ТДМ България държи новият рекорд за най-много Yamaha TDM на едно място.

Author Topic: Карбураторите ни BDSR38/2 (BDST38/2) - функция на "пилотен винт"  (Read 14589 times)

Offline rednikmarto

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 111
  • 0884 840 531
Здравейте,

Все пак да питам - как влияе пилотния винт на сместа (ниски обороти и празен ход) ? Като се "завива" винта сместа става по-нещо си, бедна или богата ?

Тук един агент е извадил малко информация точно за Mikuni BDSTxx - вижте текста "Slow system". Но за пълни тюфлеци като мен (електротехници) не става ясно точно това което питам. Не го пише в прав текст.

http://www.super-tenere.net/forum/knowledge-base-and-library/38471-carb-overhaul-pictures,-videos-and-information?start=20#53328

Имах наблюдение в тъмното, на празен ход - едната ми кривка (на първи цилиндър) почервенява, а другата не. Отново проверявах нивата на поплавковите камери - правилни са.. около 5мм под горния ръб на белега (BDSR38/2). Пилотните винтове са на фабричните 2 оборота развито положение.


фен на Yamaha TDM 850 / 900

Offline apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 978
за да ти нагряваизпускателната тръба, сместа е богата - провери иглите ;)
п.с.
най-добре иди в сервиз да ти настроят карбовете..иначе пиши на skywlak  да се разберете за удобно време и място за контролно закачане с неговите вакуум метри (е, теса при мен, но ще ги пратя де )

Offline rednikmarto

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 111
  • 0884 840 531
Ей тоя "Yamaha" факт едва ли ще го раберем какво го е причинило.

.. през 1996 година освен първите 4TX се появява и YZF1000R, и познайте дали карбураторите на последните 4TX (1999-2001) са същите като на YZF1000R от 1996г. (изключваме точните номера на жигльори и игли) ?

...въпроса е риторичен (отговора е "Да").

А това което няма да разберем е защо Yamaha са монтирали BDST38 на 4ТХ (1996-1998) след като доказано са разполагали със BDSR38 в същия момент ?

инфо:
http://www.exup1000.co.uk/tech/yzf1000r/96yzfspec.htm
и
http://www.exup1000.co.uk/tech/yzf1000r/

......
......

Редакция: Добавям една картинка която я няма в нашите ръководства за 4TX (1999-2001) но пък в това на YZF1000R я има и ни върши работа. Намира се в раздел 6 стр. 1 на ръководството на "Thunderace". За който иска да знае къде му е белега за ниво на бензина в поплавковата камера. Там където сочи стрелката има едно триъгълниче на стената на карбуратора, а при нас нивото трябва да е в границите 4.4 - 5.4 mm.



« Last Edit: January 17, 2017, 00:55 by rednikmarto »
фен на Yamaha TDM 850 / 900

Offline rednikmarto

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 111
  • 0884 840 531
Позволете да си отговоря сам.  :)

..Все пак да питам - как влияе пилотния винт на сместа (ниски обороти и празен ход) ? Като се "завива" винта сместа става по-нещо си, бедна или богата ?...

И доколкото разбрах от прочетеното - нашите пилотни винтове регулират само количествено една част от обогатената гориво-въздушна смес за празен ход и ниски обороти.  Другата част от тази готова богата смес се подава през отвор директно в изхода на карбуратора (под дросел клапата).
А цялата смес е приготвена от въздух през пилотния въздушен жигльор и гориво от пилотния горивен жигльор.
С "завиването" на пилотния винт количеството всмуквана смес намалява, съответно обеднява изгаряната смес.
С "отвиването" на пилотния винт количеството всмуквана смес нараства, съответно обогатява изгаряната смес.
 
фен на Yamaha TDM 850 / 900

Offline Ради Райков

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1680
Демек регулираш оборотите на празен ход или се бъркам?

Offline rednikmarto

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 111
  • 0884 840 531
Демек регулираш оборотите на празен ход или се бъркам?

Разрових се по темата защото след почистването на моите карбове, настройка на нивата, синхронизация и фабричните 2 оборота отвиване на пилотните винтове имам кофти резултат от единия цилиндър/карбуратор. Прави ми кривката зачервена - вижда се в пълна тъмнина само. По-знаещи казват че това е бедна смес.

И тоя пилотен винт е единствения регулатор който може да осигури/развали правилния състав на гориво-въздушната смес на празен ход и ниски обороти. Влияе и на оборотите разбира се. А оборотите реално се нагласяват със техния си винт едва след като се нацели правилно изгаряне.

А ръководствата не казваха точно как действа той (пилотния винт). Затова се разрових, открих ръководството на Suzuki RF900 който е със много подобен карбуратор (BDST38 - като на ранните 4TX), както и на YZF1000RJ Thunderace и там имаше доволно информация, особено в ръководството на RF900.
фен на Yamaha TDM 850 / 900

Offline rednikmarto

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 111
  • 0884 840 531
Днес се уверих в две неща свързани с карбураторите ни.

1) За цялостен преглед/профилактика трябва да се разделят двата карбуратора, или поне по някакъв много техничен начин да се свали капачката и самата мембрана за прекъсване на въздуха към пилотния горивен жигльор на втория карбуратор (десния). На левия това е лесно.

2) Въпреки че носих моите карбуратори на известен майстор, едно от пропуснатите неща е прегледа точно на тези мембрани (air cut-off valve). Пък че си платих без пазарлъци, оставяме на страна. В момента в който лятото бях при майстора за карбуратори, още не подозирах за системата от точка 1. Иначе щеше да мине другояче тая процедура.

Една дреболия ми направи впечатление тази вечер, като разглобих лявата (Карб.1 - Цил.1) "air cut-off valve".
Капака се държи на два винта, а единия беше почти напълно хлабав.
Предполагам това е и някакъв шанс за обяснение за бедната смес в кривката на Цил.1 (Карб.1).

Тази система според информация в интернет отговаря за 2 неща. (а) обогатява сместа при висок вакуум (затворена газ при движение и обороти) за да не "пука" в изход. колектор, и (б) влияе и на изгарянето при празен ход.

инфо (EN): http://ezinearticles.com/?How-to-Improve-Your-Motorcycles-Start-and-Warm-Up,-Idling-and-Acceleration&id=4511678
« Last Edit: January 25, 2017, 22:45 by rednikmarto »
фен на Yamaha TDM 850 / 900

Offline rednikmarto

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 111
  • 0884 840 531
Ето едва сега почистих карбураторите след като ги "разделих". Този по-долу е левия, на Цил.1;

По-долу, така изглежда пилотния му винт;

И последната трета снимка - сравнение м/у пилотните винтове на левия (на 1-ви Цил.) и десния (на 2-ри Цил.) карбуратори.
Както ще забележите на левия му липсват две неща. Липсват шайба и о-пръстен.  :o
Кофти, защото официално не знам може ли да се купят само те. Комплекта пилотен винт с пружинка, шайба и о-пръстен е ~75-80 лв.

фен на Yamaha TDM 850 / 900

Offline apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 978
Намираш близкия магазин за хидравлика и пневматика,  взрмаш си бронзова гайка и О-прьстенче, маслоустойчиво ..
Може и само с шайбичка и О-прьстенче да пробваш

Offline rednikmarto

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 111
  • 0884 840 531
При вас тая "пъпка" къде се намира ?

Както виждате при мен, се е вкопала в охлюва от някакъв зор дето е приложен.
За съжаление тоя охлюв не се купува като нов изобщо, само от друг карбуратор, или ремонт на съществуващия.
фен на Yamaha TDM 850 / 900

Offline rednikmarto

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 111
  • 0884 840 531
Както по-горе писах - мислех че съм без едната шайба + О-пръстен на пилотния винт в левия карбуратор.
Е намерих си ги за мой късмет, паднали са като съм изваждал пилотния винт.
Сменях О-пръстени за тях и на щуцерите на смукачите.
Критерия ми беше да бъдат от NBR или още по-добро ако има.
Сега съм сложил D2.6xW1.2mm на пилотните винтове но още не съм ги тествал.
Другия О-пръстен който може би е голям е D3.0xW1.5mm.
О-пръстените на смукачите ги избрах на "око", старите са напукани и трайно премазани.
Вж. първата картинка.

Още новини за опората на синхронизиращия винт.
Тоя "охлюв" трудно ще излезе от вала заради адския щифт който го фиксира за вала на дросел клапата.
Ходих при познат стругар, направи ново упорче за синхронизиращия винт.
Вж. втората картинка

На третата картинка е следващото на което ще обърна внимание (както се казва в една песничка на едни момчета: "Новата ми цел, е стария CL").

за нерегистрираните (или не-влезлите в форума) картинките са тези:
dsc41.JPG
dsc42.JPG
dsc43.JPG
« Last Edit: February 04, 2017, 22:03 by rednikmarto »
фен на Yamaha TDM 850 / 900

Offline rednikmarto

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 111
  • 0884 840 531
Mikuni TDMR40-B11 (с кит принадлежности за адаптация към Yamaha TDM 850) е нов карбуратор който става за моторите ни.
Официална цена 1120 Евро, вкл. ДДС и 15 Евро транспорт в самата Германия.

за нерегистрираните ( или не-влезлите  в форума ) картинката е тази:

TDMR40-B11.jpg
« Last Edit: February 06, 2017, 18:24 by rednikmarto »
фен на Yamaha TDM 850 / 900

Offline apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 978
 :-\
то това 2ри тдм,ве!!!

Offline rednikmarto

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 111
  • 0884 840 531
:-\
то това 2ри тдм,ве!!!

затова написах "очи пълни, ръце празни" - защото хората като мен (с моите приходи) ще го гледаме тоя карбуратор само на картинка. В youtube даже има един такъв качен на 4ТХ от по-ранните (1996-1998) дето е бил с BDST38. Чува се като върне газта как потракват шибърите.. нали е "flatslide".



фен на Yamaha TDM 850 / 900

Offline rednikmarto

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 111
  • 0884 840 531
Намерих 2 ръководства за карбуратора BDSR36 - най-сходния възможен с нашия BDSR38 (1999-2001). Едното на немски, едното на английски но с по-ниска резолюция. От тях сглобих 1 смесен файл, с английски текст и немските картинки. Източника на информацията е сервизното ръководство на Suzuki VL1500 Intruder (1998-2001) който се оказва роднина на TDM850 по карбуратор.




BDSR36.doc
фен на Yamaha TDM 850 / 900

 

SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal