ТДМ България държи новият рекорд за най-много Yamaha TDM на едно място.

Author Topic: Карбураторите ни BDSR38/2 (BDST38/2) - функция на "пилотен винт"  (Read 14542 times)

Offline kokoVmaxa

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 68
  • Няма невъзможни неща - Всичко е въпрос на желание!
    • RBT Custom motors
- Винаги можеш да се обадиш и да попиташ ;)
 за Вас момци винаги всичко и каквото мога ! И да знаете , че най-вече за това имате да черпите бате ви Веско ;)

 Относно неприятния респонс - много правилно си се насочил , към фрий плейя на Жилото ти за газта
 Всичко което си направил е мега готино и най-вече манияшко , но реално само малка част от тях оказват влияние , както някой беше казал из темата - тва е ТДМ :) а ти си подходил и изпълнил като инж. от НАСА - АДМИРАЦИИ за което !

 Ако ви трябва съвет:
0889902345
0898444588
 Коко
Yamaha TRX850'97 APRILIA RS4 125'15Ducati 748SP'02 BMW F800S'08 BMW S1000RR'15

Offline rednikmarto

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 111
  • 0884 840 531
послепис или продължение 2 част
« Reply #31 on: June 05, 2017, 13:03 »
Важно: Не слагайте в карбураторите си каквито и да било о-пръстени от NBR! Раздуват се! Само FKM/Viton и то с подходящата "твърдост по Шор"! Т.е. такива може да се набавят само от специализиран производител/или ОЕМ/. Нищожен е шанса да се уцелят такива дори от специализирани магазини. Пример със специализиран магазин: продават само FKM/Viton с твърдост по Шор = 80, което автоматично означава че не стават за нас (много са твърди). Същото се отнася и за о-пръстените на смукателните колектори (те са откъм главата), и тези на 2-те тапи на капака на генератора

Продължавам да имам припукване след връщане на газта.
Развъртаме до 5000 да кажем, и затваряме газта.
Припукването настъпва под 2300 оборота/минута.
Прави по 1-3 припуквания докато достигне оборотите на празен ход.
Прави го и на място, и в движение.
На празен ход няма припуквания, пилотните винтове са ми на 2+1/2 обороти отвиване, иглите са на "средната" 3/от 5/ позиция.

Мембраните "air cuf-off valve" са ми нови, нови са ми и (трудни за смяна) уплътненията в краищата на валовете на дросел-клапите (едни много нежни П-образни маншети). Нови са ми иглените горивни жигльори (пресов монтаж при Mikuni BDSRxx). Нови са ми и о-пръстените на пилотните винтове; Отново отварях капака на главата, свалях изпускателния вал и слагах подходящи пулове, че на 2 от изпускателните клапани бяха се смалили хлабините.
След това пак синхронизирах двете клапи (вакуум-метър), гласих обороти на празен ход.
Но си остана припукването..

До сега не обръщах внимание на занижения си показател за "вакуум" в смукателните колектори.
В книжката пише вакуума да бъде в границите 27-29 mm/Hg стълб, а при мен е някъде на долната граница, или леко под нея.
За синхрона не е толкова важно, но пък като абсолютна стойност може да е важно. Все пак TDM-a ми е вехта, износена машина.

На Никола мога да му благодаря за доброто отношение, но да си знаем - такива като него са професионалистите в областта.

Следва: ходене (най-накрая) на газ-анализатор. Ориентировъчно ще очаквам да видя "CO" в границите 3-3,5Vol%. Най-вероятно през крив макарон ще е толкова. Ще се окаже "бедна смес" най-вероятно. Някъде прочетох че в случай на невъзможност да се обогати достатъчно сместа на празен ход, се взема следващия размер пилотен горивен жигльор.

« Last Edit: June 05, 2017, 13:16 by rednikmarto »
фен на Yamaha TDM 850 / 900

Offline rednikmarto

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 111
  • 0884 840 531
Здравейте,

Тези дни успях да си сервизирам сам предницата.
Направих си едно дървено приспособление за под картера:



Пръснах една спрей-боя на ботушите че се беше повредила от смазката в маншоните и отново отворих карбураторите.
Смених си основните вакуум-мембрани, купих нови от Kedo. И старата песен с кривите капаци на нов глас.
Пилих, шкурих тия криви капаци няколко часа докато им докарам равнина - нещо обнадеждаващо.
Сглобих, налях и нов антифриз, макар че "на око" G12 не старее.
Тука съм на края вече, доливам антифриз в казанчето.



Набързо един синхрон на карбовете в горното положение е много удобно. Нямам по-подходящо място за резервоара.

А това по-долу е един електро-ремонт, по-скоро профилактичен.
Беше се прокъсала изолацията точно където кабела излиза от тялото на сензора.
Виждаха се жилата в кабела, значи нямаме накъде да отлагаме.
Надянах термошлаух към 5-6 сантиметра, взех 2 кубически дециметра спринцовка, напълних я със силикон, пъхнах я в термошлауха успоредно на кабела и инжектирах силикона. После нагрях шлауха да се затвори колкото може.
За да вкарам термошлауха трябваше да разглобя конектора който е на другия край на кабела, а и да освободя кабела, който е обхванат поне на три места. Трябва търпение и внимание.



Приключих, покарах малко и открих че съм много доволен също открих че подавайки "смукач" дори на студен двигател по-скоро го удавям.
Което е от ясно по-ясно, време е да разкарам пилотните горивни жигльори които са ми два номера по-отворени от номинала.
Тези пилотни горивни жигльори са в стъпка 2.5, аз в момента бях с №22.5 което е две стъпки над номинала Mikuni №17.5.
Пазех старите №17.5и ги сложих на бърза ръка.
TDM850 позволява това да става без източване на антифриза, стига да се повдигне карбуратора над нивото на охлаждащата система.



Тествах на място, нямаше грам "пукане" от бедна смес. Хм, да се черпим ли дойде време ..? :)
Трябва да го изкарам и да го тествам по-детайлно, и да доложа.

П.П.: Направих малка  разходка, има го отново епизодично припукване като върна газта, относително казано е приемливо. Но си върнах действието на "смукача". Също промяна в правилна посока е ускорението, сега е без разтрисане и вибрации, и точно както трябва. Остава така засега. Ще трябва да помисля какво в "преходната" система на карбураторите е причина за припукването. Може някой да знае от Вас, а може да звънна на Никола от RBT Къстъм за мнение. Ей тука BDSR36 е информацията която имам за този карбуратор.







« Last Edit: June 11, 2020, 07:00 by rednikmarto »
фен на Yamaha TDM 850 / 900

Offline Judas_Priest

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 293
Абе Марто, каква е тази дисертация  :)
Предницата изглежда супер свежа.
Без маншоните по му пасва на тоз мотор. Ти някъде пишеш ли си часовете отдадена работа по тоз мотор?
"спринцовка 2 куб. дециметра"  ;D
Само да питам - що си подпъхнал силикон между шлауха и кабела? Той като се нагрее освен пе свива вътре си става лепкав и освен, че "стиска" също така фиксира кабелите?

На другата сбирка те чакме да дойдеш с мотора!

Offline Ради Райков

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1676
Абе Марто, каква е тази дисертация  :)
Добър е, винаги съм му се възхищавал за всичките подробности които описва и най-вече, че е запомнил всичко :)

Offline Vlaad

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 416
Аз, да те питам, малко не по темета :) Това е полската централна стойка, нали? Доволен ли си? Не стърже, ако натиснеш повечко на някой завой, нали?

Offline rednikmarto

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 111
  • 0884 840 531
:) Радо и Ради, благодаря Ви за поощрителното отношение.

Това е полската стойка.
Предпочетох да поръчам стойка тогава, вместо ролбари.
Относно фукнционалноста й съм доволен.
Влади, имаш пробно кръгче с моя ТДМ за да пробваш, ако ли не можем да я свалим и да я сложим на твоя за да си пробваш на воля.
фен на Yamaha TDM 850 / 900

Offline Vlaad

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 416
Не съм с оригиналната генерация и не знам как ще пасне при кривката на гърнето. Освен това съм с ойлер и се чудя дали изобщо ми трябва централна стойка... освен за чистене на веригата. Ротния като писа, аз мислих, мислих... Ще говорим, като се видим на живо. На лятна сбирка, може би?
П.С. Благодаря за предложенията :)

Offline rednikmarto

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 111
  • 0884 840 531
.."спринцовка 2 куб. дециметра"  ;D
Само да питам - що си подпъхнал силикон между шлауха и кабела? Той като се нагрее освен пе свива вътре си става лепкав и освен, че "стиска" също така фиксира кабелите?

Извинявам се, спринцовката е 2 кубически сантиметра :)

Термошлауха който имах е обикновен, няма лепило отвътре.
Онзи с лепилото се води за муфи. Виждал съм го окомплектован да се продава като комплект за муфиране на кабели в спец. ел. магазин като Филкаб.

:)
фен на Yamaha TDM 850 / 900

 

SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal