YAMAHA TDM БЪЛГАРИЯ > Технически въпроси

ЧЗВ (често задавани въпроси) ТДМ и МАСЛОТО - проверка, с�

(1/13) > >>

Павката:
Както всички ние знаем ТДМчетата ни обичат масалцето, и са малко щастливците като Вальо, на заварка да му гори по 100-200г на 1000км. Та какво трябва да знаем:

1. Какво масло да сипваме? ми масло предназначено за мотори :-) за скромните 5 години с ТДМ, от личен опит и разговори разбрах едно - тдм може да се движи със всякакво масло!!! Аз лично съм го карал и масло за лека кола от лукойл - върви :-)  а иначе сме пробвали различни марки и модели, ами аз не виждам голяма разлика, но някой се вслушват в двигателя. Та всеки сам за себе си трябва да избере с какво да си кара (не използвайте последната дума в Сърбия, ако не се лъжа, ротния да ви обясни). Но за да сме полезни все пак, ето препоръчителни от Ямаха и от мен параметри: ВиСКОЗиТЕТ - 10W40
Това е, просто пробвайте няколко различни марки и си харесайте.

2. Как да си проверя маслото? тва е доста сложен процес при ТДМ. няма да ви какзвам колко път съм проверявал, просто и двете ми 850ки харчеха здаво.

Така започваме с 3VD 1991-1995г. Модела е със сух картер, ако не говори нищо, търсете в гуглето, по менюал мотора трябвабда се запали, да поработи малко, следкото да се изгаси и да се изчака 4-5мин.  Под седалката има пръчка Отвива се, избърсва се добре и се слага обратно без да се завива. На пръчката има резки, мин и макс. Старайте се, нивото да е по-близо до макс.

Модел 850 4ТХ 1996-2001. Това е най-тъпата система за проверка на масло. Радвам се, че на 900ките върнаха пръчките. Та началото е същото е сщото като при 3VDто, палиш,загрява, гасиш, чакаш 5мин и...почваш да псуваш :-) има прозорче,кото умниците са скрили пор резервоара, от дясно, противоположно на пачия крак.доста неудобно имайки предвид, че трябва да се изправи мотора. и ве запасете с фенерче. На самото прозорче има две резки, мин. и макс. Редовно ми се случваше да го препълня, след неправилно мерене.

ТДМ 900 2002-2012г. - Няма какво да говоря за този модел. Ще забравите какво значи "проверка на масло". Проверявате маслото когато со сменяте и това е. Прави се по същия начин като на 3VDто, разликата е в мястото на пръчката, под резервоара от дясно.

3. Смяна на масло. При всички модели е еднакво. Отвива се болта под двигателя, на картера. Отвива се болта на масления резервоар, намира се близо до масления филтър. Отвова се и капачето на масления филтър. Внимавайте да не изпадне една втулка, която служи за уплътнение. Като изтече маслото, по обратния ред. Сипвайки масло следете за нивото разликата когато сменяте и филтъра е 100-150г. На 850ките е 4.2л, а на 900ките 4л.

П.С. искаше ми се да кача и снимки нагледно, но нямам в таблета. Мож да ги видите в упътването.

Fresh:
Привет,

.искам да разширя темата за маслото с инфо за т.н. масло за предница или масло за колове или масло за амортесьорите .... Четох някъде че някой дори слагат масло за автоматични скоростни кутии или пък пълнят догоре за да им се втвърди предница и купища подобни щуротии.....

Това масло се намира под името "Fork Oli". На пазара има множество производители като Кастрол, Репсол, Шел, Мотул, .... и разбира се Yamalube. Различават се по вискозитета (маи) - от 2.5 W до 30 W.

На нашия пазар Yamalube такова в ввв.ямахабокс.ком - 10,5 лв за 500 ml 10W., а в мотодинамикс е 10.88 лв пак за половинка. Трябва да се зна е че това е полусинтетично масло.

Остава въпроса: " Колко ми трябва? " - попитайте Мануел!  или с други думи - отваряте сървис мануала за модела и намитрате. Ето как изглеждат нещата за ТДМ900 2003 (виж в таблицата по долу):



Как се сменя?
Оказа се че изобщо не е сложно. На мен ми предстой, мисля сам да го правя - ще пиша  за подробности когато мина през това. А иначе - ето как изглеждат нещата е мрежата: http://www.youtube.com/watch?v=vrmYJgcGX30

.и сега задавам въпрос към професионалистите: маслото може да се смени без да се налага свалянето на семерингите. При положение че не текат - има ли смисъл да ги пипам?
Обикновенно се сменят с цел да се мине само с един ремонт - но при домашните майстори, труда е безплатен, а времето - приятно изкарано в човъркане.... т.е. мога да си разглабям мотора когато/колкото реша. Е, трябва ли да махам здрави семеринги и да слагам някакви (!) нови?

Веселин Куршумов (Ротко):
Аз вече няколко пъти сменяма маслото си сам и то без проблемно.
Не знам как е на 900ката, но на 3вдето имам пробка в основата на всеки кол и от там лесно източвам старото.
новото може да се налее пак от там със спринцовка, или да се развие тапата в горната част на кола и нормално да се налее от там.
макар да сменям масло на всеки 2 години, то винаги излиза мръсно.За това редовно жертвам малко масло и почиствам систрмата до колкото е възможно преди да сложа новото.

Николай 'Goose' Иванов:
Аз лично ги сменям без да се замисля, не ми се занимава следващите 2 години да сменям само тях, като се прави нещо - прави се накуп. Не някакви семеринги - трябват ти точно такива за предница на мотор, разликата с обикновения семеринг е посоката, в която работят. Обикновените работят на въртене, тези за предницата - на възвратно-постъпателно движение ... резултат - ако сложиш обикновени протичат след макс 100 км. :>
Да довърша темата -
3vd - 395cc 0W
4tx - 515cc 0W
Аз лично ползвам 0W PROPULS FOURCHE на Igol, доволен съм от техните масла.
п.с. Ротен, предпочитам да ги разглобя и да ги почистя хубаво отвътре, вместо само да ги промия с маслото.

Веселин Куршумов (Ротко):
Съгласен съм, но масло се сменя през година, а да сменяш и семеринги всеки път май не е много рентабилно

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version