YAMAHA TDM БЪЛГАРИЯ > Подобрения

Подмяна на оригиналния реле регулатор на ТДМ 900

(1/10) > >>

Веселин Куршумов (Ротко):
Накратко с прости думи за лаиците като мен.
Оригиналното реле работи на следния принцип. Когато акумолатора е зареден и консумацията е малка, то започва да грее като реотан и така излишния ток се освобождава от мотора ( разбирачите да не се смеят ) под формата на топлина.
Това натоварва алтернатора ( така наречената звезда ) и е една от причините той да си отива.
Грешката идва от производителите които са сложили по-силен алтернатор и по-лошо реле регулатор.
За да се удължи живота на звездата, може да се подмени реле регулатора с нов който работи по различен начин. Когато тока е излишен, то просто прекъсва веригата и алтернатора не произвежда ( не подава ) ток. Това води до по-ниска температура на работа, по-малко натоварване и по-дълъг живот.
Ето и идеята на цялата тема.
В Пловдив има едно момче което прави такива релета. Освен това той и пренавива изгорели алтернатори ( беше спрял да го прави ) Аз лично мисля да си поръчам такова реле. От Пловдив сме 3ма с такива помисли. Други желаещи?

Кънев:
Какви пари излиза това реле?
Има ли гаранция?
Да, на много от моторите принципа е тоя - работят със семистори "на късо"
Това е едно много смотано в техническо отношение решение, което не знам защо масово се практикува ...
И аз си тормозя главата с него, понеже "LED-вам" мотора, което ми сваля доста от консумацията ...

Николай 'Goose' Иванов:
95% от алтернаторите на този свят са такива - не само на моторите. Причините са много, но основната е, че са адски дуракоустойчиви спрямо електронните си конкуренти.
Те са си изчислени като хората за стандартните консуматори. В момента, в който почнем да мод-ваме (ЛЕД светлини,етц) - тогава ние го изкарваме от баланс.
И да, ако искаш модификации по големите консуматори - подмяната е задължителна.

Кънев:

--- Quote from: Николай 'Goose' Иванов on January 15, 2024, 18:07 ---И да, ако искаш модификации по големите консуматори - подмяната е задължителна.

--- End quote ---

Ами то това важи и за модификациите намаляващи общата консумация.
Но така или иначе класическата схема на мото алтернаторните регулатори има своите сериозни основания, като най- важното според мен е многократно намаляване на риск от презареждане на акумулаторната батерия.

Веселин Куршумов (Ротко):
Деси от Пловдив кара ТДМ 900 със стандартно осветление. Без каквито и да е излишни консуматори. Знам и за друг такъв мотор който също скапа звездата. Трудно може да се каже защо става. Според мен основния проблем при алтернатора е че работи при много висока температура и направо се изпича. Ако мотора се кара в градска среда а не за дълги пътувания става още по зле. Реле-регулатора който го щади, му дава време за почивка. Колкото и да е кратко то, това вероятно би удължило експлоатацията и живота на алтернатора.
На първо четене такова реле излиза около 150 лв. ( оригинално чисто ново от подобен тип е двойно и повече )
Не знам дали би имало ефект, но си мисля че може и да успеем да договорим по-добра цена ако дадем по-голяма поръчка.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version