ТДМ България държи новият рекорд за най-много Yamaha TDM на едно място.

Author Topic: Заигравка с вериги,пиньони,миньони..  (Read 3607 times)

Offline apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 976
Така..тая зима мисля да си купя комплект верига и пиньони ( засега и тия са си ок де), но ми е щукнало да се заиграя с предавателните числа..
Засега съм се спрял на 16х40 118 звена (фабрично е 16х42 118)
Резултатите по Гиър командир.ком са идеални за това което искам, НО..!
Въпросът е,някой правил ли е промени тук, в каква посока и доволен ли е?
П.с.
За 900-ка питам по принцип
« Last Edit: June 09, 2018, 10:41 by apollo11 »

Offline Ради Райков

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1676
Били споделил какво точно се променя при промяната размера на звеното и какво търсиш?

Offline apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 976
Не пипам звената, т.е. стъпката на веригата..опитвам се да си докарам по-оптимален вървежни - моята скорост на движение е 110-120,т.е. около 4000 Об...с новата конфигурация дето съм я замислил,не пипам веригата, а 120 ми е под 4000об..за времето в което го имам, забелязал съм че ако е в диапазона 3700-4000, мотора се движи добре , а разхода е много добре..и идеята е да изстискам тия 10км отгоре

Offline Веселин Куршумов (Ротко)

  • 0877554119
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2272
  • Не са ми нужни 235 причини, за да избера TDM...
Другото което ще постигнеш е промяна в ускорението към по-лошо.
Въпросът е дали ще го усетиш...
TDM is my lifestyle, my destiny, my religion ...

Offline apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 976
Е, то мотора не е от най-пъргавите..
Така или иначе,идеята е крейсерската ми скорост да е в оптималните и икономични(според мен) обороти
Въпроса не е да гадаем и да хвърляме боб..и ако някой е открил топлата вода,нека сподели как е  ;)

Offline Judas_Priest

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 293
В менюъла има предавателните числа ма главното предаване към скоростната кутия, има и на различните предавки  (поне мисля, че съм го мяркал). И може да се сметне предваритешно какъв би бил резултата.
Да ускорението ще падне, но това ще се усети в случай, че режеш мотора. В смисъл при нормални  тръгвания не би трябвало да пречи.

Offline Kris_inc

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 317
  • Kawasaki Versys 1000
Според мен така само ще го развалиш, защото като не си на права ще сържиш много повече време мотора на по-ниска предавка, за да не вибрира. а и колко по икономичен да е мотора? Уикенда ходих до Козлодуй сам и без багаж и след 410 километра резервата още не беше светнала, а не съм карал с 80, а в интервала 100-130, а на прибиране от Лакатник до Нови искър на цялата газ по завоите.

Offline Vlaad

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 416
Смених ги със 17/42
Позамисля се малко в ускорението и разликата се усеща, но пък пък в сравнение с 16/43, при 5000 оборота се движи с около 12-13км/ч повече.
С други думи, ако караш със същата скорост, с която си караш по принцип, ще свалиш оборотите, съответно и разхода.
Не съм усетил, да има друга разлика, като допълнителни вибрации или загуба на мощност по баирите.
Това за 4ТХ, не знам как е при инжекциона и различните пиньони на 900-ката.
Не мога да кажа, дали е по- добре или по-зле. Просто е по- различно :)
« Last Edit: June 12, 2018, 09:51 by Vlaad »

Offline Judas_Priest

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 293
Като свалите оботорите при които поддържате дадена скорост, сваляте и въртящият момент, който ползвате от двигателя. Смяната на предавателното число, пък намаля преобразуването на този вече намалям въртящ момент. А при дълги пътуваният мисля, че двигателя е най-икономичен, когато се ползва точно той.
Както каза Влад, не е ясно дали е по-добре или по-зле :-)
410км, и без да ти светне лампата. Колко литра е резервоара на 900ката?

Offline Kris_inc

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 317
  • Kawasaki Versys 1000
20 литра е  резервоара. Между другото за пръв път правя толкова километри без да светне. Обикновено резервата започва да мига в интервала 350-380 километра, но за да измина такова разстояние зареждам мотора на централна стойка и до ръба на гърловината. А в момента мотора е с изпран филтър и нови свещи, което може би също влияе.

Offline apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 976
Аз под 4/100 съм слизал точно 3 пъти..
Идеята е именно да сваля разхода и дда подобря комфорта си като не се дразня от оборотомера
Сега,относно въртящият момент,той пика му е нейде около 6000 оборота, така че реално аз при всички случаи ползвам едно 50-70%от възможностите му   ;)
За крейсерската скорост е предостатъчно! А аз ако целях да бяга и да не ръчкам скорости, бих увеличил броят на зъбите на короната..

П.с.
Крис, тоя пробег ся ако кажеш че е с обикновен бензин и жената не е тичала до мотора, ще те призная  ;D

Offline Kris_inc

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 317
  • Kawasaki Versys 1000
95 от Круиз и бях сам и без багаж, на отиване София - Козлодуй по магистралата До Ботевград и после главният път без спиране го взехме точно за 2 часа, та не сме се и влачили, а на връщане лекичко до кръчмата на Лакатник за шкембе и после от там до Хаджи Димитър за 40 мин.

Offline georgidobrich

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 656
  • TDM 900 2006
Моите наблюдения че 900 е най-икономичен между 3500-4000 оборота
Хубаво започва върви от 4-4500 нагоре

Ако ти свалиш още от 3500 оборота е възможно доста често да караш под 3000 оборота, което не било желателно...
TDM 900 2006

Offline apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 976
Целта е 120 при 3850..

Offline Kris_inc

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 317
  • Kawasaki Versys 1000
Според https://www.gearingcommander.com/ при оригиналната конфигурация 16/42 120 км/ч. е при 4250 оборота, а при конфигурация 16/40, каквато си дал 120 км/ч. е при 4050 оборота.  120 км/ч. при 3800 оборота е при конфигурация 17/40, но тогава моторът съвсем ще умре.

 

SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal