ТДМ България държи новият рекорд за най-много Yamaha TDM на едно място.

Author Topic: TDM 850 4TX Генерация  (Read 1999 times)

Offline Yavor S.S.

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 57
TDM 850 4TX Генерация
« on: August 11, 2021, 11:31 »
Здравейте колеги,

Обмислям (това вероятно за зимния сезон де) да си коригирам малко генерацията на машинката. Стана мече от месец я имам, но поради разни причини се качих да я карам постоянно чак сега. Разглеждах варианти на доминатор, но мисля че ще ми дойде малко нагорнище да взема оригинална система и за това мисля други варианти. За звука - в ютубата скивах клипчета и звука е много добър на този мотор, когато се направи генерацията. Голяма обаче е и другата причина, поради която искам да преправям и тя е че докато бутам мотора, често се изгарям на лявото гърне. Това дава вариант за едно гърне от дясно, но личните ми виждания за този мотор са, че изглежда добре с две гърнета и за това едното от дясно отпада като вариант. Разглеждах доминатрските "малки" гърнета, както и някой реплики на "SC" и "Akrapovich" със същите размери, но ме съмнява че пак ще го има елемента с изгарянето. Та да си дойдем на думата. Почерпих малко вдъхновение от някои по нови мотори, които имат поставени гърнета под мотора. Потърсих и видях в нета някой друг "cafe racer" на базата на ТДМ бяха предприели подобно действие.
Като цяло идеите за изпълнението са следните. Единия вариант е да се махне черното "средно" гърне и на негово място да се поставят 1 или две гърнета "малки", като ще се поставят настрани (легнали) с идеята кривката, която повечето моторни гърнета имат, за да извеждат газовете назад, а не нагоре, същата тази кривка да ги извежда отстрани до гумата.
Другия вариант за сега трябва да се обсъди с момчетата, които ще правят модификацията, много умели тепърва се развиват, но с бясна скорост. Та тези същите момчета, правят както генерации, така и гърнета. Смисъл изработват сами гърнета. Нещото което се върти в главата ми е или да се отвори това черното гърне, за което споменах горе, да се изкорми, да се преправи вътре и да се изведат два отвора от самото него, като така хем ще си остане оригинално като визия, хем ще постигна желания резултат за звук. Или да им дам шанс да се развихрят като изработят нещо по място така че хем да изглежда добре хем да върши работа. Момчетата са добри, и ще измислят нещо добро. Другото, което ще ги карам е евентуално да видят дали ще могат да ми изработят нови кривки от нераждавейка.
Надявам се ако някой прочете до тук да е разбрал какво съм искал да кажа до момента. Въпросите които стоят пред мен, той всъщност въпроса май е само един, притеснява ме приближаването толкова много на гърнето до колекторите, дали би се отразило на вървежа на мотора и то по-скоро негативно. 80 кончета не са малко, но не са и тръвде много, за да ги скастрим. Притеснява ме, че при приближаване толкова до колекторите и слагането на така наречено спортно гърне, което до голяма степен ще е просто резонатор или ""права тръба", ако мога така да се изразя, би се отразило на налягането в изпускателните тръби, а както следва и на дебита. По принцип ми се върти в глъвата евентуално обединяване на тръбите след кривките в някакъв момент, вместо директно всяка тръба да е с гърне, с идеята да се запази до някаква степен налягането, но не знам дали това би помогнало въобще. Та бих помолил по-запознатите господа, хората с повече опит или знания да споделят мнение, да не стане вместо хубаво да направим лошо на мотора. Благодаря предварително.

П.С.
На тези снимки можете да видите нещо подобно на това което ще се прави. С нея искам по-скоро да ви илюстрирам идеята, както и позицията където ще се работи, като изпълнеието при тях не ми харесва и ние ще се постараем при нас изпълнението да е по-добро. И само да поясна, за да няма излишни коментари, след като се видят снимките, аз няма да правя "cafe racer", фокусираме се само в/у гърнето.

снимки
https://www.pinterest.co.uk/pin/315463148896818143/
https://www.pinterest.co.uk/pin/315463148896818147/

Offline Ради Райков

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1676
Re: TDM 850 4TX Генерация
« Reply #1 on: August 11, 2021, 13:07 »
Изгарянето идва от това, че си по къси гащи най-вероятно  ;D ;D ;D ;D ;D
Извън майтапа, каквото и както да го правиш в последствие ще трябва настройка на карбураторите заради отварянето на генерацията.
А защо просто не сложиш едни по къси гърнета с удължаване на тръбите и евентуалното им прибиране по на вътре малко?

Offline georgidobrich

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 656
  • TDM 900 2006
Re: TDM 850 4TX Генерация
« Reply #2 on: August 11, 2021, 13:25 »
Изгарянето идва от това, че си по къси гащи най-вероятно  ;D ;D ;D ;D ;D
Извън майтапа, каквото и както да го правиш в последствие ще трябва настройка на карбураторите заради отварянето на генерацията.
А защо просто не сложиш едни по къси гърнета с удължаване на тръбите и евентуалното им прибиране по на вътре малко?
Може и да е по-нисък - тогава е възможно да се изправяш първо на степенките и тогава да слизаш от мотора - така няма да се изгаряш ако ще и по прашки да караш ;)
TDM 900 2006

Offline Yavor S.S.

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 57
Re: TDM 850 4TX Генерация
« Reply #3 on: August 11, 2021, 13:52 »
Проблема с изгарянето е основно по време на бутане, а колкото до късите гащи, няма лъжа няма измама с такива карам :D До работа или извън града обувам дългите, но на плаж или да се видя с приятели докато още е топло карам с къси. Варианта с две къси гърнета, по изнесени назад и по прибрани към мотора, не е за изхвърляне и със сигурност ще се обсъди с майсторите. Мисля че настройка на карбураторите ще има, каквато и генерация да сложа реално, а и така или иначе те не са пипани, а ми се иска и те да се почистят и синхронизират, преди другия сезон тоест на зима. Така че двете неща ще станат тогава. Въпроса е възможно ли е толкова негативно да повлияе генерацията на мотора, или по точно това което искам да направя, че едва ли не да не може да се коригира напълно от карбураторите, или по какъвто и да било начин?  :-\ :-\ :-\

Offline Ради Райков

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1676
Re: TDM 850 4TX Генерация
« Reply #4 on: August 11, 2021, 13:55 »
Въпроса е възможно ли е толкова негативно да повлияе генерацията на мотора, или по точно това което искам да направя, че едва ли не да не може да се коригира напълно от карбураторите, или по какъвто и да било начин?  :-\ :-\ :-\
Не би трябвало.

Offline Judas_Priest

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 293
Re: TDM 850 4TX Генерация
« Reply #5 on: August 12, 2021, 11:27 »
Само да питам - като настройвате карбове след корекция на изпускателна система, ползвате ли газ анализатор?
Т.е. как се получава обратна информация за резултата от настройката.

Offline Yavor S.S.

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 57
Re: TDM 850 4TX Генерация
« Reply #6 on: August 13, 2021, 09:01 »
За съжаление аз не мога да отговоря на този въпрос, а нямам и машинка за синхронизиране, за това като му дойде времето, ще търся мнение от вас за майстори. Във Варна живея и София ще ми дойде далеч, за това ще питам за човек с достатъчно техника и знания, да ги направи нещата. Така или иначе ми нагорява и повечко сякаш за 110км. в града заредих 8л. () от горе до горе, но още ми е нов и тук там давам газ въпреки може да се каже че 70% и повече от карането е спокойно... Та от даването на газ може да е...

Offline georgidobrich

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 656
  • TDM 900 2006
Re: TDM 850 4TX Генерация
« Reply #7 on: August 13, 2021, 13:46 »
Настройката на карбураторите и тяхното синхронизиране са различни неща
TDM 900 2006

Offline Yavor S.S.

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 57
Re: TDM 850 4TX Генерация
« Reply #8 on: August 13, 2021, 13:52 »
Така е, но мисля че ще имам нужда и от двете :D

Offline Yavor S.S.

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 57
Re: TDM 850 4TX Генерация
« Reply #9 on: August 17, 2021, 10:29 »
Колеги, така и така сме подхванали темата  :D кривките от 900 да не би да стават и на 850?  ???

Offline Ради Райков

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1676
Re: TDM 850 4TX Генерация
« Reply #10 on: August 17, 2021, 13:59 »
Колеги, така и така сме подхванали темата  :D кривките от 900 да не би да стават и на 850?  ???
Ха, тук ще трябва конец за проверка  ;D ;D ;D

Offline apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 976
Re: TDM 850 4TX Генерация
« Reply #11 on: August 17, 2021, 22:11 »
Те ще станат,ама захвата дал ше съанеееее...че рамките са различни

Offline Yavor S.S.

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 57
Re: TDM 850 4TX Генерация
« Reply #12 on: August 18, 2021, 11:13 »
Може би ще трябва с някой колега от Варна да ги сложим един до друг да видим какви са разликите... ако има някой мераклия да даде инфо да се срещнем. То като цяло ако има мераклии може една малка среща да си направим, да полафим. Но това е за друга тема :D

Offline apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 976
Re: TDM 850 4TX Генерация
« Reply #13 on: August 19, 2021, 16:22 »
Има поне 5 тдм-а във Варна -
2 са на семейство, 1 е на моряк и още 2 случайни, дето не ги познавам...

Offline Yavor S.S.

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 57
Re: TDM 850 4TX Генерация
« Reply #14 on: August 20, 2021, 11:21 »
Чудесно, може и повече да са, само трябва да си издирим контакти, или да се засечем по пътя...

 

SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal