YAMAHA TDM България
YAMAHA TDM БЪЛГАРИЯ => Технически въпроси => Topic started by: Vlaad on March 27, 2018, 11:06
-
Здравейте, търсих някаква подобна тема, но намерих само за това, как се сменят.
Та на въпроса.
Има ли смисъл, да слагам иридиеви свещи на 4ТХ или да си карам с обикновените?
Все пак разликата в цената е над 4 пъти, но въпроса ми е по- скоро, дали се подобрява осезаемо работата на двигатела, изгарянето и такива работи.
-
http://caralyze.bg/articles/iridievi-sveshti-za-i-protiv (http://caralyze.bg/articles/iridievi-sveshti-za-i-protiv)
Общо взето - основното предимство е до 5 пъти по-голям живот от нормалните и по-добра искра при влошени показатели (луфтове, налягане и т.н.). Дали обаче ще го караш този мотор 100К е една друга тема, животът на нормалните свеши е 20к километра :-)
Осезаемо едва ли ще усетиш разлика в работата.
-
http://caralyze.bg/articles/iridievi-sveshti-za-i-protiv (http://caralyze.bg/articles/iridievi-sveshti-za-i-protiv)
Общо взето - основното предимство е до 5 пъти по-голям живот от нормалните и по-добра искра при влошени показатели (луфтове, налягане и т.н.). Дали обаче ще го караш този мотор 100К е една друга тема, животът на нормалните свеши е 20к километра :-)
Осезаемо едва ли ще усетиш разлика в работата.
В моят случай, живота на обикновените вече надхвърля 40000км, за това си мисля, че е време за смяна и се чудя, дали има смисъл в иридиеви, но май по- скоро не :)
-
Аз съм на друго мнение. При първият модел на ТДМ, когато не съм палил моторът си дълго време и е студено, с обикновените свещи имах проблем. Не успеех ли да го запаля от раз, моторът се давеше, едната свещ не успяваше да запали и двигателят остава да работи на един цилиндър. После следва разглобяване, сушене и т.н.
След смяна на стандартните с иридиеви свещи, картинката рязко се променя. Няма значение кога ще го паля и колко е студено-успехът винаги е гарантиран. Дали имаше ефект върху работата и разхода на гориво не зная, но това че паля винаги ми стигаше да платя по-високата цена.
В ибей 2 свещи са около 32 лева.
-
http://caralyze.bg/articles/iridievi-sveshti-za-i-protiv (http://caralyze.bg/articles/iridievi-sveshti-za-i-protiv)
Общо взето - основното предимство е до 5 пъти по-голям живот от нормалните и по-добра искра при влошени показатели (луфтове, налягане и т.н.). Дали обаче ще го караш този мотор 100К е една друга тема, животът на нормалните свеши е 20к километра :-)
Осезаемо едва ли ще усетиш разлика в работата.
В моят случай, живота на обикновените вече надхвърля 40000км, за това си мисля, че е време за смяна и се чудя, дали има смисъл в иридиеви, но май по- скоро не :)
В твоя случай караш с тотално износени свещи, макар, че не го усещаш :-) Да, палят, но нито искрата им е като хората, нито изгарянето в цилиндъра. Няма нормален електрод, който да изкара толкова и да е в прилично състояние, със сигурност разхода на гориво ти е поне с литър на 100 нагоре :-)
-
В ибей 2 свещи са около 32 лева.
Без доставката от Мичиган :)
Тук ги намерих по 29 лв и няма да се занимавам с български пощи.
-
Знам че питаш за 4TX, но все пак
На моята 900ка сложих иридиеви. Преди това беше с други. Разлика във вървеж не видях, разхода ми е разкошен(преди не знам колко е бил, щото първото което смених бяха свещите) Не си спомням добре дали дадох 25лв за свещ или за двете :D
Мисля че сложих това https://www.ngk.com/product.aspx?zpid=9730 (беше отдавана и съм забравил) цената е не е много по-голяма от нормална свещ, но пък пестиш доста усилия от смяната (откачане на радиатор, чупене на пръсти и т.н.т)
-
За мен иридиевите свещи за винаги по-доброто решение:
- по добра работа на двигателя
- по-добро изгаряне, съответно повече мощност
- по-нисък разход на гориво (в моя случай преди време с 3VD-то разхода стана с 10% по-нисък).
Недостатък освен цената не се сещам. Някой ако може да даде такъв и да се аргументира ще е интересно?
Кое е много важно за иридиевите свещи - да са истински. За справка - първият комплект иридиеви свещи ги поръчах от wemoto.co.uk и разликата беше усезаема. Следващият път (след около 25-30000км ги смених, не ми се чакаше доставка от louis.de, и ги взех от ТехКо. Голяма грешка! Работеха по-зле от зацапаните и износени обикновени свещи.
-
Радо, основното предимство на иридиевите е живота :-) Работят до 100к+ километри, съвсем излишно си ги сменил на 25к, на толкова се сменят нормалните :)
Недостатък е цената, но само ако караш малко, нормално на 4-5 комплекта нормални свещи сменяш едни иридиеви.
-
Смених ги защото спрях да усещам ефекта, който усещах когато бяха нови.
При автомобилите карат по 100к км., при моторите не съм сигурен дали ще изкарат толкова.
За мен предимството им беше 0,5-0,7л./100 км по малко гориво :)
-
Причината е била другаде, няма особена разлика между двигателите на мотор и кола, степента на сгъстяване е подобна, температурата на горене - също, напрежението на запалването - също :-)
-
винаги IRIDIUM е за предпочитане.
-
И аз съм за Иридиума след като закупих ТДМ тази есен реших да си му сменя всички консумативи в това число и свещите защото не знаех кои и кога са сменяни и при свалянето на старите видях и че те са Иридиеви.
-
Причината е била другаде, няма особена разлика между двигателите на мотор и кола, степента на сгъстяване е подобна, температурата на горене - също, напрежението на запалването - също :-)
Причината може да е в отлагания при изгаряне на масло при нашите Толкова Драги Маслогорачки (както казват в Русия) :), но причината може и да е в оборотния диапазон.
Като карам на дълги разстояния с колата оборотомера показва 3000-3500. Като карах с ТДМ-а показва 4500-5500. Тъй като и двата двигателя са 4-ри такотови това са около 50% повече взривявания в минута. А от там извода е ясен.
-
Някой да е купувал скоро , от къде и на каква цена ?
Благодаря :)
-
https://www.autopower.bg/запалителна-свещ-denso-yamaha-tdm-900-rn11-ix24b-g39603c36-i12777427.html
-
Основата на двигатели, които ползваме е направена преди повече от 115 години. От тогава насам са се оптимизирали много неща. Неща свързани с надеждността на механизмите, с оптимизиране на теглото, с подобряване на процена на горене чрез навлизане на делкото, навлизане на свещта и инжекцията.
За мен по-скоро стои въпроса какви недостатъци има иридиевата свещ? Защото предимствата за доста.
-
Мисля да си поръчам иридиеви свещи така че ако някой друг има желание може да се включи.
Избрал съм си търговец от Ибей, цената за комплект от 2 свещи с доставката до БГ е 35 лв.
Ще изчакам известно време, така че ако искате да се присъедините към мен обадете се.
-
Здравейте,
Има ли смисъл от свещи с три катода вместо с един ?
Вярно ли е ,че това подобрява работата на ТДМ 900 в ниските обороти ?
-
Здравейте,
Има ли смисъл от свещи с три катода вместо с един ?
Вярно ли е ,че това подобрява работата на ТДМ 900 в ниските обороти ?
Разнопосочни са мненията по въпроса.
Едни казват, че няма смисъл никакъв, други, че просо имат по-дълъг живот, а трети, че мотора става като нов и харчи с 4,5 литра по-малко ;D ;D ;D
-
Здравейте,
Има ли смисъл от свещи с три катода вместо с един ?
Вярно ли е ,че това подобрява работата на ТДМ 900 в ниските обороти ?
Няма никакъв смисъл - има вреда !!
И то не защото са иридиеви, а защото са многополюсни. Това ще натовари вторичната намотка на трансформатора. А риска от това е през някой хубав ден да ти "избие" някоя или двете "бубини" и да влезеш във "филм"
Слагай иридиеви /и аз такива слагам и пак ще слагам/ но еднополюсни.
Само си провери въздушната хлабината преди да ги монтираш и коригирай при нужда.
Успех
-
Здравейте,
Има ли смисъл от свещи с три катода вместо с един ?
Вярно ли е ,че това подобрява работата на ТДМ 900 в ниските обороти ?
Няма никакъв смисъл - има вреда !!
И то не защото са иридиеви, а защото са многополюсни.
Защо ?
-
Плюса на иридиевите е по-добрата устойчост на износване...не случайно новите турбинирани коли са с такива;
За тдм-а единственото предимство е по-дългият сервизен интервал (принципно)
За мен , иридиевите свещи имат смисъл за хора дето карат много километри на пробег- така има време свещта да се сапомочисти; на къси разстояния и чести старт/стоп- по-студени и обикновени свещи ;)
Аз сега съм така
-
Няма никакъв смисъл - има вреда !!
И то не защото са иридиеви, а защото са многополюсни.
Защо ?
Отговорът се съдържа в следващите 2 изречения ... :)
Това ще натовари вторичната намотка на трансформатора. А риска от това е през някой хубав ден да ти "избие" някоя или двете "бубини" и да влезеш във "филм"
-
Тройна искра "яде" повече ток и затова ще се натовари вторичната намотка ?
А някой заигравал ли се е с отстоянието на електродите и има ли усещащи се резултати ?
Когато свалих старите си иридиеви свещи, след 50 000 км бяха с разстояние 1мм.
Сегашните обикновени свещи са на 0.8 мм
По книжка ги дават 0.8-0.9мм
-
Тройна искра "яде" повече ток и затова ще се натовари вторичната намотка ?
Грубо казано - точно така.
-
Грубо казано - нищо подобно. Токът винаги се движи по линията на най-малкото съпротивление, първия пробил електрод поема цялата енергия и останалите два остават в нищото. Токът си е същия, както и при еднополюсните.
Плюса на многополюсните е основно във времето за употреба, докато нормалните еднополюсни имат живот около 20 000 километра, триполюсните имат около 50. Това основно се дължи на факта, че електродите се износват относително равномерно - най-износения просто не поема повече ток, докато и останалите не се износят колкото него.
-
100 процента ЗА иридиевите свещи!
Ако говорим за 850 ( опитът ми идва от 3vd ) мотоциклетът винаги пали! Със стандартни свещи при ниски температури след престой от седмица примерно, шанса да не запали единия цилиндър и после да си създадете главоболия е налице. С иридиевите свещи това остава само ло спомен.
Относно 900 ката, дори ефекта да е само в по-дългия период на експлоатация ( двойно по-дълъг ) си струва при положение че е такава кушия смяната ( разкачаш радиатори, точиш антифриз )
Доволен съм и за мен темата отдавна е затворена... ;)
-
Ротен...не е само до интервала за смяната, но и цената...
П.с.
Антифриза не се точи ;)
-
Цената даже няма да я коментирам.
Относно антифриза не се точи не знам как се полуава, но така или иначе антифриз също се сменя така чче винаги ги съчетавам двете неща.
-
Грубо казано - нищо подобно. Токът винаги се движи по линията на най-малкото съпротивление, първия пробил електрод поема цялата енергия и останалите два остават в нищото. Токът си е същия, както и при еднополюсните.
Плюса на многополюсните е основно във времето за употреба, докато нормалните еднополюсни имат живот около 20 000 километра, триполюсните имат около 50. Това основно се дължи на факта, че електродите се износват относително равномерно - най-износения просто не поема повече ток, докато и останалите не се износят колкото него.
Не съм съгласен!!
1. Съгласно вторият закон на Кирхов Алгебричната сума на напреженията в затворен контур от електрическа верига е равна на алгебричната сума на електродвижещите напрежения в същия контур.
2. Всички иридиеви искрови запалителни свещи без значение от броя аноди и катоди имат среден живот 50 000 км. и повече /поне на Ен-Же-Ка/ а "нормалните" имат работа до 10 000 км.
3. Например за съпротивлението на една "три-полюсна" свещ имаме: Rsum = R1 + R2 + R3 /Закона на Ом предполагам го знаеш/
4. Това което се вижда, по време на проверка за работа на запалителната система с извадена свещ няма нищо общо със нейната работа в средата на работно тяло!
5. Удълженият живот на гореупоменатите искрови запалителни свещи се дължи на свойствата на иридия, а не на несъществуващото "прескачане"
-
Само дето въздушната междина между електродите не е затворена верига :)
п.с. При нормалните свещи се износва централния електрод, който обикновено е на базата на графит. При иридиевите свещи централния електрод е от иридий точно, за да е по-износоустойчив от метала, с който са направени страничните електроди.
-
Туй за износването го знаем. Анода много отдавна не се прави от графитни композитни. Туй по средата /иридиевото/ е анод, а "електродите" в същност е/са катод.
Искрата затваря веригата друже. Системата е високоволтова.
-
Продължаваш да не разбираш разликата между съпротивление и искра. Искрата не възниква едновременно по всички електроди, винаги един е първи. От там нататък потенциалът пада и втори пробив е невъзможен, токът се движи по линията на най-малкото съпротивление. Всъщност има много лесен начин да разбереш, че грешиш :) Вържи един осцилоскоп с токова бобина на кабела на свещта и замери тока с двата вида свещи :) Ще се изненадаш от резултата. А, да, аз съм го правил преди доста години.
-
Не ми се спори. Ако искаш си купи и 20 полюсни свещи, мен не ме засяга. Парите са си твои и ти решаваш как да си ги похарчиш ... Аз отказвам да правя експерименти с прогнозируем краен резултат, още повече за собствена сметка. Пожелавам ти много безаварийни километри.
-
Просто си коментираме и леко си спорим. ;) То е ясно че всеки ще прави каквото намери за добре 8)
В този ред на мисли, аз смятам без да съм наясно с материята, че много полюсните свещи са просто опит на някой производител да ми вземе парите ::)
Аз и друго ще кажа в този контекст. Най-важното за всеки един ТДМ е собственикът му да е доволен от това как се движи неговата машина и ако по някаква причина смени нещо, да вижда подобрение от промяната.
Тук мога да допълня за всички които се чудят с какви свещи да карат ТДМите си.
Момччета, купете си иридиеви свещи и забравете за тях през следващите 40000 км.