Налях го, като разбира се сложих едно ново филтърче маслено. Запалих да поработи на място 15на мин. като през това време мотора беше на стойка и реших да включа първа и втора предавка за кратко, за да се поизмие и кутията по-добре. Източих евтиното и налях Мотул 10W40 7100 с K&N-ски филтър и за сега ще видим какво ще е. Вероятно ще предприема и по-ранна смяна на това малсло като цяло и след това всичко ще е по книга. Очакванията ми бяха да излязат повече мръсотии, но като цяло и старото масло не беше твърде и затова предполагам е нямало много мизерии. Поздрави!
-
На пролет ново и всичко е точно 8)
-
;D
To 15 мин и на място...като да имаш ферари,ама да го караш на 1ва ;)
Карай мотора и не се занимавай с глупости
П.с.
Аз мотул няма да сложа повече на мое мпс, ако ще да е най-прехваленото
-
Малко оффтопик
REPSOL MOTO 4T RACING 10W50
или
Bardahl xtc c60 15w50 ?
Ще се кара по топлите страни , затова предпочитам 50 .
-
Далеч не е офф топик.
И аз се чудя защо масово в БГ се слага 10W-40, та дори в представителствата препоръчват 10W-30.
В опътванията има таблица според климата в страната. Там е описано при какви температури какво масло може да се слага.
TDM-a го карах с 15W-50. Недостатък е, че под -5 градуса (по спомен) не трябва да му се прави студен старт. От там започват предимствата.
Хондата я карам с 10W-60 и много й харесва.
-
Малко оффтопик
REPSOL MOTO 4T RACING 10W50
или
Bardahl xtc c60 15w50 ?
Ще се кара по топлите страни , затова предпочитам 50 .
Карам с Репсол рейсинг 10/50 вече около 100 000 километра и никога не съм имал забележки към него, а съм карал на доста горещи места и е доволно. Използвал съм го на ВФР, TDM-a се караше само с такова, а в момента Версиса е също с такова вече 3-та смяна. Като го взех беше с Бардал xtc 10/40 и скоростите влизаха по-шумно в сравнение с Репсола. Сменям го между 6-7000 км и съм доволен.
-
Ами и на мен ми влизат шумно скоростите, и не ме кефи много много. Това ми препоръчаха приятели да сложа... щом сте доволни от Репсол, може би ще пробвам на пролет с репсол и то 10/50 защото това май идва редичко малко... Благодаря за предложенията. Поздрави!
-
Малко оффтопик
REPSOL MOTO 4T RACING 10W50
или
Bardahl xtc c60 15w50 ?
Ще се кара по топлите страни , затова предпочитам 50 .
А пробва ли го XADO-то, аз на 900ката съм много доволен от него.
За 6-7000км се държи по абсолютно един и същ начин като Bardahl за мен.
Ей го и едното от двете масла които предлагат за мотор и е подходящо за топло време https://xadoshop.bg/bg/products/10w-60-4t-ma-p135.html%3Fcid%3D32%26cattitle%3D
Аз лично съм ползвал само другото https://xadoshop.bg/bg/products/10w-40-4t-ma-super-synthetic-p64.html%3Fcid%3D32%26cattitle%3D
-
Бардала и Репсола мога да ги взема на 18лв/л
На Ксадо им нямам доверие много-много аи маслата им не са ефтини
10/60 ми идва доста в повече и мисля че е неоправдано използването му освен при температури над 60 градуса примерно
Това което е 10w40 e с много слаб вискозитет при 100 градуса -14.25 и маправо си бие на минерално ….
-
Eni i-ride 10w40..ползвам го и за колата, и за мотора тая марка - държат се добре дори в "края на живота" на юаслото по пробег;
п.с.
Веднъж карах с 15в50,но ми идва гъсто сутрин рано есента...иначе баш за.лятото е разкош
-
Като каратя Ямахи, защо не ползвате Ямалуб?
-
Ползваме, защо да не ползваме....
За последната смяна "подхлъзнат" от Аполло11 не съм с Ямалуб, а с някакво Ени което той хвали - по-евтино е от Ямалуб
-
Като каратя Ямахи, защо не ползвате Ямалуб?
Щото не струва ;D
-
Смених много масла през годините. Последно останах на Ямалуб и не съм съгласен че не струва! Доволен съм и от полусинтетиката и от пълната синтетика.
-
Смених много масла през годините. Последно останах на Ямалуб и не съм съгласен че не струва! Доволен съм и от полусинтетиката и от пълната синтетика.
Смених много масла и не съм съгласен - ени и IP се държат много по-добре на горещо и студен старт отколкото ямалюб ;)
Весо, тая тема да не я зачекваме, оти не сме на маса и бира...
На масла, гуми,накладки и жени, винаги ше има за какво да се спори ;)
-
Не да се спори, а да се дискутира ;)
Аз тъй като не съм провеждал лабораторни изследвания на различни масла при различни темепратури и при пробег от над 100 000км не мога да кажа, кое е лошо и кое не (макар, че като е гадно маслото се разбира веднага - визирам лош Репсол).
Та тъй като съм се доверил на Ямаха да произведат един от моторите, които карам, мисля, че мога да им се доверя и на консумативите, които предлагат за него.
И да, на Моторекс също се доверявам.
-
Съгласен..за 6г и над 10-12 смени на тоя мотор, аз съм направил своя избор в резултат на следните причини:
1.лошо развъртане с ямалюб и нормално с други марки (мотул НЕ ползвам от 15г) при температури около 5-10°С
2.щракане на скорости и трудно нацелване при горещо време (над 30°С) с ямалюб и нормално усещане на скоростите с други масла;
3.за 5000 км, ямалюб изтича като вода, другите зА тоя пробег си текст като олио - т.е. имат някаква консистенция, повече подобна на масло, не на вода ;)
4. Цената не е фактор, но все пак, с разликата мога си взема или бира, или масления филтър...
5.всичко описано е за масло с вискозитет 10в40 полусинтетика... Няма задълбаваме за темп.устойчивост и точка на кипене ;)
-
След 120-30 км с Репсол мото синтетико 10/40 ма двете машини в къщи минавам на Ени-и-райд 10/50 пък да видим дали ще усетя разлика .
-
Чакам отзиви от 10в50 на ЕНИ...че досега само с 10в40 имам наблюдения
-
След Кемалие , Немрут и още някой друг ориенталски мотив ще имам някаква представа ( в събота начало ;))
Въпреки , че аз не съм толкова чувствителен потребител и едва ще усетя нещо по-различно ::)
-
Би трябвало да усетиш по температурата на двигателя, включването на скоростите, а след дълго каране, и по звука от двигателя
-
Колега, а от чужбина някой взимал ли е масло. Мисля си на следващата смяна да измисля да поръчам на някой приятел да ми докара от Германия та да видим дали има разлика? Някой пробвал ли е, някакви мнения по въпроса?