YAMAHA TDM България

YAMAHA TDM БЪЛГАРИЯ => Технически въпроси => Topic started by: Веселин Куршумов (Ротко) on May 21, 2018, 22:10

Title: Подмяна масло на предницата.
Post by: Веселин Куршумов (Ротко) on May 21, 2018, 22:10
Според някой, частична подмяна на масло без разглобяване на предницата не е правилно действие, но понякога нещата не се получават по най-правелният начин...
Пиша това за да споделя и подканя всички да обърнете внимание на нещата които обикновенно не виждаме.
Речено сторено, маслото взех от Ямаха и движението започна.
Преди да обездвижите мотора и да вдигнете предницата, отхлабете болтовете на предното колело и спирачните апарати, това спестява псувните по-късно.
Следва внимателно сваляне на калник, спирачни апарати и датчик на ABS (ако има такъв).При сваляне на колелото внимавайте с жилото на километража при 850 и с втулките - да не затриете нещо някъде  ;D
Следва демонтаж на гайката в горният край на коловете. Неприятен момент който трябва да става много внимателно защото гайката е алуминиева, а коловете стоманени. Докато отвивате леко натискайте за да има по-малко нпрежение на резбата.
Аз отхлабвам гайката като хващам един ключ на менгемето.
Като махнете гайката, под нея има шайба, втуилка, още една шайба. После идва пружината. Запомнете какво е положението и за да не я поставите обратно !
При 850 има пробка в долната част на кола от където лесно се точи маслото, но и при 900 се получава лесно, просто го изсипвате.
Моторът ми е на 6 години и 50 000 километра, и какъв цвят масло излезе от вътре...
По книга дават смяна на 20 000км. но явно момъкът преди мен е пропуснал. Наложи се няколко пъти да сипвам масло вътре и да движа кола  ;D докато започне да тече прозрачна течност когато го изливам...
Title: Re: Подмяна масло на предницата.
Post by: Веселин Куршумов (Ротко) on May 21, 2018, 22:22
Накрая оставих коловете хубаво да се оттекат и налях новото масло.
Интересен момент тук е, че 900 след 2004 побират повече маслов предницата...  8)
Тук си задавам въпроса какви други разлики има в предното окачване?
разликата е почти 40мл на кол !!!
Следва сглобяване по обратният ред и връщане крилете на мотора.
Така и не го подкарах , но като се знам, едва ли щях да открия разлика  ;D ;D ;D
Истината е обаче че това е една важна процедура която съветвам всеки от вас да извърши.
Ако имате доверен майстор под ръка, можете да си пиете биричката докато го гледате как работи по моторът ви 8)
Title: Re: Подмяна масло на предницата.
Post by: Vlaad on May 22, 2018, 08:13
Идният уикенд ме чака тая процедура + смяна на семеринги и прахоуловители.
Отделно ще сменя свещи, въздушен филтър, антифрийз, спирачна течност.

Title: Re: Подмяна масло на предницата.
Post by: apollo11 on May 22, 2018, 09:27
Промивката първо с водоструйка и обезмаслител..после оцеждане,масло за промивка на водата(ако е останало нещо), припомпване на кола за да влезе хубаво маслото;оцеждане с припомпване на кола и тогава новото масло..
Определено обаче на следващата смяна ще сложа 12w, а не 10
Title: Re: Подмяна масло на предницата.
Post by: Kris_inc on May 22, 2018, 10:00
Докато си със сток пружините, няма да има голяма разлика, дори да променяш вискозитета.
Title: Re: Подмяна масло на предницата.
Post by: Judas_Priest on May 22, 2018, 10:36
За мен НЕ смяната на масло води до разтичане на предницата.
Почи всеки сменя маслото като се разтече предницата. Но защо предницата се разтича - защото свършват семерингите? Ами не точно. Получава се износване във втулките. Малко или голямо, но това променя воденето на кола спрямо ботуша а от там променя и работата на семеринга. Що се получава износване на втулките. Те уж работят на закрито и то в маслена баня. Ами да ама маслото ставее излизат и по малко стружии (фини разбира се) от пружините, влиза влага по малко или фини прахоляци, времето минава и маслото вече не е масло!
Та наистина смяната на маслото в предницата е чудесна профилактика ако човек на иска да си сменя втулките и семерингите по предницата.
Ротен - относно разликата в маслото - може да се дължи на остатъчно масло по работните стени на предницата. Затова в ръководствата обикновено дават количество масло или ниво на маслото, което обикновено се мери без пружината при напълно сгънат кол. Защото ако някой си е измил с водоструйка и обезмаслител предницата или само е източил старото масло ще има разлика. Това е съвсем нормално.
Абе Весо...КАК НЯМА ДА СЕ КАЧИШ ДА ТЕСТВАШ КАКВО СИ НАПРАВИЛ СЛЕД ОТДЕЛЕНОТО ВРЕМЕ ЗА ПРОФИЛАКТИКАТА?!  :)
 ...явно скоро плануваш каране на, което ще го направиш  :)
Title: Re: Подмяна масло на предницата.
Post by: Николай 'Goose' Иванов on May 22, 2018, 11:06
Само да вметна нещо технологично - горните гайки на коловете се разхлабват след като сте отпуснали горния тройник (защото ги стяга странично), но преди да сте охлабили долния :-) Така после няма да рискувате да стягате самите колове с менгеме, за да ги развиете.
Title: Re: Подмяна масло на предницата.
Post by: georgidobrich on May 22, 2018, 11:15
Само да вметна нещо технологично - горните гайки на коловете се разхлабват след като сте отпуснали горния тройник (защото ги стяга странично), но преди да сте охлабили долния :-) Така после няма да рискувате да стягате самите колове с менгеме, за да ги развиете.

Готин съвет!
Title: Re: Подмяна масло на предницата.
Post by: apollo11 on May 22, 2018, 11:25
Аз З до тая истина стигнах още с първия опит на стария мотор  ;D
П.с.
Тия с приближени са идеални..ако са само зА олио,дори няма нужда да демонтират коловете

P.s.
Някой правил ли е проба с масло,различно от 10w..?
Title: Re: Подмяна масло на предницата.
Post by: georgidobrich on December 19, 2018, 10:52
Тоя викенд направихме с Apollo тая профилактика при мен.

Готин трик, който ползвахме при подмяната при Apollo е комбинацията от централна стойка и 10л вода в топ касата - така не се налага използването на никакви стойки за да седи мотора подпрян
(https://scontent-sof1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/42842976_739405403074553_6202921025923973120_n.jpg?_nc_cat=110&_nc_ht=scontent-sof1-1.xx&oh=fd8f2e9583a6dbbe4829fcbef558add5&oe=5CA34E32)

Аз използвах едни трикраки стойки
https://scontent-sof1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/48361768_311905516088007_457708995377889280_n.jpg?_nc_cat=104&_nc_ht=scontent-sof1-1.xx&oh=d0c44fd944bf20213ea2049a4ca30499&oe=5CA5B3EA

Оказа се че след смъкване на гумата ( и може би коловете) моторът също седи изправен, без да бъде подпиран...
Става дума за 900-ка

Това го давам като съвет и идея за пестене на пари  и време :)
Title: Re: Подмяна масло на предницата.
Post by: BADANCHO on January 02, 2019, 11:23
И на мен ми е време да сменям маслото на коловете и за това се зарових в  ръководството за обслужване и тъй като имам и двете 2002- 2004 и това от 2007 за да бъдем точни в цифри разликите в коловете са три . Първото което прави впечатление е дължината на пружината която за по старите 900-ки е 314 мм , а за тези след 2007 г. е 350 мм което си е разлика от 36 мм .Другите две разлики са  количеството масло за един кол и нивото за наливане като за  2002-2004г  е 507 мл. масло и празното пространство което трябва да остане в горната част на кола е 133 мм  ,а след 2007 маслото е 545 мл. и 127 мм разстояние в горната част на кола . Надявам се да съм бил полезен  :D
Качвам и снимки.
Title: Re: Подмяна масло на предницата.
Post by: apollo11 on January 03, 2019, 00:15
Аа,тоя филм го ядох с нивата,щото първо незНаех че имат разлика.. във всичко!
Определено препоръчвам нивото на маслото да е 123-125мм(за след 2005) - много добре втвърдява в края на хода на кола и не потъва толкова предницата;
Друг плюс ече не се усеща разлика от нормалното ниво при нормално каране!
Лично за мен, играта с нивото ми спести смяната на пружините(все още са в норма н дължина)
Title: Re: Подмяна масло на предницата.
Post by: Yavor S.S. on September 27, 2023, 12:50
Колеги здравейте,

Не знаех коя тема да използвам, затова си избрах тази.
Подменям маслото в коловете. Смених както семерингите и прахоуловителите, така и 4-те направляващи втулки.
Според мануала 515мл. на кол трябва да сипя, като при напълно прибрано състояние без пружина вътре нивото на маслото трябва да е 130мм. от горната част на телескопа.
След като сипах 10х50мл + 15мл (мерих със спринцовка 60сс) и при двата кола се напълни с около 2-3 сантиметра повече.
Раздвижих малко от крайно горно до крайно долно положение с цел да изкарам въздушни балони ако има някъде, като резултат имаше, но минимален. Та в крайна сметка с изсмуквани и пълнене докарах нивото е на двата до 130мм, но въпроса ми е - някой от Вас имал ли е този проблем и на кое според вас е по-правилно да се доверя. Аз мисля, че по-добрия вариант е да се доверя на измерването с нивото, защото някой някога е сметнал обема, докато с количеството аз имам голяма възможност за грешка. Та дайте препоъки, да слагам ли още, как да процедирам?
Забравих, мотора е 4ТХ 1997.

Благодаря и поздрави! 
Title: Re: Подмяна масло на предницата.
Post by: Judas_Priest on September 27, 2023, 19:47
Разликата може да идва от две места:
- неоригинални пружини (прогресивни). Имат различен обем на стоманата.
- маслото много има да се джурка преди да отиде навсякъде.

Ако си разглобил и измил всичко и си с оригиналните пружини, бих ти препоръчал да си сложиш точният обем масло.
Важно е да е еднакво с двата кола.
Title: Re: Подмяна масло на предницата.
Post by: apollo11 on September 29, 2023, 20:00
Винаги гони нивото...обема е относителен!
Нивото се мери след като си помпал всеки кол поне 15-20 пъти и изчакаш да спрат да излизат мехури (въздух)
Нивото се мери най-лесно с 20-50куб. Спринцовка и шлаухче, което режеш за да получиш необходимите мм въздушен джоб
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal