YAMAHA TDM БЪЛГАРИЯ > Подобрения

Подмяна на оригиналния реле регулатор на ТДМ 900

<< < (2/10) > >>

georgidobrich:
Момци,знам че съм хубавец, но моля ползвайте ваши снимки :)

rednikmarto:
Здравейте и за много години!

Статора на 900-ката е 26% по мощен (респективно (и може да бъде) натоварен) от на 4TX и още повече от на 3VD.
Топлинните загуби в него за единица време ще са 126% спрямо статора на 4TX и още повече от 3VD при същата конструкция на двигателя и к.п.д. на самия генератор!
Извода за мен е по най-бързия начин да се сложи правилния регулатор, преди стандартния регулатор да успее да изпече статора.
Правилните са Shindengen SH775 (вж. pdf-а) или други на същия принцип (нешунтиращи или също наричани серийни).
Бях се наканил да сваля моя регулатор и да го дам за преработка още декември 2023, но се замотах по разни други дейности и ще е сега в новата година.

П.П. При 900-ките трябва общата консумация на електричество да се държи по-ниско от възможностите на статора!
Това че статора може да дава 31.5А/5000 оборота не значи че е добре да ги ползваме!
Трябва да не се натоварва повече от 25А примерно.
В този случай намалена консумация и с нешунтиращ регулатор статора ще работи устойчиво дългосрочно.

П.П. (още един)
а) Ако само си намалим консумацията и си караме с фабричния регулатор - значи нищо не сме разбрали от горенаписаното. И е тъй щото фабричния регулатор поема излишната електроенергия донатоварвайки статора и пак същото.

б) Ако си сложим "сериен" регулатор (нешунтиращ) и си караме със фабричния статор на 900-ка, има вариант отново да го опечем ако прекалим с консуматорите и ползваме равна или над 31.5А консумация! Този статор е прекалено мощен за конструкцията на двигателя!

в) Какво ще стане ако сме със статор от 4ТХ и със стандартния регулатор от 900-ка, ами нищо лошо стига да сме в рамките на позволените му 25А/5000 оборота. Това е така защото конструкцията на тези двигатели явно се справя със статори до 25А/5000 оборота без проблем. Проблема става със по-мощния статор на 900-ка 31.5А/5000 оборота. Ако имаше конструктивни мерки да се охлажда статора достатъчно, нямаше да става проблем. Когато се обърне каруцата пътища много.
   

Georgi Nikolov:
 :)  :)  Да допълня Веско! Онзи ден се видях с Марто от Пловдив, който прави въпросните "нешунтиращи" релета(регулатори). Има ги налични със същия корпус, букси и монтажни отвори, тоест не се налага да се преправя оригиналното ;)! Цената на регулатора е 155 лв., а за пренавиване на звезда - 150 лв.  В комбинация се ползва и намаление от 30 лв. от общата цена! Ако поръчаме повече регулатори може да ползваме допълнителна отстъпка. За целта, който има желание да се сдобие с такъв регулатор да напише тук, ще се наложи и да се уточни дали мотора е с автоматично палене на фарове или с ръчно.
При възникване на допълнителни въпроси и уточнения 0889099001 - аз
п.п Това за автоматичните фарове е дълго за писане и е за всеки слчай ;)! Крайната цена на регулатора ще разберем при заявена бройка!
п.п Събираме желаещи до 21.01.24 неделя!

Georgi Nikolov:
Георги Николов София 1 бр регулатор - ръчни фарове,  2 бр звезди;
Радослав Райков София 1 бр регулатор - автоматични фарове;

rednikmarto:
Георги Николов София 1 бр регулатор - ръчни фарове,  2 бр звезди;
Радослав Райков София 1 бр регулатор - автоматични фарове;
Мартин Петков Пловдив 1 бр. регулатор - автоматични фарове;
Станимир Щерев Пловдив 1бр. регулатор - автоматични фарове;

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Go to full version