ТДМ България държи новият рекорд за най-много Yamaha TDM на едно място.

Author Topic: TDM900 - "накъсан" вървеж под 3000 rpm  (Read 16407 times)

Offline ivobivo

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 162
  • Мотор - GSX 750F и вече бивш TDM 900A
TDM900 - "накъсан" вървеж под 3000 rpm
« on: September 09, 2015, 21:54 »
Колеги понеже въпреки, че на третия ден изключих работата на Air Flap с махането на Pin 8 на ECU-то за да се подобри работата на двигателя в обороти под 4000 и нещата са доста "по-розови", мотора все още ме "нервира".

Вярно, че идвам от "редовак 4-ка", но не се чувствам комфортно, когато карам в малките преки на 1-ва скорост и докато се оглеждам за дясностоящи се налага да боравя с полусъединител за да не подскача добичето и да поема плавно когато му подам газ  :-\

Ето на какви насоки попаднах под заглавие "TDM900 Snatchy Throttle" на този линк https://yamahaclub.com/forums/topic/6368-tdm900-snatchy-throttle/
This is from the Carpe forum posted by JBX
Try this - 2 неща от JBX:
  • engine idle : 1200 rpm or more
  • CO setup : The adjustment of the idle mixture is one of the engine operation parameters controled by anti-pollution standards (EURO2 / EURO3). Compliance with these standards requires a lean mixture corresponding to less than 1% of CO, while the requirement of a better driving capability involves a richer mixture with a CO level ranging from 3% to 6%.
(quoted from my site) - 2 добавки от автора
  • throttle cable free play
  • chain slack - предполагам че трябва да се настрои и да е по-малко от предписаните по мануал 50-60мм
С 3-те механични настройки от списъка лесно ще си поиграя, но понеже другата седмица ще ми дойде K&N филтъра и сигурно ще се заиграя с CO настройките, та исках да питам дали някой си е играл с тях от менюто и дали има подобрение в ниските, ако се вдигне CO на 3+% да речем.

Тук е мястото да споделите, ако имате и други тайни за преодоляване на "подскачането" в ниски обороти и градска среда  :P
« Last Edit: September 10, 2015, 09:38 by ivobivo »
КАСКА оставена на пътя означава  "СПИРАЙ и ПОМАГАЙ"

Мотоциклета е най-безпощадното превозно средство.

Offline georgidobrich

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 660
  • TDM 900 2006
Re: TDM900 - "накъсан" вървеж под 3000 rpm
« Reply #1 on: September 09, 2015, 23:35 »
Гледал ли си свещи и инжектори ?
Смени и почисти.
Лично аз не съм изолирал никакви кабели но все пак имам претрисане( и при транс алпа го има и на ТДМ на брат ми)
При мен 2-3 сеанса с добавки в горивото подобриха нещата.

Започни от елементарното към сложното.
Запиши си настройките преди да разбутваш ;-)
TDM 900 2006

Offline Ради Райков

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1680
Re: TDM900 - "накъсан" вървеж под 3000 rpm
« Reply #2 on: September 10, 2015, 06:54 »
Аз съм остана с впечатлението, че на всички 900ки е така.
Мини някой четвъртък и ще ги разгледаме/сравним, а може и на срещата в Рибарица  :)

Offline ivobivo

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 162
  • Мотор - GSX 750F и вече бивш TDM 900A
Re: TDM900 - "накъсан" вървеж под 3000 rpm
« Reply #3 on: September 10, 2015, 09:55 »
Свещите смених с NGK Iridium още на първия ден + добавка Liqui Moly Injection Cleaner и след смяната другата седмица на филтъра с K&N ще видим дали ще има разлика, но който не е изолирал Air Flap с махането на Pin 8 мисля, че задължително трябва да го направи защото мотора определено се държи много по-добре в ниските.

Ето обяснение на проблема от JBX - http://www.jbx9.16mb.com/index.php?page=AIR и елементарното решение за 5 минути по метод A - https://youtu.be/RXFJNrNXdLc?list=PLHTYFI40BviJx4sFmnRpXvfvzWJ0P4s9T

А иначе за сбирката, ако довечера не вали ще дойда да сравняваме  ;D
« Last Edit: September 10, 2015, 09:58 by ivobivo »
КАСКА оставена на пътя означава  "СПИРАЙ и ПОМАГАЙ"

Мотоциклета е най-безпощадното превозно средство.

Offline Ради Райков

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1680
Re: TDM900 - "накъсан" вървеж под 3000 rpm
« Reply #4 on: September 10, 2015, 10:05 »
А иначе за сбирката, ако довечера не вали ще дойда да сравняваме  ;D

Айде сега оправдания, моя е там в  гаража  ;)

Offline georgidobrich

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 660
  • TDM 900 2006
Re: TDM900 - "накъсан" вървеж под 3000 rpm
« Reply #5 on: September 10, 2015, 11:22 »
Аз не съм правил тази модификация, въпреки че попаднах на клипчето търсейки спасение.
Претрисането, което имам аз често се появява при тръгване и при бавните маневери (тези с пешеходно темпо), но това го отдавам на това че се мъча да тръгвам почти без газ.
При провиране между колите често ми гаснеше и направо откачах.
Тогава си курдисах оборотите на празен ход :-) и всичко заспа
Провери си и TPS сензора от диагностичният режим
TDM 900 2006

Offline Ради Райков

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1680
Re: TDM900 - "накъсан" вървеж под 3000 rpm
« Reply #6 on: September 10, 2015, 11:50 »
TPS официално си е дефектен до '07 година.
От него гасне мотора изненадващо и те вкарва във филм.
Оборотите на празен ход ги настройвате по средата между 1100 - 1200.

Offline Веселин Куршумов (Ротко)

  • 0877554119
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2283
  • Не са ми нужни 235 причини, за да избера TDM...
Re: TDM900 - "накъсан" вървеж под 3000 rpm
« Reply #7 on: September 10, 2015, 12:44 »
Като бъдещ собственик на 900, и като невежа в темата, занимава ли му се на някой да обясни на по разбираем български език...
TDM is my lifestyle, my destiny, my religion ...

Offline Ради Райков

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1680
Re: TDM900 - "накъсан" вървеж под 3000 rpm
« Reply #8 on: September 10, 2015, 14:07 »
Аз съм лаик и не разбирам много но това е throttle sensor position и ти регулира оборотите автоматично и подаването на гориво според подаването на газта или нещо такова  :o

Offline georgidobrich

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 660
  • TDM 900 2006
Re: TDM900 - "накъсан" вървеж под 3000 rpm
« Reply #9 on: September 10, 2015, 14:42 »
По принцип като даваш газ, не въртиш директно дроселите. При колите командваш един стъпков ел. мотор. Този ел. мотор се командва и от ЕКУ то.
Защо
За да има ЕКУ то контрол върху въздуха и горивото за да ти прави сместа както трябва.
За да стане както трябва се слагат хиляда датчика.
Температура на въздуха, атмосферно налягане -  дебитомерите разни (друг чарк някакъв) може да измери количеството въздух което е влиза. От там с тоя ел. мотор еку-то казва колко гориво да влезе според това колко си навил масура :-), според това колко ти е загрял или там според някакви другите си му критерии.
И накрая ламба сондата гледа дали сместа е бедна богата и връща тая информация към ЕКУ-то.

Та...в общи линии това е. Докато не се намеси екологията.
Тъй като в днешно време екологията освен всичко друго, значи пари (спомянте си продажбите на разни вредни емисии, глоби и т.н.т)  хората мисля как да накарат ДВГ-та да цапат по-малко.
Понеже никой не иска да ползва ДВГ-та с водороди и другите им там дивотии а искат да воюват и продават петрол и да карат нови и скъпи возила, да пият маркова ракия и барат млади женски крачета решават да подобряват нещо което отдавна не трябва да се ползва, но пък се мъчат да го направят да цапа по-малко.

СЕга не знам защо тая джиджафка на въздушният филтър подобрява екологията, но и при колите е така. Само че там се казва ЕГР клапан, който вкарва изгорели газове обратно за доизгаряне, но реално целта е да намали създуха у горивната камера (това май при дизелите беше ма..карай)
ТА някаква такав е и идеята на тая джиджафка на филтърната кутия от линка w JBX-a.
Махайки я моторът става непродаваем в културната до скоро Европа (след някоя друга година, арабите ще купуват няма страшно :-) ). Та затова и се внасят доста ТДМ - просто остаряха. Еко сертификата им е Euro 2 което е доста доста старо (поне тия до 2005-2006 год). Ония плащат повече данъчи застраховки и т.н.т.

Та шунтирайки/изрязвайки тая джиджавка, цялата екология отива там където слънце не огрява ;-) но моторът върви по-добре.
Горе долу това е което знам аз (дори може би малко повече :D )
TDM 900 2006

Offline Николай 'Goose' Иванов

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 556
  • LZ1GSE
    • Il grande idiota
Re: TDM900 - "накъсан" вървеж под 3000 rpm
« Reply #10 on: September 10, 2015, 17:20 »
Аз съм лаик и не разбирам много но това е throttle sensor position и ти регулира оборотите автоматично и подаването на гориво според подаването на газта или нещо такова  :o
TPS -Throttle Positioning Sensor - сензора казва на ECU-то (Electronic Control Unit или по нашенски компютъра)  колко си отворил дроселовата клапа, за да знае компа колко гориво да впръска в цилиндъра :-) Това е много опростено, но достатъчно точно :-)
In God we trust, all others must submit an X.509 Certificate

Offline Павката

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 865
  • Yamaha TDM900
Re: TDM900 - "накъсан" вървеж под 3000 rpm
« Reply #11 on: September 10, 2015, 23:02 »
С настройка на СОто също има подобрение. По-богата смес по-малко сецка. А най-добре газ и да не падаш под 3к оборота ;-)
TDM - Turn the Dreams to Memories ! ! !

Offline Fresh

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 54
  • Сега кога е ??? А кога сме сега ???
Re: TDM900 - "накъсан" вървеж под 3000 rpm
« Reply #12 on: September 11, 2015, 11:52 »
Ето една отправна точка:

TDM900
Manufactured:   2003
Model prefix:   RN084
Model Type Code:   5PS4

СО стойностите са както следва: Ц1=17, Ц2=9

Разход 4.09л./100км при извънградско каране до 120 км/ч (с кутия)
.издава ли шум падащо в гората дърво, ако няма кой да го чуе?

Offline Adler9

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 347
Re: TDM900 - "накъсан" вървеж под 3000 rpm
« Reply #13 on: September 11, 2015, 11:59 »
При мен на 4ТХ,  разхода на извънградско до 120 км/ч,  дойде на 4,30 лит/100 км.  Но е малко изнервих така.

Offline Веселин Куршумов (Ротко)

  • 0877554119
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2283
  • Не са ми нужни 235 причини, за да избера TDM...
Re: TDM900 - "накъсан" вървеж под 3000 rpm
« Reply #14 on: September 11, 2015, 12:37 »
Ей, карате мотори а не летящи чинии...
Изнервил се бил  ;D с колко искаш да караш бе Ванка ?
TDM is my lifestyle, my destiny, my religion ...

 

SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal