YAMAHA TDM БЪЛГАРИЯ > Технически въпроси

Подмяна масло на предницата.

(1/3) > >>

Веселин Куршумов (Ротко):
Според някой, частична подмяна на масло без разглобяване на предницата не е правилно действие, но понякога нещата не се получават по най-правелният начин...
Пиша това за да споделя и подканя всички да обърнете внимание на нещата които обикновенно не виждаме.
Речено сторено, маслото взех от Ямаха и движението започна.
Преди да обездвижите мотора и да вдигнете предницата, отхлабете болтовете на предното колело и спирачните апарати, това спестява псувните по-късно.
Следва внимателно сваляне на калник, спирачни апарати и датчик на ABS (ако има такъв).При сваляне на колелото внимавайте с жилото на километража при 850 и с втулките - да не затриете нещо някъде  ;D
Следва демонтаж на гайката в горният край на коловете. Неприятен момент който трябва да става много внимателно защото гайката е алуминиева, а коловете стоманени. Докато отвивате леко натискайте за да има по-малко нпрежение на резбата.
Аз отхлабвам гайката като хващам един ключ на менгемето.
Като махнете гайката, под нея има шайба, втуилка, още една шайба. После идва пружината. Запомнете какво е положението и за да не я поставите обратно !
При 850 има пробка в долната част на кола от където лесно се точи маслото, но и при 900 се получава лесно, просто го изсипвате.
Моторът ми е на 6 години и 50 000 километра, и какъв цвят масло излезе от вътре...
По книга дават смяна на 20 000км. но явно момъкът преди мен е пропуснал. Наложи се няколко пъти да сипвам масло вътре и да движа кола  ;D докато започне да тече прозрачна течност когато го изливам...

Веселин Куршумов (Ротко):
Накрая оставих коловете хубаво да се оттекат и налях новото масло.
Интересен момент тук е, че 900 след 2004 побират повече маслов предницата...  8)
Тук си задавам въпроса какви други разлики има в предното окачване?
разликата е почти 40мл на кол !!!
Следва сглобяване по обратният ред и връщане крилете на мотора.
Така и не го подкарах , но като се знам, едва ли щях да открия разлика  ;D ;D ;D
Истината е обаче че това е една важна процедура която съветвам всеки от вас да извърши.
Ако имате доверен майстор под ръка, можете да си пиете биричката докато го гледате как работи по моторът ви 8)

Vlaad:
Идният уикенд ме чака тая процедура + смяна на семеринги и прахоуловители.
Отделно ще сменя свещи, въздушен филтър, антифрийз, спирачна течност.

apollo11:
Промивката първо с водоструйка и обезмаслител..после оцеждане,масло за промивка на водата(ако е останало нещо), припомпване на кола за да влезе хубаво маслото;оцеждане с припомпване на кола и тогава новото масло..
Определено обаче на следващата смяна ще сложа 12w, а не 10

Kris_inc:
Докато си със сток пружините, няма да има голяма разлика, дори да променяш вискозитета.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version