YAMAHA TDM БЪЛГАРИЯ > Технически въпроси

Подмяна масло на предницата.

<< < (3/3)

BADANCHO:
И на мен ми е време да сменям маслото на коловете и за това се зарових в  ръководството за обслужване и тъй като имам и двете 2002- 2004 и това от 2007 за да бъдем точни в цифри разликите в коловете са три . Първото което прави впечатление е дължината на пружината която за по старите 900-ки е 314 мм , а за тези след 2007 г. е 350 мм което си е разлика от 36 мм .Другите две разлики са  количеството масло за един кол и нивото за наливане като за  2002-2004г  е 507 мл. масло и празното пространство което трябва да остане в горната част на кола е 133 мм  ,а след 2007 маслото е 545 мл. и 127 мм разстояние в горната част на кола . Надявам се да съм бил полезен  :D
Качвам и снимки.

apollo11:
Аа,тоя филм го ядох с нивата,щото първо незНаех че имат разлика.. във всичко!
Определено препоръчвам нивото на маслото да е 123-125мм(за след 2005) - много добре втвърдява в края на хода на кола и не потъва толкова предницата;
Друг плюс ече не се усеща разлика от нормалното ниво при нормално каране!
Лично за мен, играта с нивото ми спести смяната на пружините(все още са в норма н дължина)

Yavor S.S.:
Колеги здравейте,

Не знаех коя тема да използвам, затова си избрах тази.
Подменям маслото в коловете. Смених както семерингите и прахоуловителите, така и 4-те направляващи втулки.
Според мануала 515мл. на кол трябва да сипя, като при напълно прибрано състояние без пружина вътре нивото на маслото трябва да е 130мм. от горната част на телескопа.
След като сипах 10х50мл + 15мл (мерих със спринцовка 60сс) и при двата кола се напълни с около 2-3 сантиметра повече.
Раздвижих малко от крайно горно до крайно долно положение с цел да изкарам въздушни балони ако има някъде, като резултат имаше, но минимален. Та в крайна сметка с изсмуквани и пълнене докарах нивото е на двата до 130мм, но въпроса ми е - някой от Вас имал ли е този проблем и на кое според вас е по-правилно да се доверя. Аз мисля, че по-добрия вариант е да се доверя на измерването с нивото, защото някой някога е сметнал обема, докато с количеството аз имам голяма възможност за грешка. Та дайте препоъки, да слагам ли още, как да процедирам?
Забравих, мотора е 4ТХ 1997.

Благодаря и поздрави! 

Judas_Priest:
Разликата може да идва от две места:
- неоригинални пружини (прогресивни). Имат различен обем на стоманата.
- маслото много има да се джурка преди да отиде навсякъде.

Ако си разглобил и измил всичко и си с оригиналните пружини, бих ти препоръчал да си сложиш точният обем масло.
Важно е да е еднакво с двата кола.

apollo11:
Винаги гони нивото...обема е относителен!
Нивото се мери след като си помпал всеки кол поне 15-20 пъти и изчакаш да спрат да излизат мехури (въздух)
Нивото се мери най-лесно с 20-50куб. Спринцовка и шлаухче, което режеш за да получиш необходимите мм въздушен джоб

Navigation

[0] Message Index

[*] Previous page

Go to full version