ТДМ България държи новият рекорд за най-много Yamaha TDM на едно място.

Author Topic: Кой със какви гуми е оборудвал своя TDM(марка)  (Read 70792 times)

Offline HellMan

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 120
Правилно ли се ориентирам, че фаворитите са Metzeler, по-високите класове, и Dunlop RoadSmart II? Досега карах с RoadSmart (единичка, не двойка) и съм сравнително доволен, при положение, че карах и зимата постоянно. Има го момента и че карам бавно, но от гуми не обичам да пестя.

В G7
DUNLOP / SPMAX ROADSMART II 150 / 70 R17 / W
DUNLOP / SPMAX ROADSMART II 110 / 80 R18 / W
Доставка: 9,93 лв (не разбирам защо се начислява и за двете гуми по 4.96, при положение, че ще пристигат на 1 място с един курс).
Тотал: 490.44 лв.

Време за доставка: 2-3 дни до посочен адрес


От немския сайт:
Dunlop 150/70 ZR17 (69W) Sportmax Roadsmart II M/C
Dunlop 110/80 ZR18 (58W) Sportmax Roadsmart II M/C
Доставка ±30 лв.
Тотал 439 лв.

Време за доставка: 10 дни до Младост 1 - София
7 дни в немска територия
3-4 дни доставка с GGBG


Задната гума в G7 я има и с индекс V, което сваля 10-на лева от цената. Индекс W не съм сигурен, че ни е нужен. Поправете ме, ако греша или ако гумите са различни и пропускам нещо.


Така че за 50 лв. се купува луксът всичко да стане с една седмица по-бързо и да бъде закарано до сервиза, където ще се сменят гумите; аз лично нямам условията и капацитета да си ги сменя сам :)

Offline Юлий Маринов

  • Newbie
  • *
  • Posts: 17
  • YAMAHA TDM 850 4TX
Да попитам...

В ръководството за експлоатация са записани следните размери:
110/80 ZR18 (58W)
150/70 ZR17 (69W)

Това "ZR" малко ме озадачава. В някои сайтове пише, че било обозначение за високоскоростна гума (обединяващ код), но като, че ли има и отношение и към конструкцията на гумата, например:
http://www.pirelli.com/tyres/en-ww/motorcycle/all-about-tyres/all-about-tyres

На практика, в който и да е сайт за гуми на производител или търговец, където може да се избира по вид на мотора за TDM 850 показва само "ZR" гуми, които естествено са малкo по-скъпички от обикновените "R" радиалки.

Ще съм благодарен да споделите вашия опит.

Offline apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 976
..няма караш с 200,няма даваш пари за скорпстен индекс!
П.с.
Ведньж карах  с 215 900-ката за около 20 км о това не е неговата скорост!..гледай си нормалните* гуми

Offline Веселин Куршумов (Ротко)

  • 0877554119
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2271
  • Не са ми нужни 235 причини, за да избера TDM...
всичко над 160 километра е безрасъдна постъпка...
Индекс   Н    е за скорости до 210
Такива гуми не са нужни за нашите машини
TDM is my lifestyle, my destiny, my religion ...

Offline fena

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 114
  • TDM 900
Скоростния индекс е последната буква както го е написал колегата Цезар тоест "W" която ще рече 250 км/ч  ако беше "Н" тогава е както казва ротния 210 км.ч  Цифрите 58 и 69 означават товароносимоста. Обаче тея букви "ZR" какво значат ба ли му мамата  ::)

Offline Николай 'Goose' Иванов

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 554
  • LZ1GSE
    • Il grande idiota
Tires also come with a Z or ZR rating. These are high-performance tires built for speed. When they are pumped up to the max, the tire is will roll safely with the maximum marked sidewall load at sustained speeds in excess of 149mph and up to a speed determined by the tire manufacturer when installed on a specific motorcycle
Или с други думи - допълнителна стабилност при завои с висока скорост :-) Определено смятам, че щом Ямаха са ги дали такива за ТДМ-а - добре е да се спазят техните указания за гумите.
In God we trust, all others must submit an X.509 Certificate

Offline georgidobrich

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 656
  • TDM 900 2006
Tires also come with a Z or ZR rating. These are high-performance tires built for speed. When they are pumped up to the max, the tire is will roll safely with the maximum marked sidewall load at sustained speeds in excess of 149mph and up to a speed determined by the tire manufacturer when installed on a specific motorcycle

Моят английски не е силен, но въпреки това смятам че тук говорят просто за натоварването на на гумите отстрани. Никъде не се говори за завой.
Все пак съм съгласен че е хубаво да се доверяваме на производителя, но и да не забравяме че производителят се е презапасил ;-)
TDM 900 2006

Offline Kris_inc

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 317
  • Kawasaki Versys 1000
Да попитам...

В ръководството за експлоатация са записани следните размери:
110/80 ZR18 (58W)
150/70 ZR17 (69W)

Това "ZR" малко ме озадачава. В някои сайтове пише, че било обозначение за високоскоростна гума (обединяващ код), но като, че ли има и отношение и към конструкцията на гумата, например:
http://www.pirelli.com/tyres/en-ww/motorcycle/all-about-tyres/all-about-tyres

На практика, в който и да е сайт за гуми на производител или търговец, където може да се избира по вид на мотора за TDM 850 показва само "ZR" гуми, които естествено са малкo по-скъпички от обикновените "R" радиалки.

Ще съм благодарен да споделите вашия опит.

Не се притеснявай изобщо, ZR гумата си е радиална, а буквата Z означава, че е подходяща за скорости над 240 км., а буквата след тегловният индекс показва точната скорост за която е подходяща. Самата конструкция е напълно идентична.

Offline Юлий Маринов

  • Newbie
  • *
  • Posts: 17
  • YAMAHA TDM 850 4TX
Да попитам...

В ръководството за експлоатация са записани следните размери:
110/80 ZR18 (58W)
150/70 ZR17 (69W)

Това "ZR" малко ме озадачава. В някои сайтове пише, че било обозначение за високоскоростна гума (обединяващ код), но като, че ли има и отношение и към конструкцията на гумата, например:
http://www.pirelli.com/tyres/en-ww/motorcycle/all-about-tyres/all-about-tyres

На практика, в който и да е сайт за гуми на производител или търговец, където може да се избира по вид на мотора за TDM 850 показва само "ZR" гуми, които естествено са малкo по-скъпички от обикновените "R" радиалки.

Ще съм благодарен да споделите вашия опит.

Не се притеснявай изобщо, ZR гумата си е радиална, а буквата Z означава, че е подходяща за скорости над 240 км., а буквата след тегловният индекс показва точната скорост за която е подходяща. Самата конструкция е напълно идентична.

Благодаря на всички за коментарите. Интересно, че никъде няма ясно еднозначно обяснение. В сайта на Пирели пише, че това тип конструкция на гумата, Мишлен са го нарекли "архитектура" на гумата...
Всъщност това, което открих написано, че на ZR в никакъв случай не се монтира вътрешна гума.

Това е добре, че може да се слагат и R, защото ZR още повече ограничава избора. Например Michelin Pilot Active нямат ZR, има само Michelin Pilot Road 3/4.

Иначе е повече от ясно, че съм далеч от максималната скорост на мотора, още повече като начинаещ.

До тук добре сега остава да изберем гуми, магазин и сервиз.

Offline Kris_inc

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 317
  • Kawasaki Versys 1000
За гумите сам ще трябва да прецениш, защото вкусове има всякакви. Аз лично съм доволен от Michelin Pilot Road 3 и 4, Bridgestone BT-023.  В момента съм с Dunlop Roadsmart- задната ми допада как се държи, но на предната не вярвам, особено на мокро.  Преди час си поръчах предна Bridgestone T30, а като ми досвърши Дънлопа ще сложа T30 Evo отзад и към средата на сезона ще дам своят отзив и за тях. Като магазин и другите да кажат, аз лично си поръчвам от Gumi7.com и BGgumi.com, но последните напоследък държат доста по-високи цени от гуми7. Иначе и от двете места съм поръчвал многократно и винаги са били коректни.

Offline Ради Райков

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1676
П.с.
Ведньж карах  с 215 900-ката за около 20 км о това не е неговата скорост!..гледай си нормалните* гуми
Тамън си му е, особено когато декември месец си си забрави светлата слюда и си на 100км от вкъщи в 16:15 часа  ;)

Offline Павката

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 865
  • Yamaha TDM900
Ради гледай да не си забравиш задника някой път, че не се знае дали някой няма да го намери ;-)
TDM - Turn the Dreams to Memories ! ! !

Offline ivobivo

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 159
  • Мотор - GSX 750F и вече бивш TDM 900A
Ако не караш извън асфарлта бих те посъветвал да си сложиш Michelin Pilot Road 4 а не Active
КАСКА оставена на пътя означава  "СПИРАЙ и ПОМАГАЙ"

Мотоциклета е най-безпощадното превозно средство.

Offline Юлий Маринов

  • Newbie
  • *
  • Posts: 17
  • YAMAHA TDM 850 4TX
Ако не караш извън асфарлта бих те посъветвал да си сложиш Michelin Pilot Road 4 а не Active

Далеч съм от мисълта да го катеря до хижата, за там си трябва кросов :)
Хубаво гумите да стават и за второ и третостепенни пътища, т.е. да не се плашат от неравности, прах, пясък, естествено с адекватна скорост. Всъщност  Michelin Pilot Road 4 би трябвало да се справи?

Offline ivobivo

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 159
  • Мотор - GSX 750F и вече бивш TDM 900A
Pilot Road 4 би трабвало да се справи навсякъде по асфалта в BG и в чужбинско...за разлика от Pilot Road 2 моделите 3 и 4 имат напречни канали за отвеждане на водата и защо същите да не спомагат и при леки забежки извън асфалта...ако все пак искаш да си по-офф ориентиран можеш да погледнеш и Michelin Anakee III - доста по бързо свъшват на километри, но пък доста ги хвалят за ендура. Tonyco от motoforum-а е много доволен от тях за туринг...
« Last Edit: January 07, 2016, 21:42 by ivobivo »
КАСКА оставена на пътя означава  "СПИРАЙ и ПОМАГАЙ"

Мотоциклета е най-безпощадното превозно средство.

 

SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal