YAMAHA TDM България
YAMAHA TDM БЪЛГАРИЯ => Технически въпроси => Topic started by: victorlazarov on June 20, 2021, 12:04
-
Здравейте,
Казвам се Виктор Лазаров и имам ТДМ 900, 2005.
Тръгнахме на екскурзия за Румъния, но за съжаление ми изгоря генератора.
Търся спешно генератор (звезда) за този модел.
Предварително благодаря на отзовалите се.
Поздрави,
Виктор
-
https://www.olx.bg/d/ad/mototsiklet-yamaha-tdm900yamaha-tdm-900-na-chasti-CID360-ID81mo8.html
-
Виж и тук
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=51415117256078664&slink=ki5r5o
Предполагам ти е близо
-
Благодаря за предложението, но познавачи казаха, че генераторите за ТДМ 850 и 900 са различни.
-
Човека има доста резервни части ...
-
Сашо в Русе няма почти нищо за 900ка или поне до миналата годината.
Пробвай майненската обява дали има още нещо останало.
Имаше и един в пернишко, но не мога да се сетя в момента кой беше.
-
Какви са симптомите на заминал генератор? Моят ТДМ 900, 2002, го карам всеки ден. Днес ми се беше нурирал часовника.
Акумулатора е стар на поне 4 години (от предишния собственик е, VARTA 12v, 14aH, AGM). Замерих го 11.8в. Запалих мотора, но не зареждаше в началото повече 12.2-13в. Това ми намирисва на генератор. От ръководството замерих статора, съпротивленията са в норма, замерих регулатор на напрежениe, също в норма. Възжможно ли е от стар (заминал) акумулатор на мулцитета да не показва 14в, при работеща машина?
При колите винаги ми показва 14-14.4 волта, ако са изрядни.
-
Като ти е зле АКУ-то, първо него сменяш...еле па щом тиме нулирал часовника...
Моят зарежда винаги на 14в, освен кога включа подгрева и дългите мсветлини(има и допълнителни) - тогва пада на 12.3-13.0...
В някои публикации у англоговорящите фейсбук страници споменават 100 000км живот на статора и после нуждата от замяна - мен ми е малко странно, но ...
-
За предсказване на бъдещи проблеми трябва да се свали капака със статора. Ако има разлика в цветовете на отделни бобини може да очакваме проблеми в близко бъдеще.
-
Какви са симптомите на заминал генератор? Моят ТДМ 900, 2002, го карам всеки ден. Днес ми се беше нурирал часовника.
Акумулатора е стар на поне 4 години (от предишния собственик е, VARTA 12v, 14aH, AGM). Замерих го 11.8в. Запалих мотора, но не зареждаше в началото повече 12.2-13в. Това ми намирисва на генератор. От ръководството замерих статора, съпротивленията са в норма, замерих регулатор на напрежениe, също в норма. Възжможно ли е от стар (заминал) акумулатор на мулцитета да не показва 14в, при работеща машина?
При колите винаги ми показва 14-14.4 волта, ако са изрядни.
Акумулатора вече е за смяна, защото е от Март- Април 2016-та и вече е подминал 5 години. 12.2-12.3 на празен ход ли го мери? Според сервизното ръководство зареждането трябва да е около 14в, но се мери при 5000 оборота. Също според него батерия под 12,0в е за смяна.
-
Заредих снощи акумулатора на зарядно. Държи 13в. На 5000 оборота не подава 14в. Статора го замервам на буксата към регулатора с 3-те пина. Съпротивленията там са в норма. Четох че там идва променлив ток и за да е в норма трябва да е между 20-30в. При мен е 12, 7, и 9 в. На буксата на регулатора на нарежение излиза 3в. Преди да разглабям ми се искаше да поръчам частите и направо да ги подменя. За момента съм се насочил за подмяна на статора.
Акумулатора е стар и е ясен, че е за подмяна. Въпроса е че и нов да сложа пак ще замине.
Някой сменял ли е статор? Освен гарнитура на капака, друго трябвали? Защо в ръководството пише, че трябва да се източи маслото? Не е ли суха тази зона?
-
РР ?
0898736530
Мартин
-
Предполагаемия виновник е свален и е изпратен към колегата Мартин за ремонт. Отзиви другата седмица.
-
Как се стига до там
Някакви особеностти?
-
Най-странното е че нямаше признаци. Дори и днес преди да го разглобя си работеше номрално.
-
След като го пренавият и го сложиш много хубаво прегледай буксите и регулаторът, защото заради проблем в регулатора може да се убие и статор и батерия. Стискам ти палци да е възможно най-малък проблема.
-
Като ти е зле АКУ-то, първо него сменяш...еле па щом тиме нулирал часовника...
Моят зарежда винаги на 14в, освен кога включа подгрева и дългите мсветлини(има и допълнителни) - тогва пада на 12.3-13.0...
В някои публикации у англоговорящите фейсбук страници споменават 100 000км живот на статора и после нуждата от замяна - мен ми е малко странно, но ...
Абе то е божа работа, а реално надали в България има TDM на реални под 100 000км.
-
Така де ;D
-
Има има 8)
-
Отново сме на улицата. Доволен съм. Използвах времето да сменя, съединителя, свещи, филтри, антифриз. Все едно карам друг мотор :).
Снимката е от празен ход на мотора. При 5000 оборота почти стига до 14в.
(https://i.ibb.co/9ryQZTb/122.png) (https://ibb.co/YLfH0kc)
-
Отново сме на улицата. Доволен съм. Използвах времето да сменя, съединителя, свещи, филтри, антифриз. Все едно карам друг мотор :).
Снимката е от празен ход на мотора. При 5000 оборота почти стига до 14в.
(https://i.ibb.co/9ryQZTb/122.png) (https://ibb.co/YLfH0kc)
Браво!
-
Не ми върви със статорите.
(https://filedn.com/lzlh6DO0Rmh5e6tahi1dk4V/1748106291175555.jpg)
За трети път го пренавивам. Този път поръчах и от реле-регулаторите на Мартин. Доста професионално изглеждат.
(https://filedn.com/lzlh6DO0Rmh5e6tahi1dk4V/IMG_9867%20(Edited).JPG)
(https://filedn.com/lzlh6DO0Rmh5e6tahi1dk4V/IMG_9868%20(Edited).JPG)
-
Хубавото при техниката е, че в повечето случаи има някаква логична причина за даденото състояние.
Предполагам си направил беседа с Марто на тема изгорелите статори.
Ако цялото напрежение, което той генерира не достига до акумулатора това също може да го изпържи. Поради стари или не добри връзки може да има пад на напрежението и дори всички да е изрядно пак да не стига 14.4V.
Като сложиш новите неща трябва да е толкова. Поне с Марто нещата. Те са качествени.
Повече консуматори от предвиденото също мисля, че не му се отразява добре.
-
Хубавото при техниката е, че в повечето случаи има някаква логична причина за даденото състояние.
Предполагам си направил беседа с Марто на тема изгорелите статори.
Ако цялото напрежение, което той генерира не достига до акумулатора това също може да го изпържи. Поради стари или не добри връзки може да има пад на напрежението и дори всички да е изрядно пак да не стига 14.4V.
Като сложиш новите неща трябва да е толкова. Поне с Марто нещата. Те са качествени.
Повече консуматори от предвиденото също мисля, че не му се отразява добре.
Колега feron, последното изречение от Радо съм го обяснил тук в детайли: Кликни тук (https://tdm-bg.org/forum/index.php?topic=1110.msg13967#msg13967).
Може да не ти хареса, но по-добре го прочети.
-
Ако разбирам правилно е най-добре да се карат, моторите без никакви консуматори (с новите релета) :). Тези 25А, как се постигат? Ако не са ми изветрели спомените от физиката, стоковите къси + дълги са общо 110W, това би трябвало да прави 8-9 А, до останалите 25А, евентуално със зареждаена на телефон или подгрев.
Не знам дали е странен ефект при мен с новата комбинация, реле-регулатор и пренавит статор, доста игре напрежението. Например с къси+дълги на празен ход държи ~ 13.3V. Само с късите е около 13.8-13.9V на празен ход. Без допълнителни консуматори на празен ход 14.1-14.2V. Къси+дълги обороти над 1500 държи до 13.8-13.9V. Зареждане на телефон+къси+дълги и обороти над 1500, ~ 13.0V. Телефона може да зарежда до 22W, т.е. консумацията е до 150W или ~ 11.5-12A, защо волтажа е нисък? Ще намеря време да се заиграя с аппер клещи, въпреки че няма много място да се замери с тях.
П.С. Написъл съм обороти над 1500 защото разликата във волтажа е малка при 1500 до 5000.
-
Ако разбирам правилно е най-добре да се карат, моторите без никакви консуматори (с новите релета) :).
Почти си разбрал :).
Не знам дали е странен ефект при мен с новата комбинация, реле-регулатор и пренавит статор, доста игре напрежението.
Относно "играенето" виж картинката на прикачения файл, образно ще видиш как зависи производителността на електричество от оборотите на двигателя и други фактори.
Напълно си е нормално това.
На мен изобщо не ми хареса как е навит стария ти статор, и това че няма дебел слой смола върху него.
За всеобща информация, Веско и брат му са със статори от 4ТХ, купени употребявани от Полша.
А това са статори които не са свръх-производителни, те се дават като 25А на 5000rpm.
Това е последното което двигателя на 4ТХ или 900 може да поддържа.
Нашите фабрични генератори 31.5А/5000rpm на TDM900 са грешка на производителя.
Тези 25А, как се постигат?
Мери се тока на изхода на регулатора на зареждането, червен или черен проводник. Уреда трябва да е за ефективен ток, токови клещи от този тип стават, аз измервам с такива:
UT210E (https://newtek.bg/shop/izmervatelna-tehnika/amper-kleshti/true-rms-2/ut210e/). Когато се пуснат всички светлини (дълги, къси, допълнителни прожектори), отопление и каквото имате консумацията показвана от уреда трябва да е под 25А.
Ако не е (а е над 25А), значи лека полека прегряването на статора ще му опече изолацията, колкото по-голям над 25А ток консумира мотора, толкова по-бързо ще се опече изолацията.
Важно уточнение, говорим за регулатор на зареждането от сериен тип, (от на Мартин Грозев или други такива).